Vraag

Gesprekken worden afgebroken.

Hallo,

Sinds ik een Xperia Z5 compact heb kan ik geen normale gesprekken meer voeren.
Tot nu toe valt bij ieder gesprek dat ik voer na enkele minuten de verbinding weg. In de statusbalk is dan ook te zien dat er geen signaal meer is.
Dit is superfrustrerend.
Wie weet er een oplossing?

8 reacties

Reputatie 6
Badge +16
Hi Anderskeuls,

Allereerst van harte welkom op het forum! Gaaf dat je hier je vraag stelt. :)

Gefeliciteerd met je nieuwe telefoon. Jammer dat je hier gelijk problemen mee ervaart. Heb je hier op alle locaties last van?

Probeer je simkaart ook weer uit in een ander toestel. Als je in een ander toestel wel normale gesprekken kan voeren dan ligt het aan je telefoon. Heb je jouw toestel al een keer teruggezet naar de fabrieksinstellingen nadat je een back-up hebt gemaakt?

Instructies vind je op onze toestelhulp pagina.

Ik ben erg benieuwd naar je reactie!
Ik heb de telefoon inmiddels teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Het eerste gesprek daarna Is goed gegaan. Het moet nu gaan blijken of het stand houdt.
Reputatie 6
Badge +17
Hi Anderskeuls,

Kijk, dat klinkt voorzichtig positief! 🙂 Houd je ons op de hoogte?
Hallo,

Helaas blijkt dat het resetten niet geholpen heeft.
Erg jammer, want ik vind het toestel voor de rest prima.
Zijn er nog andere opties?
Reputatie 3
Badge +2
Hoi Anderskeuls,

Dat schiet ook niet op zo. Heb je hier overal last van? Heb je al geprobeerd om je simkaart in een ander toestel te stoppen? Zoals Issam aangaf kunnen we dan uitsluiten of het probleem bij je toestel ligt of de simkaart.

Laat je even weten wat je bevindingen zijn? We kunnen je dan vanuit die basis verder helpen!
Ik heb hier overal last van en wanneer ik mijn simkaart in een ander toestel doe lijkt er geen probleem te zijn.
Hoi Anderskeuls.

Zou je ook kunnen aangeven hoe een andere simkaart in jouw toestel zich gedraagt? Kan je daarmee wel een goed gesprek voeren? Om echt uit te sluiten dat het de combinatie van jouw simkaart en het toestel is, is het misschien nog wel handig om even te testen.

Kijk ook even naar de simkaart zelf, is de chip beschadigd of vies? Blaas even voorzichtig (en zonder consumptie 😉 ) in het simslot.

De simkaart is niet geknipt of oud?

In welk ander toestel heb je de simkaart trouwens getest?
Reputatie 7
Badge +20
Hi Anderskeuls,

Balen dat het nog steeds niet goed werkt! Heb je de reactie van Kaassausje ook gezien? Kun je aangeven of je met je simkaart in ander toestel wel een gesprek kan voeren? Ik wil je ook adviseren om een kijkje te nemen in dit topic. Hier staan een altijd tips in over wat je kan doen om een reparatie te voorkomen. Mocht dat niet werken dan wil ik je adviseren om je toestel ter reparatie aan te bieden.

Houd je ons op de hoogte?

Reageer