Beantwoord

Geluid instellen op Whatsapp

Reputatie 1
Als ik een bericht op whatsapp krijg wil ik een meldingsgeluid horen hoe stel ik dat in.
icon

Beste antwoord door Folkert 8 juli 2018, 12:47

Whatsapp openen, rechtsboven op de drie stipjes tikken, kies Instellingen en vervolgens Meldingen. Ik gebruik Android.
Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 7
Badge +18
Whatsapp openen, rechtsboven op de drie stipjes tikken, kies Instellingen en vervolgens Meldingen. Ik gebruik Android.
Reputatie 1
Als ik dat doe , krijg ik te zien meldingen, voor 8uur, 1week, 1jaar en onderaan een vierkantje en annuleren en oké wat moet ik hiermee tevens als ik een naam ingedrukt hou verschijnt boven in het balkje een luidspreker met een streep erdoor?
Ga ik dit veranderen dan komt het tekentje achter de naam te staan en bovenin is wel de streep weg.?
Reputatie 7
Badge +18
Als ik op de drie bolletjes kort tik en vervolgens instellingen en meldingen kies zie ik

Reputatie 1
Dat klopt, maar tik een naam aan op whatsapp en tik dan op de drie puntjes?
Reputatie 5
Badge +17
Hoi hoi Jack,

Ik ga je hierbij helpen! Zou je aan kunnen geven welk toestel je precies gebruikt? Dan kan ik voor je op zoek gaan naar de juiste instructies die ervoor zorgen dat je meldingen binnen krijgt van Whatsapp.

Doorgaans is het niet ver verstopt in de instellingen van je telefoon. In mijn Huawei toestel kan ik bijvoorbeeld de Whatsapp meldingen in en uit schakelen door te gaan naar: Instellingen > Apps & Meldingen > Meldingenbeheer. Hier vind ik een lijst van alle applicaties en welke meldingen deze applicaties mogen laten zien.

Ik ben erg benieuwd naar je reactie Jack. 🙂
Reputatie 1
Hallo Issam, ik heb een Huawei p9 lite, zoals je hebt kunnen lezen , als ik een naam indruk en op de drie puntjes druk zie ik stille meldingen 8uur enz wat moet ik hier instellen?
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Jack,

Het instellen van stille meldingen (of 'Dempen') is volgens mij juist wat je niet wilt, aangezien je een geluidje afgespeeld wilt hebben. Door een gesprek te dempen, krijg je juist helemaal geen notificatie, totdat je WhatsApp actief opent.

Om een geluid in te stellen moet je, zoals Folkert ook aangeeft, in het scherm blijven van alle gesprekken. Het is niet mogelijk om alleen één gesprek een geluid toe te delen, dit moet voor allemaal tegelijk gebeuren. Zodra je in het scherm met alle gesprekken bent, van WhatsApp, klik je op de drie stipjes bovenin - Instellingen - Meldingen - Meldingsgeluid. Daar kies je dan het gewenste geluid voor de notificaties.

Mocht het nog niet lukken, kun je dan een screenshot als foto toevoegen aan jouw bericht? Dan weten we iets beter in welk scherm je bent en waar het verkeerd gaat.
Reputatie 1
Hallo David, een vraag hoe maak ik een screenshot?
En als ik op een naam druk in whatsapp zie ik boven in het balkje een luidspreker met een streep erdoor, hoort dat?
Reputatie 1

Reputatie 1
Hierbij de screenshots
Reputatie 1
Ik ben 66jaar en leer er steeds weer wat bij, dus ook hoe je screenshots maakt.
Reputatie 7
Badge +18
Ik ben 66jaar en leer er steeds weer wat bij, dus ook hoe je screenshots maakt.

Een mens is nooit te oud om wat te leren, zeker als je het leuk vind van alles te proberen...
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Jack,

Folkert zegt het helemaal terecht hierboven! 🙂

Aan de hand van jouw screenshots zie ik dat alles in principe goed staat ingesteld en je zou dus een geluid moeten ontvangen wanneer je een WhatsApp-bericht ontvangt. Staat het volume van de telefoon zelf wel hard genoeg? Bij de Huawei zit deze volumeknop aan de rechterkant van het toestel.

Een kleine omweg is via de instellingen het volume verhogen. In jouw screenshot #4 zie je een functie 'Volume' en daar kun je dit aanpassen.

Laat je weten of het is gelukt? Anders helpen we je verder!
Reputatie 1
Alleen nog een vraag, in het groene balkje staat een luidspreker met een streep erdoor hoort dat?
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Jack,

Vragen blijft altijd vrij staan natuurlijk, dus blijf ze stellen! :)

Die luidspreker met de streep hoort er inderdaad. Als je daar op zou klikken, dan kun je de meldingen van dat gesprek dempen. Je krijgt daar dan geen notificaties meer van. Zelf gebruik ik dat bijvoorbeeld voor drukke groepsapps. Daar hoef je niet alles van te lezen, dus dan zet ik daar de meldingen van uit! 😉
Reputatie 1
Heren van de community hartelijk dank dat jullie mij geholpen hebben, nu kan ik weer genieten van mijn Huawei p9 lite.

Reageer