Beantwoord

Geen service Sony Xperia model E2303


Hallo iedereen, ik ben nieuw hier en zit met een probleem.
Sinds gisteren geeft mijn telefoon de melding "geen service"
Mijn telefoon vind wel andere netwerken maar geen T-mobile.
Kunnen jullie dit eens bekijken? wifi werkt wel gewoon.

Gr. Michel
icon

Beste antwoord door Michello 25 april 2016, 12:37

Inmiddels na een zoveelste herstart en controle simkaart heb ik nu weer netwerk. Minimaal, maar ik ben weer verbonden met T-Mobile. Mogelijk dan toch een toestel issue. Voor nu bedankt.
Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 6
Badge +17
Hallo en welkom op het T-Mobile forum,

Even een paar vraagjes:
- Als je je telefoon handmatig op 2G of 3G zet, werkt het dan wel?
- Wat is je postcode?
- Heb je al een kruistest gedaan? Dus je simkaart in een ander toestel stoppen, en kijken als het dan wel werkt.

Groet,
Dank voor de snelle reactie.

- ik kan niks kiezen qua t-mobile netwerken helaas.
- 6097
- nee want heb verschillende maten simkaart bij een ander toestel helaas.
Reputatie 6
Badge +17
Er zijn geen storingen of werkzaamheden bekend op die postcode.
Je kunt bij Instellingen > Meer > Mobiele netwerken > Voorkeursnetwerktype 2G, 3G of 4G selecteren.

Kan het misschien zijn dat je bent geblokkeerd van het netwerk?
Helaas, ook het kiezen van de andere (2g/3g/4g)netwerken verandert niks aan de situatie.
Er blijft staan geen service. Ik denk eerlijk gezegd dat het mogelijk zoiets moet zijn aangezien mijn telefoon wel gewoon andere netwerken vindt. (al kan ik me niet bedenken waarom ze zoiets doen)

Mogelijk kan T-Mobile een onderzoek starten?
Reputatie 6
Badge +17
Een T-Mobile medewerker reageert vaak binnen 24-48 uur. Zij kunnen vaak meteen zien wat er mis mee is.
Je kunt natuurlijk ook contact opnemen met de klantenservice.

Groet,
Een T-Mobile medewerker reageert vaak binnen 24-48 uur. Zij kunnen vaak meteen zien wat er mis mee is.
Je kunt natuurlijk ook contact opnemen met de klantenservice.

Groet,


Thnx voor je hulp tot zover, ik ga even kijken of ik ze kan bereiken.
Inmiddels na een zoveelste herstart en controle simkaart heb ik nu weer netwerk. Minimaal, maar ik ben weer verbonden met T-Mobile. Mogelijk dan toch een toestel issue. Voor nu bedankt.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Michello,

Welkom op ons Forum!

Wat vreemd dat je geen service had. Ik heb de dekking in jouw regio gecontroleerd en de dekking is stabiel. Je simkaart is ook niet verouderd en verder lijkt alles te kloppen in het systeem. Ik zie dat je gister ook hebt gebeld met een collega en dat zij jou heeft geadviseerd om een kruistest uit te voeren. Het lijkt nu niet nodig omdat je weer bereik hebt, maar mocht je dit nogmaals ervaren dan kun je langs een T-Mobile shop en daar een kruistest uitvoeren. Zo kun je controleren of het probleem bij je simkaart of toestel ligt.

Als je nog andere vragen hebt, laat het ons weten! 🙂
Hi Michello,

Welkom op ons Forum!

Wat vreemd dat je geen service had. Ik heb de dekking in jouw regio gecontroleerd en de dekking is stabiel. Je simkaart is ook niet verouderd en verder lijkt alles te kloppen in het systeem. Ik zie dat je gister ook hebt gebeld met een collega en dat zij jou heeft geadviseerd om een kruistest uit te voeren. Het lijkt nu niet nodig omdat je weer bereik hebt, maar mocht je dit nogmaals ervaren dan kun je langs een T-Mobile shop en daar een kruistest uitvoeren. Zo kun je controleren of het probleem bij je simkaart of toestel ligt.

Als je nog andere vragen hebt, laat het ons weten! :)


Bedankt voor de reactie. Voor de volledigheid wil ik wel nog een aanvulling doen. Het probleem lijkt zich te concentreren op de sterkte van het T-Mobile signaal, ik reis nogal veel (dagelijk >200 km) en merkte vandaag dat op sommige momenten ik tijdelijk weer "geen service" had en een paar kilometer verder weer bereik. Dit herhaalde zich enkele keren. Momenteel heb ik op de plek waar ik nu ben een stabiel signaal i.c.m. 4g.

Mogelijk kunnen jullie hier nog iets mee.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Michello,

Dankjewel voor je reactie. Kun je ook aangeven in welke regio's jij problemen ervaart met het netwerk en sinds wanneer? Heb je voorheen wel overal een stabiele dekking gehad? Ervaar je problemen in de trein of auto? Je kan op onze dekkingskaart controleren of er een stabiele dekking is op de plekken waar jij komt. Over het algemeen zou je namelijk wel 'iets' aan service moeten ontvangen. Op de plekken waar geen 4G is zou je namelijk wel minsten 3G en soms sowieso H of 2G moeten ontvangen. In dit topic vind je meer informatie over de verschillende netwerkfrequenties.

Ik wil je toch adviseren om een kruistest uit te voeren zodat we kunnen controleren waar het probleem aan ligt. Mocht het aan de simkaart liggen dan zou een nieuwe simkaart misschien al de oplossing kunnen zijn. We hebben deze informatie ook nodig als we dit gaan doorzetten naar onze netwerkspecialisten.

Ik hoor graag van je! We helpen je graag verder om ons best geteste netwerk zo goed mogelijk te ervaren! 😉
Het probleem lijkt zich te concentreren rond mijn postcode gebied (6097), het lijkt wel of het signaal sinds enkele dagen wat minder sterk is in die regio. Buiten pik ik vaak wel signaal op echter eerder had ik binnen ook overal voldoende netwerk Op mijn werk (4815) ervaar ik geen problemen. Kortom denk niet dat het aan het toestel en/of de simkaart ligt.....
Het probleem lijkt zich te concentreren rond mijn postcode gebied (6097), het lijkt wel of het signaal sinds enkele dagen wat minder sterk is in die regio. Buiten pik ik vaak wel signaal op echter eerder had ik binnen ook overal voldoende netwerk Op mijn werk (4815) ervaar ik geen problemen. Kortom denk niet dat het aan het toestel en/of de simkaart ligt.....

Hoi Michello! Zoals telefonisch besproken stuur ik je een sim-adapter toe zodat je alsnog een kruistest kunt uitvoeren. Zou je, als je je sim in een ander toestel hebt, een aantal testgesprekken willen voeren en hiervan de datum, tijdstip en nummer van b-partij willen noteren? Ik zal vrijdag nog even contact met je opnemen om de resultaten van de kruistest te bespreken! Fijn weekend!

Roy
Het probleem lijkt zich te concentreren rond mijn postcode gebied (6097), het lijkt wel of het signaal sinds enkele dagen wat minder sterk is in die regio. Buiten pik ik vaak wel signaal op echter eerder had ik binnen ook overal voldoende netwerk Op mijn werk (4815) ervaar ik geen problemen. Kortom denk niet dat het aan het toestel en/of de simkaart ligt.....

Hoi Michello! Zoals telefonisch besproken stuur ik je een sim-adapter toe zodat je alsnog een kruistest kunt uitvoeren. Zou je, als je je sim in een ander toestel hebt, een aantal testgesprekken willen voeren en hiervan de datum, tijdstip en nummer van b-partij willen noteren? Ik zal vrijdag nog even contact met je opnemen om de resultaten van de kruistest te bespreken! Fijn weekend!

Roy


Hi Roy,

Ik heb inmiddels de kruistest uitgevoerd, in een ander toestel had ik beter bereik maar geen internet instellingen actief voor T-Mobile en dit (geen internet actief) zorgt volgens mij ook voor beter bereik. Ik heb geen belletje gehad van je afgelopen vrijdag maar heb dan ook de halve dag geen netwerk gehad. Andere netwerken vindt mijn telefoon op dat moment wel. Pas wanneer ik me verplaats en (denk ik) op een andere mast terecht kom heb ik weer bereik.

Ik denk dat we een beetje een pad stelling hebben Ik geloof zeker dat het aan mijn toestel kan liggen echter het is niet zo nijpend dat ik me niet kan redden.

Mogelijk dat het met de updates aan de masten in mijn buurt in julli beter gaat. Misschien zal de geplande 6.0 android update voor mijn toestel dingen verbeteren.....

Thnx voor de ondersteuning tot zover!

Gr, Michel
Hi Michel!

Ik heb je in een privébericht van meer informatie voorzien :)

Groetjes Roy

Reageer