Beantwoord

GPS tracker kinderhorloge

  • 8 oktober 2016
  • 37 reacties
  • 26324 Bekeken

Het lukt niet om een GPS tracker kinderhorloge (Kidwatch1 van 3G-Elec) werkend te krijgen met T-Mobile Basis SIM. Ik kan het horloge wel bellen, maar als ik via de SE Tracker App de settings wil aanpassen, krijg is steeds de melding "Device is offline".

Het lijkt er op dat de internet verbinding niet werkt. APN staat standaard op Internet en dat zou goed moeten zijn voor T-Mobile. Ook al het instellings-SMSje verstuurd om het op Internet in te stellen, maar geen resultaat.

Heeft iemand ervaring met het instellen hiervan?
icon

Beste antwoord door SebastianC 10 oktober 2016, 15:10

Het is na wat zoekwerk op internet gelukt.

Het lag niet aan de instellingen van T-Mobile, maar de instructies in de bijbehorende handleiding zijn niet correct. Het horloge moet gelinkt worden aan de Europese server, maar het wachtwoord in de tekst van de instructie die per SMS verstuurd moet worden was niet correct.

Inmiddels dus wel gelukt en de KidWatch1 werkt nu goed met T-Mobile Basis SIM.
Bekijk origineel

37 reacties

Reputatie 7
Badge +15
Hey SebastianC,

Welkom op het T-Mobile Forum! :)

Ik zie dat je ondertussen contact hebt gehad met een van mijn collega's. Wil je laten weten of het gelukt is? Mocht dat niet het geval dan gaan we voor je opzoek naar een andere oplossing!
Het is na wat zoekwerk op internet gelukt.

Het lag niet aan de instellingen van T-Mobile, maar de instructies in de bijbehorende handleiding zijn niet correct. Het horloge moet gelinkt worden aan de Europese server, maar het wachtwoord in de tekst van de instructie die per SMS verstuurd moet worden was niet correct.

Inmiddels dus wel gelukt en de KidWatch1 werkt nu goed met T-Mobile Basis SIM.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Sebastian,

Super dat het uiteindelijk is gelukt. Ook fijn dat je jouw tip met ons deelt hier hebben andere klanten straks ook wat aan.

Als je in de toekomst weer vragen hebben, laat het mij weten. 😉
Het is na wat zoekwerk op internet gelukt.

Het lag niet aan de instellingen van T-Mobile, maar de instructies in de bijbehorende handleiding zijn niet correct. Het horloge moet gelinkt worden aan de Europese server, maar het wachtwoord in de tekst van de instructie die per SMS verstuurd moet worden was niet correct.

Inmiddels dus wel gelukt en de KidWatch1 werkt nu goed met T-Mobile Basis SIM.




Hi SebasticanC

I have same problem withsettings in Holland, can you advsie your solution
Key was to set the watch to the Europe server using the following instruction to be send via SMS:

pw,123456,ip,52.28.132.157,8001#

In the printed manual the incorrect password was mentioned and then the instructions are not executed.
Thx for teply , i have still a problem that when open the app , map still in china and no device , but i can call the watch , i changed password and sent ip to be in europe , but still cannot have the gps working , anybody can help ? Thx in advance
You might need to adjust APN settings for Internet connection.

I found the following article very useful:
http://alexjong.com/blog/2016/07/05/review-q50-gps-smart-watch-for-kids/
thx ,already found that on the internet yesterday night , but it seems i got pre used watch, as I need to clean /wipe all other SOS nrs installed in watch by previous owner , wonder if somebody can help with the GPS issue, somehow i can call the watch but cannot input device on App,I am using pre paid simcard ( 3 in 1) anybody? thx in advance
Reputatie 7
Badge +20
Hi Ilcfreight,

Did you actually buy it secondhand or were you under the impression that you got a new watch? Do you have the same watch as Sebastian, the Kidwatch1?

Unfortunately I'm not too familiar with this smartwatch, so I'm just going to make some suggestions and see where it gets us. 🙂 When you try to put data into the app, what happens exactly? Is there enough credit on your PrePaid account? Have you ever been able to get a location through GPS? Apparently the first time can take a while...

Also, where did you buy the watch? It seems there is an issue with these watched that have been bought of Chinese websites. One2Watch has an installation service for these kind of issues. They can help with the proper installation of the watch. Perhaps this is the issue with your watch as well?

Let us know how everything went, hopefully we can figure this out!
Mag ik vragen wat je hebt ge-smst als APN zin. Dus pw,123456,apn,?????,tmobile,tmobile,20416#???? Ik krijg die van mij nog steed niet geactiveerd. Alvast bedankt. Had hem al aangepast naar een Europese server.
Voor de Wearable Kids GPS watch Q50
moet je volgens mij het volgende doen:

Eerst de ip op de Europese* server zetten:
Door de volgende twee sms berichten naar de horloge (gps-tracker) te sturen:

pw,123456,ip,52.28.132.157,8001#

pw,523681,ip,52.28.132.157,8001# (niet zeker of deze echt nodig is)


En daarna handmatig de APN instellingen** op de horloge te wijzigen middels het versturen van de volgende sms naar het horloge:

pw,123456,apn,smartsites.t-mobile,tmobile,tmobile,20416#

(bron: https://service.t-mobile.nl/app/answers/detail/a_id/3043/instellen-telefoon-voor-mobiel-internet)

----------------

* ip adres andere continenten
Asia & Oceania – 54.169.10.136
North America – 54.153.6.9
South America – 54.207.93.14
Europe – 52.28.132.157

** APN gegevens is per provider goed op internet te vinden
pw,123456,apn,apn name,user name,password,MCCMNC#

Succes!!
Reputatie 7
Badge +20
Hi Edwin,

Super bedankt voor het delen van je tips! :D

@kaskusters;

Succes met het activeren! 🙂
Een aantal uitstekende tips hier. Zoals de moderator ook al aangaf, mocht het echt niet lukken met de installatie op de SeTracker app en geeft de Chinese leverancier niet thuis..... Dan is er nog een alternatief en dat is een complete reset van de firmware. One2track kan dit doen, de toestellen worden opnieuw geïnstalleerd en werken vervolgens met de Nederlandse one2track server en app. In tegenstelling tot wat de moderator meldde heten wij niet one2watch maar one2track 😉
https://www.one2track.nl/alle-gps-horloges/producten/activatieservice-detail
De meest uitgebreide uitleg over gps horloges met het gebruik van setracker vindt je hier
www.duizend.com gps horloge instellingen
Tegenwoordig worden de gps horloges ook al kant en klaar geleverd inclusief simkaart en beltegoed. Hierdoor is het niet meer nodig om dagen te tobben omdat je gewoon een gebruiksklaar gps horloge kunt aanschaffen. Wel zo handig, alleen de setracker app installeren op je smartphone en het werkt direct.
Reputatie 1
Ik hoop dat jullie mij ook kunnen helpen. Ik heb ook een Chinees-GPS horloge gekocht en daarbij als trouwe abo-klant een T-mobile 3-in-1-prepaidkaartje gekocht en gekozen bij internet 'betalen per MB" uit m'n beltegoed. Ik heb via de link van Alex Jong in dit bericht alles tot zover kunnen instellen: in gewone smartphone de SIM-pin gedactiveerd, caller ID aangezet. Bellen, SMS-en en internetten deed het alle 3. Op het horloge via de SMS-codes op europese regio gezet. en apn instellingen ingevoerd. SMS en internet werkt op het horloge want ik kan er naartoe bellen en hij kan opnemen en hij beantwoord mijn instellings-sms-jes met ok. Ik kan voicememo's zenden/ontvangen en de GPS werkt en hij laat wel goede telefoonsignaalsterkte zien. PROBLEEM: het horloge kan niet uitbellen! Als je op de SMS knop drukt zou hij me moeten bellen maar ik krijg alleen een pushnotificatie via de app en vervolgens Error in het scherm. Via de 1 of 2 knop zou hij moeten bellen maar ik kan dan alleen voice opnemen of door het telefoonboek scrollen. Tel.nr. is geregistreerd als center en staat in telefoonboek en bij SOS in de app. Ligt het aan de SIM of aan de knopjes van m'n telefoon? ALVAST BEDANKT!
Reputatie 4
Hoi Cynthia,

Welkom op het forum! :)

Ik heb navraag voor je gedaan bij de technische afdeling. De technische specialisten hebben aangegeven dat wij producten van externe partijen niet ondersteunen. Hierdoor beschikken wij niet over de kennis om dit voor je op te lossen. Wij kunnen jou wel algemene informatie geven over onze toegangspunten en poorten, maar de instellingen van de GPS-horloge kunnen we niet bij helpen. Misschien heeft iemand anders op het forum de gouden tip voor je!

Als je een andere vraag hebt of iets anders waar je hulp mee nodig hebt, laat het dan zeker weten!
Reputatie 1
Beste Muberra,

Bedankt voor je reactie. Inmiddels ben ik er door de site van Alex Jong (hier al ergens genoemd) erachter dat ik de telefoonnummers verkeerd had ingevoerd. (06 ipv +316)
Voor de Wearable Kids GPS watch Q50
moet je volgens mij het volgende doen:

Eerst de ip op de Europese* server zetten:
Door de volgende twee sms berichten naar de horloge (gps-tracker) te sturen:

pw,123456,ip,52.28.132.157,8001#

pw,523681,ip,52.28.132.157,8001# (niet zeker of deze echt nodig is)


En daarna handmatig de APN instellingen** op de horloge te wijzigen middels het versturen van de volgende sms naar het horloge:

pw,123456,apn,smartsites.t-mobile,tmobile,tmobile,20416#

(bron: https://service.t-mobile.nl/app/answers/detail/a_id/3043/instellen-telefoon-voor-mobiel-internet)

----------------

* ip adres andere continenten
Asia & Oceania – 54.169.10.136
North America – 54.153.6.9
South America – 54.207.93.14
Europe – 52.28.132.157

** APN gegevens is per provider goed op internet te vinden
pw,123456,apn,apn name,user name,password,MCCMNC#

Succes!!


Alles gedaan als hier boven beschreven kreeg echter horloge Q50 niet online via SEtracker.
toen de het volgende sms verstuurd naar het telefoon nr van het horloge:
pw,123456,apn,smartsites.t-mobile,,,20416#
Na 5 min horloge online.

Groeten, Ronnie
Reputatie 7
Badge +20
Thanks voor de tip, Ronnie! Altijd handig! 🙂
Hoi Ronnie misschien heb je nog een tip voor mij. Ook net een q50 gps horloge voor kindje gekocht via aliexpress. We hebben een t mobile prepaid kaartje gekocht en geregistreerd in de se tracker app maar als we dan instellingen willen toevoegen op de app zoals telefoonnummers toevoegen en eigenlijk alles wat je moet instellen dan lukt het niet en krijgen we de foutmelding not networking. Ik heb exact alles wat jij beschreven hebt gedaan. Dus van mijn telefoon naar het simkaartje in de horloge alle codes gestiurd per sms, ook antwoorden ontvangen en 5 min gewacht maar hij blijft not networking zeggen ook al is toestel aan, opgeladen en heeft ie connectie. Nog tips iemand? Alvast bedankt. Sabine
Hoi Sabine.

Misschien een nutteloze vraag, maar ik ga 'm toch stellen.

Er zit dus een PrePaid simkaartje in de tracker? Heb je wel vooraf (via een telefoon) een keuze gemaakt voor een internetbundel of voor betalen per MB? Dat moet elke maand weer. PrePaid bundels zijn een maand houdbaar, met betalen per MB is het of tot 1 GB, of 1 maand. Daarna moet er opnieuw een keuze worden gemaakt.
Beste Ronnie,

Ik heb precies het zelfde probleem als Sabine.

Heb echt alles geprobeerd en China stuurt mij naar tmobile dat daar de fout zit. Ik snap er niks meer van.
Heb al 5 euro beltegoed verbruikt aan sms'jes heen en weer 🙄
Hopelijk heb jij de gouden tip!

Groetjes
Hoi kaassausje het is een prepaid kaart met beltegoed en mb bundel van 5 euro maar blijkbaar ligt t toch aan t kaartje ik heb nl contact gezocht met www.duizend.com en het is nog niet opgelost maar we gaan een ander kaartje proberen.
Beste,

Ik heb alles gedaan met bovenstaand. Ik heb ook sms terug gekregen met ok. Maar hij wil geen verbinding maken met het netwerk. Hij laat af en toe wel een E zien.
Hallo allen ik wil even zeggen dat het nu allemaal gelukt is dankzij de hulp van www.duizend.com voor 17.50 euro heeft deze persoon op afatand alles geregeld voor ons. Het t mobile kaartje was in ons geval niet geschikt. We hebben dus jammer genoeg 20 euro aan dit kaartje uitgegeven zonder er iets aan te hebben. Wel jammer dat t mobile klanten niet op voorhand hierover informeert. Maar ja. Het is in orde nu. 😊

Reageer