Beantwoord

Geen internet op Smartwatch DZ09

• 15 augustus 2016
  • 8 reacties
  • 4304 Bekeken

Hallo,

Ik heb sinds een week een T-mobile prepaid simkaart voor mijn Smartwatch DZ09 aangeschaft. Het probleem is dat ik geen internet verbinding krijg. Doe ik de T-mobile prepaid simkaart in een gewone Smartphone dat heb ik wel internet. Als kruistest heb ik een Simyo en Libara prepaid simkaart in de Smartwatch DZ09 geprobeerd en heb dan wel internet. Kan het zijn dat de Smartwatch DZ09 geen 4G ondersteund van de T-mobile prepaid simkaart? De Simyo en Libara prepaid simkaarten zijn namelijk 3G.
icon

Beste antwoord door ShadowLea 18 augustus 2016, 22:06

De DZ09 ondersteunt alleen GSM, oftewel 2G. Hij heeft geen 3G of 4G chip.

Voor zover ik kan vinden zijn er twee soorten DZ09's:

- De originele met APN instellingen in het menu 'Connectivity'.
- Een kloon versie waarbij je niets kan instellen, en je in plaats van çonnectivity' alleen 'network' hebt waar je alleen maar GPRS kan activeren.

Op de originele zou het zo moeten werken (Dan natuurlijk wel met de T-Mobile instellingen):

Simyo en Lebara gebruiken waarschijnlijk algemenere APN instellingen die wél al in het systeem voor komen.

Doet de T-Mobile SIM het overigens wel in een ander toestel? Want het kan natuurlijk ook gewoon aan de SIM zelf liggen.
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 6
Badge +17
Hoi Ad5,

Begrijpelijk dat je gewoon internetverbinding wilt krijgen met onze simkaart! Jouw smartwatch gebruikt de frequenties 850/900/1800/1900MHz. T-Mobile gebruikt voor 2G de 900MHz en 1800MHz frequentie, voor 3G de 900MHz en 2100MHz frequentie en voor 4G de 1800MHz en 900MHz. Dus het zou wel moeten werken. Mogelijk ligt het aan de instellingen. Kun je eens de instellingen van deze pagina controleren?

Laat je even weten of het hiermee wel is gelukt? Mocht dat niet het geval zijn, dan gaan we kijken naar een andere oplossing!
Beste Thalina dank je wel voor het meedenken maar het is hiermee nog niet gelukt. Helaas heb ik bij deze Smartwatch geen APN instellingen die je kan veranderen of instellen. En de weinige instellingen onder “netwerkinstellingen” heb ik al tig keer gewijzigd zonder succes. Bellen en gebeld worden is geen probleem.

mvg,

Ad
Reputatie 7
Badge +20
Hey Ad,

Ik was even aan het graven geslagen en ik stuitte op dit bericht. Uit dit bericht zou ik juist weer op kunnen maken dat de smartwatch 4G niet ondersteunt.

Biedt de smartwatch de mogelijkheid om te schakelen tussen 2G/3G/4G? Anders zou je kunnen kijken wat er gebeurt als je deze inschakelt op een andere frequentie.

Hoor graag van je of het gewerkt heeft!
Hoi David,

In mijn smartwach heb ik geen instelling om te schakelen tussen 2G/3G/4G. Wel kan ik schakelen bij voorkeur voor GPRS overdracht tussen gegevens of spraak. Welke voorkeur ik ook kies ik krijg er geen internet verbinding mee met de T-Mobile simkaart. Het blijft toch vreemd dat de andere 2 simkaartjes (Simyo en Libara ) wel gelijk een internet verbinding geven.

groet, Ad
Reputatie 7
Badge +9
De DZ09 ondersteunt alleen GSM, oftewel 2G. Hij heeft geen 3G of 4G chip.

Voor zover ik kan vinden zijn er twee soorten DZ09's:

- De originele met APN instellingen in het menu 'Connectivity'.
- Een kloon versie waarbij je niets kan instellen, en je in plaats van çonnectivity' alleen 'network' hebt waar je alleen maar GPRS kan activeren.

Op de originele zou het zo moeten werken (Dan natuurlijk wel met de T-Mobile instellingen):

Simyo en Lebara gebruiken waarschijnlijk algemenere APN instellingen die wél al in het systeem voor komen.

Doet de T-Mobile SIM het overigens wel in een ander toestel? Want het kan natuurlijk ook gewoon aan de SIM zelf liggen.
Ik heb de DZ09 zonder APN instellingen dus daar valt weinig aan te veranderen. De T-Mobile SIM geeft wel een internetverbinding met mijn Samsung smartphone. Wat kan ik nu nog verder doen?
Reputatie 7
Badge +9
Als je er verstand van hebt heeft het 141 pagina's grote gerelateerde XDA topic wat firmwares die je zou kunnen flashen om te zien of er een tussen zit waar je wat mee kunt.

Een praktische oplossing staat er in elk geval helaas niet in. :(

Helaas worden er geen APN smsjes meer verzonden, dus ook die optie is er niet om uit te proberen.

De enige andere oplossing is waarschijnlijk om contact op te nemen met de reseller, want die heeft je opgelicht.
Dat wordt dan nu even geen internet op de smartwatch... Ik denk dat ik mij wat meer ga verdiepen in de mogelijkheid om de firmwares te updaten. De moeite waard lijkt mij. Mocht het mislukken dan is de schade beperkt. Dank je wel voor de tips.

Reageer