Beantwoord

GPS tracker kinderhorloge

  • 8 oktober 2016
  • 37 reacties
  • 26266 Bekeken

Het lukt niet om een GPS tracker kinderhorloge (Kidwatch1 van 3G-Elec) werkend te krijgen met T-Mobile Basis SIM. Ik kan het horloge wel bellen, maar als ik via de SE Tracker App de settings wil aanpassen, krijg is steeds de melding "Device is offline".

Het lijkt er op dat de internet verbinding niet werkt. APN staat standaard op Internet en dat zou goed moeten zijn voor T-Mobile. Ook al het instellings-SMSje verstuurd om het op Internet in te stellen, maar geen resultaat.

Heeft iemand ervaring met het instellen hiervan?
icon

Beste antwoord door SebastianC 10 oktober 2016, 15:10

Het is na wat zoekwerk op internet gelukt.

Het lag niet aan de instellingen van T-Mobile, maar de instructies in de bijbehorende handleiding zijn niet correct. Het horloge moet gelinkt worden aan de Europese server, maar het wachtwoord in de tekst van de instructie die per SMS verstuurd moet worden was niet correct.

Inmiddels dus wel gelukt en de KidWatch1 werkt nu goed met T-Mobile Basis SIM.
Bekijk origineel

37 reacties

Beste allemaal, na lang speuren en mijn melding nergens tegen te komen "apparatuur is online" heb ik de taal op Engels gezet en het bleek een vertaalfoutje te zijn "device is offline". Whats in a name right? Hahah

Wonder boven wonder werkt de app ineens perfect nu deze op Engelse taal staaf, dat laat ik dus zo ook gezien de slechte vertaling.

Dus een aliexpress horloge, tmobile prepaid en setracker in het Engels is voor mij de oplossing.
Edwin super goed uitgelegd, top dank je! Ik kan alleen nog niks instellen in de SE tracker. Alle stappen voor het connecten met de server en tmobile zijn bevestigd door het horloge. Maar ik krijg bij alles wat ik wil wijzigen de melding: "apparatuur is online!". Het horloge ook uitgezet voor het geval dat dat is wat deze melding wilt zeggen. Ik heg geen idee wat ik kan proberen.
Reputatie 6
Badge +17
Hoi hoi,

Sorry voor de late reactie! Ik heb navraag voor je gedaan bij de afdeling die hierover gaat, maar vergeten om hier een berichtje achter te laten!

Onze collega's geven aan dat je jouw APN: 'Smartsites.t-mobile' moet aanpassen naar: 'internet'. Zou je dit willen proberen, je apparaat opnieuw willen starten en het daarna nog een keer willen testen? Ik ben benieuwd of dit bij jou het verschil maakt. 🙂
Hallo allemaal,

Ik ben al een tijdje opzoek naar de oplossing van het volgende probleem. Een maand terug heb ik een GPS tracker (A10) voor mijn auto gekocht deze om precies te zijn: https://www.aliexpress.com/snapshot/0.html?orderId=88577559690802&productId=32691983199
Ik had vrij snel bel en sms contact maar de realtime track functie krijg ik niet goed met mijn T-mobile simkaart. Ik heb contact gehad met de Leverancier en zij verwijzen me door naar de simkaart operator (T-mobile dus)

Ik heb de volgende stappen uitgevoerd:

- SMS command set ip (pw,123456,ip,e.gps18.com,7700#)
- reply SMS ([surl,e.gps18.com,port,7700#] ok!)
- SMS command set APN (pw,123456,apn,smartsites.t-mobile,tmobile,tmobile,20416#)
- reply SMS (apn:smartsites.t-mobile;user:tmobile;passwork:tmobile;userdata:20416.)

Via de app (yitracker) blijf ik zien dat de GPS tracker offline is.
De frequenties zijn ook compatible met de simkaart (GSM 850,900,1800,1900MHZ)

Link gebruiksaanwijzing: https://drive.google.com/file/d/0B3Z7y-pcdxguc2x0ZTgtcnprUTQ/view

Wie heeft hier ervaringen mee? En wie zou mij verder kunnen helpen?

Alvast dank!

Groet,
De oplossing is eenvoudig te vinden.

Google even op: setracker storing
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Jeannie_bezoen,

Wat jammer dat het niet lukt!

Omdat wij producten van externe partijen niet ondersteunen, beschikken wij niet over de kennis die nodig is om je hiermee goed verder te helpen. Uiteraard doen we altijd ons best om met iedereen mee te denken en te kijken, maar naast de tips die hier al gegeven zijn, kunnen we je niet helpen met de instellingen van de GPS-horloge. Het enige wat ik je kan aanraden is om nog eens alle tips die in dit topic staan, na te lopen! Hopelijk kom je daartussen tóch iets tegen wat het probleem oplost.

Mocht ik nog ergens anders mee kunnen helpen, dan hoor ik het graag!
Help!
Horloge heeft netwerk, maar app geeft aan device is not networking....
Wat nu?
Alles ingesteld zoals hierboven beschreven
Bij mij blijft het ook zeggen geen netwerk.. ondanks dat ik nu ook Lebara heb gekocht. Wie helpt mij?
Reputatie 6
Badge +11
Lebara maakt in NL gebruik van KPN netwerk

Er zijn hele waslijsten aan Q50 modellen, maar ik zie dat de specificaties van de goedkoopste (11 euro) nog wel meevallen:

"GSM Frequency Band: 850/900/1800/1900MHz(support 2G , do not compatible with 3G or 4G network)"

maar ook:
"Singapore can not use this product coz does not have the 2G network"

En zo zijn er meer landen waar 2G is uitgezet, zo ook deels voor T-Mobile NL, waar alleen maar meer 2G op 1800Mhz is wat binnenshuis moeilijker doordringt. Met dergelijke 2G-only apparaten ben je beter af op KPN of Vodafone netwerk, vooral ook als het wat meer buitengebied is.

Zie ook:
https://forum.t-mobile.nl/t-mobile-prepaid-353/netwerk-prepaid-met-gps-horloge-voor-kids-werk-niet-281859
Ik ga er dan maar vanuit dat het aan de ondersteunde frequenties ligt, dat is vaker zo.
(En al helemaal met Aziatisch spul, je moet dan echt even uitzoeken welke netwerken/frequenties ondersteund worden!)
Met lebara kaartje. Ik weet niet waarom dit wel werkte.
Reputatie 6
Badge +11
@Sabinebloem
Wat voor SIMkaart zit er nu in dan? KPN prepaid? Anders?
Die T-Mobile SIMkaart kun je misschien wel doorverkopen. Ik zie niet hoe T-Mobile moet informeren dat het niet gaat werken met apparaat wat ze niet zelf in hun shops verkopen.
Hallo allen ik wil even zeggen dat het nu allemaal gelukt is dankzij de hulp van www.duizend.com voor 17.50 euro heeft deze persoon op afatand alles geregeld voor ons. Het t mobile kaartje was in ons geval niet geschikt. We hebben dus jammer genoeg 20 euro aan dit kaartje uitgegeven zonder er iets aan te hebben. Wel jammer dat t mobile klanten niet op voorhand hierover informeert. Maar ja. Het is in orde nu. 😊
Beste,

Ik heb alles gedaan met bovenstaand. Ik heb ook sms terug gekregen met ok. Maar hij wil geen verbinding maken met het netwerk. Hij laat af en toe wel een E zien.
Hoi kaassausje het is een prepaid kaart met beltegoed en mb bundel van 5 euro maar blijkbaar ligt t toch aan t kaartje ik heb nl contact gezocht met www.duizend.com en het is nog niet opgelost maar we gaan een ander kaartje proberen.
Beste Ronnie,

Ik heb precies het zelfde probleem als Sabine.

Heb echt alles geprobeerd en China stuurt mij naar tmobile dat daar de fout zit. Ik snap er niks meer van.
Heb al 5 euro beltegoed verbruikt aan sms'jes heen en weer 🙄
Hopelijk heb jij de gouden tip!

Groetjes
Hoi Sabine.

Misschien een nutteloze vraag, maar ik ga 'm toch stellen.

Er zit dus een PrePaid simkaartje in de tracker? Heb je wel vooraf (via een telefoon) een keuze gemaakt voor een internetbundel of voor betalen per MB? Dat moet elke maand weer. PrePaid bundels zijn een maand houdbaar, met betalen per MB is het of tot 1 GB, of 1 maand. Daarna moet er opnieuw een keuze worden gemaakt.
Hoi Ronnie misschien heb je nog een tip voor mij. Ook net een q50 gps horloge voor kindje gekocht via aliexpress. We hebben een t mobile prepaid kaartje gekocht en geregistreerd in de se tracker app maar als we dan instellingen willen toevoegen op de app zoals telefoonnummers toevoegen en eigenlijk alles wat je moet instellen dan lukt het niet en krijgen we de foutmelding not networking. Ik heb exact alles wat jij beschreven hebt gedaan. Dus van mijn telefoon naar het simkaartje in de horloge alle codes gestiurd per sms, ook antwoorden ontvangen en 5 min gewacht maar hij blijft not networking zeggen ook al is toestel aan, opgeladen en heeft ie connectie. Nog tips iemand? Alvast bedankt. Sabine
Reputatie 7
Badge +20
Thanks voor de tip, Ronnie! Altijd handig! 🙂
Voor de Wearable Kids GPS watch Q50
moet je volgens mij het volgende doen:

Eerst de ip op de Europese* server zetten:
Door de volgende twee sms berichten naar de horloge (gps-tracker) te sturen:

pw,123456,ip,52.28.132.157,8001#

pw,523681,ip,52.28.132.157,8001# (niet zeker of deze echt nodig is)


En daarna handmatig de APN instellingen** op de horloge te wijzigen middels het versturen van de volgende sms naar het horloge:

pw,123456,apn,smartsites.t-mobile,tmobile,tmobile,20416#

(bron: https://service.t-mobile.nl/app/answers/detail/a_id/3043/instellen-telefoon-voor-mobiel-internet)

----------------

* ip adres andere continenten
Asia & Oceania – 54.169.10.136
North America – 54.153.6.9
South America – 54.207.93.14
Europe – 52.28.132.157

** APN gegevens is per provider goed op internet te vinden
pw,123456,apn,apn name,user name,password,MCCMNC#

Succes!!


Alles gedaan als hier boven beschreven kreeg echter horloge Q50 niet online via SEtracker.
toen de het volgende sms verstuurd naar het telefoon nr van het horloge:
pw,123456,apn,smartsites.t-mobile,,,20416#
Na 5 min horloge online.

Groeten, Ronnie
Reputatie 1
Beste Muberra,

Bedankt voor je reactie. Inmiddels ben ik er door de site van Alex Jong (hier al ergens genoemd) erachter dat ik de telefoonnummers verkeerd had ingevoerd. (06 ipv +316)
Reputatie 4
Hoi Cynthia,

Welkom op het forum! :)

Ik heb navraag voor je gedaan bij de technische afdeling. De technische specialisten hebben aangegeven dat wij producten van externe partijen niet ondersteunen. Hierdoor beschikken wij niet over de kennis om dit voor je op te lossen. Wij kunnen jou wel algemene informatie geven over onze toegangspunten en poorten, maar de instellingen van de GPS-horloge kunnen we niet bij helpen. Misschien heeft iemand anders op het forum de gouden tip voor je!

Als je een andere vraag hebt of iets anders waar je hulp mee nodig hebt, laat het dan zeker weten!
Reputatie 1
Ik hoop dat jullie mij ook kunnen helpen. Ik heb ook een Chinees-GPS horloge gekocht en daarbij als trouwe abo-klant een T-mobile 3-in-1-prepaidkaartje gekocht en gekozen bij internet 'betalen per MB" uit m'n beltegoed. Ik heb via de link van Alex Jong in dit bericht alles tot zover kunnen instellen: in gewone smartphone de SIM-pin gedactiveerd, caller ID aangezet. Bellen, SMS-en en internetten deed het alle 3. Op het horloge via de SMS-codes op europese regio gezet. en apn instellingen ingevoerd. SMS en internet werkt op het horloge want ik kan er naartoe bellen en hij kan opnemen en hij beantwoord mijn instellings-sms-jes met ok. Ik kan voicememo's zenden/ontvangen en de GPS werkt en hij laat wel goede telefoonsignaalsterkte zien. PROBLEEM: het horloge kan niet uitbellen! Als je op de SMS knop drukt zou hij me moeten bellen maar ik krijg alleen een pushnotificatie via de app en vervolgens Error in het scherm. Via de 1 of 2 knop zou hij moeten bellen maar ik kan dan alleen voice opnemen of door het telefoonboek scrollen. Tel.nr. is geregistreerd als center en staat in telefoonboek en bij SOS in de app. Ligt het aan de SIM of aan de knopjes van m'n telefoon? ALVAST BEDANKT!
De meest uitgebreide uitleg over gps horloges met het gebruik van setracker vindt je hier
www.duizend.com gps horloge instellingen
Tegenwoordig worden de gps horloges ook al kant en klaar geleverd inclusief simkaart en beltegoed. Hierdoor is het niet meer nodig om dagen te tobben omdat je gewoon een gebruiksklaar gps horloge kunt aanschaffen. Wel zo handig, alleen de setracker app installeren op je smartphone en het werkt direct.
Een aantal uitstekende tips hier. Zoals de moderator ook al aangaf, mocht het echt niet lukken met de installatie op de SeTracker app en geeft de Chinese leverancier niet thuis..... Dan is er nog een alternatief en dat is een complete reset van de firmware. One2track kan dit doen, de toestellen worden opnieuw geïnstalleerd en werken vervolgens met de Nederlandse one2track server en app. In tegenstelling tot wat de moderator meldde heten wij niet one2watch maar one2track 😉
https://www.one2track.nl/alle-gps-horloges/producten/activatieservice-detail

Reageer