Sticky

[Geruchten] Bespreek hier alles over de toekomstige HTC toestellen

Toon eerste reactie

244 reacties

Hmm het zou wel weer fijn zijn net als bij de oude htc's weer een qwerty toetsenbord te hebben, touchscreens en ik staan nou niet bekend als goede combinatie mbt snel tikken.
Qua camera maakt het me niet zo heul veel uit, zolang ik maar kliekjes in de kroeg kan maken haha.
Als ik wat vind over een eventuele opvolger (die al dit jaar gepland staat begeep ik) zal ik dit uiteraard posten
Hmm het zou wel weer fijn zijn net als bij de oude htc's weer een qwerty toetsenbord te hebben, touchscreens en ik staan nou niet bekend als goede combinatie mbt snel tikken.
Qua camera maakt het me niet zo heul veel uit, zolang ik maar kliekjes in de kroeg kan maken haha.
Als ik wat vind over een eventuele opvolger (die al dit jaar gepland staat begeep ik) zal ik dit uiteraard posten

Ja, van mij mag een fysiek toetsenbord ook terug komen... Was toch beduidend beter en sneller. On screen maakt fouten, die wijzigingen zijn een ramp en je hebt er gewoon niet het gevoel bij qua localisering. Neemt niet weg dat een dual screen op die wijze wel flinke voordelen kan bieden. Zeker als je multiple apps kan oppakken en in een conference zo kan werken. Misschien meer business dan consument gericht, maar met respect... Als je de enige telefoon hebt op de markt die een dergelijke functie kan bieden, dat is wel sort of wat HTC nu nodig heeft ;)

De camera, naja... die 20mp RAW is wel erg erg fijn kan ik zeggen, maar als dat naar 16 UP kan... Dan wordt ik beduidend blijer. Die 4 UP op de M7 was (in het begin) echt een verademing qua licht bij uitgaan etc. Ik ben nog steeds erg voorstander van die UP setup. Alleen, voor een 16 setup heb je meer ruimte nodig.
Nieuwe conceptplaatjes van een HTC model verschenen op het web. Doet me erg denken aan de M9 renders die 'gelekt' waren, dit zijn helaas geen officiele renders maar het ziet er erg strak uit (eigenlijk wacht ik had verwacht van de M9 die ik qua uiterlijk erg tegen vond vallen)
Hij zou gepland staan voor Q4 van dit jaar. Ik hoop dat de SD820 minder opstartproblemen heeft dan de 810, het toestel staat bekend onder de codenaam HTC Aero. Wat denken jullie?
Ik hoop dat ze ook eens een WP uitbrengen in Europa van HTC, dat zou ik erg fijn vinden 🙂
Super strak, maar ik twijfel altijd hard bij flinke 'glasplaten' om het maar zo te stellen 😉 er mag best een alu bumper links en rechts zitten!

Een SD820 wordt interessant gezien de constructie die erin zit, maar ik ben echt tevreden over de SD810. Dan is het eerder Android die rommelt ;)

Enige wat jammer is, is dat dit erg richting iPhone / Sony Experia gaat, maar het is wel een oplossing voor behoud front speakers en tegelijkertijd een geheel andere look neer te zetten. Als ze de accu ook nog vergroten (vanwege iets meer ruimte door speakers te schuiven in dit ontwerp) dan is het wel een erg interessant toestel.
HTC brengt de One M9+, een opgevoerde versie van de eerder uitgebrachte One M9, volgende maand uit in Nederland. Het toestel stond al eerder in Nederlandse webshops, maar nu heeft de fabrikant de release van het toestel bevestigd.

De telefoon zal vanaf half augustus in veel winkels beschikbaar zijn, zo laat HTC weten. De One M9+ krijgt een adviesprijs van 799 euro, waarmee de adviesprijs 50 euro boven die van de reguliere One M9 ligt, die dit voorjaar uitkwam met een adviesprijs van 749 euro. Inmiddels kost het toestel dankzij een daling van de prijs en een cashback-actie tussen 500 en 600 euro.

De One M9+ heeft een 5,2"-scherm met een resolutie van 2560x1440 pixels, tegenover een 5"-scherm met 1920x1080 pixels op de reguliere One M9. De Snapdragon 810-soc heeft HTC in de M9+ verruild voor een Helio X10 van MediaTek. Bovendien brengt de M9+ de tweede cameralens van de One M8 terug en heeft het toestel een vingerafdrukscanner op de voorkant.

De One M9+ kwam dit voorjaar al uit in sommige Aziatische landen. De accucapaciteit is 2840mAh en aan de voorzijde zijn de BoomSound-speakers aanwezig. De HTC M9+ heeft verder een 20-megapixelcamera. Het toestel verscheen eerder bij Nederlandse webshops voor 699 euro, maar de adviesprijs blijkt nu toch hoger te liggen.

Mij te duur maar goed dat dit model ook naar NL komt, ik vraag me af hoe die mediatek tegenover de SD810 presteert bij dagelijks gebruik op NL netwerken

Mij te duur maar goed dat dit model ook naar NL komt, ik vraag me af hoe die mediatek tegenover de SD810 presteert bij dagelijks gebruik op NL netwerken

Niet de beste resultaten in de eerste review die ik tegenkwam.

De cores zijn sterk (8x die ook allemaal tegelijk aan kunnen) voor multi-thread, maar de GPU is zwak. En dan drukken we het nog voorzichtig uit.

Als je dus een zwakkere GPU hebt met een hogere resolutie zie ik geen voordelen op de combinatie. Alleen de vingerscanner is een toevoeging die waarde zal hebben ivm toekomstige nfc betalingen (als je dat wenst te gebruiken, ik dan ook weer niet). Camera heeft dan de diepte optie weer, dat is dan (met 20mp) wel een leuke combinatie, maar... daar zou ik de 500~600 vs. 700 (alsof iemand die op 799 gaat kopen) afweging wel voor weten, net zoals de Edge... Te duur voor te weinig toevoeging behalve uiterlijk.

Nee, ik blijf nog even kijken naar Project Aero 😉

Niet de beste resultaten in de eerste review die ik tegenkwam.

De cores zijn sterk (8x die ook allemaal tegelijk aan kunnen) voor multi-thread, maar de GPU is zwak. En dan drukken we het nog voorzichtig uit.

Als je dus een zwakkere GPU hebt met een hogere resolutie zie ik geen voordelen op de combinatie. Alleen de vingerscanner is een toevoeging die waarde zal hebben ivm toekomstige nfc betalingen (als je dat wenst te gebruiken, ik dan ook weer niet). Camera heeft dan de diepte optie weer, dat is dan (met 20mp) wel een leuke combinatie, maar... daar zou ik de 500~600 vs. 700 (alsof iemand die op 799 gaat kopen) afweging wel voor weten, net zoals de Edge... Te duur voor te weinig toevoeging behalve uiterlijk.

Nee, ik blijf nog even kijken naar Project Aero ;)

Even doorgenomen en inderdaad, jammer van die gpu anders had het best een fijn toestel geweest voor sommigen.
Nu gebruik ik de GPU amper (game amper) maar als ik eens een spelletje speel is dat een racespel wat aardig wat vraagt van de GPU.

En inderdaad ik wacht met smart af wat ze gaan doen met het nieuwe model.
Darn it... Blackberry is er vandoor met mijn idee!

http://www.nu.nl/mobiel/4108929/foto-van-blackberry-met-android-en-uitschuifbaar-toetsenbord-gelekt.html#gelekte-fotos-blackberry-venice-4

HTC, als jullie dit lezen... Zijdelings uitschuiven en dubbel scherm (dus geen toestenbord fysiek, maar tweede scherm voor het hebben van meer opties. Mooi speakers voor aanhouden en je hebt een briliante MX (bedacht dat dat beter klinkt dan de M10).
Haha klaag ze aan!
Ik ben een voorstander van je idee, ik vind dat onscreen typen ook nog steeds niks.
Mede de reden dat ik een 2in1 netbook heb, als ik lange lappen tekst wil tikken klik ik dan ff dat toetsenbord eraan en dan schiet het tenminste een beetje op.
Ik ben wel benieuwd waar HTC aan het eind van het jaar mee wil komen, ik hoop niet dat ze dezelfde fout maken als met de One X+, One X eigenaren voelden zich aardig bekocht daardoor. Datzelfde zou zomaar kunnen gebeuren met de M9
De M9 heeft me de afgelopen maanden al zoveel plezier gedaan dat ze met iets bijzonders moeten komen wil ik óf me bekocht voelen óf een vervanging overwegen.

Alleen het idee van een dual screen zodat je veel en veel meer tegelijk kan doen zou me aanspreken, maar bijvoorbeeld dat de nieuwe M9's de v2.1 SD810 hebben doet mij NIETS. De SD810 in dit toestel is prima én het probleem van de accu ligt meer op Android (dus kom maar met die Marshmellow) dan op de SoC 😉
Reputatie 6
Badge +13
Deze klinkt mij leuker in de oren.
On Tuesday, we passed along some information that leaked about HTC's new flagship device. No, it is not called the M10. The phone will allegedly be known as the HTC O2. Since the following info is not official, we suggest that you take it with a grain of salt. According to a report out of China, this year the HTC O2 will be available with a 6-inch 1440 x 2560 QHD resolution screen. That works out to a 490ppi pixel density.

The HTC O2 will employ the Snapdragon 820 chipset, which will feature a quad-core CPU (carrying four custom Hydra cores) with the Adreno 530 GPU. 4GB of RAM is inside, along with 64GB/128GB of internal storage. A 20.7MP rear-facing camera adorns the back, and a 5MP snapper up front handles selfies and video chats. The very un-HTC like 3500mAh battery will keep the lights on for a long time, and the front panel will be narrow with thin side bezels. Speaking of the front, it sounds like the BoomSound front-facing stereo speakers will return. There is also talk that the device will have an IP certification with protection against dust and water.

The report goes on to say that a 5-inch version of the HTC O2 will be launched next year, sporting a 2K or 4K (!) resolution. A more powerful Snapdragon 82X chipset will power the handset, with an octa-core 3.X GHz CPU. The remaining specs should match what is alleged to be on this year's 6-inch version of the phone.

In terms of design, the report says that the O2 and the HTC One series do not deviate from each other by that much. We are looking forward to seeing some more details about the handset soon
Lees meer via http://www.phonearena.com/news/Complete-specs-leak-for-the-HTC-O2-6-inch-QHD-screen-SD-820-4GB-RAM-and-IP-certification_id72838#7WkLWF1mmST7OFHa.99

Klinkt goed. 🙂
Hmmm

Ik lees dit:
- Onnodig hoge resolutie scherm
- Quad core fixed CPU SoC
- Grote accu nodig voor SoC
- Ander naampje, verder gewoon M10 qua design en opbouw

Wat was er mis in hardware met de M9
- Scherm, niet resolutie maar Panel Self Refresh en kleur-kwaliteit
- SoC wordt door Android slecht aangestuurd (kan veel efficiënter met big.LITTLE)
- Knoppen home/return etc mogen naast HTC logo (maak HTC gewoon home en links rechts...)

Dat is alles... De M9 heeft verder geen hardware-matige problemen en de SD810 is wat inefficiënt met throttling, maar boehoe hij is nog rete-snel ;)

De MX of O2 is dus geen vernieuwing of verandering die wat gaat doen, behalve eerder dan Samsung een nieuw high-end op de markt te zetten.

Nee, ik werk wel een render uit zaterdag... Geloof me, je gaat mijn idee willen, zelfs zonder fysiek toetsenbord qua optie 😉
Haha de M7 is zelfs nog rete snel, qua snelheid zou ik niet weten waarom ik een andere telefoon zou willen, maarja gadget freak hé 😉.

Ik ben het zeker qua grootte van het scherm met je eens, ik hoop dan ook dat dit gewoon een aparte telefoon wordt (of een hele slechte grap is als flagship). Ik hoop trouwens dat Android M even een stuk beter omgaat met de SoC, volgens mij is er veel meer uit te halen met de juiste ondersteuning.
Ik weet heel zeker dat er meer uit te halen is, mijn big cores staan bijna altijd aan en worden veel te vaak gebruikt.

Wat moet WhatsApp met een A57 core? Niets, dus afblijven!

Daarnaast staat de throttling ook wel heel erg streng nu, want de M7 wordt echt warmer 😉 Nee, als mijn M7 geen schade had gehad én op dat moment een ruk versie LP had gehad, dan was ik ook nog niet over op de M9, maar ik heb er geen spijt van én het heeft een zeer goede backup telefoon opgeleverd!
Gisteren verschenen er weer berichten over een nieuw HTC toestel dat in ieder geval nog dit jaar wordt uitgebracht. Was heel huiverig over de M9, maar de HTC fans van het eerste uur zijn helemaal niet ontevreden. Dilemma om op het nieuwe toestel te wachten, is nog niet geheel verdwenen. Zoektocht naar een toestel van een andere fabrikant levert niks op. Wat een feest om met een HTC te kunnen rondlopen. Als de M7 er vandaag of morgen mee ophoudt, wordt het gewoon een M9 of de M8 die hier en daar nog te koop is.
Je laatste zin is exact het punt... Mijn M7 was wel vrij stuk (al is mijn pa dolgelukkig en heb ik hem nog steeds niet terug) en daarom kocht ik de M9.

Sommige mensen klagen over de camera en dat deze tegenvalt, tja.. ik ben tevreden en t.o.v. de M7 een flinke verbetering. Ieder zijn keuze. In ieder geval, de M9 is niet slecht, maar als je kan 'rekken'....

Zeker met de laatste updates (ook al is het niet 5.1) is de M7 gewoon goed (trouwens, hij wordt warmer dan mijn M9, want was er dit weekend.. dus hitte is echt onzin).

Als je niet hoeft zou ik gewoon wachten ja, ook al verdient HTC steun 😉
Ik ben erg benieuwd of de renders die ik heb gezien waarheid zijn, dan wil ik volgend jaar misschien wel in de buidel tasten voor een M10 met LTE-A 😉
Binnenkort

Al ben ik niet onder de indruk van de A9... One A9 of Aero A9 of Aero9... het is mij te veel iPhone en niet de One serie waar ik wel van hou ;)

Enige wat ik wel interessant vindt is dat zelfs anandtech nieuwsgierig is naar de Mediatek Helio X20 die er in zou zitten...
Ik vind het er niet zo verkeerd uitzien afgezien van dat vreselijke goudkleurige metaal.
Inderdaad erg benieuwd naar de prestaties van deze nieuwe chip, alleen wel weer idioot dat HTC dezelfde fout maakt als destijds met de Sensation en One X serie, teveel toestellen uitbrengen met minimale verschillen.
Hierdoor zit ik nog steeds te wachten op Sense 7 voor m'n M8, waar het voorheen op mijn M7 heel snel ging qua updates. Gelukkig is sense voor het grootste gedeelte modulair opgebouwd waardoor ik wel de updates krijg voor de meeste htc apps.
Nou Poco-Loco, je voorgevoel van niet onder de indruk zijn was juist.
https://twitter.com/evleaks/status/643905228862058497

Evan Blass
‏@evleaks HTC One A9 (Hima Aero): SD617, 5" FHD AMOLED, 2GB/16GB, 13MP/4UP OIS BSI, 2150mAh, microSD, fingerprint, metal, ~7mm, 6 colors. November.

Ik hoop dat ze er een battery pack bij doen (2150mAh :'D)
En verder trek ik sommige specs wel in twijfel, het zou voor het eerst in jaren zijn dat HTC amoled weer gaat gebruiken...

Not impressed, not impressed at all...
Whahahaha, kan dat niet geloven als een One versie...

Waarom zou je in hemelsnaam een 2Gb versie / 16Gb doen... Dit klinkt als een mid-range... Ik wacht nog wel tot de launch.
http://www.gsmarena.com/new_htc_one_a9_live_image_leaks_confirming_specs_yet_again-news-14156.php

Nou niks nieuws onder de zon dus. HTC moet wel met heel wat overtuigends komen volgend jaar...
Ja, als ik dit zo blijf bekijken dan eindigt het met de M9 als laatste beetje deugdelijke One mobiel (en ja... M8 als tegenhanger op prijs)... Zou jammer zijn... Andere merken bieden me nu niet een optie waar ik vrolijk van wordt.
Hmm ik heb sinds enkele dagen een Lumia 640LTE ernaast om eens te kijken of ik Windows Phone wat vind, en ondanks z'n super low specs moet ik zeggen dat het apparaatje erg goed functioneert. LTE functioneert zelfs beter, deze gaat wel zelf op LTE900, mijn M8 vertikt het gewoon om zelfstandig op LTE900 te gaan. Het is sowieso een radiorom dingetje want forceer ik de M8 op LTE dan komt deze wel met hetzelfde aantal bars op LTE. Ik ben erg benieuwd wat WP10 gaat brengen, dat is mede de reden dat ik er wel een honderdje voor over had. /offtopic
Ohw, ik denk dat Skynet erg interessant zal zijn, maar ik ben niet te spreken over de Lumnia's waar het op komt ;)

Hell, W10 wordt waarschijnlijk de eerste legale windows sinds XP (zat meegeleverd).

Reageer