Beantwoord

Herhaaldelijk defect LG G4

• 11 december 2016
  • 3 reacties
  • 105 Bekeken

Beste,

Vorig jaar juni heb ik een abonnement inclusief toestel (LG G4) afgesloten bij T-Mobile. Na ontvangst van het toestel bleek dat er oneffenheden op het scherm zaten (kennelijk het gevolg van een productiefout). Omdat de oneffenheden niet al te erg waren, heb ik een schermbeschermer aangebracht en het verder erbij laten zitten. Na ongeveer 4 maanden ging het toestel echter stuk wegens - wat later bleek - een defect onderdeel. De reparatie heeft enkele weken in beslag genomen, maar ik kon er begrip voor opbrengen omdat zulke dingen nu eenmaal gebeuren. Eerder vandaag is mijn toestel echter wederom zonder enig reden uitgevallen en het vertoont exact dezelfde mankementen als voorheen. Het toestel is niet gevallen, het is niet nat geworden, etc. Ik moet bekennen dat dit vrij frustrerend begint te worden. Het is natuurlijk al vervelend als een toestel binnen 1,5 jaar 2 keer ermee kapt, maar het is nog vervelender het een aantal weken duurt voordat de reparatie is uitgevoerd (en in de tussentijd lopen de abonnementskosten natuurlijk door). Kunnen jullie mij hierin helpen, want ik kan niet weer een langere tijd zonder toestel zitten?

Alvast hartelijk dank voor jullie reactie.

Ali
icon

Beste antwoord door Rosan 11 december 2016, 22:05

Beste Alza vervelend dat het een tweede keer gebeurt, helaas is er maar 1 oplossing/mogelijkheid en dat is je toestel voor een tweede keer ter reparatie afgeven.
Gemiddeld ben je het toestel twee weken kwijt als alles op vooraad is, zo niet kan het langer duren.
Wel zitten de feestdagen er aan te komen wat het wat zou kunnen vertragen hou daar rekening mee.

Verder doet T Mobile niet aan compensatie omdat je tijdens de reparatie de simkaart gewoon kan gebruiken.
Je zou als je zelf geen reserve toestel heb dat in je vriendenkring kunnen vragen of zei iets te leen hebben voor je?
Past je simkaart niet in dat toestel zou je gebruik kunnen maken van een simkaart adapter.
Bekijk origineel

3 reacties

Badge +13
Beste Alza vervelend dat het een tweede keer gebeurt, helaas is er maar 1 oplossing/mogelijkheid en dat is je toestel voor een tweede keer ter reparatie afgeven.
Gemiddeld ben je het toestel twee weken kwijt als alles op vooraad is, zo niet kan het langer duren.
Wel zitten de feestdagen er aan te komen wat het wat zou kunnen vertragen hou daar rekening mee.

Verder doet T Mobile niet aan compensatie omdat je tijdens de reparatie de simkaart gewoon kan gebruiken.
Je zou als je zelf geen reserve toestel heb dat in je vriendenkring kunnen vragen of zei iets te leen hebben voor je?
Past je simkaart niet in dat toestel zou je gebruik kunnen maken van een simkaart adapter.
Beste Rosan,

Het gaat me niet zozeer om de abonnementskosten (al betaal ik natuurlijk ook voor het toestel en niet alleen de SIM kaart). Op mijn telefoon staan veel belangrijke apps en informatie waar ik voorlopig niet meer bij kan en een deel daarvan zal naar alle waarschijnlijkheid (weer) tijdens de reparatie definitief worden gewist. Een goed reserve toestel is bovendien vrij prijzig en zou mijn huidige toestel overbodig maken. Dit is voor mij in ieder geval aanleiding om voorlopig geen LG toestel meer aan te schaffen. Ik krijg sterk de indruk dat de G4 te vroeg op de markt was gebracht. Maar goed, ik zal het nogmaals ter reparatie aanbieden. Ik hoop dat het deze keer niet langer dan 2 weken duurt.

Groet, Ali
Badge +13
Het toestel word gewist dat gebeurt standaard dus een goede back up maken is wel belangrijk.
https://forum.t-mobile.nl/toestelhulp-470/back-up-maken-terugzetten-de-gegevens-op-lg-toestel-262405

Zelf heb ik mijn vorige toestel als reserve toestel dan heb ik mocht er wat mis gaan toch een back up.
Dus geen gelijk toestel maar wel een waarmee ik het zou redden voor een periode.
Nogmaals hou er rekening mee dat nu rond de feestdagen het wel langer zou kunnen duren.

Reageer