Beantwoord

GPS tracker installeren met Prepaid Card

• 30 maart 2018
  • 5 reacties
  • 2839 Bekeken

Momenteel heb ik een S1 Pet Collar, voor mijn hond gekocht.
In de halsband moet een sim kaart worden verwerkt zodat deze berichten kan versturen naar mijn telefoonapp.

Toch krijg ik het niet voor elkaar om contact te verkrijgen, wat moet ik doen? Zijn er aparte instellingen of moet ik eerst wat activeren?
Wie heeft de wijsheid in pacht?

T-mobile, misschien?
groet
Eric
icon

Beste antwoord door Kaassausje 30 maart 2018, 21:14

Hoi Eric, welkom op het klantenforum.

Je moet eerst actief een keuze maken voor internet, in dit topic lees je daar meer over.

Je kunt de PrePaid simkaart tijdelijk in je eigen toestel doen om een keuze te maken. Als je voor betalen per MB kiest, houd er dan rekening mee dat deze keuze na het verbruiken van 1 GB (of na het verstrijken van 1 jaar) opnieuw gemaakt dient te worden.

Mogelijk moet je dan de APN nog instellen in de tracker voor 'ie werkt, heb je een handleiding bijgeleverd gekregen? Anders zou je even op google kunnen zoeken naar een handleiding.

Laat je weten of je hiermee verder komt? 🙂
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 6
Badge +11
@E-mobile
Als je nu met die betreffende SIMkaart in een smartphone 2G (GPRS) internet verbinding hebt, dan zou je nog eens zonder verdere acties zoals in de handleiding (deze ? http://www.pcnumber1.net/uppic/20173810321684669.pdf ) kunnen proberen of het zo werkt. Mijn ervaring is dat het zonder setup werkt met een dergelijk mobiel device, was met KPM prepaid.
Zoniet, dan moet je de configuratie codes zoals aangegeven in example, maar dan voor TMO NL, van een ander mobile nummer naar het nummer van de SIMkaart in de S1 sturen. Zie o.a.
http://www.chiphone.nl/service/apn-instellingen/
mocht het niet out-of-the box werken.
Je zou de volgende 2 kunnen proberen:
pw,123456,apn,smartsites.t-mobile,tmobile,tmobile,20416#
pw,123456,apn,internet,tmobile,tmobile,20416#

Je zou de sms naar de GPS tracker simkaart moeten sturen, volgens de afbeelding. Ben benieuwd of het hiermee werkt.
1. Uiteraard is mijn vraag, naar welk sms nummer moet ik het bericht sturen?
2. welke specifieke code moet ik gebruiken, code in sms bericht?
Hoi Expert,

Ik heb alles geactiveerd, ik kan met mijn gewone telefoon gebruik maken van internet. De handleiding tref je in de bijlage.
Hoi Eric, welkom op het klantenforum.

Je moet eerst actief een keuze maken voor internet, in dit topic lees je daar meer over.

Je kunt de PrePaid simkaart tijdelijk in je eigen toestel doen om een keuze te maken. Als je voor betalen per MB kiest, houd er dan rekening mee dat deze keuze na het verbruiken van 1 GB (of na het verstrijken van 1 jaar) opnieuw gemaakt dient te worden.

Mogelijk moet je dan de APN nog instellen in de tracker voor 'ie werkt, heb je een handleiding bijgeleverd gekregen? Anders zou je even op google kunnen zoeken naar een handleiding.

Laat je weten of je hiermee verder komt? 🙂

Reageer