Beantwoord

geluid tijdens bellen HTC one M7

Hallo,

Sinds een weekje heb ik het probleem dat ik tijdens telefoongesprekken "de andere kant" heel zacht hoor terwijl de ander mij wel goed hoort.
Ik vraag me af of het aan mijn speakertje ligt of dat het iets in de software is omdat ik op diverse forums bij mensen hetzelfde probleem tegen kom maar een duidelijk antwoord daar uit blijft.

Ik hoop dat iemand hier iets meer over weet en anders moet ik mijn telefoon maar voor reparatie aan gaan bieden.

Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door Iwan_HTC 31 juli 2015, 09:25

Hi Paulus,

Ik ben het probleem vaker tegengekomen, zou je even voorzichtig met een tandenborstel de speakergaatjes kunnen 'poetsen', dikke kans dat er stof tussen zit waardoor je een zachter geluid ervaart.
Heb je het probleem ook bij het afspelen van muziek? Zoniet is het een ander probleem en zou je je toestel even naar de fabrieksinstellingen kunnen zetten om te zien of dit het probleem opgelost.

Laat je even weten of het je gelukt is? 🙂
Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 5
Hi Paulus,

Ik ben het probleem vaker tegengekomen, zou je even voorzichtig met een tandenborstel de speakergaatjes kunnen 'poetsen', dikke kans dat er stof tussen zit waardoor je een zachter geluid ervaart.
Heb je het probleem ook bij het afspelen van muziek? Zoniet is het een ander probleem en zou je je toestel even naar de fabrieksinstellingen kunnen zetten om te zien of dit het probleem opgelost.

Laat je even weten of het je gelukt is? 🙂
Hehe, en gebruik een oude tandenborstel eventueel met wat Dreft voor de vettigheid 😉 Doet soms wonderen..
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Paulus74,

Welkom op ons Forum! :)

Hopelijk is het gelukt met de suggesties hierboven? Laat even weten wat je uiteindelijk hebt geprobeerd en welk effect het heeft gehad! Dan hebben we in ieder geval weer een mogelijke oplossing voor dit probleem!

Ik ben aan het duimen! 😉
Thnx voor jullie reacties! Door tijdgebrek nu pas een antwoord terug van me.

Helaas heeft jullie tip met de tandenborstel niet geholpen. Het rare is dat hetgeen wat ik hoor heel duidelijk is maar heel zacht gaat. Als ik in een stille ruimte sta kan ik het allemaal net verstaan als ik mijn best doe maar met een beetje omgevingsgeluid hoor ik het niet meer.

Alle andere geluiden komen trouwens luid en duidelijk uit het apparaatje al is dat wel uit het speakertje waar je zelf ook door praat. Ook als ik tijdens het bellen het gesprek op de luidspreker zet werkt dat prima.

Dus het probleem is helaas niet opgelost. 😞
Hmmm, kan het zijn dat je in het geluidsprofiel toevallig de gesprekken heel zacht hebt staan?

Als je speaker in de andere situaties wel werkt is het geen hardware in de basis, is dat nog een optie en anders kom je uit op wipe cache en daarna fabrieks reset. Dat laatste moet je dan ook nog heel goed met een back-up gaan combineren (iets waar ik geen actieve voorstander van ben).
Reputatie 2
Hoi Paulus,

Wat jammer dat dit niet geholpen heeft.
Zou dat het misschien zijn... de instellingen via je geluidsprofiel wat Poco-Loco aangeeft?

Ik ben wederom benieuwd!
Heeft Iwan anders nog een huis, tuin en keuken receptje liggen? 😃
Wederom bedankt voor jullie reacties.

Helaas maar het geluidsprofiel staat op ´normaal´ ... Als eerste heb ik vorige week mijn telefoon ook terug naar fabrieksinstellingen gezet omdat ik dat op andere forums had gelezen maar dat heeft ook niks geholpen.

@pocoloco .. de andere geluiden komen uit andere speakertjes dus er zit nog wel een kans in dat het aan het speakertje zelf ligt. Al zou ik dan zeggen dat ik helemaal geen geluid krijg.

Ik denk dat er niks anders op zit dan dat ik hem ter reparatie aan ga bieden bij de Tmobileshop, dan moeten ze daar maar even kijken of ze er uit kunnen komen.

Jullie in ieder geval bedankt voor het meedenken! 😃
Hmmm, ja je hebt 2 speakers, als de geluiden verder uit de onderste komen kan de bovenste kapot zijn.

Ik doelde overigens specifiek op het volume bij gesprekken en niet de setting 'normaal'.
Ook de volumeschuifjes staan op maximaal dus dat is het ook niet.

Ik denk toch dat de oorzaak toch bij het speakertje zelf ligt. Ik heb al wat trammelant met dit apparaat gehad dus ben bang dat ik een brekebeentje getroffen heb.

Ik zal hem van het weekend eens wegbrengen voordat hij door het huis vliegt. 😛 🆒
Pas op met dat laatste... Ze zijn verrassend sterk en zouden nog wel eens iets kapot kunnen maken ;)

Vervelend als het dat is, software is toch fijner om op te lossen..
Reputatie 7
Badge +20
Hey Paulus,

Toch jammer als het thuis niet lukt! Stuur het toestel gauw ter reparatie op, voordat je het arme ding inderdaad dor het raam kachelt! ;)

Kun je ons op de hoogte houden van de uitkomst van de reparatieservice? Ben toch wel nieuwsgierig naar het probleem!
Goed nieuws voor mij ; mijn telefoon is gerepareerd! Binnen een week mijn telefoon alweer terug, prima geregeld door T-mobile!

Maar helaas weet ik niet precies wat het probleem nu is geweest, op de brief stond dat er diverse onderdelen vervangen waren maar niet precies wat het was.
Ik denk dat het toch het speakertje is geweest.

Maar ik kan in ieder geval weer bellen. Bedankt voor het meedenken van jullie! 😃
Reputatie 5
Goed om te lezen, thanks voor de terugkoppeling!

Reageer