Beantwoord

Geen meldingen na update op Huawei

• 11 mei 2018
  • 4 reacties
  • 351 Bekeken

Ik heb laatst voor mijn huawei p9plus een kleine update gehad en sindsdien krijg ik geen meldingen van bepaalde apps. Pas wanneer ik de app open zie ik alle berichten binnenkomen. Al mijn instellingen staan voor zover ik weet gewoon goed. Iemand hier ook last van of een oplossing voor?
icon

Beste antwoord door David 14 mei 2018, 10:02

Goedemorgen Nme_83,

Erg onhandig, dat de meldingen niet meer gewoon binnenkomen! :S

Het klinkt alsof de mobiele data instellingen zijn gewijzigd. Kun je bij de betreffende apps eens kijken of er bij gegevensgebruik geblokkeerd is dat de app op de achtergrond mag draaien? Wanneer dit uitgeschakeld is, wordt er niets binnengehaald, totdat jij de app open klikt en dus activeert. Zou je dat eens kunnen controleren, dan is het vrij snel opgelost namelijk! 🙂

Een ietwat uitgebreidere handeling is het terugzetten van het toestel naar de fabrieksinstellingen. Een update kan soms voor wat problemen op de telefoon zorgen. Met een reset zorg je er voor dat dit allemaal in één keer wordt rechtgezet! Zorg er dan wel voor dat je allereerst een goede back-up van jouw gegevens maakt. In onze Toestelhulp vind je voor beide handelingen een stappenplan, zodat je de instructies rustig door kunt nemen.

Ik hoop dat het zo ook voor jou is opgelost en we zien jouw reactie dan ook graag tegemoet!
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Goedemorgen Nme_83,

Erg onhandig, dat de meldingen niet meer gewoon binnenkomen! :S

Het klinkt alsof de mobiele data instellingen zijn gewijzigd. Kun je bij de betreffende apps eens kijken of er bij gegevensgebruik geblokkeerd is dat de app op de achtergrond mag draaien? Wanneer dit uitgeschakeld is, wordt er niets binnengehaald, totdat jij de app open klikt en dus activeert. Zou je dat eens kunnen controleren, dan is het vrij snel opgelost namelijk! 🙂

Een ietwat uitgebreidere handeling is het terugzetten van het toestel naar de fabrieksinstellingen. Een update kan soms voor wat problemen op de telefoon zorgen. Met een reset zorg je er voor dat dit allemaal in één keer wordt rechtgezet! Zorg er dan wel voor dat je allereerst een goede back-up van jouw gegevens maakt. In onze Toestelhulp vind je voor beide handelingen een stappenplan, zodat je de instructies rustig door kunt nemen.

Ik hoop dat het zo ook voor jou is opgelost en we zien jouw reactie dan ook graag tegemoet!
Al mijn instellingen staan goed. Heb zojuist nog gekeken of op achtergrond draaien geblokkeerd staat, maar dat staat gewoon aan. Zal misschien toch maar m'n telefoon terug moeten zetten naar fabrieksinstellingen. Eerst een backup maken uiteraard. Bedankt voor je reactie.
Reputatie 7
Badge +19
Jammer dat het met de instellingen niet gelukt is, maar een reset zou dan inderdaad uitkomst kunnen bieden! Ik ga vast voor je duimen. 🙂 Laat je weten of het is gelukt en hoe het is afgelopen?
Bedankt voor je reactie. Ik ga eerst nog contact met Huawei proberen te krijgen en als dat niets oplost, zal ik maar een reset moeten doen. Ik laat het weten zodra het gelukt is.

Reageer