Beantwoord

Geen internet na toestel vergrendeld te hebben: Huawei Y300

Hallo,

Ik heb een vraag en tevens een probleem met deze telefoon.
Heb een Huawei y300 en constateer dat op 3g en wifi de whatsapp berichten soms uren onderweg zijn voor deze aankomen.
Als ik toevallig het scherm aanzet komen de berichten binnen en niet eerder !
Met andere woorden als de telefoon in slaap staat komen berichten niet
eerder binnen dan na geruime tijd.
Als de telefoon uit slaap is en scherm aanstaat of kort geleden is aangeweest geen probleem

Nu bestaat er een app in de google play store die heet Push Notification Fixer en dit zou moeten zorgen dat de berichten gelijk binnen komen echter deze werkt alleen bij een telefoon die geroot is.
Dit is dus niet de oplossing denk ik.

Is er iemand die mij aan een oplossing kan helpen.

Ik ben ook benieuwd of iedereen dit probleem heeft of dat dit aan mijn toestel ligt en dus terug moet voor garantie?

Ik hoor graag

Met vriendelijke groet
icon

Beste antwoord door Razza 27 september 2013, 13:20

@roon2

Welkom op het forum!

Ik ben gelijk voor je op zoek gegaan naar een mogelijke oplossing hiervoor. Het lijkt erop dat jouw toestel je dataverbinding uitschakelt na een periode van inactiviteit om de batterij te besparen. Heb je toevallig applicaties geïnstalleerd die je batterijduur verbeteren (bijvoorbeeld Juice Defender)?

Daarnaast zou je in de instellingen ook de Wi-Fi sleep policy kunnen aanpassen. Ik kwam de volgende stappen tegen, misschien dat deze ook van pas zijn bij jouw toestel: Instellingen > Wi-Fi- > menu knop > geavanceerd > Wi-Fi tijdens slaapmodus > Altijd.

Mocht het hierboven genoemde niet tot een oplossing leiden dan wil ik je vragen om je toestel een keer helemaal terug te zetten naar de fabrieksinstellingen nadat je een back-up hebt gemaakt. Ik ben benieuwd naar het resultaat. 😉

Bekijk origineel

19 reacties

Reputatie 6
Badge +16
@roon2

Welkom op het forum!

Ik ben gelijk voor je op zoek gegaan naar een mogelijke oplossing hiervoor. Het lijkt erop dat jouw toestel je dataverbinding uitschakelt na een periode van inactiviteit om de batterij te besparen. Heb je toevallig applicaties geïnstalleerd die je batterijduur verbeteren (bijvoorbeeld Juice Defender)?

Daarnaast zou je in de instellingen ook de Wi-Fi sleep policy kunnen aanpassen. Ik kwam de volgende stappen tegen, misschien dat deze ook van pas zijn bij jouw toestel: Instellingen > Wi-Fi- > menu knop > geavanceerd > Wi-Fi tijdens slaapmodus > Altijd.

Mocht het hierboven genoemde niet tot een oplossing leiden dan wil ik je vragen om je toestel een keer helemaal terug te zetten naar de fabrieksinstellingen nadat je een back-up hebt gemaakt. Ik ben benieuwd naar het resultaat. 😉
@Roon,

Er schoot me nog wat te binnen...   kijk ook eens bij "apps" en dan bij "word uitgevoerd"   is de totale run tijd van de watsapp app gelijk aan de tijd dat de app loopt? Als er een verschil in de totale tijd zit is het de app die soms stopt en niet de verbinding... in dat geval stopt de app zelf in slaapstand terwijl je verbinding gewoon in orde is.

Dit is eenvouding te zien, even de app geforceerd afsluiten en dan noteren wanneer je hem weer het gestart (als je het jezelf makkelijk wilt maken doe het op een heel of half uur) kijk dan na bijvoorbeeld twee uur of de runtime van de app ook werkelijk twee uur is en niet minder. is de runtime minder dan die twee uur hoef je het probleem in elk geval niet bij de verbinding te zoeken.

John
Razza schreef:

@roon2

Welkom op het forum!

Mocht het hierboven genoemde niet tot een oplossing leiden dan wil ik je vragen om je toestel een keer helemaal terug te zetten naar de fabrieksinstellingen nadat je een back-up hebt gemaakt. Ik ben benieuwd naar het resultaat. ;)

Dit had ik allemaal al gedaan is de oplossing helaas niet 

@Roon,

Er schoot me nog wat te binnen... kijk ook eens bij "apps" en dan bij "word uitgevoerd" is de totale run tijd van de watsapp app gelijk aan de tijd dat de app loopt? Als er een verschil in de totale tijd zit is het de app die soms stopt en niet de verbinding... in dat geval stopt de app zelf in slaapstand terwijl je verbinding gewoon in orde is.

Dit is eenvouding te zien, even de app geforceerd afsluiten en dan noteren wanneer je hem weer het gestart (als je het jezelf makkelijk wilt maken doe het op een heel of half uur) kijk dan na bijvoorbeeld twee uur of de runtime van de app ook werkelijk twee uur is en niet minder. is de runtime minder dan die twee uur hoef je het probleem in elk geval niet bij de verbinding te zoeken.

John

@Phrozencrew,
Ik heb de app stop gezet en weer gestart.

De runtime van de app is helemaal gelijk aan de tijd dat ik de app weer heb gestart dus niet minder
Reputatie 5
@roon2 heb je ook je synchronisatie instellingen al nagelopen? Zo niet dan zou je kunnen proberen om automatisch synchroniseren in te schakelen, dit wil nog wel eens helpen bij dit probleem!

@roon2 heb je ook je synchronisatie instellingen al nagelopen? Zo niet dan zou je kunnen proberen om automatisch synchroniseren in te schakelen, dit wil nog wel eens helpen bij dit probleem!

Dank jewel voor het meedenken ook deze staat aan
Reputatie 6
@roon2

Heb je de instellingen in de spaarstand gecontroleerd? Hier kun je aangeven dat er geen dataverbinding gemaakt word wanneer het toestel standby staat. Ook kan het zijn dat je een app geinstalleerd hebt die dit voor je ingesteld heeft.

@roon2

Heb je de instellingen in de spaarstand gecontroleerd? Hier kun je aangeven dat er geen dataverbinding gemaakt word wanneer het toestel standby staat. Ook kan het zijn dat je een app geinstalleerd hebt die dit voor je ingesteld heeft.

Energie besparende modus staat ook uit en buiten whatsapp is er geen enkele app op deze telefoon bijgezet welke er al niet opstond.
Wat ik mijzelf wel afvraag maar waar ik niet echt achter kom.
Is dit nu een exemplarisch probleem of is dit structureel bij deze telefoon 
Reputatie 4
@roon2

Zoals bij elk probleem kun je na veel zoeken op google altijd wel iemand anders vinden met hetzelfde issue. Verder zien wij dit probleem niet terugkomen bij onze klachten.

@roon2

Zoals bij elk probleem kun je na veel zoeken op google altijd wel iemand anders vinden met hetzelfde issue. Verder zien wij dit probleem niet terugkomen bij onze klachten.

Daar ben ik blij om voor jullie dat ik de enige ben met dit probleem.
Ik zal mijn telefoon dus gaan aanbieden voor garantie.
Dit is namelijk niet normaal en hoort niet
Reputatie 4
@ roon2

Heb je Whatsapp ook al een keer verwijderd en opnieuw geïnstalleerd? Ik zou je adviseren om dit nog uit te proberen voordat je een beroep doet op de garantie. Laat maar even weten of het is gelukt! 🙂

@ roon2

Heb je Whatsapp ook al een keer verwijderd en opnieuw geïnstalleerd? Ik zou je adviseren om dit nog uit te proberen voordat je een beroep doet op de garantie. Laat maar even weten of het is gelukt! :)

Al meerdere keren, dit is de oplossing ook niet helaas
Reputatie 6
Badge +16
@roon2

Wat vreemd zeg. Als je alle bovenstaande stappen hebt geprobeerd, dus ook het terugzetten naar fabrieksinstellingen nadat je een back-up hebt gemaakt. Dan hoort alles weer te werken, mocht dit niet het geval zijn dan kan je het best je toestel ter reparatie aanbieden. Misschien dat het een defect is in je toestel. Er zijn bij mij helaas geen andere oplossingen bekend.
Ik ben benieuwd of en hoe dit probleem waar ik ook al een tijdje mee stoei is opgelost
Reputatie 7
Badge +15
@yvonnedv

Welkom terug op het T-Mobile Forum! :)

Heb je dezelfde problemen met een Huawei Y300? Heb je de bovenstaande stappen al geprobeerd?
In dit topic staan ook een aantal tips om reparatie te voorkomen. Hopelijk lukt het om de meldingen wel binnen te krijgen met deze tips!

Ik ben benieuwd naar je reactie!
Dank je voor je antwoord en je welkom terug.

alle bovenstaande stappen zijn uitgevoerd. Er is ook al een nieuwe simkaart in gezet. Ik kom dit probleem op internet wel meer tegen maar nergens een werkende oplossing. Ik heb inmiddels ook al een mailtje naar teleplan gestuurd, kijken wat die er van zeggen.
Reputatie 5
@yvonnedv om welke nieuwe simkaart gaat het hier precies? Is deze gekoppeld aan een ander 06 dan waarmee je bent ingelogd? Ik zie onder jouw gegevens namelijk nog een verouderde simkaart actief staan die voor problemen kan zorgen. Vorig jaar is een nieuw exemplaar naar je toegestuurd, deze is nog niet geactiveerd. Heb je deze nog in je bezit?

Tevens heeft WhatsApp zelf op deze pagina nog een aantal tips voor dit probleem!
Mijn man heeft dit toestel eerst in gebruik gehad en op zijn nummer is toen ook een nieuwe simkaart aangevraagd en dat bood geen oplossing. Daarom heeft hij dit toestel aan de kant gedaan en is overgestapt op Samsung waarmee het probleem voor hem is opgelost. De simkaart op mijn nummer heb ik denk ik niet meer.

whatsapp ook maar een mailtje gestuurd
Dat klopt, erg vervelend

Reageer