Sticky

[Geruchten] Bespreek hier alles over de toekomstige BlackBerry toestellen

Toon eerste reactie

186 reacties

Reputatie 4
Badge +4
Eindelijk weer eens wat noemenswaardige geruchten rondom BlackBerry :D

er zijn nieuwe foto's opgedoken van de Neon/DTEK50 (voorheen ook wel Hamburg genoemd):

ook is de specificatie pagina (waarschijnlijk per ongeluk) online gegaan.

De BlackBerry 'Neon' / DTEK50 zal een Snapdragon 617 processor met 3GB of RAM hebben. 16GB uitbreidbaar geheugen (tot een max van 2TB). Een 5.2 Inch scherm met een resulotie van 1920 x 1080.
Voor fotos en selfies hebben ze een 13MP auto-focus camera achter en een 8MP camera voor. Dit alles word gevoed met een 2610 mAh niet verwijderbare batterij met Quick Charge 2.0. Softwarematig heeft hij alles wat men verwacht door de Priv; BlackBerry Hub, DTEK, Password Keeper, BBM, BlackBerry Calendar en meer. Allemaal binnen het voorgeïnstalleerde Android Marshmallow.
Reputatie 4
Badge +4
En een paar uur later:

it's official!

Pre-order is begonnen en 8 augustus begint het uitleveren
Reputatie 7
Badge +15
Wow die ziet er mooi uit zeg! Ga je hem ook aanschaffen @Rajaalderi? :8
Reputatie 4
Badge +4
Ik zit er stiekem wel over te denken... want mijn Z30 op BB10 word steeds minder interessant om te blijven gebruiken qua app-ondersteuning en ik heb geen Priv-geld, dus dit is wel wat....
Reputatie 6
Badge +17
Dan is dit zeker een goede optie! Als je 'm hebt, laat je vast wel even weten hoe 'ie bevalt he? 😉
Reputatie 4
Badge +4
Uiteraard! Maar op het moment heb ik iets andere prioriteiten, dus verwacht geen review over drie weken 😉
Reputatie 6
Badge +17
Haha, dat is uiteraard geen probleem! 🙂 Ik wacht het rustig af!
Reputatie 4
Badge +4
Vorige week lekten de specificaties van de BlackBerry DTEK60 (codenaam: Argon)

- 5.5" screen 534 PPI, 2560 x 1440 Quad HD resolution
- All-touch screen, with intuitive gesture based navigation
- Qualcomm Snapdragon 820 64-bit Quad-Core (MSM8996 with 64 bit Quad-Core 2+2 Kryo 2.15GHz / 1.6GHz), Adreno 530, 624MHz GPU
- 4 GB RAM, 32 GB Flash
- USB Type-C
- 3000 mAh 4.4V non-removable Lithium-Ion battery QC3.0 Enabled
- 21-megapixel auto-focus camera
- 8-megapixel Fixed-Focus
- Fingerprint sensor (DTEK60)
- Convenience key
- Android 6.0.1 (helaas vooralsnog geen 7.0)

Eerdere geruchten deden vermoeden dat de 'Argon' een re-badged Alcatel Idol 4 Pro of TCL 950. Net als bij de DTEK50 destijds lijken de specs van GFXBench dit kracht bij te zetten. Simpel gezegd: De DTEK60/Argon lijkt een grotere variant van de DTEK50 met een vingerafdruk sensor.

Helaas zijn er nog weinig afbeeldingen beschikbaar.

De DTEK60 is in de tussentijd ook opgedoken bij de FCC en WiFi Alliance sites. Bij de FCC is het toestel geregistreerd onder het model nummer BBA100­1, terwijl the WiFi Alliance site het toestel zowel als BBA100­1 en DTEK60 laat zien. Hiermee bevestigen zij de benaming van het toestel. Zoals verwacht is er niet veel extra info omdat dit niet publiekelijk beschikbaar is gesteld, maar het geeft een extra bevestiging dat de DTEK60 er aan komt.

Bron: CrackBerry.com
Reputatie 7
Badge +20
Coool!! 🆒 Thanks dat je dit met ons deelt.
Reputatie 4
Badge +4
no problemo!

Er is niet veel nieuws op het gebied van (BB eigen) software en hardware, maar ik vind het leuk om hier wat te plaatsen als er wel iets noemenswaardigs boven water komt 😃
Reputatie 4
Badge +4
Ondanks dat er vandaag foto's van de DTEK60 zijn opgedoken (klik), dook ook het volgende bericht op bij de NOS:

BlackBerry stopt met het ontwikkelen van eigen smartphones. Dat heeft het bedrijf tijdens de presentatie van zijn kwartaalcijfers bekendgemaakt.

Er blijven wel telefoons van het merk BlackBerry bestaan. Zo heeft het bedrijf eerder dit jaar de DTEK50 op de markt gebracht. Een Android-telefoon die is ontwikkeld door het Chinese bedrijf TCL.

Software

BlackBerry gaat zich richten op het ontwikkelen van software. Het bedrijf gaat daarnaast zijn mobiele software licenseren aan andere partijen. Zo is er al een overeenkomst met een telecomprovider in Indonesië.

Uit de cijfers blijkt dat BlackBerry de afgelopen drie maanden een verlies draaide van 372 miljoen dollar, op een omzet van 334 miljoen dollar.

Identiteitscrisis

Het stoppen van BlackBerry wordt al lang verwacht. Het gaat al jaren slecht met de fabrikant, die ooit aan de top van de smartphone-markt stond. Maar de komst van de iPhone in 2007 veroorzaakte verwarring, schrijven twee Canadese journalisten in een boek dat vorig jaar uitkwam.

Het bedrijf raakte in een identiteitscrisis. Consumenten hadden massaal interesse in de iPhone, hoewel die op sommige punten niet zo goed was als de BlackBerry. De batterij ging minder lang mee, de internetverbinding was minder goed en het toestel had geen fysiek toetsenbord.
Reputatie 7
Badge +15
Ik las het bovenstaande inderdaad gisteren!

Ben heel benieuwd wat er nu komen gaat... :?
Reputatie 4
Badge +4
Het is niet zo dat ze stoppen met toestellen uitbrengen en ook het iconische BlackBerry Qwerty-toetsenbord zal (volgens CEO John Chen) blijven bestaan, maar zij zullen zelf geen toestellen in huis ontwikkelen.

Dit zal dan in samenwerking met andere fabrikanten gaan, zoals nu met TCL bij de DTEK50 en aankomende DTEK60
Reputatie 4
Badge +4
Gisteren is de DTEK60 offiicieel aangekondigd en is ook meteen te bestellen bij BlackBerry op de site voor €579,-

Even voor de volledigheid nog de definitieve specs:

Operating System:
Android 6.0.1 Marshmallow

Display:
5.5-inch, 2560x1440, 534PPI
Scratch-resistant AMOLED

Processor:
Qualcomm Snapdragon 820
Adreno 530 GPU

RAM:
4GB

Storage:
32GB

Expandable:
microSD up to 2TB

Rear Camera:
21MP f/2.0, PDAF
dual-tone LED flash
HDR, 1080p/30 video

Front Camera:
8MP f/2.2
1.12-micron pixels
Selfie flash
1080p/30 video

Battery:
3000 mAh

Charging:
Quick Charge 3.0
USB Type - C

Water resistance:
No

Security:
DTEK security suite
FIPS 140-2 Full Disk Encryption
Fingerprint Sensor

Connectivity:
Wi-Fi 802.11ac, Bluetooth 4.2 LE, NFC
GPS, GLONASS

Network (NA):
LTE Band 1/2/4/5/7/12/17/20/29
HSPA 2100/1900/1700/850/900 MHz
GSM 850/900/1800/1900 MHz
Network (ROW) FD-LTE Band 1/2/3/4/5/7/8/19/20/28A
TD-LTE Band 38/40/41

HSPA 850/900/1900/2100 MHz
GSM 850/900/1800/1900 MHz

Dimensions:
153.9 x 75.4 x 6.99 mm

Weight:
165 g

Reputatie 4
Badge +4
Het is al een tijdje stil met geruchten rondom nieuwe toestellen, wat ook wel begrijpelijk is....

Wel zijn er nieuwe fotos opgedoken van de "Mercury"

Er word beweerd dat hij uitgerust zal zijn met een Snapdragon 625 processor, verder zijn er niet veel details die echt te bevestigen zijn.

Wel heeft BlackBerry aangegeven dat zij, samen met TCL, meer uit de doeken zullen doen over hun lange termijn software en hardware licensing afspraken en toekomstige toestellen tijden CES 2017 in Las Vegas op 5-8 januari
Reputatie 4
Badge +4
Vandaag zijn de vermeende specificaties van de BlackBerry BBC100-1 opgedoken. Onder de motorkap zit naar verwachting de 1.4GHz Qualcomm Snapdragon 425 processor, in combinatie met 4GB aan werkgeheugen en 32GB aan intern opslaggeheugen. Het toestel heeft een 720p 5.5-inch scherm. Aan de achterkant van de BBC100-1 vind je een 13MP camera, terwijl selfies met een 8MP camera genomen kunnen worden. Verder heeft het toestel een 3,000mAh batterij en dual-SIM ondersteuning. Gezien het model niet door TCL wordt geproduceerd en uitgebracht is de kans klein dat de BBC100-1 tijdens MWC zal worden onthuld. Het is onduidelijk wanneer we het toestel dan wel kunnen verwachten.
Reputatie 4
Badge +4
Fabrikant TCL heeft voorafgaand aan telecombeurs Mobile World Congress in Barcelona zijn smartphone BlackBerry KEYone gepresenteerd. Het toestel heeft een fysiek toetsenbord en beschikt over dezelfde camera als de Google Pixel-telefoons.

Het toetsenbord van de BlackBerry KEYone is volgens de fabrikant 'het meest geavanceerde toetsenbord ooit gemaakt'. Naast regulier typen kunnen gebruikers net als op het onscreen toetsenbord van BlackBerry omhoog vegen om een suggestie te accepteren. Ook is het mogelijk om apps te starten via een shortcut op het toetsenbord. De spatiebalk bevat bovendien een vingerafdrukscanner.

De telefoon heeft een 4,5"-lcd met een resolutie van 1620x1080 pixels. Dat komt uit op een beeldverhouding van 3:2. De telefoon is 15cm lang en 7,25cm breed, bij een dikte van 9,4mm. In de behuizing zit een accu met een capaciteit van 3505mAh, een grote accu voor een toestel met dit schermformaat.

TCL, die het toestel maakt voor BlackBerry, heeft een Qualcomm Snapdragon 625-soc in de telefoon gezet. Die 14nm-soc heeft acht Cortex A53-kernen op maximaal 2GHz en een Adreno 506-gpu op 650MHz. TCL heeft daar 3GB aan geheugen bijgezet, met een opslag van 32GB.

De telefoon is een van de eerste sinds de Pixel-telefoons met Android 7.1 Nougat aan boord. Het gaat om BlackBerry's 'beveiligde' Android-versie met onder meer Dtek-beveiligingssoftware en de BlackBerry Hub als gecombineerde inbox in de firmware. Aan de achterkant zit een Sony IMX378-camera met een maximale resolutie van twaalf megapixels, met pixels die 1,55 micron groot zijn. De camera heeft fasedetectie-autofocus en een dubbele led-flitser.

BlackBerry kondigt het toestel zaterdagavond Nederlandse tijd aan, maar had de productpagina zaterdagmiddag al enige tijd online staan. De specs-pagina maakte melding van een variant voor Europa. Een prijs en releasedatum zijn nog niet bekend.

Bron
Reputatie 2
Wanneer kan ik hem bestellen bij tmobile? Ik wil graag verlengen met dit toestel.
Reputatie 7
Badge +20
Hi WackO,

Het is inderdaad een mooi toestel! Wij gaan deze alleen niet in ons assortiment opnemen. Als je voor dit toestel wilt gaan, kun je bij een derde partij kijken en dan verlengen met de BlackBerry KEYone en een abonnement bij ons. 🙂 Wij kunnen je hier niet direct aan helpen helaas!

Als we je echter nog ergens anders bij kunnen helpen, laat het dan gerust weten!
Jammer T-mobile! Ik was ook erg geïnteresseerd in dit toestel!
Reputatie 2
David schreef:

Hi WackO,

Het is inderdaad een mooi toestel! Wij gaan deze alleen niet in ons assortiment opnemen. Als je voor dit toestel wilt gaan, kun je bij een derde partij kijken en dan verlengen met de BlackBerry KEYone en een abonnement bij ons. 🙂 Wij kunnen je hier niet direct aan helpen helaas!

Als we je echter nog ergens anders bij kunnen helpen, laat het dan gerust weten!

David, wat doe je nu!!? Je begaat een grote fout in de keuze die je zojuist maakt. Hiervoor zal je ooit nog op het matje moeten komen, zo een verkooptopper niet in je assortiment opnemen is winst mis lopen. (Overdrijf ik nu?)

Dus advies is om bv bij een club als bel simpel te verlengen. Jammer, via jullie zelf is makkelijker 🙂
Reputatie 7
Badge +20
Haha, misschien een beetje.. 😉 Het liefst had ik je natuurlijk blij gemaakt met het nieuws dat we deze opnemen in ons aanbod, maar BlackBerry zit er al een tijdje niet meer bij ons in en dat gaat op afzienbare termijn ook niet gebeuren.

Zo regelen wij het natuurlijk ook het liefst, maar als het zo is dat jij je gewenste telefoon kan krijgen én dan bij ons blijft, dan zijn we daar natuurlijk erg blij mee! Mocht je een andere telefoon op het oog hebben die wij wél in het aanbod hebben, dan kun je natuurlijk gewoon direct via ons verlengen!
Zie dat de nieuwe keyone wel bij t mobile in Duitsland in het assortiment komt, lijkt me qua uniciteit van dit toestel ook wel zo verstandig. Was van plan te verlengen over 2 maanden, de operator die dit toestel gaat voeren krijgt de voorkeur!
https://www.mobileforyou.de/handys-smartphones/blackberry/keyone.html

http://forums.crackberry.com/blackberry-keyone-f445/german-t-mobile-will-have-1101834/
Reputatie 6
Badge +17
Hoi HAWK,

Wat leuk dat je aan het kijken bent naar een verlenging! 🙂 Misschien had je het hierboven al gelezen in de berichten van mijn collega David, maar zoals het er naar uit ziet gaan we dit toestel niet in ons assortiment opnemen. Natuurlijk is het wel mogelijk om via een externe dealer te verlengen bij ons en dit toestel erbij te kiezen. Ik hoop in ieder geval dat we je mogen blijven verwelkomen als klant bij ons 🙂

Laat je het weten als ik nog ergens bij kan helpen?

Reageer