Sticky

[Geruchten] Bespreek hier alles over de toekomstige BlackBerry toestellen

Toon eerste reactie

186 reacties

Reputatie 4
Badge +4
Leuk nieuwtje via CNBC

Hoe lang duurt het nog voor wij hiervan kunnen profiteren? 😃
Reputatie 4
Badge +4
Er is een foto van de BlackBerry "Oslo" opgedoken:

er is niet veel bekend over dit toestel buiten het feit dat hij waarschijnlijk een 3450mAh batterij zal hebben en draait op 10.3.2. Daarnaast zal hij hoogstwaarschijnlijk alleen voor de Chinese markt bestemd zijn.

Bron: CrackBerry.com
Reputatie 4
Badge +4
Hands-on met de Leap:

https://youtu.be/SJHwnny9t0E

https://youtu.be/dDHS64t8xVc

De presale van de Leap is inmiddels ook begonnen in de VS, het Verenigd Koninkrijk en Duitsland. Ik ben benieuwd wanneer we hem hier kunnen bekijken
Reputatie 4
Badge +4
Voor de mensen die geinteresseerd zijn:
CrackBerry's "BlackBerry at Mobile World Congress 2015" Live Blog
Reputatie 4
Badge +4
op het Mobile World Congress deze week heeft BlackBerry twee nieuwe toestellen onthuld, namelijk de Leap en een slider onder de codenaam Keian.

De Leap heeft een 5" HD display met een 1280 x 720 HD resolutie, 294 PPI, een 8MP Rear camera, 16GB of (uitbreidbaar) geheugen en een batterijduur tot 25 uur volgens de specificaties vrijgegeven door BlackBerry. BlackBerry geeft een prijs van $275 USD en hij is verkrijgbaar rond April waarbij de uitrol start in Europa.

Bronnen + volledig persbericht + Video:
CrackBerry.com
CrackBerry.com

De BlackBerry 'Keian' zal volgens BlackBerry een high-end toestel zijn, ontworpen in samenwerking met Porsche Design.

BlackBerry pronkte met de nieuwe BlackBerry 10 slider op het Mobile World Congress. Ondanks dat het toestel nog geen naam heeft en de specs nog niet zijn vrijgegeven weten we uit commentaar dat het toestel een zogenaamd dual curve display zal krijgen en, uiteraard, het geweldige BlackBerry 10 keyboard.

Het klinkt als een samenwerking tussen BlackBerry en Samsung, maar er is geen enkele bevestiging hieromtrent.Het toestel heeft veel wel van de BlackBerry Blade, maar dan met een vleugje Samsung Galaxy S6 edge-heid.

Bronnen + Video:
CrackBerry.com
CrackBerry.com
Reputatie 4
Badge +4
Het hoort hier niet helemaal thuis, maar toch ook weer wel omdat het om een gerucht en over toestellen gaat :P

op 19 Februari vertelde T-Mobile CEO John Legere dat de netwerkprovider "in onderhandeling is" met BlackBerry omtrent het wederom verkopen van hun toestellen. De twee bedrijven staakten hun samenwerking in April 2014; een paar maanden nadat BlackBerry bezwaar maakte tegen een T-Mobile campagne welke BlackBerry smartphone gebruikers aanspoorde om te switchen naar Apple's iPhone.

Tijdens zijn reguliere driemaandelijkse conference call met financiële analisten, die live gestreamd werd via YouTube, gaf Legere blijk dat het bedrijf weer in gesprek is met BlackBerry weer. Hij voegde hieraan toe dat een aantal fans van zowel T-Mobile en BlackBerry "ons graag weer ziet samenwerken." Legere zei "we zijn erg optimistisch over de gesprekken," maar details zijn niet onthuld.

Ik ben voor! 😃
Reputatie 4
Badge +4
ik heb een poosje niet de kans gehad om hier wat meer vulling te geven en ik zal in de tussentijd vast wat gemist hebben qua geruchten en nieuwigheden. Inmiddels is de BlackBerry Classic verkrijgbaar en hebben de meesten de updates naar 10.3.1 wel gehad.

de laatste geruchten wijzen er op dat er qua specsheet een soort van opvolger voor de (hier niet verkrijgbare) Z3 in de pijpleiding zit:

Het toestel, onder de schuilnaam Rio, lijkt volgens de laatste geruchten wel eens de naam Leap te kunnen krijgen.

De specs welke tot nu toe worden genoemd zijn:
9.5 mm profile
5" 1280 x 720 display
2MP front facing, 8MP rear facing cameras
2800 mAh non-removable battery
MSM 8960 Dual Core 1.5 GHz processor
2 GB RAM, 16GB Flash + Micro SD
Penta Band LTE + 4G Hotspot
Wi-Fi 2.4GHz 802.11 b/g/n
BT 4.0 / DLNA / Miracast
Dual Microphone
Speaker phone

Reputatie 4
Badge +4
ja hoor, dat heb ik begin dit jaar zelf ook gedaan. Ik wilde toen perse een BlackBerry Z30, dus heb ik mijn abonnement verlengd via Typhone. Maar de prijzen wisselen sterk, dus ik zou u aanraden ze met elkaar te vergelijken. Succes!
Kan ik via die weg mijn abonnement ook verlengen?
Reputatie 4
Badge +4
Beste kirstiekirst, de kans is groot dat T-mobile hem zelf niet in het assortiment opneemt.

Daarmee kunt u alleen via externe kanalen een BlackBerry in combinatie met een T-mobile abonnement krijgen.
Komt de blackberry classic ook bij t-mobile???
Reputatie 4
Badge +4
Beste bbsander,

U had ook via een ander kanaal (Typhone, studentmobiel, gsmweb) kunnen verlengen met een BlackBerry in combinatie met een T-mobile abonnement.

Daarnaast heeft u voor de BlackBerry OS10 modellen heen BlackBerry bundel meer nodig.
Ik gebruik een duo kaart om nog steeds mijn BB te kunnen gebruiken en moest hiervoor een extra email BB account nemen van 6euro per maand. Ik ben al heel lang klant maar omdat mijn contract af liep kon ik dus niks anders doen dan een andere telefoon uit te kiezen en een extra simkaart.
Kennelijk is BB niet meer interessant genoeg en ziet KPN er gelukkig nog wel wat in. Dus ja rede genoeg om over te stappen..ben er nu klaar mee
@Rajaalderi

Het is niet om het toestel, nou ja dat ook een beetje, maar meer om de manier hoe TMobile omgaat met klanten.

Er is nergens van te voren bekend gemaakt dat ze stoppen met een bepaald toestel. Hadden ze mij dat verteld toen ik overstapte ik voor de aantrekkelijke prijzen van Vodafone naar tmobile verleden jaar, dan had ik nooit de stap gemaakt. Er was ruimte genoeg om te zeggen, u kiest voor een blackberry bij uw abo, weet wel dat wij binnekort stoppen met dit merk. Was wel zo eerlijk geweest.

En ook de onwillendheid om out-of-the-box te denken. Er word niet meegedacht aan oplossingen en er word geen moeite gedaan om de klant tevreden te houden. Ook word ik niet graag gedwongen tot iets, terwijl ik ervoor betaal.

Met zo een organistatie ga ik liever niet verder, daarom heb ik mijn keuze gemaakt.

Weet niet hoe lang mijn account actief blijft nu ik heb tmobile heb stopgezet, blijft ie nog actief dan zal ik zeker wel komen vertellen over mijjn Passport.
Reputatie 4
Badge +4
Ik vind het jammer dat u voor een specifiek toestel de provider verlaat... toestel los kopen, abo afwachten en vervolgens SIM-only verlengen had ook gekund, maar u heeft uw besluit al genomen.

Veel plezier met uw Passport (mocht u zich geroepen voelen hoor ik graag hoe hij bevalt 😉 )! en succes bij de concurrent...
Beste Rajaalderi,

Dat is inderdaad een overweging die ik heb gemaakt, VOORDAT IK BESLOOT dat ik een Blackberry Passport wil.

Aangezien Tmobile (ondanks dat ik hun alle ruimte heb gegeven) daar niet aan wilt meewerken, moet ik wel met een andere provider in zee gaan.

Wanneer ik aangeef dat ik via een derde partij een verlenging aanga bij TMobile voor nog 2 jaar nadat mijn abonnement verloopt volgend jaar en op die manier wel de telefoon kan krijgen die ik wil, moet TMobile er alles aan doen om te zorgen dat dit mogelijk is.

Dat is een abonnement van 55 euro per maand, dus zonder extra kosten levert dat minimaal 1320 euro op. Plus nog eens 70 euro voor de vervroegde verlenging. Dus minimaal 1390 euro in de portemonnee, en een tevreden klant tot minimaal 2017.

Maar nee...Tmobile kiest ervoor om een klant ontevreden te maken en te verliezen, voor 450 euro. Over 9 maanden verloopt mijn huidige abo namelijk van 50 eutjes per maand.

Wacht eens ff......De telefoon kost 600 euro los....is goedkoper om mijn abo af te kopen en dan kan ik gelijk weg!! :D

Super dit forum!!!! 🙂 Ik had dit eerder moeten opschrijven!!
Reputatie 4
Badge +4
Best BigBadBB, ik begrijp uw frustratie. Ik heb mijn Z30 ook via een ander kanaal moeten aanschaffen.

Helaas heeft T-mobile besloten (al dan niet tijdelijk) BlackBerry uit het assortiment te halen omdat de vraag te klein werd.

Heeft u al overwogen om uw Q10 te (laten) repareren?
Bij mijn huidge abo heb ik een Q10 genomen, ik ben een BB gebruiker vanaf het begin en nu worden deze geweldige toestellen niet meer aangeboden via Tmobile. Erg teleurstellend. Zeker omdat de alt knop blijft hangen, nu mag ik van de klantenservice medewerker een vervroegde verlenging doen inclusief ander toestel (ik moet wel kiezen uit het huidige tmobile assortiment, want Blackberry word niet meer aangeboden. Wat een F*cking Bullsh*t!)

Nu wil ik per direct een Blackberry Passport, dat is dus onmogelijk. Er word geen enkele poging gedaan ook om je tegemoet te komen door de klantenservice. Zelf heb ik aangeboden om een vervroegde verlenging van wederom 2 jaar te doen via een 3de partij die wel Blackberry passport aanbied (en dan betaal ik die 70 euro voor de vervroegde verlenging ook nog eens).En als antwoord: "nee dat is niet mogelijk".

Dus feitelijk word ik gedwongen een toestel van Tmobiles keuze te nemen, aangezien het mijn geld is denk ik dat het meer dan normaal is dat ik zelf mijn keuzes maak.

Nu overweeg ik om de Passport via pdashop los te kopen, of mijn abonnement af te kopen (die loopt tot volgend jaar 3de kwartaal), maar wat ik ook besluit ik zal Tmobile verlaten. Vind het namelijk onacceptabel om ergens toe gedwongen te worden, zeker als ik er ook nog eens voor moet betalen. Er word ook niet meegedacht aan een oplossing naar tevredenheid.

Misschien is het ook verstandig om mijn contract na te llaten kijken, om te zien of dit toevallig gegronde redenen zijn om onder mijn contract uit te komen en naar KPN te gaan..die bied de Blackberry Passport namelijk wel aan. Heb nu wel ernstig spijt dat ik vorig jaar ben overgestapt naar Tmobile.
Reputatie 4
Badge +4
Beste truffel,

De software updates worden vanuit BlackBerry zelf gepushed naar de toestellen die op hun servers zijn aangesloten.

T-mobile test bij mijn weten de software ook, maar zal er geen T-mobile schilletje omheen leggen.

Dus wij zullen gewoon nog updates ontvangen.
Reputatie 2
Hallo truffel,

Er wordt een afweging gemaakt in de toestellen die we aanbieden. De laatste tijd is de vraag naar deze toestellen erg afgenomen. Hierdoor is voorlopig besloten om geen BlackBerry's aan te bieden. Uiteraard kun je via andere kanalen wel een BlackBerry aanschaffen met een T-Mobile abonnement :)

Geen Blackberrys betekent ook geen software updates..... dat is niet best en erg jammer.:(
Reputatie 6
Hallo truffel,

Er wordt een afweging gemaakt in de toestellen die we aanbieden. De laatste tijd is de vraag naar deze toestellen erg afgenomen. Hierdoor is voorlopig besloten om geen BlackBerry's aan te bieden. Uiteraard kun je via andere kanalen wel een BlackBerry aanschaffen met een T-Mobile abonnement 🙂
Reputatie 2
Tmobile verkoopt nu ook geen BlackBerry dus de Passport zullen wij bij deze geweldige provider niet zien!!

Jammer jammer jammer geen Passport!!
Waarom niet, T-mobile???
Tmobile verkoopt nu ook geen BlackBerry dus de Passport zullen wij bij deze geweldige provider niet zien!!
Reputatie 4
Badge +4
24 september word de Passport geïntroduceerd in Londen. Tijdens dat evenement zullen de releasedata vast en zeker bekend worden gemaakt.
Ik vroeg mij af wanneer de nieuwe Blackberry Passport beschikbaar zal zijn in Nederland (t-mobile)

Reageer