Sticky

[Geruchten] Bespreek hier alles over de toekomstige HTC toestellen

Toon eerste reactie

244 reacties

Reputatie 5
Nouja ik snap de hele 64bit race niet echt, vond het van Apple ook al zo´n apart verhaal om met een 1Gb toestel een 64Bit cpu te gebruiken. De boel wordt namelijk dubbel geadresseerd bij 64bit cpu´s waardoor je netto zelfs minder geheugen overhoudt bij een 3Gb toestel dan bij een 32Bit cpu met 2Gb geheugen. Qua batterijduur kun je nog wel eens gelijk krijgen, verder denk ik dat het een prima toestel is hoor net als de M8 zelf.

Oh en mijn nick op tweakers is netblade, je ziet me vooral op de htc topic´s en het 4g t-mobile ervaringen topic tegenkomen.
Ach, vrij vaak wil ik heel hard ongelijk krijgen 😉

http://anandtech.com/show/9134/htc-launches-the-one-m8s

en wat ik simpel gewoon hard negeer aangezien mijn M9 er met een uurtje + wat zou moeten zijn:
http://anandtech.com/show/9137/the-htc-one-m9-review-part-2
Reputatie 5
Poco-Loco schreef:

Ach, vrij vaak wil ik heel hard ongelijk krijgen 😉

http://anandtech.com/show/9134/htc-launches-the-one-m8s

en wat ik simpel gewoon hard negeer aangezien mijn M9 er met een uurtje + wat zou moeten zijn:
http://anandtech.com/show/9137/the-htc-one-m9-review-part-2

Batterylife ziet er goed uit vind ik persoonlijk, vooral de laatste test is realistisch moet ik zeggen, ik haal op een gemiddelde dag (behalve als ik op werk zit waar mijn toestel het leuk vind om de hele dag tussen 3g en 4g te wisselen) wel de 6 uur.
http://images.anandtech.com/graphs/graph9137/73485.png
De overige testen vind ik niet zo boeiend omdat deze totaal niet op praktisch gebruik zijn gebaseerd.
Iwan_HTC schreef:

Batterylife ziet er goed uit vind ik persoonlijk, vooral de laatste test is realistisch moet ik zeggen, ik haal op een gemiddelde dag (behalve als ik op werk zit waar mijn toestel het leuk vind om de hele dag tussen 3g en 4g te wisselen) wel de 6 uur.
De overige testen vind ik niet zo boeiend omdat deze totaal niet op praktisch gebruik zijn gebaseerd.

Dat is een leuke, specifiek om die reden gooi ik liever een dummy WiFi de lucht in dan dat ik 3G/4G gedonder aanga. Het batterij verbruik op mijn M7 is gigantisch via cell en dat is te merken. Vandaag, normaal gebruik zit ik nu op 72% met gewoon gebruik (en kloten met Sense 7 themes). Als ik geen wifi gebruik zit ik met moeite einde van de dag boven de 40%.

Ik ben nog in afwachting van de koerier (een uurtje achter op schema... meldt hij om 5 uur uhuh, als ik de laatste was misschien) maar we gaan het merken als hij er straks eindelijk is. Het is veilig, maar dat AMP is niet flexibel om achterstand op te vangen. Dan maar op werk meer biljart oefenen.
Reputatie 5
Poco-Loco schreef:

Iwan_HTC schreef:

Dat is een leuke, specifiek om die reden gooi ik liever een dummy WiFi de lucht in dan dat ik 3G/4G gedonder aanga. Het batterij verbruik op mijn M7 is gigantisch via cell en dat is te merken. Vandaag, normaal gebruik zit ik nu op 72% met gewoon gebruik (en kloten met Sense 7 themes). Als ik geen wifi gebruik zit ik met moeite einde van de dag boven de 40%.

Ik ben nog in afwachting van de koerier (een uurtje achter op schema... meldt hij om 5 uur uhuh, als ik de laatste was misschien) maar we gaan het merken als hij er straks eindelijk is. Het is veilig, maar dat AMP is niet flexibel om achterstand op te vangen. Dan maar op werk meer biljart oefenen.

Helaas heeft dat weinig zin, ookal zit ik op wifi, het toestel blijft op de achtergrond steeds switchen, nog een paar maandjes geduld en dan begint T-Mobile met de lte900 uitrol begreep ik, dat zal mijn problemen wel oplossen. Ik hoop alleen dat er een mast in de buurt staat welke dat uit gaat zenden, op het gebouw waar ik werk staat een T-Mobile installatie en verderop 1tje op laag vermogen, maar die doet enkel hoge frequenties.

Heb je je toestel inmiddels al binnen? Ik ben heel erg benieuwd naar je ervaringen, er zijn maar weinig mensen die het toestel tot dusver besteld hebben heb ik het idee. 😞
Iwan_HTC schreef:

Helaas heeft dat weinig zin, ook al zit ik op wifi, het toestel blijft op de achtergrond steeds switchen,....

Heb je je toestel inmiddels al binnen? Ik ben heel erg benieuwd naar je ervaringen, er zijn maar weinig mensen die het toestel tot dusver besteld hebben heb ik het idee. :(

Hmmmm, jij hebt toch de M8? De M7 vertoont wel irritant switch gedrag, maar bij WiFI blijft hij redelijk hangen (en dus geen batterij drain).

Mobiel kwam gisteren binnen. Alhoewel al mijn settings en meuk ideaal over zijn gegaan met de HTC tool, blijken dan alle apps dat niet te zijn gegaan (en dus individuele settings... ho maar) dus enigzins aan het (her)instellen geweest.

Opmerkingen eerste gezicht:
- Hij werd aardig warm. Ietsjes meer dan ik van mijn M7 gewend was.
- Holy crap it's fast!
- Het is de M7 met de features die de M7 ideaal hadden gemaakt.

Heb de OTA ook mooi uitgesteld omdat ik eerst dat hitte probleem wilde ervaren. Beetje spijt van de update, want ik vond het dus ERG meevallen. De M7 had er ook een handje van om warm te worden en de M9 werd wel iets warmer, maar niet storend. Beter gesteld, HTC undo! undo!

Had op Tweakers ook al gezegd dat dit soort skin-temp settings voor een tweaker vrij zouden moeten zijn. Performance vs Convenience is een keuze voor de user imo.

De telefoon zit erg degelijk in elkaar en voor mij (vanuit M7) is de wederkeer van een microSD erg fijn. Het is niet per se nodig, maar het scheelt data-pompen en ik blijf traditioneler op HDD management 😉 Het systeem is belachelijk snel, de 3 gb en de betere bus verbindingen zijn gewoon hard te merken. Sense 7 draait zeer snel en de reactie op de M9 is beter dan ik bij elke HTC gezien heb. Beter gesteld, ik heb Sense altijd als 'mooi' en 'nuttig' beschouwd, maar nooit als een 'snelle' interface. Dat pakt deze mobiel hard aan.

Dan het grootste min-puntje.. Die camera is echt rampzalig in het donker. De 4mp ultrapixel op de voorkant is prima voor nacht, maar die 20mp is een ramp. MET licht zijn het scherpe goede foto's maar in de schemer trok ik er niets uit. Daar zal softwarematig nog flink aan gesleuteld moeten worden. Wat dan weer wel leuk is, is een feature die ik pas vorige week ergens las: superslowmotion.

Ja, je kan 720p op 120fps opnemen én het is dus ook echt 120fps die je vertraagt terug krijgt. Scherp vol beeld en gewoon leuk om te gebruiken. Jammer dat de komende wintersport zo ver weg is 😉

Als M7 => M9 switch ben ik erg erg tevreden en kom ik leuke verbeteringen tegen (los van dat de powerknop niet te vinden is, maar tappen op scherm kan voor mij tegenwoordig ook).

Ik zal dit weekend, na een paar dagen ervaring, wel een fatsoenlijke review in elkaar zetten. Zit nog steeds te twijfelen op mijn hoesje. Heb wel wat tijdelijks / goedkoops even geregeld, maar die Spigen ben ik nog niet over uit 😉
Reputatie 5
Ik ga vanavond/morgen even wat dieper in op je post, nieuwe baan drukdrukdruk vroeg naar bed vroeg eruit etc. Maar deze post van HTC amerika wil ik je niet onthouden.

Goed nieuws over de camera!
Reputatie 5
Zo weekend even tijd om inhoudelijk op je bericht te reageren 🙂

Hmmmm, jij hebt toch de M8? De M7 vertoont wel irritant switch gedrag, maar bij WiFI blijft hij redelijk hangen (en dus geen batterij drain).

Ik heb beide toestellen elke dag in gebruik, nu doe ik wel meer met de M8 dan de M7 en staat er op de M7 een custom Sense 7 rom, die doet het wel aardig goed moet ik zeggen.
Wat het probleem is dat op de achtergrond het toestel steeds switched tussen 3G en 4G wat er voor zorgt dat de batterij toch wel wat sneller leegloopt. Ik heb er nu de gewoonte van gemaakt 3G only te selecteren op werk en dan gaat het een stuk beter qua batterijduur.

Mobiel kwam gisteren binnen. Alhoewel al mijn settings en meuk ideaal over zijn gegaan met de HTC tool, blijken dan alle apps dat niet te zijn gegaan (en dus individuele settings... ho maar) dus enigzins aan het (her)instellen geweest.

Opmerkingen eerste gezicht:
- Hij werd aardig warm. Ietsjes meer dan ik van mijn M7 gewend was.
- Holy crap it's fast!
- Het is de M7 met de features die de M7 ideaal hadden gemaakt.

Kijk goed om te lezen alhier, ik was wat argwanend toen ik alle negatieve reviews las oer de hitte en de daarbij behorende snelheidsproblemen. Dat het toestel wat warm wordt bij een eerste reboot is niet gek, op mijn M7 en M8 kan ik omdat ART (systeem van Android sinds lollipop) graag alle apps wil indexeren ook wel een eitje bakken, als dit is afgerond koelen beide toestellen erg snel af. De M8 is hier qua dagelijks gebruik bij wat intensievere apps of veelvuldig 4G gebruik een stuk koeler maar ik had die bij de M7 nooit echt als storend ervaren.

Heb de OTA ook mooi uitgesteld omdat ik eerst dat hitte probleem wilde ervaren. Beetje spijt van de update, want ik vond het dus ERG meevallen. De M7 had er ook een handje van om warm te worden en de M9 werd wel iets warmer, maar niet storend. Beter gesteld, HTC undo! undo!

Oh maak je geen zorgen, jij had toch ook de M7 sinds de release, de eerste maanden krijg je een hele hoop updates die de boel waarschijnlijk echt wel glad gaan trekken. Het is alleen zonde dat de reviewmodellen nogal wat last van dit euvel hadden, negatieve reviews blijven namelijk hangen bij de gebruiker. Plus dat de S6 dit maal wel een (soort van, ik vind het nog steeds niks) 'premium' feeling hadden en de camera echt voor een telefoon fantastisch is. Maargoed ik denk dat HTC het wel overleeft. Ik vond alleen het toestel te duur (qua maandlasten en eenmalige kosten, plus dat ik geen werk had en dan is het even lastig om in te schatten of het echt kan) voor wat ik er mee zou gaan doen, plus dat ik een superdeal kon krijgen met de M8 waardoor ik deze toch heb laten schieten. Anders had ik hem waarschijnlijk alsnog overwogen. Misschien volgend jaar maar de M10 halen, maar dat is voor latere zorg 😉

Had op Tweakers ook al gezegd dat dit soort skin-temp settings voor een tweaker vrij zouden moeten zijn. Performance vs Convenience is een keuze voor de user imo.

Ik begrijp even niet wat je bedoelt met 'skin-temp settings', heb jij het idee dat de skinning engine de boel wat vertraagt? Ik heb dit gevoel namelijk niet bij de M7 of M8.

De telefoon zit erg degelijk in elkaar en voor mij (vanuit M7) is de wederkeer van een microSD erg fijn. Het is niet per se nodig, maar het scheelt data-pompen en ik blijf traditioneler op HDD management Het systeem is belachelijk snel, de 3 gb en de betere bus verbindingen zijn gewoon hard te merken. Sense 7 draait zeer snel en de reactie op de M9 is beter dan ik bij elke HTC gezien heb. Beter gesteld, ik heb Sense altijd als 'mooi' en 'nuttig' beschouwd, maar nooit als een 'snelle' interface. Dat pakt deze mobiel hard aan.

Het is inderdaad zoals de M7 had moeten zijn, en aan die 32Gb had ik voldoende, gamen deed ik toch amper en de foto's worden direct naar mn owncloud gepushed, maar ik kan me voorstellen dat de foto's van de M9 een stuk groter zijn, dan is een microsd slot geen overbodige luxe 😉 Plus dat het toch even wat makkelijker is qua backuppen en dergelijke. Ik heb de M9 helaas niet lang genoeg kunnen uitproberen om te kijken of het starten van allerdaagse dingen (Whatsapp, facebook, owncloud, browser, remotedesktop etc) sneller zou zijn dan bij de M7 of M8, ik merk het verschil tussen de M7 en M8 namelijk niet echt 🙂.
Qua interface ben ik het niet met je eens, deze is bloedsnel, alleen de stock interface reageert sneller bij mij. Daarna komen de interfaces van huawai en sony en vervolgens het drakenpakket van samsung wat ik regelmatig als storend traag ervaar bij vrienden. Goed dat jij wel het verschil tussen je M7 en M9 merkt.

Dan het grootste min-puntje.. Die camera is echt rampzalig in het donker. De 4mp ultrapixel op de voorkant is prima voor nacht, maar die 20mp is een ramp. MET licht zijn het scherpe goede foto's maar in de schemer trok ik er niets uit. Daar zal softwarematig nog flink aan gesleuteld moeten worden. Wat dan weer wel leuk is, is een feature die ik pas vorige week ergens las: superslowmotion.

Ja, je kan 720p op 120fps opnemen én het is dus ook echt 120fps die je vertraagt terug krijgt. Scherp vol beeld en gewoon leuk om te gebruiken. Jammer dat de komende wintersport zo ver weg is

Hoe donker is donker? Ik had namelijk op tweakers weer een aantal indoor foto's gezien die ik voor een telefooncam zeer zeker acceptabel vind. Misschien draaide deze al op de nieuwe update waar ik in mijn vorige post al naar verwees. Ik denk dat HTC er nog wel het een en ander uit kan persen, maar het zal niet op het niveau van de M7/M8/S6 komen omdat het diafragma wat hoger ligt. 2,2 tegenover 2 van de vorige htc's en 1,9 van de samsung. Maar het beeld zal zeer zeker niet slecht zijn.

Thanks trouwens voor de headsup over slowmotion, ik moet heel eerlijk zijn dat ik telefooncamera's over het algemeen (ongeacht fabrikant) niet serieus neem ivm het ontbreken van optische zoom, en daardoor is het nooit een issue voor mij hoe goed dat ding nou presteert zolang het maar kroegfototjes vast kan leggen ben ik al blij. Maar ik ben positief verrast over de slowmotion functie op de M8, erg leuk om mee te spelen, ik heb hem even uitgetest bij m'n kat en dat gaat super https://www.youtube.com/watch?v=bifJOEZ_q2w. Ik denk dat het outdoor helemaal super werkt maar daar ga ik van de zomer wel even mee spelen.

Als M7 => M9 switch ben ik erg erg tevreden en kom ik leuke verbeteringen tegen (los van dat de powerknop niet te vinden is, maar tappen op scherm kan voor mij tegenwoordig ook).

Ik zal dit weekend, na een paar dagen ervaring, wel een fatsoenlijke review in elkaar zetten. Zit nog steeds te twijfelen op mijn hoesje. Heb wel wat tijdelijks / goedkoops even geregeld, maar die Spigen ben ik nog niet over uit

Die powerknop zit een beetje op een maffe plek had ik begrepen uit de reviews, ikzelf had er niet zo'n last van toen ik er mee speelde, ik denk dat het een kwestie van wennen is. Doubletap zit ook op de M8 en werkt gewoon goed, ik vind het voor een groot toestel echt een positieve toevoeging. Hoe is het trouwens qua batterijduur, valt deze tegen of het het een stuk beter dan bij de M7?

Ik ben heel erg benieuwd naar je review, als je wilt en zin hebt kan ik even voor je vragen of ze hem op de T-Mobile blog/site willen zetten zodat andere klanten deze ook kunnen lezen 🙂

Goed weekend alvast en geniet van je toestel, ik denk dat je een prima koop hebt gedaan!
Iwan_HTC schreef:

Zo weekend even tijd om inhoudelijk op je bericht te reageren 🙂

Kijk goed om te lezen alhier, ik was wat argwanend toen ik alle negatieve reviews las oer de hitte en de daarbij behorende snelheidsproblemen.

Ik begrijp even niet wat je bedoelt met 'skin-temp settings', heb jij het idee dat de skinning engine de boel wat vertraagt? Ik heb dit gevoel namelijk niet bij de M7 of M8.

Qua interface ben ik het niet met je eens, deze is bloedsnel, alleen de stock interface reageert sneller bij mij.

Hoe donker is donker? Ik had namelijk op tweakers weer een aantal indoor foto's gezien die ik voor een telefooncam zeer zeker acceptabel vind.

In kort, ga morgen structureel werken en een fatsoenlijke review maken:
- Reviews kwamen al heel FUD over, beetje als met de M7... Het is gewoon een prima telefoon.
- Ervaring van vertraging niet, maar net als overclocken had het prima een advanced developer optie mogen zijn.
- Sense is snel, maar er is een verschil tussen een nuttige en handige interface die soepel loopt en een interface die op jou staat te wachten. Heb een Desire HD, M7 en M9 nu naast elkaar liggen. Het verschil is te merken en er zit echt een snelheidsstap tussen M7 en M9. Eerlijk gesteld, de M7 is wel 2 jaar oud en NOOIT gereset (dat hoeft echt niet mensen!)
- Tja, de camera is simpel anders. Zal dat wat beter uitleggen voor hier, maar het is gewoon niet de UPx die de 7 en 8 hebben. Die kroeg foto's krijg je dus alleen in een selfie optie.. Naja, phone draaien en de volumeknop gebruiken 😉
Ja... kan/zal morgen worden...

Review loopt wat uit de handen en heb amper de helft behandeld. Moet serieus inkorten en bijwerken 😉
Ik probeerde hem eerst hier online te zetten en liep toen tegen een 10.000 karakter limiet aan 😛

Hij staat dus nu bij Tweakers, maar als iemand van hier hem wil hebben dan heb ik hem ook gewoon in Word format.

http://tweakers.net/productreview/110593/htc-one-(m9)-zilver.html
Reputatie 5
Thanks, ik ga hem vanavond even lezen 😃 Ik ben heel benieuwd
Reputatie 5
Mooie review, zou je willen dat ik aan T-Mobile modjes vraag om deze eventueel op de website te plaatsen? Hij is erg volledig en objectief, je staart je tenminste niet blind op zogenaamde benchmarks.
Reputatie 5
@Poco-Loco reviews zijn altijd leuk! Ik ga even uitzoeken of we voor jou een uitzondering kunnen maken zodat de review alsnog op het forum kan worden geplaatst. 🙂

PS ik stuur je even een PB'tje
Tom schreef:

@Poco-Loco reviews zijn altijd leuk! Ik ga even uitzoeken of we voor jou een uitzondering kunnen maken zodat de review alsnog op het forum kan worden geplaatst. 🙂

PS ik stuur je even een PB'tje

Dat zou mooi zijn, want had er (nou niet meteen de wereld van denken) ook nog een paar foto's bij zitten.

In ieder geval ben ik flink verbaasd over hoe de review (ook op Tweakers) is ontvangen en, zoals je kan lezen, kan er ook al bijna een M8s SD615 verwachting bij komen te staan 😉
Reputatie 5
Ja ik had het gezien, vond alleen het filmpje met de M8 snelheid tegenover de M9 snelheid die een andere gebruiker poste een beetje maf. Homescreens die verschillen, verschillende sense versie. Het is niet 1 op 1 vergelijkbaar, met sense 5 stock op de M7 en sense 6 stock op de m8 zou het verschil ook minimaal zijn ivm optimalisaties die elke fabrikant toevoegt in toekomstige updates.

Nogmaals ik vind je review echt heel erg goed, en een paar foto's erbij zou het helemaal afmaken.

@Tom tof dat er misschien een uitzondering gemaakt kan worden, dit is echt een hele complete review die door iemand geschreven is die er daadwerkelijk elke dag mee werkt. Plus dat de software nu alweer een stuk verder is. Als deze review eerder dan de reviewsites had geweest had ik waarschijnlijk toch even gewacht. Maar ik ben ook heel erg blij met mijn M8 hoor 🙂
Zonder eigenlijk een mooie opmaak, maar hij staat hier online ;)

Geachte webhost... zet [img] gewoon aan, zet ik voorlopig de review wel in tekst met wat hangende foto's neer....
Reputatie 5
Zo ik ben aan het rooten geweest voor de M8 omdat ik de 5.01 versie echt rete instabiel vond. Na 6 dagen een M9 poort te draaien ben ik echt super tevreden. Sense 7 is echt een stukje sneller dan Sense 6. Ervaar jij hetzelfde Poco-Loco?

@T-Mobile, al wat bekend over de officiële update voor de M8?
Yup, Sense 7 draait als een tierelier en de accu zit nu op dag 2+... Als ik vanavond haal heb ik een ruime 2,5 dag a 3 werkdagen gehaald. (als ik hem de nacht zou laten uitzingen dus 3 nachten).

Doordeweeks gebruik ik hem wel minder, maar het is te merken dat de M9 (na tweaks) beduidend beter dan de M7 qua accu is. De M7 is wel sneller geworden zonder SIM er in. Helaas was de 3.5mm jack ook stuk, dus ik weet nog niet of het een veredelde afstandsbediening wordt óf een linux thuisprojectje.

Ben eigenlijk nu meer benieuwd naar de M8s aangezien ik die waarschijnlijk aan mijn pa ga geven (die heeft niet per se een snelle telefoon nodig, maar accu en NIEUW wel :D)
Reputatie 5
Poco-Loco schreef:

Yup, Sense 7 draait als een tierelier en de accu zit nu op dag 2+... Als ik vanavond haal heb ik een ruime 2,5 dag a 3 werkdagen gehaald. (als ik hem de nacht zou laten uitzingen dus 3 nachten).

Doordeweeks gebruik ik hem wel minder, maar het is te merken dat de M9 (na tweaks) beduidend beter dan de M7 qua accu is. De M7 is wel sneller geworden zonder SIM er in. Helaas was de 3.5mm jack ook stuk, dus ik weet nog niet of het een veredelde afstandsbediening wordt óf een linux thuisprojectje.

Ben eigenlijk nu meer benieuwd naar de M8s aangezien ik die waarschijnlijk aan mijn pa ga geven (die heeft niet per se een snelle telefoon nodig, maar accu en NIEUW wel :D)

Wow die tijden ga ik met mijn 4G/deezer gebruik niet redden, wel valt me op dat als ik amper data verbruik (serie onderweg kijk) dat er per uur slechts 10% af gaat. Zodra je 4G gebruikt gaat het wel hard bij mn M8, de M7 doet het ook verrassend goed zonder al te veel data gebruikt, die gebruik ik ook nog ivm testsim van T-Mobile voor 4G. Qua snelheid merk ik weinig verschil meer in dagelijkse taken tussen de M7 en M8 (beiden met sense 7).

Ik ben ook heel erg benieuwd naar de M8s, ik verwacht echt een belachelijk goede batterijduur, en ik vraag me af hoe de camera het gaat doen tegenover de 'gewone' M8. Jammer dat KPN momenteel de enige is die hem mag leveren...
Iwan_HTC schreef:

Poco-Loco schreef:

Wow die tijden ga ik met mijn 4G/deezer gebruik niet redden, wel valt me op dat als ik amper data verbruik (serie onderweg kijk) dat er per uur slechts 10% af gaat. Zodra je 4G gebruikt gaat het wel hard bij mn M8, de M7 doet het ook verrassend goed zonder al te veel data gebruikt, die gebruik ik ook nog ivm testsim van T-Mobile voor 4G. Qua snelheid merk ik weinig verschil meer in dagelijkse taken tussen de M7 en M8 (beiden met sense 7).

Ja, je moet niet gaan streamen. Dat blijft toch nog een hekel puntje ergens in het systeem en er valt me iets bij op. Met streamen op mijn M7 had ik dikwijls verbindingsproblemen en viel de boel tijdelijk wel. Bij de M9 is het verbinding en genieten. Heb het gevoel dat er daar ook nog wel wat bespaard kan worden op energieverbruik / modem is beduidend beter te noemen.

Ik moet wel zeggen, op werk is het hooguit wat notificaties controleren en 's avonds niet veel uitdagende dingen doen. Als ik de M9 vol zou gebruiken zijn 2 dagen (1,5 qua uren) wel realistischer voor anderen. Dit huidige gebruik is gewoon 'werk' modus en daar zit ik weinig bij op de telefoon te werken. Daar trok mijn M7 met Sense 6 en 4G dus geen 1,5 dag meer mee.

Vandaag is wel de eerste keer dat ik de derde dag haal met zoveel capaciteit dat hij morgenochtend pas op de lader zou moeten... (staat nu op 33% na 51 uur.....) Als die M8s er zou komen, komt hij er wel pas van de zomer (juni is mijn vader pas jarig en we gaan niet ieder jaar viervoudige cadeau's doen :P)
Reputatie 5
Oh dan moet de M8s wel vrijgegeven zijn voor overige aanbieders inderdaad.
Verbindingsproblemen heb ik niet, maar ik merk gewoon dat 4G niet zoveel zuiniger is dan men zegt, 3G is namelijk altijd nog zuiniger dan 4G, misschien dat dit probleem bij de SD810 opgelost is, kitkat deed het overigens wel een stuk beter qua batterijduur, maargoed dat weet google en als het goed is is dit opgelost in 5.1.x
Ohw, bij mijn weten is 4G simpelweg niet zuiniger maar uitsluitend sneller.

Het modem in de M9 is een cat6/7 en zou beduidend zuiniger moeten zijn dan M8/M7 versies. Dat merk ik wel aan 4G tijd op M7 en M9. Vergeet niet dat de M7 zelfs nog Cat 3 is 😉 en de M8 cat 4. De M8s heeft overigens dezelfde cat 4 van de M8 qua modem, maar ik hoop dat de SD615 dat flink zal compenseren (samen met de refresh op het paneel wat de M9 ook mist).

Als de 5.1.1 update nog een hoop gaat verbeteren ben ik erg benieuwd wat dit ook voor de M9 gaat doen. Met 2+ dagen is het al een interessante smartphone t.o.v. normale smartphones. Ik zat altijd al hoog qua accu duratie, maar 3 dagen is zeer ouderwets indrukwekkend.
Ooeefff... Loop hier wel een jaar mee vooruit, maar de A72 (als opvolger van de A57 cores) is gepresenteerd. ALS dat enigszins zou kloppen én deze in de volgende generatie smartphones zit (dus volgend jaar) dan gaan er wat mensen een kanon krijgen volgend jaar...

http://anandtech.com/show/9184/arm-reveals-cortex-a72-architecture-details

HTC One M10 kan wel One^2 genoemd gaan worden 😉
Kijk, mooi aansluitend op mijn vorige post in deze thread: HTC M10 verhaaltjes en wensen.

Persoonlijk denk ik dat een A72/A53 setup (en dan bij voorkeur ook gewoon een goede big.LITTLE implementatie al wonderen gaat doen. Dan zal zelfs Samsung terug gaan naar Qualcomm 😉

Stel... Even de geruchten van die site mee nemen en dan wat verbeteringen:

HTC One M10
4k of 2k (beide nutteloos hoog imo) scherm met panel refresh
SD82X met A72/A53 setup a 2.5 Ghz / 1.5 Ghz plus Android M
20MP óf... 16 UP camera + OIS zou een briljante setup worden. *
12~13 mm dikte, zo past camera / lens én belangrijker een dikke accu! 3500 ~ 5000 mAh GO!
Waterdicht zou mooi zijn, maar unibody ALU voorop
Speakers op voorkant wel aanhouden (mogelijk splitsen naar 4 speakers, 2 weerszijden camera boven / vingerafdruk scanner onder) Mooi satelliet geluid mogelijk én directional Dolby!

Vormgeving...
Je ontkomt met bovenstaande niet aan een One layout, dus om af te wijken heb ik maar 1 voorstel... Slide screen...

Maar ipv gehele front, schuif alleen het scherm opzij... Tweede kleinere scherm eronder voor interface en je hebt de mogelijkheid fatsoenlijk skype etc te doen. Geen onscreen irritaties meer en het houdt speakers top/bottom mooi gecentreerd. Alleen de camera zit dan niet gecentreerd voor ideaal beeld, maar dat vergeef ik ze echt wel 😉

Ik kan me ook niet onttrekken aan het idee dat HTC ook wel iets moet doen om af te wijken van de huidige vormgeving. Blijven ze doorgaan dan blijven ze hangen op commentaar als "niet vernieuwend" en zal het toepassen van allerlei hardware upgrades ze niet brengen wat nodig is.

Alternatief is het toepassen van doorzichtige componenten en zo multi-layer effect gaan oproepen. Een dubbel scherm (al is het maar het onderste gedeelte) waardoor je toestenbord dichterbij lijkt levert ook al de mogelijkheid niet zoveel scherm kwijt te raken. Wat ze ook gaan doen, als de speakers zouden verdwijnen haak ik al af, dat is nu juist de kracht van deze serie.

Formaat zal niet snel groter kunnen, maar gewicht is prima iets op te schroeven. In ruil voor accu en camera neemt een groot marktgedeelte deze wijziging voor lief.

*, de 4 UP was zeer goed, totdat die paars werd. Zoveel licht en helderheid is nog steeds niet terug en zelfs de i6 heeft het niet beter dan de nu 2 jaar oude M7 (mits functionerend camera) Als dat opgelost kan worden naar een 16 UP camera + lens... WOW! Dit brengt alleen een dikkere telefoon mee én dat wil ik nu juist 😉

Reageer