Sticky

[Geruchten] Bespreek hier alles over de toekomstige HTC toestellen

Toon eerste reactie

244 reacties

Reputatie 3
Vrees dat dat een maand wachten wordt. Hoe lang gaan de huidige accu's mee denk je @Iwan_HTC?
Reputatie 5
Mijn M7 doet het nog steeds redelijk goed, niet meer zo goed als in het begin maar toch zeker wel een dag met regelmatig gebruik. Ik denk dat het er geheel aan ligt hoe je met de batterij om gaat.
Ik laat nooit mijn batterij helemaal leeg lopen. Daarnaast indien mogelijk schakel ik alle batterijvreters zoals facebook twitter en dat soort programma's uit, de webversie werkt over het algemeen prima van deze programma's.

Hou het op een flinke dag bij regelmatig gebruik, uiteraard zijn er uitzonderingen (Poco-Loco 😉 ) welke soms wel 3 dagen halen, maar dat ligt geheel aan je gebruik.
Ik heb bij mijn M7 na een jaar een nieuwe camera (vanwege de paarze zweem) een nieuwe accu en een nieuwe vibromotor erin laten zetten. vanaf toen doe ik nu anderhalve dag met de accu. Laad hem uiteraard wel elke nacht op, aangezien Top-Up laden beter is voor LiPo's dan leegtrekken.
Reputatie 5
Yes hij is aangekondigd! De HTC 10 zal los 750 euro gaan kosten, heeft een ingebouwde speaker voor lage tonen, een ultrapixel 2 camera (sony lens van 12mpx). Een resolutie van 1440x2560 $GB werkgeheugen en is uit te breiden met sd kaartjes van maximaal 1TB
Android 6 uiteraard De camera heeft gelukkig weer optische beeldstabilisatie!
Ik ben erg benieuwd hoe deze aanvoelt, hopelijk is die snel in Nederland verkrijgbaar
Reputatie 3
Tnx Iwan_HTC

Nieuwe toestel ziet er fantastisch uit en de camera is evengoed beoordeeld als de camera van de samsung s 7. Als dat zo is, is het een zeer geslaagd toestel. De batterij zou twee dagen mee gaan (The Verge). Het geluid zou weer fantastisch zijn, jammer dat niemand het dan even laat horen.

Hij is wel behoorlijk aan de prijs en het lijkt er niet op dat er gestart wordt met een pre-order aanbieding of iets.
Reputatie 5
Dat viel mij ook al op, meestal wordt er wel iets 'leuks' bij preorders gedaan, Dit maal niet.
Wellicht komt dat nog, zo'n nieuwe dotview cover zou bijvoorbeeld wel erg tof zijn
Cinner,

De camera is dezelfde module... origineel principe van grote pixels op de sensor van HTC, maar uitgevoerd door een competentere producent dit keer ;)

Wat betreft accu... ik haal 3 dagen op mijn M9, dus als je hem goed africht (alle onnodige onzin uit) dan moet je wel wat meer weten te halen 😃
Reputatie 5
Poco-Loco schreef:

Cinner,

De camera is dezelfde module... origineel principe van grote pixels op de sensor van HTC, maar uitgevoerd door een competentere producent dit keer ;)

Wat betreft accu... ik haal 3 dagen op mijn M9, dus als je hem goed africht (alle onnodige onzin uit) dan moet je wel wat meer weten te halen :D

Haha ik had je op de vorige pagina al genoemd 😃
Ik red dat niet hoor, maargoed mijn batterij van de M7 is dan ook echt op aan het raken. Op m'n M8 stond nog facebook en dat soort bloatware geinstalleerd, zodra die terug is gaat dat er als eerste af, dat scheelt al de helft denk ik
Ja, er komt straks een HTC 10 uit en de eerste BS op Tweakers was al weer kansloos getempered, tenslotte met hoe slecht de M9 wel niet was, aldus hun... Iedereen is verbaasd over de kwaliteit camera en daar is het "nouja, of het wat wordt"... hoezo Samsung sponsored..

Dus er moet ergens staan dat de M9 een prima toestel is. 😉
Reputatie 5
Eerste reviews zijn uit, ziet er erg goed uit
Reputatie 6
Badge +16
Bedankt Iwan! Genoeg kijkmateriaal voor vanavond. 😃
Reputatie 6
Badge +16
Hi allen,

Ik ben bang dat veel van jullie niet enthousiast zullen zijn over het volgende;

T-Mobile gaat de HTC One 10 niet aanbieden.

Het is uiteraard nog wel mogelijk om dit toestel via een externe partij aan te schaffen met een T-Mobile abonnement.
Reputatie 5
Nou dolle pret, wat is de reden daartoe? Omdat de M9 als een zoutzak verkocht?
Heel erg jammer dit 😞
Ohw nee, dat is geen probleem, als ze de HTC 10 maar wel aanbieden ;)

Maaruh, even serieus... Ik snap dat de M9 niet goed verkocht dankzij alle belachelijke reviews, maar diezelfde sites twijfelen nu of de 10 niet stiekem beter is dan de S7... Dat is toch wel een reden om dit toestel wel te verkopen.
Reputatie 5
Poco-Loco schreef:

Ohw nee, dat is geen probleem, als ze de HTC 10 maar wel aanbieden ;)

Maaruh, even serieus... Ik snap dat de M9 niet goed verkocht dankzij alle belachelijke reviews, maar diezelfde sites twijfelen nu of de 10 niet stiekem beter is dan de S7... Dat is toch wel een reden om dit toestel wel te verkopen.

Nouja vind het eerder vervelend voor mensen die de HTC 10 bij T-Mobile zelf willen aanschaffen, ik koop hem wel los. Ik denk dat dit het beste toestel is van HTC sinds de M7.
Reputatie 6
Badge +16
Bedankt Poco-Loco haha. Ik heb mijn reactie aangepast. ;)

@Iwan,

Het lijkt er inderdaad op dat de vraag naar de HTC toestellen niet groot genoeg was om een nieuw model aan te gaan bieden. Hopelijk hebben we het mis en is dit een goed toestel, zodat we het volgende model wel weer gaan aanbieden!
Reputatie 3
Hai Poco-Loco en Iwan_HTC,

Nav gebruikersreviews op tweakers heb ik nog getwijfeld over de M9. De HTC 10 is volgens mij een schitterend toestel maar hoe ik het wende of keerde, kwam het voor mij te duur uit. En mijn oude toestel (Samsung S4 black edition) gaat het niet lang meer maken. Dus heb ik na lang dubben besloten niet te wachten tot de prijs wat lager is maar te gaan voor de LG G5.

Vind het erg jammer dat HTC 10 een weinig concurrerende prijs heeft, hopelijk doet dat ze de das niet om.

En mij viel ook op hoe gekleurd alle reviews zijn. Veelal geschreven of gefilmd door apple of samsung fanboys (girls) vrees ik. De samsung s7 wordt dan weer bizar gehyped als je het mij vraagt.

Nou ja, hopelijk jagen jullie me niet met pek en veren het kot uit nu 😛
Reputatie 3
Hai Issam,

Mij leek het eerder andersom. De M9 is al een tijdje amper te verkrijgen, dan worden ze ook niet verkocht 😉
Reputatie 5
De M9 was helaas afgebrand in vele reviews, daardoor verkocht deze niet erg goed.
Ik hoop dat de LG een goede keus is geweest, ik zie als alternatief enkel een nexus voor HTC toestellen, en als ik helemaal een klap van de molen krijg is iPhone de backup van de backup. Vooralsnog kijk ik eerst even de kat uit de boom, ik wil heel graag de 10 hebben maar prijstechnisch is deze me toch even wat te duur op dit moment.

De S7 vond ik wel interessant totdat ik de bouwkwaliteit weer zag, weinig stappen gezet als je het vergelijkt met de S6, het is nog steeds een krassende spiegel die achterkant. Ik vind dat niet kunnen voor een toestel van dik 600 euro
Hehe, er staat een M9 review van mij daar en hier. Hier mooier opgemaakt met plaatjes in de tekst :P

De M9 is echt geweldig en als ik nu de laatste testen zie op Anandtech wat betreft accuduur van de 10 met de nieuwste test van ze, goh ineens lijkt de HTC erg lang mee te gaan. In de oude benchmarks komt de M9 er slecht uit en is de 10 maar amper iets beter. In de nieuwe browsertest komt de 10 beter naar voren de S7. En ineens is alles weer logisch, want mijn M9 doet het echt beter dan in die achterlijke benchmarks (BaseMark II is belachelijk onrealistisch in mijn optiek).

Ik vermoed dat Iwan ons beiden gaat laten twijfelen, want ik zou nog een jaar met de M9 moeten doen, maar als ik de 10 zie... oww.... kriebels!

En als laatste ben ik het met je eens, "build it and they will come". Geen 10 in de aanbieding, geen verkoop en hij gaat straks pijnlijk beter uitvallen dan de S7, echt wel! 😃
Reputatie 5
Poco-Loco schreef:

Hehe, er staat een M9 review van mij daar en hier. Hier mooier opgemaakt met plaatjes in de tekst :P

De M9 is echt geweldig en als ik nu de laatste testen zie op Anandtech wat betreft accuduur van de 10 met de nieuwste test van ze, goh ineens lijkt de HTC erg lang mee te gaan. In de oude benchmarks komt de M9 er slecht uit en is de 10 maar amper iets beter. In de nieuwe browsertest komt de 10 beter naar voren de S7. En ineens is alles weer logisch, want mijn M9 doet het echt beter dan in die achterlijke benchmarks (BaseMark II is belachelijk onrealistisch in mijn optiek).

Ik vermoed dat Iwan ons beiden gaat laten twijfelen, want ik zou nog een jaar met de M9 moeten doen, maar als ik de 10 zie... oww.... kriebels!

En als laatste ben ik het met je eens, "build it and they will come". Geen 10 in de aanbieding, geen verkoop en hij gaat straks pijnlijk beter uitvallen dan de S7, echt wel! :D

HTC zou eigenlijk net als in de USA een keer goed moeten stunten in Europa anders slaan ze nog geen deuk in een pakje boter met deze prijzen. De S7 is inmiddels al voor minder dan 650 te krijgen waar je bij HTC eerder een maandje of 3 mag wachten voor deze zakt in de prijs daar gaat het helaas mis.
Is echt heel zeker dat T-mobile de HTC 10 niet gaat aanbieden?
Dit zou erg jammer zijn. Ik ben zelf speciaal daarvoor op sim only overgegaan (abo verliep in maart) zodat ik, zodra deze telefoon uit zou komen, over kon stappen op een abo met HTC 10.
Als ik naar een externe partij ga, kan ik dan ook gewoon verlengen of werkt dat weer anders?
Je kan via een derde partij, Belsimpel etc.., zonder problemen gewoon verlengen bij T-Mobile. Hij zal alleen niet hier op de site worden aangeboden, wat dus erg jammer is.

Het loont echter wel om even te kijken wie het beste aanbod weet te bieden 😉
Reputatie 3
@Iwan_HTC: de samsung s7 in de winkel geprobeerd en liep wel vloeiend. Maar wat je zegt, al dat glas is nergens goed voor. Hij oogt al snel gewoon smerig van de vingerafdrukken en als je hem laat vallen per ongeluk, valt hij erg snel kapot heb ik begrepen. De foto's zijn waanzinnig maar vind ze te scherp en gekleurd, sommige foto's lijken bijna getekend zeg maar. In vergelijkingen vond ik de foto's van de G5 dan net iets mooier, wat echter. Wel iets vaker handmatig iets aanpassen maar dat vind ik geen probleem om er mooie foto's uit te krijgen. Het geluid van de G5 lijkt ook beter dan de s7. De batterij is verwisselbaar, dat vind ik met intensief gebruik toch erg fijn (ik haal tot nog toe geen twee jaar met een batterij). En de prijs gaf ook doorslag, het is het goedkoopste alternatief voor wat ik wil hebben. Griezelig hoor, pre order :)

Heb nog eens een rondje gelezen en de HTC 10 komt absurd wisselend uit allerlei reviews en vergelijkingen. De software updates zouden veel verbeteren aan de camera maar het is toch een misser, aangezien alle slechte reviews al gelezen zijn. Ik ben benieuwd hoe het toesel uiteindelijk zou zijn, ik zou geen pre-order aan durven ermee.

@Poco-Loco: ja, jouw review haalde me bijna over de M9 te kopen. Moet er alleen minimaal twee jaar mee doen en de camera's op de nieuwste toestellen waren te aantrekkelijk voor me. De HTC 10 lees ik de meest wisselende dingen over, positief als negatief. We zullen het zien. Misschien geen gek idee om even af te wachten op de uiteindelijke reviews als het toestel uit is en d ebelangrijkste software updates heeft gehad.
Hoi Cinner,

Nee hoor begrijpelijk, maar de M9 was afgrijselijk slecht aldus alle reviews. Om die reden ben ik bijna gestopt met Tweakers zelfs nog te bezoeken. Hun testje met op 1 enkele benchmark een hele warme M9 werd wereldwijd gebruikt als bewijs dat de SD810 super slecht was.... 1 enkele test op een benchmark he, 1.... niet eens de hele.

De 10 komt bij de sites die ik nog met enige mate durf te geloven positief naar voren. Zag onlangs deze 10 vs. G5 vergelijking en ondanks inderdaad weer een camera software issue, zag het er vrij belovend uit.

Het probleem is dat de automatische software op mobiele telefoons wat vreemd blijft werken. Als ik de foto's zie die ze tonen zie ik rare over-saturatie en problemen met scherpstellen. Nu ga ik heel bot zijn, koop of een echte camera of accepteer dat je op een mobiel moeite moet doen voor een goede foto. Bij dat laatste betekent dat i.m.o. werken in RAW modus.

Op dit forum heb ik nog de update op de camera meegenomen met RAW, als je die niet gezien hebt wel de moeite waard denk ik. Het toont namelijk dat de sensor dus prima in orde is op de M9 en ik vermoed als ik de foto's zie van de 10 daar ook.

Een vriend van me heeft hem in pre-order staan in de US en hij is eind Mei weer in NL.. Hopelijk heeft hij hem bij zich en kan ik even een middag goed bestuderen 😃 Als het lukt zal ik een Hands-on proberen te beschrijven.

Reageer