Beantwoord

GPS tracker kinderhorloge

• 8 oktober 2016
  • 37 reacties
  • 26303 Bekeken

Toon eerste reactie

37 reacties

Reputatie 6
Badge +11
@Sabinebloem
Wat voor SIMkaart zit er nu in dan? KPN prepaid? Anders?
Die T-Mobile SIMkaart kun je misschien wel doorverkopen. Ik zie niet hoe T-Mobile moet informeren dat het niet gaat werken met apparaat wat ze niet zelf in hun shops verkopen.
Met lebara kaartje. Ik weet niet waarom dit wel werkte.
Ik ga er dan maar vanuit dat het aan de ondersteunde frequenties ligt, dat is vaker zo.
(En al helemaal met Aziatisch spul, je moet dan echt even uitzoeken welke netwerken/frequenties ondersteund worden!)
Reputatie 6
Badge +11
Lebara maakt in NL gebruik van KPN netwerk

Er zijn hele waslijsten aan Q50 modellen, maar ik zie dat de specificaties van de goedkoopste (11 euro) nog wel meevallen:

"GSM Frequency Band: 850/900/1800/1900MHz(support 2G , do not compatible with 3G or 4G network)"

maar ook:
"Singapore can not use this product coz does not have the 2G network"

En zo zijn er meer landen waar 2G is uitgezet, zo ook deels voor T-Mobile NL, waar alleen maar meer 2G op 1800Mhz is wat binnenshuis moeilijker doordringt. Met dergelijke 2G-only apparaten ben je beter af op KPN of Vodafone netwerk, vooral ook als het wat meer buitengebied is.

Zie ook:
https://forum.t-mobile.nl/t-mobile-prepaid-353/netwerk-prepaid-met-gps-horloge-voor-kids-werk-niet-281859
Bij mij blijft het ook zeggen geen netwerk.. ondanks dat ik nu ook Lebara heb gekocht. Wie helpt mij?
Help!
Horloge heeft netwerk, maar app geeft aan device is not networking....
Wat nu?
Alles ingesteld zoals hierboven beschreven
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Jeannie_bezoen,

Wat jammer dat het niet lukt!

Omdat wij producten van externe partijen niet ondersteunen, beschikken wij niet over de kennis die nodig is om je hiermee goed verder te helpen. Uiteraard doen we altijd ons best om met iedereen mee te denken en te kijken, maar naast de tips die hier al gegeven zijn, kunnen we je niet helpen met de instellingen van de GPS-horloge. Het enige wat ik je kan aanraden is om nog eens alle tips die in dit topic staan, na te lopen! Hopelijk kom je daartussen tóch iets tegen wat het probleem oplost.

Mocht ik nog ergens anders mee kunnen helpen, dan hoor ik het graag!
De oplossing is eenvoudig te vinden.

Google even op: setracker storing
Hallo allemaal,

Ik ben al een tijdje opzoek naar de oplossing van het volgende probleem. Een maand terug heb ik een GPS tracker (A10) voor mijn auto gekocht deze om precies te zijn: https://www.aliexpress.com/snapshot/0.html?orderId=88577559690802&productId=32691983199
Ik had vrij snel bel en sms contact maar de realtime track functie krijg ik niet goed met mijn T-mobile simkaart. Ik heb contact gehad met de Leverancier en zij verwijzen me door naar de simkaart operator (T-mobile dus)

Ik heb de volgende stappen uitgevoerd:

- SMS command set ip (pw,123456,ip,e.gps18.com,7700#)
- reply SMS ([surl,e.gps18.com,port,7700#] ok!)
- SMS command set APN (pw,123456,apn,smartsites.t-mobile,tmobile,tmobile,20416#)
- reply SMS (apn:smartsites.t-mobile;user:tmobile;passwork:tmobile;userdata:20416.)

Via de app (yitracker) blijf ik zien dat de GPS tracker offline is.
De frequenties zijn ook compatible met de simkaart (GSM 850,900,1800,1900MHZ)

Link gebruiksaanwijzing: https://drive.google.com/file/d/0B3Z7y-pcdxguc2x0ZTgtcnprUTQ/view

Wie heeft hier ervaringen mee? En wie zou mij verder kunnen helpen?

Alvast dank!

Groet,
Reputatie 6
Badge +17
Hoi hoi,

Sorry voor de late reactie! Ik heb navraag voor je gedaan bij de afdeling die hierover gaat, maar vergeten om hier een berichtje achter te laten!

Onze collega's geven aan dat je jouw APN: 'Smartsites.t-mobile' moet aanpassen naar: 'internet'. Zou je dit willen proberen, je apparaat opnieuw willen starten en het daarna nog een keer willen testen? Ik ben benieuwd of dit bij jou het verschil maakt. 🙂
Edwin super goed uitgelegd, top dank je! Ik kan alleen nog niks instellen in de SE tracker. Alle stappen voor het connecten met de server en tmobile zijn bevestigd door het horloge. Maar ik krijg bij alles wat ik wil wijzigen de melding: "apparatuur is online!". Het horloge ook uitgezet voor het geval dat dat is wat deze melding wilt zeggen. Ik heg geen idee wat ik kan proberen.
Beste allemaal, na lang speuren en mijn melding nergens tegen te komen "apparatuur is online" heb ik de taal op Engels gezet en het bleek een vertaalfoutje te zijn "device is offline". Whats in a name right? Hahah

Wonder boven wonder werkt de app ineens perfect nu deze op Engelse taal staaf, dat laat ik dus zo ook gezien de slechte vertaling.

Dus een aliexpress horloge, tmobile prepaid en setracker in het Engels is voor mij de oplossing.

Reageer