Sticky Beantwoord

[Geruchten] Bespreek hier alles over de toekomstige Sony Mobile toestellen

Toon eerste reactie

144 reacties

Net bericht gehad.  De levering van mijn Z2 is 6 weken uitgesteld :( 

Wij gaan de M2 in ieder geval leveren! Een exacte datum is nog niet bekend. Ik kom hierop terug.

Heb je toevallig al wat meer info? Duurt wel langer dan verwacht geloof ik. Ben benieuwd! Telefoon van mijn moeder is echt aan vervanging toe en dit zou ideaal toestel voor haar zijn dus het is even de vraag of het de moeite is nog even te wachten of om toch voor een ander toestel te kiezen.
Reputatie 3
De Xperia T3 is ook aangekondigd:
- 5" 720p IPS scherm
- 1.4GHz quad-core
- 1gb intern geheugen
- 8gb opslag ( uitbreidbaar )
- 8MP camera
-stalen frame

Jammer van de 1GB RAM..... Maar als het toestel rond de 300 Euro gaat kosten is het een toestel wat zeker de moeite waard kan zijn.... Er zijn natuurlijk talloze toestellen op de markt met betere specificaties voor dat bedrag dus of het Sony echt gaat helpen.... Hij lijkt opvallen veel op mijn toestel... zelfde specificaties maar met 2 Gb RAM en voor net geen 200 Euro... en heeft een 8Mp BSi camera van Sony aan boord :)

Voor uw gemak hier de volledige spec's

Specificaties Sony Xperia T3
Afmetingen (hxbxd) 150,7 x 77 x 7 mm
Gewicht 148 gram
Gesprekstijd afhankelijk van gebruik
Batterij 2500 mAh
Processor

Qualcomm MSM8928-2 Snapdragon 400 chipset, Quad-core 1.4 GHz Cortex-A7 CPU, Adreno 305 GPU
Intern geheugen 1 GB RAM, 8 GB opslaggeheugen
Extern geheugen uitbreidbaar met MicroSD kaart met maximaal 32 GB
Scherm 5,3 inch IPS LCD capacitive touchscreen
Schermresolutie 1280 x 720 pixels
PPI 277 PPI
Camera resolutie (MPix) 8 megapixel. 1,1 megapixel frontcamera
Besturingssysteem Android 4.4.2 Kit Kat
Media videospeler, MP3-speler, FM-radio
Mobiele verbinding 4G, 3G, grps, edge, gsm
SIM Micro-SIM
WLAN/WiFi ja, WiFi hotspot functionaliteit
GPS ja
Bluetooth ja, 4.0
USB ja
NFC ja
Kleuren zwart, wit, paars
Reputatie 3
De Z2 is nu al eventjes uit en Sony is al druk bezig met diens opvolger de Z3. Sommige weten al hoe hij eruit gaat zien maar er zijn nu nieuwe afbeeldingen gelekt. Of dit hem echt is gaan we zien maar de kans is groot :)

Qua specs zal dit toestel niet een hele groot sprong maken tegenover de Z2 verwacht ik, qua design is het ook maar even afwachten hoewel die ook op de speakers na ( Z2 is persoonlijk mooier ) heel erg op de Z2 lijkt.
Reputatie 3
3 september een event waar Sony weer nieuwe toestellen aankondigt, mogelijk de Z3 of Z3compact.
Reputatie 3
Het gaat snel bij SONY :D

Vandaag de aankondiging van de Z3 en de Z3 compact waarbij ik moet zeggen dat voor de laatste er interessant is!

www.sonymobile.nl
Badge +1
Sony brengt mogelijk in 2015 maar 1 vlaggenschip uit in zijn smartphonelijn. Naar verwachting de Xperia Z4.

Dat bericht de website AndroidOrigin, dat eerder al correct de komst en specificaties van de Xperia Z3 Compact-tablet wist te melden.

Volgens de bronnen van de site stapt Sony af van het releaseschema dat het in 2013 en ook dit jaar aanhield, waarbij om het half jaar een nieuwe vlaggenschip verscheen.

Dit waren achtereenvolgens de Xperia Z, Z1, Z2 en Z3, waarvan de laatste sinds kort in de winkels ligt.

In 2015 zou Sony zich willen concentreren op één hoofdmodel, de Xperia Z4. Sony's financieel directeur Kenichiro Yoshida gaf begin augustus al aan dat het tempo waarmee het bedrijf nieuwe modellen introduceert omlaag zou gaan.

Dat deed hij tijdens de bekendmaking van Sony's financiële cijfers tijdens het tweede kwartaal van 2014. De Xperia-tak moest in die drie maanden een verlies noteren.

Specificaties
De specificaties van Sony's nieuwe vlaggenschip zouden aanzienlijk beter zijn dan die van zijn voorganger.

De smartphone zou een 5,5 inch display krijgen met een qhd-scherm van 2.560 x 1.440 pixels. Naar verluidt krijgt het nieuwe model een Snapdragon 810 64 bit-processor met acht cores en een kloksnelheid van 2,8 GHz en daarnaast de Adreno 430-gpu.

Verder huist de telefoon volgens de bronnen 4 gigabyte werkgeheugen en 32 gb interne opslagruimte. Ook zou Sony zijn nieuwe model uit gaan rusten met de door het bedrijf ontwikkelde kromme sensor voor betere kwaliteit foto's.

Sony heeft de Xperia Z4 nog niet officieel aangekondigd, maar doet dit volgens AndroidOrigin in maart van 2015. Als die informatie klopt, dan zal dit naar alle waarschijnlijkheid tijdens het Mobile World Congress gebeuren, waar dit jaar ook de Xperia Z2 werd onthuld.
Reputatie 3
Voor mij is dit een prima keuze van Sony en sowieso scheelt het flink in de kosten qua marketing en research. Gewoon lekker 1 top toestel per jaar met de beste specs die er dan te krijgen zijn en een onderscheidend design en Sony moet er weer bovenop komen.
Badge +1
Inderdaad. Ik begon ook beetje gek te worden om elke x een nieuwe toestel te kopen. Want ik moet altijd het nieuwste van 't nieuwste hebben. Heb in bijna 2 jaar tijd de xperia z, z2 en nu z3 gehad.

Overigens merk ik helaas wel bij de z2 en de z3 verschillen.. Iets dat de z2 hadz maar de z3 niet heeft, waarvan je wel zou horen te verwachten dat de z3 het ook heeft.

- Het scherm draait langzamer automatisch dan de z2
- Bij de z2 viel het me op dat je het touchscreen ook met een dergelijk iets zoals een pincet kon bedienen, dat bij de z3 niet lukt.
- En de tril functie van de z3: ik vond 'm van de z2 mooier.

Andere dit opgevallen?
Maar voor de rest wel mooi. Het LED lampje van de z2 vondt ik ook mooi. Zit midden in het boven scherm, als een streepje, ook jammer dat dat maar van korte duur was 😃
Reputatie 3
Ik durf het bijna niet te plaatsen maar de geruchten over de Z4 en Z4 Ultra komen langzaam op gang, misschien zelfs een aankondiging eind januari 2015!
Badge +1
Inderdaad. Heb dat ook gelezen. Wat wel een tegenvaller is is dat ze de beloofte snapdragon processor niet in de Z4 meeleveren. Omdat Qualcomm die pas in 2015 op de markt brengt. Juist dat bracht mij toch wel meer de verleiding om van de Z3 over te stappen op de Z4. De camera specificaties qua mp blijft ook hetzelfde. Ik had me bij de Z4 toch ook meer in het toestel verwacht. Denk dat we bij dit toestel meer aan het uiterlijk gaan zien dan van binnen. En bronnen die zeggen dat Sony maar 1 vlaggenschip in 2015 zal gaan uitbrengen, en dat nog wel in 't begin van het jaar, terwijl dit jaar maar liefst 5/6 zijn uitgebracht. Geloof dat niet zo echt. Denk dat dat alleen gezegt wordt zodat iedereen geheid de Z4 koopt, en dat er midden april weer een nieuwe wordt geïntroduceerd. Ik hou het maar lekker bij me Z3. Wacht wel op de Z5 😛 die zal ook wel uitkomen, en dan met de beloofte snapdragon :d
Reputatie 4
Blijft natuurlijk speculeren haha, altijd leuk!

Hebben jullie de geruchten via Tweakers meegekregen, of hebben jullie andere bronnen? 😉
Reputatie 3
Ik denk die die geruchten op die sites niet helemaal kloppen als het over de processor gaat...zijn ze al eerder wel eens de mist mee ingegaan. Ik ga ga eigenlijk uit van de Snapdragon 810. Maar we gaan het zien, ik sla de Z3 sowieso over maar de Z4 zou zomaar kunnen mits er voldoende geld is..ik moet ook nog naar mijn vriendin in Brazilie haha. Hoewel, de Z2 voldoet hier ruim voldoende.
Reputatie 5
Wat is nou het grote voordeel van de Snapdragon 810, behalve dat deze nieuwer is? Ik probeer mij er een beetje in te verdiepen maar moet zeggen dat ik er nog niet heel veel kaas van heb gegeten. 😛 Ik begrijp dat de Snapdragon 810 ondersteuning gaat aanbieden voor uhd schermen en dat er i.p.v. 2 x 2 cores 2 x 4 cores aanwezig zijn waardoor alles net weer wat vlotter gaat?

Is de 808 niet ook een optie voor de Z4 zoals deze dit volgens de geruchten ook voor de M9 zal zijn?

Brazilië?! Lekker hoor, al aan de salsa les net als Marten? 😛
Reputatie 3
Tom schreef:

Wat is nou het grote voordeel van de Snapdragon 810, behalve dat deze nieuwer is? Ik probeer mij er een beetje in te verdiepen maar moet zeggen dat ik er nog niet heel veel kaas van heb gegeten. 😛 Ik begrijp dat de Snapdragon 810 ondersteuning gaat aanbieden voor uhd schermen en dat er i.p.v. 2 x 2 cores 2 x 4 cores aanwezig zijn waardoor alles net weer wat vlotter gaat?

Is de 808 niet ook een optie voor de Z4 zoals deze dit volgens de geruchten ook voor de M9 zal zijn?

Brazilië?! Lekker hoor, al aan de salsa les net als Marten? :P

De 810 heeft inderdaad 2 cores meer en 4K ondersteuning waar de 808 het met 2 cores moet doen en 2K ondersteuning. De 808 zou dus ook zeker een optie zijn, maar het grote verschil met de 805 is natuurlijk de 64 bits ondersteuning wat toch de toekomst gaat zijn. Als Sony dus daarvoor kiest loopt het eigenlijk weer achter op de rest die wel 64bits gaan....we gaan het zien.

Sowieso gaat het vlotter maar of het merkbaar is? MEt Android 5.0 gaan we al flinke prestatieverbeteringen zien en het mooie aan Sony is dat de schil altijd heel soepel en snel werkt tegenover de wat tragere schillen vaak bij andere merken.

Geen salsa, te houterig haha, en zij kan het ook niet. Ze komt over een aantal maanden hierheen als de tickets wat in prijs dalen 😕
Reputatie 3
2015 gaat een mooi jaar worden voor Sony hopelijk...en zou dit dan de eerste afbeelding van de Z4 zijn?
Reputatie 6
r-han1905 schreef:

Inderdaad. Ik begon ook beetje gek te worden om elke x een nieuwe toestel te kopen. Want ik moet altijd het nieuwste van 't nieuwste hebben. Heb in bijna 2 jaar tijd de xperia z, z2 en nu z3 gehad.

Overigens merk ik helaas wel bij de z2 en de z3 verschillen.. Iets dat de z2 hadz maar de z3 niet heeft, waarvan je wel zou horen te verwachten dat de z3 het ook heeft.

- Het scherm draait langzamer automatisch dan de z2
- Bij de z2 viel het me op dat je het touchscreen ook met een dergelijk iets zoals een pincet kon bedienen, dat bij de z3 niet lukt.
- En de tril functie van de z3: ik vond 'm van de z2 mooier.

Andere dit opgevallen?
Maar voor de rest wel mooi. Het LED lampje van de z2 vondt ik ook mooi. Zit midden in het boven scherm, als een streepje, ook jammer dat dat maar van korte duur was :D

Je kan de handschoenmodus activeren bij Instellingen - Weergave. Dan moet ook de Z3 met iets van een pincet werken.

@Tom & Kurk: stelletje koffieleuten! 😛 Ik ben/was ook houterig, niet zeuren
Reputatie 3
Sony heeft vandaag 2 nieuwe producten bekend gemaakt. De M4 aqua is een midrange toestel en een nieuwe Xperia Z4 tablet.

Nu is het alleen nog wachten op de Z4, Z4c en Z4 ultra.....ik kan niet wachten. ( en lollipop voor alle toestellen uit de Z-serie. )
Ik heb de Z3. Hiervoor een galaxy S4 en ik zocht een meer zuiver toestel, betrouwbaarder.
Ik heb nu mijn Z3 nog maar 2 maandjes in bezit en het is een zeer fijn toestel.
Maar......ook ik ben de dupe van een spontaan gebarsten achterscherm. Hij heeft die twee maanden altijd in een hoesje gezeten en nooit mijn Z3 laten vallen of gestoten.
Nu lees ik dat Xperia hier al sinds de Z last van heeft.
Dit geeft mij weinig vertrouwen. Dat vind ik erg jammer en overweeg serieus om mijn Z3 na reparatie te verkopen en dan te gaan voor de Galaxy S6...
Snap niet zo goed waarom Sony dit probleem niet aan pakt. Heel internet staat vol van de klachten?
Reputatie 3
Aslicaliskan schreef:

Ik heb de Z3. Hiervoor een galaxy S4 en ik zocht een meer zuiver toestel, betrouwbaarder.
Ik heb nu mijn Z3 nog maar 2 maandjes in bezit en het is een zeer fijn toestel.
Maar......ook ik ben de dupe van een spontaan gebarsten achterscherm. Hij heeft die twee maanden altijd in een hoesje gezeten en nooit mijn Z3 laten vallen of gestoten.
Nu lees ik dat Xperia hier al sinds de Z last van heeft.
Dit geeft mij weinig vertrouwen. Dat vind ik erg jammer en overweeg serieus om mijn Z3 na reparatie te verkopen en dan te gaan voor de Galaxy S6...
Snap niet zo goed waarom Sony dit probleem niet aan pakt. Heel internet staat vol van de klachten?

Jammer om te horen dat jou dit moet overkomen. In absolute aantallen valt het denk ik nog wel mee op de velen tevreden gebruikers maar glas is nou eenmaal kwetsbaar en zolang de fabrikanten hier niet sterk in ontwikkelen blijft dit risico nog even. Ook de S6 en de Z4 zijn van glas met dit risico maar wel van een nieuw soort glas dat weer een stukje sterker moet zijn.

Gewoon het toestel opsturen ter reparatie en onder garantie zullen ze het maken. Voor de rest is het namelijk één van de fijnere toestellen op de markt!

Nu we het er toch over hebben. De Z4 is weer gelekt ( in december ook al ergens ). Een mooie doorontwikkeling op het omnibalance design en ik kan niet wachten voor wat Sony ons gaat brengen!
Reputatie 3
De hack bij Sony heeft nu wat concepttoestellen laten uitlekken waarbij onderstaande toch wel van mij snel op de markt mag verschijnen. Ik verwacht eigenlijk al niet dat de Z4 het toptoestel voor dit jaar van Sony gaat zijn maar dat ze een nieuwe weg inslaan.

Afwachten..
Jeetje, zag mijn oude bericht hier staan over mijn gebarsten scherm (z3)
Dat is toen netjes opgelost. Een paar maanden later ineens geen WiFi meer op mijn mobiel, dus voor de 2de keer naar reparatie. Toen niet opgelost en nu ben ik hem voor de derde keer kwijt.
Gelukkig mag ik hem morgen weer ophalen.
Ben erg benieuwd of het probleem is opgelost.

Iemand al ervaring met de Z3+ ?
Ik hoor en lees er erg weinig over.
Ik heb een eigen kookpagina en fotografeer mijn gerechten dus continu.... Laat de Z3+ hier nou een speciale Gourmet Stand voor hebben op de camera....
Daar werd ik vrolijk van !
Reputatie 3
3 augustus komt Sony weer met een nieuw toestel. C5 misschien of toch een nieuw topmodel?
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Aslicaliskan,

Hopelijk krijgen we dan eens een mooie foto van een lekker gerecht van je te zien! Lijkt me wel gaaf! 😃

Reageer