Sticky

[Geruchten] Bespreek hier alles over de toekomstige HTC toestellen

Reputatie 4
Hier kun je al je gedachtespinsels kwijt over alle toekomstige HTC toestellen. Deel gerust je informatie en speculaties met andere forumleden!

Regeren is vooruitzien.. 🙂

244 reacties

Iwan_HTC schreef:

High end toestel en voor zover ik zie een camerasetup welke mee kan komen met de rest.Helaas lijkt het er niet op dat ze de iconische boomsound speakers terug brengen, iets waar wel geruchten over rondgingen.
Draadloos laden ontbreekt helaas ook, en wat al helemaal niet kan in mijn optiek is het ontbreken van een dedicated audio uit aansluiting. USB-C headphones en oordoppen zijn er amper en zo'n opzetstukje ziet er niet uit op een toestel wat waarschijnlijk dik 800 euro gaat kosten
Wat vinden we er van?

Was erg tevreden over de camera op de U11. Ook nog weer een uitstekende DXO score. De u12+ komt meteen op de tweede plaats binnen, direct achter de P20 Pro. Ook boomsound is weer aanwezig, en zelfs verbeterd. Meer bas, en meer volume. Draadloos laden idd helaas niet, maar ach, of je nu een kabeltje prikt, of hem op een plaatje legt. 3.5 inch aansluiting is handig, maar de move naar usb-c vind ik niet verkeerd. Door de dac van de telefoon naar de koptelefoon te brengen (of de adapter), kan je zelf kiezen welke kwaliteit je wilt.
Reputatie 5
HTC komt (waarschijnlijk) weer met een toestel waar twee camera's op zitten
https://tweakers.net/nieuws/138759/afbeelding-en-specs-htc-u12+-smartphone-komen-naar-buiten.html

High end toestel en voor zover ik zie een camerasetup welke mee kan komen met de rest.
Helaas lijkt het er niet op dat ze de iconische boomsound speakers terug brengen, iets waar wel geruchten over rondgingen.
Draadloos laden ontbreekt helaas ook, en wat al helemaal niet kan in mijn optiek is het ontbreken van een dedicated audio uit aansluiting. USB-C headphones en oordoppen zijn er amper en zo'n opzetstukje ziet er niet uit op een toestel wat waarschijnlijk dik 800 euro gaat kosten

Wat vinden we er van?
Reputatie 3
Tja, ik zit op een LG G5 @Poco-Loco 🙂

Als je het mij vraagt, zijn alle toestellen de eerste maand(en) zwaar overpriced. De Samsung s9 voorop (en dat met een waardeloze batterij). Plus dat de Samsung toestellen allemaal lang duur blijven. LG is iets goedkoper maar zakt vooral snel in prijs als je eventjes geduld hebt. HTC zit er tussen in als je het mij vraagt.

Dat gezegd hebbende, vind ik de htc u11 en vooral de plus wel een mooi toestel. Erg goede camera, mooi geluid ook over de speakers, ik vind het een mooi beeldscherm hebben al zijn de meningen daarover verdeeld. Beetje bezels nog, daar hou ik wel van. Signaal, wifi en gps lijken prima in orde (op mijn G5 helaas niet meer). De batterij is grandioos en omdat je die op geen enkel toestel nog zelf kan vervangen, hecht ik daar veel waarde aan. Het enige nadeel aan het toestel is dat je hem niet bij T-mobile kan kopen maar via een webshop moet bestellen. Zou het liever via T-mobile doen, makkelijker als er ooit iets mee is.

De HTC u12 plus is juist vrij veel over bekend al sinds enkele dagen. Lijkt gewoon een hardware upgrade op de htc u11 plus vind ik, maar daarmee ook een machtig mooi toestel. Vrij waarschijnlijk geen aparte koptelefoon aansluiting, de htc u11 gaat ook over usb-c. Wat ook weer niet zó gek is, eigenlijk de betere aansluiting al vinden veel mensen het niet prettig omdat je niet tegelijkertijd kan opladen. Than again, weinig mensen luisteren via de koptelefoon aansluiting als ze het toestel aan de lader hebben liggen.

Ik probeer ook te wachten op de komst van de htc u12 plus en wellicht de lg g7 (die gaat anders heten waarschijnlijk). Proberen. Heb een andere batterij voor de lg g5 besteld maar hij krijgt meer kuren merk ik. Wat jammer is voor een toestel van nog geen twee jaar oud, gelukkig was hij relatief 'goedkoop'.

Zou wel willen dat de verwisselbare batterij weer terug kwam. Op den duur sneuvelen daar de meeste toestellen op. Maar goed, het is niet anders.
Reputatie 5
Poco-Loco schreef:

Iwan is helaas smerig gegaan en zit met zo'n sam ding....

Dat gezegd, mijn M9 houdt het te goed uit en ben daarom ook niet overgestapt. De U12+ zag er wel interessant uit, maar ik kijk even aan wat die doet... Het was bijna een U11+ met kerst, maar de keuze tussen mobiel en pc won in voordeel van pc :D

Tja bij gebrek aan innovatie en support vanuit HTC had ik voor mijzelf niet echt een andere optie 😉.
De U11+ is zwaar overpriced, ik hoop met de overname van Google dat de prijzen naar een aanvaardbaar niveau gaan (zeg oneplusone niveau). Overigens heb ik HTC niet geheel afgeschreven ik ben benieuwd of de U12 mij nog kan bekoren. Er zijn bar weinig details en roddels te vinden over dit toestel. Ik hoop op draadloos laden en een decent koptelefoon aansluiting. Geen koptelefoon aansluiting is geen HTC hier...
Iwan is helaas smerig gegaan en zit met zo'n sam ding....

Dat gezegd, mijn M9 houdt het te goed uit en ben daarom ook niet overgestapt. De U12+ zag er wel interessant uit, maar ik kijk even aan wat die doet... Het was bijna een U11+ met kerst, maar de keuze tussen mobiel en pc won in voordeel van pc 😃
Reputatie 3
Het topic is stil gevallen zie ik. Jammer, inmiddels zijn de htc u11 en htc u 11 plus al uit en de htc u12 plus zal in april aangekondigd worden. De htc u 11 en de plus zijn mooie toestellen en erg goed ontvangen.

Heb je een van de toestellen in handen gehad @Iwan_HTC?
Reputatie 5
HTC verkoopt amper meer wat in Nederland, deels door slechte marketing en support, deels doordat providers met grote voorraden blijven zitten van htc toestellen. En misschien ook wel een beetje omdat HTC toestellen weinig meerwaarde bieden voor de meeste gebruikers terwijl ze vaak wel een stuk duurder zijn dan de concurrentie. Ik ben erg benieuwd of en wat ze volgend jaar uit gaan brengen. Ze zullen echt wat met hun prijzen moeten gaan doen willen ze interessant blijven voor providers en klanten.

Verder ontopic, de Desire 10 lifestyle en de Desire 10 Pro zullen op de 20e worden aangkondigd,
MartB96 schreef:

Hey, weet iemand toevallig waarom T-mobile geen HTC toestellen meer aanbiedt?

Zoals het eruit ziet is dat omdat de HTC verkopen vorig jaar goed om zeep waren geholpen door de campagne van waarschijnlijk Samsung (de werkelijke bron is nooit helemaal bewezen, maar alle verhaaltjes omtrent de SD 810 die zou over verhitten lijken wel uit die hoek te komen).

HTC verkocht slecht, iemand met weinig intelligentie dacht dat iets uit het verleden wel een garantie voor de toekomst zou zijn en nu geen HTC 10 in de shop.... Dat is tenminste wat het lijkt te zijn. Een echte officiële verklaring is er niet (er is ook niets bekend bij webcare over het precieze hoe en wat) dus het is helaas zelfs enkel speculatie.

Je kan natuurlijk wel via een Coolblue ofzo verlengen en daar je 10 bestellen. An sich maakt dat voor je abonnement verder niet veel uit, die blijft hetzelfde alleen koop je de combinatie via een andere winkel.
Hey, weet iemand toevallig waarom T-mobile geen HTC toestellen meer aanbiedt? Ik ben persoonlijk zeer gecharmeerd van de HTC 10, maar deze is veel goedkoper als ik over zou stappen naar een andere provider.

Mvg
Reputatie 2
Hallo hallo,
Vraagje, heeft iemand een HTC M9+? Ik had online gelezen dat hij geen 4G ondersteuning heeft voor band 800mhz en dat ze hem daarom niet meer aanbieden in Nederland. Heb ik ook bij de specs gelezen maar hij heeft wel ondersteuning voor band 900mhz en daar zit T-Mobile op met hun 4g netwerk. Heeft iemand toevallig ervaring met het toestel?
De eerste software update voor HTC 10 is een feit zie ik!
Camera en WiFi worden verbeterd met deze update.

Bron:
http://androidworld.nl/nieuws/eerste-firmware-update-htc-10-rolt-uit-nederland/
Reputatie 5
KoenM schreef:

Voor diegene die bij de Duitse grens wonen;

In de Duitse MM ligt hij al voor €649,-.

Dat begint er al meer op te lijken, even een paar maandjes wachten tot de grootste bugs er uit zijn en de prijs nog meer gezakt is.
Reputatie 3
Ja de M9 zal echt nog een jaar prima mee kunnen. Mijn samsung s4 black edition zou het ook gerust nog een jaar volhouden denk ik (heb wel de batterij vervangen). Maar nieuwe software maakt zo'n toestel toch wat trager, omdat het mogelijk is wil ik betere foto's kunnen maken en ik betaal effectief niet meer per maand dan ik de afgelopen twee jaar heb gedaan. Ik maak er ook veel gebruik van. Nieuws lezen, social media, muziek luisteren, informatie zoeken, simpele spelletjes, agenda en maak graag foto's. Het is een kadootje voor mezelf.
Yup, het is ook de reden dat ik synthetische benchmarks nog puur voor "oh, leuke score" aanneem en daarna negeer.

Anandtech gebruikte altijd BenchMark OS ofziets voor batterijduur. Ze hebben sinds kort een nieuwe test die zij als veel representatiever beschouwen. HTC 10 scoort briljant in de nieuwe en slechts een paar procent hoger dan de M9 in de oude... Uhm, hello?!?!?!? Die testen zijn gewoon niet representatief! Zo heerlijk, doch jammer dat je dat een jaar later zo duidelijk bewezen krijgt.

Vandaar dat ik dus ook zeg, kijk naar de elementen die je belangrijk vindt. Verwisselbare batterij, LG G5, klaar... de rest is praktisch hetzelfde, dus als het een belangrijk punt is ben je er. Ik had de 10 gekocht (ondanks dat de M9 nog een jaar aan mijn abo zit) als die waterdicht was, nu... neh die M9 is prima 😃
Reputatie 3
@Poco Loco,

Dat is in bijna al die reviews, alsof de eerste de beste hapering of fractie van een seconde langer wachten betekent dat het toestel bijna waardeloos is. Maar al die vlaggenschepen zijn op zich goede toestellen tegenwoordig. Het hangt toch meer van je portemonnee en persoonlijke voorkeur af voor welk toestel je kiest.

ik krijg de G5 vrijdag binnen trouwens, yay!
Reputatie 6
Voor diegene die bij de Duitse grens wonen;

In de Duitse MM ligt hij al voor €649,-.
Reputatie 4
Badge +7
De donkergrijze HTC10 is in sommige webshops al verkrijgbaar.
Helemaal mee eens, de grootste fout met de M9 was dat hij gelanceerd werd voordat de software klaar was. Ik neem alle "problemen" voor een korrel zout, want alle problemen die de M9 zou moeten hebben kom ik niet tegen.

Grootste grap die ik nu zie bijvoorbeeld is dat ze een absurd zwaar Marvel spelletje op een telefoon gaan spelen en dan zeggen "ja kijk maar, de M9 stottert"... Ja, als ik een spel van dit jaar op maximum aanzet op een pc van vorig jaar vind die pc het minder leuk dan een pc van dit jaar... Dat is nou precies vooruitgang 😉

Maar, ik ben het met je eens hoor. De LG G5 is een goede telefoon en het is inderdaad jammer dat ze de koffie nog niet kunnen zetten... alhoewel, misschien met een app een schakelaar op afstand en zelf de avond ervoor voorbereiden..

Ik kan nog niks beloven, de 10 is nog niet binnen bij die vriend van me 😉 maar we zullen ons best doen 😃
Reputatie 3
Hey Poco-Loco,

Heb de Pocketnow vergelijking gekeken. Het is niet echt goed te beoordelen door video maar ik vond het speaker geluid nogal tegen vallen op de HTC 10 en meevallen op de G5. Op de HTC kan je meer verschillende geluiden onderscheiden maar het klonk meer blikkerig, alsof de onderste speaker (subwoofer) niet aan stond? Vergeleken bij de eerdere toestellen is het speaker geluid volgens mij aardig achteruit gegaan. Dat is jammer, een HTC kocht je vaak vanwege het waanzinnige geluid.

De foto's vielen me soms ietsje tegen maar dat zal verbeteren met software updates denk ik. De selfie camera is uitstekend maar die gebruik ik persoonlijk zelden. Het toestel ziet er prachtig uit, mooier dan de G5 vind ik wel.

In tegenstelling tot jou denk ik juist dat een gemiddelde gebruiker op een camera meer zal doen met instellingen. Een smartphone moet snel en makkelijk voldoende foto's afleveren, dat is de camera die je altijd wel bij hebt en op onverwachtse momenten gebruikt (omdat je de camera die dag niet bij hebt). Nu ben ik zelf wel van plan veel te proberen met de instellingen maar dat kan op beide toestellen prima. De G5 doet vooralsnog in elk geval niet onder voor de HTC. En ik vind de breedbeeldoptie erg leuk.

Ik geef toe dat het jammer is dat Tweakers de review van de M9 ook nooit meer heeft aangepast. Toch is het een probleem wat HTC kan voorkomen en mijns inziens zou moeten voorkomen. Voor meer dan 700 euro verwacht ik in elk geval een product wat vanaf de start te bewonderen is en waar ik niet hoef te gokken dat het toestel langzaam zal worden wat het meteen al had moeten zijn. Je zou denken dat HTC dat na de M9 wel had geleerd maar helaas kent de 10 hetzelfde euvel.

En ik lees meer probleempjes waarvan nu niet duidelijk is hoe ernstig dat uiteindelijk zal zijn. Zo zouden er twee soorten beeldschermen gebruikt worden die beiden een eigen afwijking kennen. Er zou op sommige toestellen veel backlightbleeding te zien zijn (dat is bij de G5 in de eerste toestellen ook zo trouwens). Persoonlijk vind ik het home vlakje best prettig alleen zit hij erg laag op het toestel, iets te ver van het beeldscherm af. Ik heb begrepen dat er problemen met de wifi verbindingen kunnen zijn, het toestel zou wat moeite hebben met oppikken van wifi. De batterij zou iets tegenvallen en dan komt meteen meer naar voren dat die niet te verwisselen is. Dat laatste kan ook weer opgelost worden met software updates maar ik had liever gezien dat het vanaf de start zo goed mogelijk werkt.

Enfin, het zou zomaar kunnen dat ik met een maandje het even jammer vind dat ik de HTC 10 niet heb gekocht. Voor nu denk ik dat de G5 iets fijner zal zijn. Voornamelijk omdat beide toestellen nog net niet koffie kunnen zetten maar de G5 een stuk goedkoper is en een verwisselbare accu heeft. Logisch dat ik er positief over ben en ik zal ongetwijfeld vertekend er naar kijken, ik heb hem immers al in bestelling 😉

Ben benieuwd naar je hands-on of review. Gebruikers reviews vind ik fijner om te lezen dan de grote sites omdat het uiteindelijk niet alleen om de specs gaat maar hoe de telefoon ervaren wordt.
Hoi Cinner,

Nee hoor begrijpelijk, maar de M9 was afgrijselijk slecht aldus alle reviews. Om die reden ben ik bijna gestopt met Tweakers zelfs nog te bezoeken. Hun testje met op 1 enkele benchmark een hele warme M9 werd wereldwijd gebruikt als bewijs dat de SD810 super slecht was.... 1 enkele test op een benchmark he, 1.... niet eens de hele.

De 10 komt bij de sites die ik nog met enige mate durf te geloven positief naar voren. Zag onlangs deze 10 vs. G5 vergelijking en ondanks inderdaad weer een camera software issue, zag het er vrij belovend uit.

Het probleem is dat de automatische software op mobiele telefoons wat vreemd blijft werken. Als ik de foto's zie die ze tonen zie ik rare over-saturatie en problemen met scherpstellen. Nu ga ik heel bot zijn, koop of een echte camera of accepteer dat je op een mobiel moeite moet doen voor een goede foto. Bij dat laatste betekent dat i.m.o. werken in RAW modus.

Op dit forum heb ik nog de update op de camera meegenomen met RAW, als je die niet gezien hebt wel de moeite waard denk ik. Het toont namelijk dat de sensor dus prima in orde is op de M9 en ik vermoed als ik de foto's zie van de 10 daar ook.

Een vriend van me heeft hem in pre-order staan in de US en hij is eind Mei weer in NL.. Hopelijk heeft hij hem bij zich en kan ik even een middag goed bestuderen 😃 Als het lukt zal ik een Hands-on proberen te beschrijven.
Reputatie 3
@Iwan_HTC: de samsung s7 in de winkel geprobeerd en liep wel vloeiend. Maar wat je zegt, al dat glas is nergens goed voor. Hij oogt al snel gewoon smerig van de vingerafdrukken en als je hem laat vallen per ongeluk, valt hij erg snel kapot heb ik begrepen. De foto's zijn waanzinnig maar vind ze te scherp en gekleurd, sommige foto's lijken bijna getekend zeg maar. In vergelijkingen vond ik de foto's van de G5 dan net iets mooier, wat echter. Wel iets vaker handmatig iets aanpassen maar dat vind ik geen probleem om er mooie foto's uit te krijgen. Het geluid van de G5 lijkt ook beter dan de s7. De batterij is verwisselbaar, dat vind ik met intensief gebruik toch erg fijn (ik haal tot nog toe geen twee jaar met een batterij). En de prijs gaf ook doorslag, het is het goedkoopste alternatief voor wat ik wil hebben. Griezelig hoor, pre order 🙂

Heb nog eens een rondje gelezen en de HTC 10 komt absurd wisselend uit allerlei reviews en vergelijkingen. De software updates zouden veel verbeteren aan de camera maar het is toch een misser, aangezien alle slechte reviews al gelezen zijn. Ik ben benieuwd hoe het toesel uiteindelijk zou zijn, ik zou geen pre-order aan durven ermee.

@Poco-Loco: ja, jouw review haalde me bijna over de M9 te kopen. Moet er alleen minimaal twee jaar mee doen en de camera's op de nieuwste toestellen waren te aantrekkelijk voor me. De HTC 10 lees ik de meest wisselende dingen over, positief als negatief. We zullen het zien. Misschien geen gek idee om even af te wachten op de uiteindelijke reviews als het toestel uit is en d ebelangrijkste software updates heeft gehad.
Je kan via een derde partij, Belsimpel etc.., zonder problemen gewoon verlengen bij T-Mobile. Hij zal alleen niet hier op de site worden aangeboden, wat dus erg jammer is.

Het loont echter wel om even te kijken wie het beste aanbod weet te bieden 😉
Is echt heel zeker dat T-mobile de HTC 10 niet gaat aanbieden?
Dit zou erg jammer zijn. Ik ben zelf speciaal daarvoor op sim only overgegaan (abo verliep in maart) zodat ik, zodra deze telefoon uit zou komen, over kon stappen op een abo met HTC 10.
Als ik naar een externe partij ga, kan ik dan ook gewoon verlengen of werkt dat weer anders?
Reputatie 5
Poco-Loco schreef:

Hehe, er staat een M9 review van mij daar en hier. Hier mooier opgemaakt met plaatjes in de tekst 😛

De M9 is echt geweldig en als ik nu de laatste testen zie op Anandtech wat betreft accuduur van de 10 met de nieuwste test van ze, goh ineens lijkt de HTC erg lang mee te gaan. In de oude benchmarks komt de M9 er slecht uit en is de 10 maar amper iets beter. In de nieuwe browsertest komt de 10 beter naar voren de S7. En ineens is alles weer logisch, want mijn M9 doet het echt beter dan in die achterlijke benchmarks (BaseMark II is belachelijk onrealistisch in mijn optiek).

Ik vermoed dat Iwan ons beiden gaat laten twijfelen, want ik zou nog een jaar met de M9 moeten doen, maar als ik de 10 zie... oww.... kriebels!

En als laatste ben ik het met je eens, "build it and they will come". Geen 10 in de aanbieding, geen verkoop en hij gaat straks pijnlijk beter uitvallen dan de S7, echt wel! :D

HTC zou eigenlijk net als in de USA een keer goed moeten stunten in Europa anders slaan ze nog geen deuk in een pakje boter met deze prijzen. De S7 is inmiddels al voor minder dan 650 te krijgen waar je bij HTC eerder een maandje of 3 mag wachten voor deze zakt in de prijs daar gaat het helaas mis.
Hehe, er staat een M9 review van mij daar en hier. Hier mooier opgemaakt met plaatjes in de tekst 😛

De M9 is echt geweldig en als ik nu de laatste testen zie op Anandtech wat betreft accuduur van de 10 met de nieuwste test van ze, goh ineens lijkt de HTC erg lang mee te gaan. In de oude benchmarks komt de M9 er slecht uit en is de 10 maar amper iets beter. In de nieuwe browsertest komt de 10 beter naar voren de S7. En ineens is alles weer logisch, want mijn M9 doet het echt beter dan in die achterlijke benchmarks (BaseMark II is belachelijk onrealistisch in mijn optiek).

Ik vermoed dat Iwan ons beiden gaat laten twijfelen, want ik zou nog een jaar met de M9 moeten doen, maar als ik de 10 zie... oww.... kriebels!

En als laatste ben ik het met je eens, "build it and they will come". Geen 10 in de aanbieding, geen verkoop en hij gaat straks pijnlijk beter uitvallen dan de S7, echt wel! 😃

Reageer