Sticky

[Geruchten] Bespreek hier alles over de toekomstige BlackBerry toestellen

Toon eerste reactie

186 reacties

Reputatie 4
Badge +4
Hier staat een persoonlijke review van een Crackberry.com gebruiker die een pre-release BlackBerry Passport in handen kreeg en deze eens aan de tand voelde.

Misschien ten overvloedde, maar het is slim dit toch te herhalen: deze review is de persoonlijke kijk en mening van de auteur en het is goed mogelijk dat er nog zaken veranderen aan het toestel omdat het om een pre-release versie gaat.
Reputatie 4
Badge +4
Korte video over de Passport met commentaar van John Chen:

http://www.bnn.ca/Video/player.aspx?vid=385163
Reputatie 4
Badge +4
Vandaag was een drukke dag voor BlackBerry, buiten het positieve rapport over de verdiensten van Kwartaal 1 van het fiscale jaar 2015, zijn er ook een drietal toestellen bevestigd:

in de afbeelding zien we de BlackBerry Passport, die we kennen onder de codenaam Windermere, een 4.5inch QWERTY phablet die praktisch even groot is als een daadwerkelijk paspoort. Het toestel zal beschikbaar komen in zwart en wit en er zullen vervolgens veel accessoires beschikbaar zijn waar eindgebruikers dankbaar gebruik van kunnen maken.

Daarnaast zie je de ooit genoemde Q20, welke later als BlackBerry Classic door het leven ging om een brug te vormen tussen BB10 en BBOS gebruikers user bases en ten slotte de Z3 welke tegen het einde van het jaar in een LTE met een beetje meer RAM geheugen beschikbaar komt.

https://

https://

Naast het nieuws over de fiscale uitkomsten en de nieuwe toestellen is er ook nieuws op het gebied van applicaties.

BlackBerry CEO John Chen sprak met FOX Business over wat hij verwacht van de samenwerking met Amazon en hij filosofeert over de toekomstige samenwerking.

Op dit moment heeft BlackBerry om en nabij 130,000 apps in BlackBerry World, volgens Chen. Als daar de 240,000 apps van Amazon bijkomen zal BlackBerry Microsoft’s Windows Phone voorbijstreven met de hoeveelheid beschikbare applicaties.

Chen vertled ook dat BlackBerry applicatie ontwikkelaars zal aanmoedigen om hun applicaties te porten naar Amazon’s App Store.

Bron: N4BB
Reputatie 4
Badge +4

De codenaam 'Windermere' en bijbehorende onofficiële modelnaam 'Q30' doen al enige tijd de ronde in de BlackBerry community .

In het begin van het jaar hebben we de eerste glimp van de Windermere opgevangen. Sindsdien hebben we niets anders gezien . Sommige vermeende specs zijn opgedoken , samen met het gerucht dat het fysieke toetsenbord aanraakgevoelig zou zijn .

Maar, hier zijn nieuwe foto's en informatie van deze mammoet van een BlackBerry 10 -smartphone.

De BlackBerry Windermere is voorzien van een RVS rand rondom het apparaat , net als de Q10 en de vorige Bold serie .

De volumetoetsen zitten aan de rechterkant van het apparaat. De linkerkant is volledig knoploos. Ook kun je zien dat de toetsenbord "frets" gelijk lopen met de bezel.

De achterkant van de Windermere beschikt over een 13MP camera, met een 2 megapixel camera aan de voorkant. Voorheen werd gedacht de Windermere een dubbele LED-flitser zou krijgen, maar op deze foto's is het er maar 1.

De kunststof achterzijde lijkt niet definitief, BlackBerry zal waarschijnlijk het gewoven glasvezel gebruiken waar we inmiddels bij de Q10 en Z30 gewend aan zijn geraakt.
De deling op het bovenste gedeelte rond de camera is bedoeld om apart los te maken en de MicroSD en SIM-kaart te plaatsen .

Zoals eerder gemeld heeft de batterij van de Windermere een inhoud van 3450 mAh. Helaas is hij niet te verwijderen. Maar met een batterij die zoveel groter is dan in de Z30, kan het wel eens zijn dat je nooit een reserve nodig hebt.

De Windermere zal daarentegen veel energie moeten stoppen in het scherm en de interne hardware. De Windermere zal beschikken over een 4 Inch 1440×1440 Full HD LCD scherm. Eerder werd een schermdichtheid van 435 DPI genoemd, maar we kunnen bevestigen dat het uiteindelijk 480 DPI zal worden.

De Windermere zal 3GB RAM geheugen hebben, de Adreno 330 OpenGL en de quad-core Snapdragon MSM8974 processor .

Dat aanraakgevoelige toetsenbord wat eerder genoemd is? We kunnen bevestigen dat het waar is. Je kunt het fysieke toetsenbord gebruiken op dezelfde manier als het oude vertrouwde trackpad.

Wanneer je typt , kun je vegen van rechts naar links op het fysieke toetsenbord om woorden te verwijderen. Als je in de browser werkt, kun je het apparaat in het landschapsmodus zetten en om te bladeren omhoog of omlaag vegen over het fysieke toetsenbord .

Hoe de woordvoorspelling werkt? Drie kolommen zullen op het scherm verschijnen terwijl je typt. Denk aan een denkbeeldige lijn die helemaal naar de onderkant van het toetsenbord loopt. Je kunt dan vegen op de linkerkant , in het midden, of rechts en een van de woorden uit de drie kolommen halen .

Er wordt gezegd dat de Windermere lichter en iets dunner is dan de Z30.
De Windermere heeft ook bovenste en onderste speakers zoals de Z30 en de oplaadpoort aan de onderzijde , zoals de Z3.

Bron: N4BB
Ik ben heel benieuwd hoe de toekomstige toestellen van Blackberry eruit komen te zien. Ik ben zelf een zeer tevreden gebruikenr van een Z10.
Maar als ik dan de Homepage open van T-mobile, zie ik geen enkele telefoon van Blacberry staan. Niet in de shop, nergens een aanbieding, en nergens kan ik een abbonement met een Blackberry samenstellen.
Als alle providers op deze manier met de, in mijn mening beste telefoon/besturingssysteem enz, gaan weren uit hun aanbod, ga ik me toch afvragen of dit merk nog wel een serieuze toekomst en kans gaat krijgen.
Jammer dat er van Blackberry uit, geen enkele poging word gedaan om consumenten duidelijk te maken dat ze een seruieze speler zijn geworden met hun nieuwe BB10. Een beetje reclame kan geen kwaad.
Ik snap dat ze nooit meer zo groot en belangrijk gaan worden als 4 jaar terug, en ook nooit de verkoopcijfers gaan halen van Apple of Samsung... Maar ik hoop wel dat Blackberry telefoons blijft maken. Ook al komt de Hardware van Foxconn.
Jammer dat veel mensen nog steeds een negatieve mening hebben over Blackberry. 
Reputatie 4
Badge +4
Ook wel interessant is dat BlackBerry later dit jaar met update 10.3 komt. Deze zal niet alleen bedoeld zijn voor nieuwe toestellen, maar ook voor de huidige OS10 toestellen.

Even om verwarring te voorkomen: het geplande BlackBerry Classic toestel zal uitgebracht worden met 10.3.1. Deze software versie zal daarmee ook algemeen beschikbaar komen voor iedereen, dus de mensen die 10.3 nu aan het testen zijn, stomen de software klaar voor de massa. 

For the people asking me: We typically ship a major OS release with new hardware. Then optimize it for in-market hardware #notskipping
— Tim Neil (@brcewane) May 14, 2014

De BlackBerry Classic zal dus OS 10.3.1 als eerste dragen en vervolgens krijgt de rest de update. Men heeft daarmee geen nieuwe hardware nodig om met 10.3.1 te kunnen spelen ;)

Bron: Crackberry
Reputatie 4
Badge +4
BlackBerry onthuldde de nieuwe BlackBerry Z3 in Jakarta gisteren, maar gaf daarnaast ook aan wat er wel en niet op de huidige "roadmap" staat. Naast de BlackBerry Classic, welke later dit jaar verschijnt, heeft BlackBerry nog een aantal toestellen op de planning staan; zowel full-touch als met keyboard.

Er zijn genoeg geruchten over welke toestellen er aan komen van BlackBerry, waarvan de BlackBerry Windermere de grootste is. John Chen vertelde dat door de samenwerking met Foxconn er misschien ook een nieuw high-end vlaggenschip bij komt.

"After BlackBerry Jakarta, now we are again working on the latest BlackBerry with either 3 to 4 [new devices planned]. Yes, there is the keyboard, and one of them is [all-touch] not a keyboard, "

Bij BlackBerry lijkt het dus allemaal in volle vaart door te gaan en het lijkt erop dat er wel degelijk nieuwe toestellen aan zitten te komen, de vraag is alleen: wanneer?
Een ding is wel zeker, zegt John Chen, er zullen geen "wearables (bvb: Google Glass, Galaxy Gear, Smartwatch)" komen. Hij stiptte aan dat BlackBerry geen enkel intentie heeft om in de toekomst in deze wereld te mengen.

Bron: CrackBerry
Reputatie 4
Badge +4
BlackBerry Z3 review:

Het toestel is puur en alleen voor de Indonesische markt, alles behalve "high-end," maar kwalitatief hoogwaardig zoals we van BlackBerry gewend zijn.

Voor ons dus eigenlijk niet interessant, maar omdat het het eerste toestel is onder John Chen uit de samenwerking van BlackBerry met Foxconn leuk om te laten zien. 
Reputatie 4
Badge +4
BB10 is nog te jong om echt veel native apps te hebben (ze waren simpelweg veel te laat), maar er komen er steeds meer.

Ik ben het wat dat betreft met je eens.

Ook bedrijven kiezen inderdaad minder voor BlackBerry. Ik ving hier en daar wel op dat dit wel weer aan begint te trekken, maar ik ben daar te weinig in thuis om een goed oordeel te kunnen vellen.

Laten we hopen dat John Chen de kar in zoverre kan trekken dat BlackBerry weer een succes gaat worden.

De Z3 is een eerste stap van John Chen in opkomende markten (zoals bijvoorbeeld Indonesie) om BlackBerry daar voor een aantrekkelijke prijs aan de man te brengen.
Ik ben er van overtuigd dat BlackBerry hier ook weer met net-geen-top-range-maar-ook-weer-geen-mid-range toestellen gaat komen, maar ik hoop dat ze dan wel beter nadenken over prijs en specs, want de laatste jaren liepen ze iedere keer achter de feiten aan met verouderde specs en te hoge prijzen.
Ik zie dat niet als een voordeel.....  native apps is wat een OS nodig heeft....   het gaat dan net als de Nokia ....  men hoopt dat door het gebruik van Android apps de mensen toch overstappen op een ander OS....  

Ik zal nooit zeggen dat Android het beste systeem is maar het is wel het systeem waar je op dit moment het meeste mee kan doen....   Linux is ook veel beter als Windows maar toch gebruikt de hele wereld hoofdzakelijk Windows....  Het gaat niet om welk systeem het beste is maar welk systeem het meest word ondersteund...  ga je als bedrijf tegen de stroom in verdiend dat respect maar is niet altijd het beste idee.....

Niemand zal nu nog een overstap maken van bijvoorbeeld Android of IOS naar BB.....   en ook instappers zullen zelfs eerder kiezen voor Windowsphone....
Als dan ook een toestel nog eens met zulke lage specificaties word uitgebracht  hou je alleen de mansen over met een laag budget en die kopen weer geen apps..... en de software is nu juist waar men bij BB nog wel wat verdient.....

Bedrijven kiezen ook niet meer voor BB.....  dat was jaren de kracht van het bedrijf.
Reputatie 4
Badge +4
BB10 is op zichzelf vergelijkbaar met Android, dus als dat een beetje van de grond komt dan KAN het een goede concurrent zijn (na hier en daar wat tweaks)

groot voordeel op dit moment is dat Android apps er op draaien (heb zelf bijvoorbeeld T-Mobile Cloud draaien op mijn toestel)
Ik vind met name het display erg 2012  maar hoop ergens toch weer wel dat BB het nog even volhoud.

Maar als ze niet vroeger of later hardware gaan maken dat werkt met Android is het over en uit. Je kunt in deze tijd geen toestellen maken voor alleen de liefhebbers.
Het is jammer want de oude toestellen waren oerdegelijk.

Ik blijf het volgen want ik hou wel van bedrijven die het niet zomaar op geven 🙂
Reputatie 4
Badge +4
Weet je zeker dat die specificaties juist zijn ?

Met name de resolutie en de SOC zijn wel heel erg magertjes en de camera's idem....

Maar als het een toestel in de onder de 200 Euro range word zou het voor de verstokte BB liefhebber wat kunnen wezen.

Er is nog niks zeker over dit toestel voor ons. Het is nog maar de vraag of wij hem überhaupt te zien krijgen (zie post 71 ;)) en hij zal hoogstwaarschijnlijk inderdaad onder die prijs duiken.
Weet je zeker dat die specificaties juist zijn ?

Met name de resolutie en de SOC zijn wel heel erg magertjes en de camera's idem....   

Maar als het een toestel in de onder de 200 Euro range word zou het voor de verstokte BB liefhebber wat kunnen wezen.
Reputatie 4
Badge +4
en weer duiken er wat foto's op van de Z3:

http://crackberry.com/sites/crackberry.com/files/styles/xlarge/public/article_images/2014/04/z3-detik-5.JPG?itok=ND7zTgiq

http://crackberry.com/sites/crackberry.com/files/styles/xlarge/public/article_images/2014/04/z3-detik-4.jpg?itok=kU6U8xvY

http://crackberry.com/sites/crackberry.com/files/styles/xlarge/public/article_images/2014/04/z3-detik-3.JPG?itok=mcKh6n4t

http://crackberry.com/sites/crackberry.com/files/styles/xlarge/public/article_images/2014/04/z3-detik-2.JPG?itok=iGki_N1g

http://crackberry.com/sites/crackberry.com/files/styles/xlarge/public/article_images/2014/04/z3-back-1.JPG?itok=m5-5Rj0y

en om even het geheugen op te frissen, dit zijn de verwachtte specs:

Display - 5" display, 540 x 960 pixels, 24-bit color LCD display
Memory - 8 GB application storage and 1.5 GB RAM
Processor - 1.2 GHz dual-core processor
Battery - 2650 mAh non-removable battery
Rear-facing camera: 5 MP Autofocus and flash, 5x digital zoom
Front-facing camera: 1.1 MP Fixed-focus, 3x digital zoom
Reputatie 4
Badge +4
En opeens duikt er een prototype 5" scherm op:

http://crackberry.com/sites/crackberry.com/files/styles/w768/public/article_images/2014/03/Display_Two.jpg?itok=_acOLa3W

http://crackberry.com/sites/crackberry.com/files/styles/w768/public/article_images/2014/03/Display_One.jpg?itok=-G2qxKOx

http://crackberry.com/sites/crackberry.com/files/styles/w768/public/article_images/2014/03/Display_Three.jpg?itok=gLar5Byt

Zou deze bij het (in februari gespotte) vreemd gevormde prototype horen?

http://crackberry.com/sites/crackberry.com/files/styles/w795/public/article_images/2014/02/bb10-qwerty-prototype.jpg?itok=JxuhWXld
Reputatie 4
Badge +4
BlackBerry heeft op het Mobile World Congress 2 nieuwe toestellen aangekondigd: de Z3 en de Q20!

Z3
De Z3 (voorheen "Jakarta") is een "entry-level" BlackBerry 10 toestel bedoeld voor de groeiende markten. Het is het eerste toestel in samenwerking met Foxconn.

De Z3 is net als de Z10 en Z30 een full-touch BB10 toestel. Hij zal in April in Indonesie uitgebracht worden (vandaar Jakarta als codenaam) voor minder dan $200 als aanschafprijs, daarmee het goedkoopste BlackBerry toestel ooit. Er zijn plannen om de beschikbaarheid buiten Indonesie uit te breiden in de toekomst.
De Z3 heeft alleen een 3G antenne, geen LTE (4G), maar dat is niet verwonderlijk gezien de prijs. Daarentegen zei BlackBerry CEO John Chen: "I have a plan to take that phone out globally with LTE sometime in the future before I die."

http://crackberry.com/sites/crackberry.com/files/styles/w768/public/article_images/2014/02/blackberry_z3_1.JPG?itok=Iz3JkOFr

Q20
Er waren al eerder geruchten over een opvolger voor de Q10, maar nu heeft BlackBerry hem officieel aangekondigd: de Q20.

De Q20 is het derde BlackBerry 10 QWERTY model, maar met 1 kenmerkend verschil: de "tool belt" (trackpad en functie toetsen) komt terug!

Deze "BlackBerry Classic" zal er hoogstwaarschijnlijk voor het einde van het jaar zijn, maar er is nog niks bekend qua prijzen en beschikbaarheid.
Reputatie 4
Badge +4
Beste jennifer95,

U heeft inderdaad een BlackBerry bundel nodig om toegang te krijgen tot de BlackBerry servers en daarmee gebruik te kunnen maken van internet diensten. hier vind u meer informatie over de bundel en hoe u de in kunt schakelen. Houd wel in de gaten dat deze niet tussentijds uitgeschakeld kan worden, maar pas al het abonnement is afgelopen.

Voor de volgende keer: graag een nieuw topic aanmaken met uw vraag, want dan word u eerder geholpen, want nu verdwijnt de vraag in een topic wat er totaal niets mee te maken heeft.

@truffel: leuk om kennis te maken met een BlackBerry liefhebber, echter geldt voor u hetzelfde: graag even goed kijken waar u berichten plaatst 😉
Reputatie 2
Ik ben een Blackberry fan en heb nu de Q10, geweldige toestel. er is gewoon geen betere echte smartphone. Ik vind dat een mobieltje dat je altijd bij je hebt voornamelijk voor het bereikbaarheid is. wil je grotere beeld voor internetten dan pak je een tablet.
Ik wacht nu op de Q30. 
Reputatie 4
Badge +4
Lange tijd was het stil rondom BlackBerry, maar er is weer een nieuw ontwerp voor een toestel gelekt:

http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagenormal/1392643144.jpeg

De eerste renders van de door Foxconn gemaakte goedkope BlackBerry-smartphone zijn online gekomen. Het toestel gaat wellicht BlackBerry Z3 heten en zou beschikken over een 5"-scherm met een resolutie van 960x540 pixels.

Met die diagonaal en resolutie komt het aantal pixels per inch uit op 220, een veel lagere scherpte dan BlackBerry eerder toepaste in onder meer de Z10 en Q10. De details van de telefoon, die als codenaam Jakarta heeft, verschenen bij N4bb.

In het lijstje specificaties is verder te zien dat de Jakarta een 2650mAh-accu heeft, bijna even groot als de 2880mAh-accu van de Z30. De telefoon draait op een niet nader genoemde dualcore-soc met een maximale kloksnelheid van 1,2GHz in combinatie met 1,5GB werkgeheugen. Het opslaggeheugen zou 8GB bedragen.

De Jakarta is de eerste BlackBerry die Foxconn ontwikkelt en produceert. Door de deal met Foxconn wil BlackBerry toestellen sneller en voor lagere prijzen in de winkels krijgen. N4bb zegt dat het toestel volgende week te zien is op telecombeurs Mobile World Congress. BlackBerry is daar echter niet en Foxconn heeft alleen een stand om zijn 4G-tak te promoten.

Bron: Tweakers.net
Reputatie 4
Badge +4
Leuk voor de dames: Vanaf vandaag is in Dubai de roze uitvoering van de Q5 te koop

http://crackberry.com/sites/crackberry.com/files/styles/w795/public/article_images/2014/01/Q5_Pink_Gen_ENG_Front.jpg?itok=RkfHJmuH
Reputatie 4
Badge +4
Volgens de site van BlackBerryis de Z30 officieel te koop in Nederland!
Reputatie 4
Badge +4
Ik doe mijn best :P

Haha, de meeste mensen keren BlackBerry de rug toe omdat ze achteraan blijven lopen, maar ik ben heel eigenwijs ;)

En wie weet doe ik er een enkeling een plezier mee 😃
@ Rajaalderi

Je zorgt wel regelmatig voor interessante updates! 😉 Mooi toestel hoor die P9982!
Reputatie 4
Badge +4
En zo komt de P'9982 uit de doos: http://youtu.be/o_anOFYpgPA

Reageer