Beantwoord

GPS tracker kinderhorloge

  • 8 oktober 2016
  • 37 reacties
  • 26285 Bekeken

Het lukt niet om een GPS tracker kinderhorloge (Kidwatch1 van 3G-Elec) werkend te krijgen met T-Mobile Basis SIM. Ik kan het horloge wel bellen, maar als ik via de SE Tracker App de settings wil aanpassen, krijg is steeds de melding "Device is offline".

Het lijkt er op dat de internet verbinding niet werkt. APN staat standaard op Internet en dat zou goed moeten zijn voor T-Mobile. Ook al het instellings-SMSje verstuurd om het op Internet in te stellen, maar geen resultaat.

Heeft iemand ervaring met het instellen hiervan?
icon

Beste antwoord door SebastianC 10 oktober 2016, 15:10

Het is na wat zoekwerk op internet gelukt.

Het lag niet aan de instellingen van T-Mobile, maar de instructies in de bijbehorende handleiding zijn niet correct. Het horloge moet gelinkt worden aan de Europese server, maar het wachtwoord in de tekst van de instructie die per SMS verstuurd moet worden was niet correct.

Inmiddels dus wel gelukt en de KidWatch1 werkt nu goed met T-Mobile Basis SIM.
Bekijk origineel

37 reacties

Voor de Wearable Kids GPS watch Q50
moet je volgens mij het volgende doen:

Eerst de ip op de Europese* server zetten:
Door de volgende twee sms berichten naar de horloge (gps-tracker) te sturen:

pw,123456,ip,52.28.132.157,8001#

pw,523681,ip,52.28.132.157,8001# (niet zeker of deze echt nodig is)


En daarna handmatig de APN instellingen** op de horloge te wijzigen middels het versturen van de volgende sms naar het horloge:

pw,123456,apn,smartsites.t-mobile,tmobile,tmobile,20416#

(bron: https://service.t-mobile.nl/app/answers/detail/a_id/3043/instellen-telefoon-voor-mobiel-internet)

----------------

* ip adres andere continenten
Asia & Oceania – 54.169.10.136
North America – 54.153.6.9
South America – 54.207.93.14
Europe – 52.28.132.157

** APN gegevens is per provider goed op internet te vinden
pw,123456,apn,apn name,user name,password,MCCMNC#

Succes!!
Reputatie 1
Beste Muberra,

Bedankt voor je reactie. Inmiddels ben ik er door de site van Alex Jong (hier al ergens genoemd) erachter dat ik de telefoonnummers verkeerd had ingevoerd. (06 ipv +316)
Beste allemaal, na lang speuren en mijn melding nergens tegen te komen "apparatuur is online" heb ik de taal op Engels gezet en het bleek een vertaalfoutje te zijn "device is offline". Whats in a name right? Hahah

Wonder boven wonder werkt de app ineens perfect nu deze op Engelse taal staaf, dat laat ik dus zo ook gezien de slechte vertaling.

Dus een aliexpress horloge, tmobile prepaid en setracker in het Engels is voor mij de oplossing.
Een aantal uitstekende tips hier. Zoals de moderator ook al aangaf, mocht het echt niet lukken met de installatie op de SeTracker app en geeft de Chinese leverancier niet thuis..... Dan is er nog een alternatief en dat is een complete reset van de firmware. One2track kan dit doen, de toestellen worden opnieuw geïnstalleerd en werken vervolgens met de Nederlandse one2track server en app. In tegenstelling tot wat de moderator meldde heten wij niet one2watch maar one2track 😉
https://www.one2track.nl/alle-gps-horloges/producten/activatieservice-detail
De meest uitgebreide uitleg over gps horloges met het gebruik van setracker vindt je hier
www.duizend.com gps horloge instellingen
Tegenwoordig worden de gps horloges ook al kant en klaar geleverd inclusief simkaart en beltegoed. Hierdoor is het niet meer nodig om dagen te tobben omdat je gewoon een gebruiksklaar gps horloge kunt aanschaffen. Wel zo handig, alleen de setracker app installeren op je smartphone en het werkt direct.
Reputatie 4
Hoi Cynthia,

Welkom op het forum! :)

Ik heb navraag voor je gedaan bij de technische afdeling. De technische specialisten hebben aangegeven dat wij producten van externe partijen niet ondersteunen. Hierdoor beschikken wij niet over de kennis om dit voor je op te lossen. Wij kunnen jou wel algemene informatie geven over onze toegangspunten en poorten, maar de instellingen van de GPS-horloge kunnen we niet bij helpen. Misschien heeft iemand anders op het forum de gouden tip voor je!

Als je een andere vraag hebt of iets anders waar je hulp mee nodig hebt, laat het dan zeker weten!
Ik ga er dan maar vanuit dat het aan de ondersteunde frequenties ligt, dat is vaker zo.
(En al helemaal met Aziatisch spul, je moet dan echt even uitzoeken welke netwerken/frequenties ondersteund worden!)
Reputatie 6
Badge +11
Lebara maakt in NL gebruik van KPN netwerk

Er zijn hele waslijsten aan Q50 modellen, maar ik zie dat de specificaties van de goedkoopste (11 euro) nog wel meevallen:

"GSM Frequency Band: 850/900/1800/1900MHz(support 2G , do not compatible with 3G or 4G network)"

maar ook:
"Singapore can not use this product coz does not have the 2G network"

En zo zijn er meer landen waar 2G is uitgezet, zo ook deels voor T-Mobile NL, waar alleen maar meer 2G op 1800Mhz is wat binnenshuis moeilijker doordringt. Met dergelijke 2G-only apparaten ben je beter af op KPN of Vodafone netwerk, vooral ook als het wat meer buitengebied is.

Zie ook:
https://forum.t-mobile.nl/t-mobile-prepaid-353/netwerk-prepaid-met-gps-horloge-voor-kids-werk-niet-281859
Bij mij blijft het ook zeggen geen netwerk.. ondanks dat ik nu ook Lebara heb gekocht. Wie helpt mij?
Help!
Horloge heeft netwerk, maar app geeft aan device is not networking....
Wat nu?
Alles ingesteld zoals hierboven beschreven
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Jeannie_bezoen,

Wat jammer dat het niet lukt!

Omdat wij producten van externe partijen niet ondersteunen, beschikken wij niet over de kennis die nodig is om je hiermee goed verder te helpen. Uiteraard doen we altijd ons best om met iedereen mee te denken en te kijken, maar naast de tips die hier al gegeven zijn, kunnen we je niet helpen met de instellingen van de GPS-horloge. Het enige wat ik je kan aanraden is om nog eens alle tips die in dit topic staan, na te lopen! Hopelijk kom je daartussen tóch iets tegen wat het probleem oplost.

Mocht ik nog ergens anders mee kunnen helpen, dan hoor ik het graag!
De oplossing is eenvoudig te vinden.

Google even op: setracker storing
Hallo allemaal,

Ik ben al een tijdje opzoek naar de oplossing van het volgende probleem. Een maand terug heb ik een GPS tracker (A10) voor mijn auto gekocht deze om precies te zijn: https://www.aliexpress.com/snapshot/0.html?orderId=88577559690802&productId=32691983199
Ik had vrij snel bel en sms contact maar de realtime track functie krijg ik niet goed met mijn T-mobile simkaart. Ik heb contact gehad met de Leverancier en zij verwijzen me door naar de simkaart operator (T-mobile dus)

Ik heb de volgende stappen uitgevoerd:

- SMS command set ip (pw,123456,ip,e.gps18.com,7700#)
- reply SMS ([surl,e.gps18.com,port,7700#] ok!)
- SMS command set APN (pw,123456,apn,smartsites.t-mobile,tmobile,tmobile,20416#)
- reply SMS (apn:smartsites.t-mobile;user:tmobile;passwork:tmobile;userdata:20416.)

Via de app (yitracker) blijf ik zien dat de GPS tracker offline is.
De frequenties zijn ook compatible met de simkaart (GSM 850,900,1800,1900MHZ)

Link gebruiksaanwijzing: https://drive.google.com/file/d/0B3Z7y-pcdxguc2x0ZTgtcnprUTQ/view

Wie heeft hier ervaringen mee? En wie zou mij verder kunnen helpen?

Alvast dank!

Groet,
Reputatie 6
Badge +17
Hoi hoi,

Sorry voor de late reactie! Ik heb navraag voor je gedaan bij de afdeling die hierover gaat, maar vergeten om hier een berichtje achter te laten!

Onze collega's geven aan dat je jouw APN: 'Smartsites.t-mobile' moet aanpassen naar: 'internet'. Zou je dit willen proberen, je apparaat opnieuw willen starten en het daarna nog een keer willen testen? Ik ben benieuwd of dit bij jou het verschil maakt. 🙂
Edwin super goed uitgelegd, top dank je! Ik kan alleen nog niks instellen in de SE tracker. Alle stappen voor het connecten met de server en tmobile zijn bevestigd door het horloge. Maar ik krijg bij alles wat ik wil wijzigen de melding: "apparatuur is online!". Het horloge ook uitgezet voor het geval dat dat is wat deze melding wilt zeggen. Ik heg geen idee wat ik kan proberen.
Reputatie 7
Badge +15
Hey SebastianC,

Welkom op het T-Mobile Forum! :)

Ik zie dat je ondertussen contact hebt gehad met een van mijn collega's. Wil je laten weten of het gelukt is? Mocht dat niet het geval dan gaan we voor je opzoek naar een andere oplossing!
Het is na wat zoekwerk op internet gelukt.

Het lag niet aan de instellingen van T-Mobile, maar de instructies in de bijbehorende handleiding zijn niet correct. Het horloge moet gelinkt worden aan de Europese server, maar het wachtwoord in de tekst van de instructie die per SMS verstuurd moet worden was niet correct.

Inmiddels dus wel gelukt en de KidWatch1 werkt nu goed met T-Mobile Basis SIM.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Sebastian,

Super dat het uiteindelijk is gelukt. Ook fijn dat je jouw tip met ons deelt hier hebben andere klanten straks ook wat aan.

Als je in de toekomst weer vragen hebben, laat het mij weten. 😉
Het is na wat zoekwerk op internet gelukt.

Het lag niet aan de instellingen van T-Mobile, maar de instructies in de bijbehorende handleiding zijn niet correct. Het horloge moet gelinkt worden aan de Europese server, maar het wachtwoord in de tekst van de instructie die per SMS verstuurd moet worden was niet correct.

Inmiddels dus wel gelukt en de KidWatch1 werkt nu goed met T-Mobile Basis SIM.




Hi SebasticanC

I have same problem withsettings in Holland, can you advsie your solution
Key was to set the watch to the Europe server using the following instruction to be send via SMS:

pw,123456,ip,52.28.132.157,8001#

In the printed manual the incorrect password was mentioned and then the instructions are not executed.
Thx for teply , i have still a problem that when open the app , map still in china and no device , but i can call the watch , i changed password and sent ip to be in europe , but still cannot have the gps working , anybody can help ? Thx in advance
You might need to adjust APN settings for Internet connection.

I found the following article very useful:
http://alexjong.com/blog/2016/07/05/review-q50-gps-smart-watch-for-kids/
thx ,already found that on the internet yesterday night , but it seems i got pre used watch, as I need to clean /wipe all other SOS nrs installed in watch by previous owner , wonder if somebody can help with the GPS issue, somehow i can call the watch but cannot input device on App,I am using pre paid simcard ( 3 in 1) anybody? thx in advance
Reputatie 7
Badge +20
Hi Ilcfreight,

Did you actually buy it secondhand or were you under the impression that you got a new watch? Do you have the same watch as Sebastian, the Kidwatch1?

Unfortunately I'm not too familiar with this smartwatch, so I'm just going to make some suggestions and see where it gets us. 🙂 When you try to put data into the app, what happens exactly? Is there enough credit on your PrePaid account? Have you ever been able to get a location through GPS? Apparently the first time can take a while...

Also, where did you buy the watch? It seems there is an issue with these watched that have been bought of Chinese websites. One2Watch has an installation service for these kind of issues. They can help with the proper installation of the watch. Perhaps this is the issue with your watch as well?

Let us know how everything went, hopefully we can figure this out!
Mag ik vragen wat je hebt ge-smst als APN zin. Dus pw,123456,apn,?????,tmobile,tmobile,20416#???? Ik krijg die van mij nog steed niet geactiveerd. Alvast bedankt. Had hem al aangepast naar een Europese server.

Reageer