Sticky

[Geruchten] Bespreek hier alles over de toekomstige BlackBerry toestellen

Toon eerste reactie

186 reacties

Reputatie 4
Badge +4
Ondanks dat er vandaag foto's van de DTEK60 zijn opgedoken (klik), dook ook het volgende bericht op bij de NOS:

BlackBerry stopt met het ontwikkelen van eigen smartphones. Dat heeft het bedrijf tijdens de presentatie van zijn kwartaalcijfers bekendgemaakt.

Er blijven wel telefoons van het merk BlackBerry bestaan. Zo heeft het bedrijf eerder dit jaar de DTEK50 op de markt gebracht. Een Android-telefoon die is ontwikkeld door het Chinese bedrijf TCL.

Software

BlackBerry gaat zich richten op het ontwikkelen van software. Het bedrijf gaat daarnaast zijn mobiele software licenseren aan andere partijen. Zo is er al een overeenkomst met een telecomprovider in Indonesië.

Uit de cijfers blijkt dat BlackBerry de afgelopen drie maanden een verlies draaide van 372 miljoen dollar, op een omzet van 334 miljoen dollar.

Identiteitscrisis

Het stoppen van BlackBerry wordt al lang verwacht. Het gaat al jaren slecht met de fabrikant, die ooit aan de top van de smartphone-markt stond. Maar de komst van de iPhone in 2007 veroorzaakte verwarring, schrijven twee Canadese journalisten in een boek dat vorig jaar uitkwam.

Het bedrijf raakte in een identiteitscrisis. Consumenten hadden massaal interesse in de iPhone, hoewel die op sommige punten niet zo goed was als de BlackBerry. De batterij ging minder lang mee, de internetverbinding was minder goed en het toestel had geen fysiek toetsenbord.
Reputatie 4
Badge +4
no problemo!

Er is niet veel nieuws op het gebied van (BB eigen) software en hardware, maar ik vind het leuk om hier wat te plaatsen als er wel iets noemenswaardigs boven water komt 😃
Reputatie 7
Badge +20
Coool!! 🆒 Thanks dat je dit met ons deelt.
Reputatie 4
Badge +4
Vorige week lekten de specificaties van de BlackBerry DTEK60 (codenaam: Argon)

- 5.5" screen 534 PPI, 2560 x 1440 Quad HD resolution
- All-touch screen, with intuitive gesture based navigation
- Qualcomm Snapdragon 820 64-bit Quad-Core (MSM8996 with 64 bit Quad-Core 2+2 Kryo 2.15GHz / 1.6GHz), Adreno 530, 624MHz GPU
- 4 GB RAM, 32 GB Flash
- USB Type-C
- 3000 mAh 4.4V non-removable Lithium-Ion battery QC3.0 Enabled
- 21-megapixel auto-focus camera
- 8-megapixel Fixed-Focus
- Fingerprint sensor (DTEK60)
- Convenience key
- Android 6.0.1 (helaas vooralsnog geen 7.0)

Eerdere geruchten deden vermoeden dat de 'Argon' een re-badged Alcatel Idol 4 Pro of TCL 950. Net als bij de DTEK50 destijds lijken de specs van GFXBench dit kracht bij te zetten. Simpel gezegd: De DTEK60/Argon lijkt een grotere variant van de DTEK50 met een vingerafdruk sensor.

Helaas zijn er nog weinig afbeeldingen beschikbaar.

De DTEK60 is in de tussentijd ook opgedoken bij de FCC en WiFi Alliance sites. Bij de FCC is het toestel geregistreerd onder het model nummer BBA100­1, terwijl the WiFi Alliance site het toestel zowel als BBA100­1 en DTEK60 laat zien. Hiermee bevestigen zij de benaming van het toestel. Zoals verwacht is er niet veel extra info omdat dit niet publiekelijk beschikbaar is gesteld, maar het geeft een extra bevestiging dat de DTEK60 er aan komt.

Bron: CrackBerry.com
Reputatie 6
Badge +17
Haha, dat is uiteraard geen probleem! 🙂 Ik wacht het rustig af!
Reputatie 4
Badge +4
Uiteraard! Maar op het moment heb ik iets andere prioriteiten, dus verwacht geen review over drie weken 😉
Reputatie 6
Badge +17
Dan is dit zeker een goede optie! Als je 'm hebt, laat je vast wel even weten hoe 'ie bevalt he? 😉
Reputatie 4
Badge +4
Ik zit er stiekem wel over te denken... want mijn Z30 op BB10 word steeds minder interessant om te blijven gebruiken qua app-ondersteuning en ik heb geen Priv-geld, dus dit is wel wat....
Reputatie 7
Badge +15
Wow die ziet er mooi uit zeg! Ga je hem ook aanschaffen @Rajaalderi? :8
Reputatie 4
Badge +4
En een paar uur later:

it's official!

Pre-order is begonnen en 8 augustus begint het uitleveren
Reputatie 4
Badge +4
Eindelijk weer eens wat noemenswaardige geruchten rondom BlackBerry :D

er zijn nieuwe foto's opgedoken van de Neon/DTEK50 (voorheen ook wel Hamburg genoemd):

ook is de specificatie pagina (waarschijnlijk per ongeluk) online gegaan.

De BlackBerry 'Neon' / DTEK50 zal een Snapdragon 617 processor met 3GB of RAM hebben. 16GB uitbreidbaar geheugen (tot een max van 2TB). Een 5.2 Inch scherm met een resulotie van 1920 x 1080.
Voor fotos en selfies hebben ze een 13MP auto-focus camera achter en een 8MP camera voor. Dit alles word gevoed met een 2610 mAh niet verwijderbare batterij met Quick Charge 2.0. Softwarematig heeft hij alles wat men verwacht door de Priv; BlackBerry Hub, DTEK, Password Keeper, BBM, BlackBerry Calendar en meer. Allemaal binnen het voorgeïnstalleerde Android Marshmallow.
Reputatie 7
Badge +20
Ziet er zeker cool uit. Ik mis mijn Blackberry als ik dit zo zie. 😞 Qwerty toestenbord is het fijnst wat er is!
Reputatie 4
Badge +4
Destijds met mijn Bold 9900 was ik ook zeer te spreken over de combinatie van touchscreen en toetsenbord. Ik ben daar zeker een voorstander van! Hoewel het touchscreen toetsenbord van BlackBerry ook geweldig vind. Maar mijn voorkeur gaat ook uit naar de Hamburg.
Reputatie 6
Badge +16
Ziet er gaaf uit. Ik ben nog steeds van mening dat een Touch screen en een Qwerty toetsenbord prima samen kunnen. Ik ben daarom erg benieuwd naar de "Hamburg".

Wat vind jij er zelf van Rajaalderi?
Reputatie 4
Badge +4
Voor degen die het nog niet hebben gezien, hierbij de renders van de aankomende twee Android toestellen:

"Rome"

"Hamburg"
zou T Mobile wel sieren om ook BlackBerry toestellen op te nemen in het assortiment. Dit jaar komen nog 2 BlackBerry toestellen uit met Android
Reputatie 7
Badge +15
Helaas nog niets over bekend Rajaalderi! 😞 🙂
Reputatie 4
Badge +4
https://newsroom.t-mobile.com/news/priv.htm

en wij? mogen wij ook? 😉 😛
De blackberry bevalt me prima, voorheen had ik een passport. Daar was ik ook tevreden over. Android loopt er best wel soepel op. Geen spijt van
Reputatie 4
Badge +4
het ziet er naar uit dat T-Mobile in de VS eind van de maand de Priv gaat aanbieden

Zijn wij binnenkort ook aan de beurt????
Reputatie 4
Badge +4
Nice! Hoe bevalt Android met het BlackBerry sausje?
Heb de blackberry priv in Canada aangeschaft voor 649 dollar. Was in usa voor vakantie. Ben er blij mee. Ik heb sim only van tmobile
Reputatie 4
Badge +4
Nou, de Priv is vanaf vandaag beschikbaar bij een handvol telecomaanbieders. Maar icm een T-mobile abonnement is hij schrikbarend duur zeg! 😢
Helaas geen blackberry bij tmobile
Reputatie 4
Badge +4
Tijd voor de (mogelijk) de volgende Android Smartphone van BlackBerry!

Codenaam: "Vienna"

Dit is een eerste render, dus het toestel kan er anders uit gaan zien. Ook is er nog niets aan specs bekend.

Reageer