Vraag

Geen signaal op Alcatel One Touch 5020X

Begin december heb ik een Alcatel M'Pop 5020X gekocht met een prepaid kaart van T-Mobile.
Omdat ik al een prepaid nummer heb bij T-Mobile, heb ik deze in de telefoon gedaan ipv de nieuwe kaart.
Het probleem doet zich nu voor dat als ik grotere afstanden afleg (meestal met de auto) dat mijn telefoon regelmatig zijn signaal verliest.
Soms niet, maar wel regelmatig. Maakt niet uit of ik nu 10 kilometer reis of 65 kilometer.
Hierdoor kan ik niet bellen, SMS-en en gebeld worden of SMS ontvangen.
Door de telefoon opnieuw op te starten wordt het probleem verholpen en krijg ik weer signaal.
Toen ik de bijgeleverde SIM in mijn telefoon stopte had ik helemaal geen problemen meer, het werkte super.
Had het probleem opgezocht op het forum en volgens het forum had ik nog een oude sim (8931162111) kaart, waardoor dat soort problemen konden komen.
Via het forum heb ik gratis een nieuwe sim ontvangen, ik heb de geleverde sim geactiveerd en in mijn telefoon gestopt.
Helaas heb ik nu weer het zelfde probleem; geen signaal als ik bepaalde afstanden afleg.

Wat kan nu het probleem zijn? Met de meegeleverde SIM doet mijn telefoon het  perfect.
Ik wil alleen geen ander telefoonnummer, oude nummer heb ik namelijk al heel erg lang.

Hopelijk hebben jullie nog een sugestie om dit probleem op te lossen.

Alvast bedankt.

11 reacties

Reputatie 4
@Arjan80

Het is mij duidelijk dat de oudere simkaart niet goed werkt in je nieuwe toestel. Het is niet verstandig om de oudere simkaart nog te gebruiken. Ik begrijp heel goed dat het je om het telefoonnummer gaat maar als je deze problemen blijft ervaren lijkt het me toch verstandig om afstand te doen van de oude simkaart en het daarbij horende telefoonnummer.
Bedankt voor je bericht.
Maar ik heb daarom al een nieuwe simkaart besteld omdat ik een oude simkaart had. Die nieuwe heb ik geactiveerd zodat ik mijn oude nummer kon behouden. Wat is dan het verschil tussen de nieuwe simkaart en de simkaart die bij de telefoon was geleverd?
Reputatie 5
@Arjan80

Ik kan niet zien of er een verschil is alleen zodra je huidige simkaart niet of niet meer goed werkt is het altijd goed om een nieuwe te gaan gebruiken. Of is het probleem nog niet opgelost? Ik zie je reactie graag tegemoet.
https://"https://forum.t-mobile.nl/members/arjan80-313856/"

Ik kan niet zien of er een verschil is alleen zodra je huidige simkaart niet of niet meer goed werkt is het altijd goed om een nieuwe te gaan gebruiken. Of is het probleem nog niet opgelost? Ik zie je reactie graag tegemoet.

De simkaart die ik 2 weken geleden van T-MOBILE heb ontvangen ter vervanging van mijn oude simkaart blijft de eerder aangegeven problemen geven.
Reputatie 6
Badge +16
@Arjan80

Ik wil graag het tariefplan van je huidige PrePaid simkaart terugzetten naar het tariefplan dat je voorheen gebruikte. (PrePaid 24/7) Vind je het goed dat ik deze tijdelijk voor je terugzet om te kijken of het probleem daarmee wordt opgelost? Ik wacht je reactie af. 🙂
@Arjan80

Ik wil graag het tariefplan van je huidige PrePaid simkaart terugzetten naar het tariefplan dat je voorheen gebruikte. (PrePaid 24/7) Vind je het goed dat ik deze tijdelijk voor je terugzet om te kijken of het probleem daarmee wordt opgelost? Ik wacht je reactie af. :)

Doe maar, mocht het helpen dan zou dat super zijn!
Reputatie 6
Badge +16
@Arjan80

Ik heb jouw tariefplan weer teruggezet naar de oude. Zou je jouw toestel een keer helemaal uit en weer aan willen zetten zodat je opnieuw op het netwerk wordt aangemeld? Als je daarna de verbinding zou willen testen en ons laat weten of er een verbetering is dan kunnen wij dit meenemen in ons onderzoek.

Ik ben benieuwd naar het resultaat!
@https://"https://forum.t-mobile.nl/members/arjan80-313856/"

Ik heb jouw tariefplan weer teruggezet naar de oude. Zou je jouw toestel een keer helemaal uit en weer aan willen zetten zodat je opnieuw op het netwerk wordt aangemeld? Als je daarna de verbinding zou willen testen en ons laat weten of er een verbetering is dan kunnen wij dit meenemen in ons onderzoek.

Ik ben benieuwd naar het resultaat!

Ik heb mijn telefoon uit en aan gezet, maar helaas het probleem deed zich wederom voor.
Gisteren, maar vandaag heb ik ook weer het probleem ondervonden.
Reputatie 5
@Arjan80

Vervelend. 😞 Ik heb het tariefplan voor je teruggezet en wil graag een melding maken bij de netwerkafdeling zodat dit voor je uitgezocht kan worden. Er is alleen meer informatie nodig. Kun je via de dekkingskaart het formulier zo volledig mogelijk invullen en versturen? Er wordt zo snel mogelijk contact met je opgenomen. Ik hoop dat het snel is opgelost.
@Arjan80

Vervelend. 😞 Ik heb het tariefplan voor je teruggezet en wil graag een melding maken bij de netwerkafdeling zodat dit voor je uitgezocht kan worden. Er is alleen meer informatie nodig. Kun je via de dekkingskaart het formulier zo volledig mogelijk invullen en versturen? Er wordt zo snel mogelijk contact met je opgenomen. Ik hoop dat het snel is opgelost.

Bedankt. Ik heb net het formulier ingevuld.
Ik hoop dat ze me daar kunnen helpen.
Reputatie 5
@Arjan80
Ik hoop het ook. 🙂 Laat het me weten zodra je nog ergens mee geholpen wilt worden.

Reageer