Vraag

Geen ruimte voor update op Huawei y300

Als ik updates krijg en die ga updaten, dan krijg ik steeds te zien onvoldoende ruimte.
mijn totale ruimte wat over is 2,16 GB. ruimte zat denk ik dan. Op de SD kaart is 7,22 beschikbaar. Ik snap het niet. Heeft iemand een antwoord? Mijn zus heeft dezelfde telefoon en ook hetzelfde probleem.
Alvast bedankt

8 reacties

Reputatie 5
@ijsvogel61,

Goed om te zien dat je deze vraag stelt hier op het T-Mobile forum.

Kun je eens nagaan hoeveel geheugen je op dit moment daadwerkelijk beschikbaar hebt? Dit is over het algemeen namelijk een stuk minder dan staat aangegeven omdat een gedeelte van het geheugen gewoon voor het toestel bedoeld is. Om geheugen vrij te maken kun je de volgende stappen ondernemen.

• Stel je externe SD kaart in als hoofdopslag.
  • Verplaats applicaties naar je SD kaart.
  • Leeg de cache van je browser en apps.

Laat je me even weten of je vervolgens voldoende ruimte overhebt om de update te installeren? 🙂
Ik heb de cache van mijn browser verwijdert. Ik heb een interne opslag van 0,96GB en 151mb vrij.
Ik ben 66 jaar en de kinderen er ook al naar laten kijken en snappen het ook niet. Bij mijn zus heeft Vodafone destijds veel naar de SD kaart overgezet ook met te weinig ruimte. Ze was toen alle contacten en WhatsApp kwijt. Ik durf dit dus niet. Wat zijn applicaties?
Reputatie 7
Badge +15
@ijsvogel61

Fijn dat het is gelukt om je cache te legen! Applicaties zijn de programma's of toepassingen die je op je toestel kunt installeren, bijvoorbeeld WhatsApp.

Op dit Huawei toestel worden de applicaties (of Apps) niet standaard naar de SD-kaart verplaatst. Ik ben even gaan zoeken en op deze pagina staat stapsgewijs uitgelegd hoe je Apps van de interne opslag naar de SD-kaart verplaatst. Dit moet er voor zorgen dat er meer intern geheugen vrij komt. :)

Wil je ons laten weten of dit gelukt is en of je daarna de update uit hebt kunnen voeren?
Met nog iemand samen hebben we het geprobeerd. De enige app die ik kon verplaatsen was clean master. Bij de anti free AVG kon ik optimaliseren niet vinden. Ook liep ik met Clean master tegen hetzelfde probleem op. Kon de apps hier ook niet verplaatsen. Wat kan ik nu nog. Lees op het Web dat ik de enige niet ben.
Reputatie 6
Hallo ijsvogel61,

Vervelend dat het je nog niet gelukt is om voldoende ruimte vrij te maken. Oudere versies van Android (het besturingssysteem van jouw toestel) ondersteunen het verplaatsen van Apps naar de SD-kaart niet (helemaal). Je kunt kijken of je met deze app meer apps naar jouw SD kaart kunt verplaatsen. De app is ontwikkeld hiervoor en werkt erg goed. Niet elke app is geschikt om vanaf een SD-kaart te werken, dus niet alles kan verplaatst worden.
Ook kun je controleren of de foto's op jouw toestel in het hoofdgeheugen staan of dat deze naar de SD-Kaart worden geschreven. Foto's kunnen veel ruimte innemen als je er veel hebt.
Ik hoor graag van je of je hiermee geholpen bent en of het gelukt is om de update te installeren 🙂
Ik ben gisteren naar de T-mobile winkel geweest. En daar is meegekeken of ik alle procedures goed had nagelopen. Dat was het geval. Er blijkt te weinig Ram geheugen te zijn. Degene die mij hielp vond het ook raar, dat het updaten niet wil. Ik heb er heel weinig opstaan namelijk. Gisterenavond alle video's van de kleinkinderen verwijderd. Vanmorgen alles uit dropbox verwijdert. Nu heeft hij 6 bijgewerkt. Dat is al heel mooi. Er moeten nog 7 bijgewerkt worden. Misschien lukt het. Heel hartelijk dank voor de hulp die is geboden.
Groetjes Ijsvogel
Reputatie 5
@ijsvogel61 fijn dat het probleem voor een deel is opgelost! Wellicht kun je een aantal apps die je niet meer of sporadisch gebruikt tijdelijk verwijderen om zo de updates alsnog uit te kunnen voeren, mocht een groot deel van de ruimte worden ingenomen door apps. Je kunt de apps immers altijd weer opnieuw installeren via de Playstore!
Daar heb je gelijk in. Dat ga ik nog proberen.
Hartelijk dank!!

Reageer