Vraag

Geen WiFi op Bonaire

IK woon op Bonaire. Vanaf gisteren kan ik niet met WiFi verbinden. Kan mij toestel niet gebruiken

3 reacties

Reputatie 5
Badge +15
Hoi Desha02win,

Wow, dat is een eind weg zeg! Leuk om je dan te spreken op deze Community.

Doen data roaming en bellen/sms'en het verder wel? Als het alleen om het verbinden met WiFi gaat, dan raad ik je aan eens opnieuw te verbinden met het WiFi-netwerk en desnoods de router eens te herstarten. Kun je met geen enkel WiFi-netwerk verbinden? Kun je ook eens checken of het wel lukt als je de simkaart in een ander toestel stopt?

Ik weet dat het een heleboel vragen zijn, maar aan de hand hiervan hoop ik dat het snel allemaal weer naar behoren werkt! Laat me maar weten hoe het gaat en dan denk ik natuurlijk verder met je mee. 🙂
Hallo Quote. Bedankt voor je antwoord. Mar hetleek of het geheugen vol was. Ik had geprobeerd enige dingen te verwijderen, maar het lukte niet. De batterij was leeg, ik was het kaartje met de pincode kwijt en had 3 keer met de verkeerde code gebruikt. Vroeg naar de pukcode. Maar toen al had ik geen internet meer. Ik ging inloggen en ze gaven mij mijn pukcode, maar het doet niks meer.
Reputatie 7
Badge +18
Hoi Desha02win,

Originele naam, maar mijn collega heet Jaimy! 😉

Een verbinding met WiFi heeft verder geen verband met een vol geheugen, dat zou alleen effect hebben op downloads. Dit komt dan echter wel duidelijk in het scherm te staan. Wanneer de simkaart geblokkeerd is, dan wordt het toestel vergrendeld, dus dan kun je inderdaad geen verbinding maken met het netwerk. Is het wel gelukt om de pukcode in te voeren in jouw toestel?

Zou je kunnen aangeven wat er in jouw scherm staat qua netwerk? Staat er bijvoorbeeld wel een provider en streepjes bereik? Als je wel een mobiele verbinding hebt, dan ligt het aan het netwerk of het toestel zelf. Kun je op geen enkel WiFi-netwerk of slechts op één netwerk niet? Als het om één netwerk gaat, dan ligt het aan dat netwerk. Je kunt dan de tips van Jaimy opvolgen. Als het bij alle netwerken gebeurt, dan kun je even de netwerkinstellingen op jouw toestel herstellen. Als ook dat geen effect heeft, kun je ook nog een fabrieksreset uitvoeren. Zorg er dan wel voor dat je eerst een goede back-up maakt, zodat je geen gegevens verliest. In onze Toestelhulp vind je de instructies om dit uit te voeren.

We zien jouw reactie graag tegemoet! Voor ons is het vooral handig om te weten wat je precies hebt gedaan bij het ontgrendelen van de simkaart (met behulp van de puk) en wat er nu in het scherm staat en wel en niet mogelijk is. Dan kunnen we je verder helpen!

PS: Aangezien het hier nog geen 9 uur is, zal ik je geen SMS sturen, anders maak ik je straks nog wakker! :S

Reageer