Sticky Beantwoord

[Geruchten] Bespreek hier alles over de toekomstige Sony Mobile toestellen

Hier kun je al je gedachtespinsels kwijt over alle toekomstige Sony Mobile toestellen. Deel gerust je informatie en speculaties met andere forumleden!

Regeren is vooruitzien.. 🙂
icon

Beste antwoord door Amy 19 juli 2016, 11:23

Ook hier is het alweer even stil! 🙂

Zijn er nog geruchten omtrent de nieuwe Sony toestellen? Wat verwachten jullie of wat zouden jullie willen zien? Wij zijn benieuwd!
Bekijk origineel

144 reacties

Reputatie 2
Dat is volgens mij wel heel ver vooruitzien Harvey 😉 De Z is nog maar net uit...
Reputatie 3
Dat is volgens mij wel heel ver vooruitzien Harvey 😉 De Z is nog maar net uit...

Dat valt wel mee hoor. Onder de Z gaat Sony nog een hele lijn met toestellen uitbrengen zoals bijvoorbeeld de Xperia SP, een 4.3" toestel met 720p scherm:

http://static.xperiablog.net/wp-content/uploads/2013/03/Xperia-SP-M35h.jpg
Badge +12
De Sony Experia Z is nog maar net uit en er volgt binnenkort alweer een nieuwe!  deze heet de Sony Xperia SP

Verwacht: Begin Mei
- 4,6 inch TFT
- Android 4.1
- 1.7 GHz processor
- 8 MP camera

Meer info
Waneer komt mijn bestelling ??
Reputatie 5
@allistown Welkom op het forum!

Ik begrijp dat je uitkijkt naar je bestelling! Ik zie dat er in korte tijd vier bestellingen zijn geplaatst. Vanwege veiligheidsredenen zijn deze bestellingen, op de PrePaid bestelling na, geannuleerd. Kun je aangeven wat precies de bedoeling is? Wil je gewoon 1 bestelling plaatsen, of 3 tegelijk inclusief toestellen? Laat het even weten. 🙂
Reputatie 3

Sony zit niet stil 😉 Onder de Z is genoeg ruimte voor toestellen en Sony komt vooralsnog 2x per jaar met een nieuw vlaggenschip.

Het is wel jammer dat de ZL niet naar Nederland kwam, veel mensen vinden de Z te groot terwijl de ZL op de waterdichtheid na precies hetzelfde is in feite!
Reputatie 3
Er gaan geruchten dan Sony binnenkort weer een nieuw toestel aankondigd welke ZR ( DOGO modelnummer C550X ) gaat heten.

- 4.6" 720P display
- 1.5GHz quad-core S4 pro chipset
- 2GB RAM
- 13 MP Exmor RS
- 8GB intern geheugen
- MicroSD slot
- IP55/IP58 rating

Of deze naar Nederland komt is altijd even afwachten nog.
Badge +3
@kurkdroog

Ik zie al steeds meer collega's met een Sony Xperia Z. Ik verwacht dat ze het heel erg goed gaan doen in de toekomst.:)
Reputatie 3
@kurkdroog

Ik zie al steeds meer collega's met een Sony Xperia Z. Ik verwacht dat ze het heel erg goed gaan doen in de toekomst.:)

Ja, logisch ook als je ver voor de rest de eerste bent met zo'n mooi toestel. Zie ze hier ook best vaak ( hoewel dat deels te maken heeft met Phonehouse die hun medewerkers dat ding gratis gaf ).
Reputatie 3
Geruchten over de opvolger van de Z komen weer op gang en dit lijkt een zeer knap toestel te gaan worden waarmee Sony laat zien dat ze nu echt de stijgende lijn hebben te pakken!
De opvolger van de Sony Xperia Z krijgt een scherm met quantum dots om meer verschillende kleuren te kunnen weergeven. Bovendien zou de telefoon een eigen Walkman-audiochip krijgen om de geluidskwaliteit te verbeteren.

Het scherm van de telefoon zou net als dat van de Xperia Z een diagonaal van 5" en een resolutie van 1920x1080 pixels hebben. Het display heeft als marketingnaam Triluminos, iets wat Sony ook gebruikt in schermen van onder meer recente tv's, camera's en camcorders. Sony gebruikt vaker technologie uit tv's voor zijn smartphones; onder meer de Mobile Bravia-engine en het Opticontrast-scherm van de Xperia Z hebben hun oorsprong in tv's.

Het Triluminos-scherm werkt volgens een eerder artikel van Technology Review met quantum dots. De backlight is standaard blauw, maar zou andere quantum dots activeren om rood en groen uit te stralen. Er is geen witte backlight aanwezig. Bovendien zou het scherm veel meer kleuren kunnen weergeven dan huidige schermen.

De telefoon draait verder volgens VR-Zone op een Qualcomm Snapdragon 800-processor met vier Krait 300-processorkernen op 2,3GHz en een Adreno 330-gpu. Een deel van de informatie wordt bevestigd door de Chinese site Eprice, die meldt dat de codenaam van de telefoon Honami is en dat de release in China in de zomer plaatsvindt.

Naast deze telefoon zou Sony een toestel willen uitbrengen met een 6,44"-scherm. Een afbeelding van het scherm van die telefoon verscheen eerder al online. Beide telefoons zouden water- en stofdicht zijn. Sony en daarvoor Sony Ericsson hebben er een gewoonte van gemaakt om op twee momenten van het jaar dure telefoons uit te brengen: in het voorjaar en in het najaar. Sony presenteert telefoons voor het najaar doorgaans op elektronicabeurs IFA in Berlijn, die dit jaar begin september plaatsvindt.

tweakers.net
Reputatie 3
http://www-static.se-mc.com/blogs.dir/0/files/2013/02/xperia-zr-overview-water-resistance-1600x860-bc9f2de348e2d33d0ceacb839098102d.jpg

Sony heeft de Xperia ZR aangekondigd! De specs zijn ongeveer hetzelfde als de Z alleen heeft de ZR een 4,6"  oled scherm en een cameraknop, daarnaast een iets betere IP55/IP58 certificering zodat de ZR nog beter waterdicht is dan de Z.

Door de cameraknop kan je ook onderwater gemakkelijk foto's maken, zeer knap toestel weer en een goede strategie van Sony om de waterdichtheid door te voeren in andere modellen ook!

Prijs en beschikbaarheid ( eind juni?) zijn nog onbekend.

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=nDuYUlHc1r4

http://api.sonymobile.com/files/xperia-zr-gallery-02-select-1240x840-a206acd5aa65db04be92332702c518de.png
Reputatie 2
Mooi ja. De hardware camera toets is het enige echte gemis op de Xperia Z. Schermresolutie van de ZR is wel wat lager, weer 720P nu. Hopelijk krijgen we hem snel in huis 🆒
Reputatie 3
Mooi ja. De hardware camera toets is het enige echte gemis op de Xperia Z. Schermresolutie van de ZR is wel wat lager, weer 720P nu. Hopelijk krijgen we hem snel in huis 🆒

Mijn pa was onder de indruk van de Xperia Z en met zijn onhandigheden leek hem dat een goed toestel om de smartphonemarkt mee te betreden. Maar het is nogal wat om van een zakelijke BB ineens zo'n stap te maken, dan is de ZR eigenlijk een mooie goedkope start ipv de Z :)

Hopelijk een scherpe prijs voor de ZR i.c.m. een abbo, behalve als hij verplicht de Z wil 😛
Reputatie 2
Mijn pa was onder de indruk van de Xperia Z en met zijn onhandigheden leek hem dat een goed toestel om de smartphonemarkt mee te betreden. Maar het is nogal wat om van een zakelijke BB ineens zo'n stap te maken, dan is de ZR eigenlijk een mooie goedkope start ipv de Z :)

Hopelijk een scherpe prijs voor de ZR i.c.m. een abbo, behalve als hij verplicht de Z wil :P

Hmm ik loop ook al heel lang een BB 9790 te mishandelen, die overleeft alles. Maar inderdaad, de Xperia Z kan gelukkig tegen een aardig stootje. Ik ben heel benieuwd naar de prijzen. Kan me voorstellen dat ze voor het "R" en extra IP gedeelte weer wat meer rekenen.

De Xperia Z heb ik al vaak voorbij zien komen in van die scherpe shopacties (24 maanden 50% korting). Weet niet waar jullie wonen, maar hou de Facebooksite eens in de gaten 😉
ZR ziet er ook mooi uit.

Ben erg tevreden met mijn Z, het is ook grappig wat voor reacties je erop krijgt, veel mensen wisten niet eens dat Sony nog telefonsmaakte, laat staan zulke mooie.
Dat had ik al met mijn vorige xperia S, en dat is met de Z alleen maar meer geworden.

En je ziet inderdaad steeds meer mensen die het ontdekken en ermee lopen.
Reputatie 3
ZR ziet er ook mooi uit.

Ben erg tevreden met mijn Z, het is ook grappig wat voor reacties je erop krijgt, veel mensen wisten niet eens dat Sony nog telefonsmaakte, laat staan zulke mooie.
Dat had ik al met mijn vorige xperia S, en dat is met de Z alleen maar meer geworden.

Ik zie de Z ook steeds vaker terwijl ik veel 'volk' vaak nog hoor roepen dat Samsung de beste is. Apple gebruikers kunnen Sony sowieso wel waarderen qua design en interface ook.

Richtprijs van de ZR schijnt €480 euro te bedragen wat een heel behoorlijk bedrag is. Hopelijk zakt deze snel richting de €400 🙂
Reputatie 2
Vandaag de ZR even in mijn handen gehad.. mooi ding, beetje als de SP maar dan lichter! Vind de cameratoets echter niet zoveel meerwaarde ten opzichte van de technisch superieure gewone Z, die ook een stuk platter is. 480 is echt te hoog ja.
Reputatie 3
Vandaag de ZR even in mijn handen gehad.. mooi ding, beetje als de SP maar dan lichter! Vind de cameratoets echter niet zoveel meerwaarde ten opzichte van de technisch superieure gewone Z, die ook een stuk platter is. 480 is echt te hoog ja.

Hoe doe je dat? 🆒 
ZR ziet er ook mooi uit.

Ik zie de Z ook steeds vaker terwijl ik veel 'volk' vaak nog hoor roepen dat Samsung de beste is. Apple gebruikers kunnen Sony sowieso wel waarderen qua design en interface ook.

Richtprijs van de ZR schijnt €480 euro te bedragen wat een heel behoorlijk bedrag is. Hopelijk zakt deze snel richting de €400 :)

Ja lijkt wel of die Samsung mensen niet verder kunnen of durven te kijken.

Grappige is dat ik al een paar keer heb gehad dat mensen zeiden: zo jij hebt een groot ding, irritant zeker?

Waarop ik zei, geef jouw telefoon eens? Dan geven ze een S3, leg je ze op elkaar scheelt het een paar milimeter, daar de Z natuurlijk wel een groter scherm heeft. Dan zijn ze ineens stil.

Het design van Samsung zowel S3 als S4 halen het in de verste verte niet bijde xperia Z. En dat is m.i. geen kwestie van smaak, maar gewoon feit :D

Klopt ook dat veel iPhone gebruikers deze telefoons ook mooi vinden, maar die hebben sowieso al een hekel aan die plastic speelgoed telefoons van samsung.
Reputatie 3
Ik doe hetzelfde met een Iphone en dan lach ik ze uit dat hun telefoon in mijn scherm past 😛 Wel denk ik dat 5" inch wel bijna de max is om het nog in je broekzak te laten passen en om hem lekker vast te houden.
Reputatie 3
De Xperia Z Ultra zal binnenkort ook aangekondig worden!

http://static.xperiablog.net/wp-content/uploads/2013/06/Xperia-Z-Ultra-Invite.jpg

6.44 inch scherm met stylus.
Reputatie 2
Het is weer een plaatje van een telefoon, met zieke specs! Wel een beetje groot. Wait and see..

Aankomende weken mag ik de nieuwe (there's more..) speeltjes testen, zin in 😃
Reputatie 3
Het is weer een plaatje van een telefoon, met zieke specs! Wel een beetje groot. Wait and see..

Aankomende weken mag ik de nieuwe (there's more..) speeltjes testen, zin in :D

Ik neem dan aan dat de opvolger van de Z ook alweer in de pijplijn zit? ;)  Die Z Ultra is echt gigantisch inderdaad, mag je bij een beetje wind wel oppassen dat je niet te veel wind vangt 😛
Reputatie 2
Ik neem dan aan dat de opvolger van de Z ook alweer in de pijplijn zit? ;)  Die Z Ultra is echt gigantisch inderdaad, mag je bij een beetje wind wel oppassen dat je niet te veel wind vangt :P

I don't know, assumption is the mother of all ****-ups ;)

Binnen 2 weken weet je alles en mogen we met zijn allen gaan kwijlen of juist flamen 🙂
Ik hoop echt dat de geruchten over de Sony Honami kloppen. Als het zo is dan wil ik er twee!

Reageer