Beantwoord

Hotspot probleem Huawei Mate Pro 10

• 18 februari 2018
  • 22 reacties
  • 1261 Bekeken

Reputatie 1
Ik prbeer een hotspot in te stellen, op een Emui 8.0.0 Android 8 Huawei Mate pro 10.
Alleen dit lukt mij niet. ik schakel de hotspot in, selecteer op een ander toestel dit netwerk. type het wachtwoord in, maar er gebeurt niks. Zou dit iets met mms te maken kunnen hebben. of aan de APNś deze staat op smartsites.t-mobile en T-MobileMMS staat op mms . Iemand een idee?
icon

Beste antwoord door dRichardK 19 februari 2018, 20:59

Opgelost; ik heb nogmaals het toeganspunt (APN aangepast naar internet) zoals ik aangaf in de tweede post.

APN smartsites.t-mobile heb ik nog een keer aangepast naar, internet.
Misschien dat de combinatie cache legen, APN resetten, APN naams verandering, en na iedere verandering een herstart geholpen heeft.:D Bedankt voor alle goede hulp
Bekijk origineel

22 reacties

Reputatie 1
Nog niet Opgelost, ik het het gekeken welke APN welke instellingen hier stonden Dit vind je bij je netwerkinstellingen -> namen toegangspunten
Als hier bij APN 'smartsites.t-mobile' (zonder aanhalingstekens) staat; moet je deze wijzigen in 'internet' (kleine letters zonder aanhalingstekens).
Als hier 'internet' staat, dan aanpassen naar 'smartsites.t-mobile'.

Maar dit heeft het probleem toch niet verholpen:(
Reputatie 3
Badge
Ik heb het zelfde toestel, met het zelfde APN (smartsites dan), en daar geen problemen mee 😕

Kan het zijn dat het probleem door de andere toestel komt?

Probeer als nog de volgende:

Andere naam/SSID te geven voor de hotspot.
Andere wachtwoord

Daar naast als je de extras opties aanvinkt, kun je kiezen tussen 2,4 en 5GHz (als je andere apparaten 5Ghz ondersteunen kun je het als beste gebruiken). Kanaal kun je op auto laten.

Reputatie 3
Badge +2
Nog niet Opgelost, ik het het gekeken welke APN welke instellingen hier stonden Dit vind je bij je netwerkinstellingen -> namen toegangspunten
Als hier bij APN 'smartsites.t-mobile' (zonder aanhalingstekens) staat; moet je deze wijzigen in 'internet' (kleine letters zonder aanhalingstekens).
Als hier 'internet' staat, dan aanpassen naar 'smartsites.t-mobile'.

Maar dit heeft het probleem toch niet verholpen:(

Heb je hier al eens gekeken? https://service.t-mobile.nl/app/answers/detail/a_id/3043 Heb je wel internet op je smartphone? Misschien is het wachtwoord verkeerd?
Reputatie 1
Ja het wachtwoord klopt gewoon. Ik heb het zelfs een paar keer geprobeerd zonder ww. Maar ook dat werkt niet. Weet dus nog steeds niet wat het probleem is. Ik heb vaker een hotspot gemaakt. Maar dat deed ik op mijn vorige telefoon. Ik neem aan dat het hier het zelfde werkt. Ik heb nu een huawei mate 10 Pro.
Reputatie 3
Badge
Al geprobeerd met met de extra instellingen van band/kanaal?
Reputatie 1
Ja ik heb 2,4ghz en 5ghz geprobeerd. Maar ook op verschillende lokatie. Kijk zo moeilijk is het nou ook weer niet om een hotspot aan te maken. 🤣🤣. Maar hier snap ik werkelijk niks van.
Reputatie 3
Badge
Oké, dus wachtwoord is het probleem niet, de band ook niet, heb je geprobeerd om een andere naam te geven voor de hotspot?

Heb je dat probleem alleen met een apparaat? Of kun je helemaal geen apparaten verbinden aan je mate pro 10?

Onder systeem > herstellen kun je de netwerk instellingen resetten (je raakt je opgeslagen wifis kwijt), probeer dat als je geen apparaat kan verbinden met de Mate.

En reset ook misschien de netwerk instellingen van de andere apparaat.
Reputatie 1
Ik heb de naam van standaard naar huawei mate 10 Pro veranderd. Ik heb geprobeerd om met een ipad /Samsung Galaxy S7 edge /Samsung galaxy s5 in te loggen. Maar geen enkele lukt het om de verbinding tot stand te brengen. Waar dit voorheen zonder problemen ging. Ik zal eens kijken waar de optie "herstellen van netwerk instellingen zit" kan deze optie niet echt vinden onder systeem. Ik heb de ontwikkelaars functie wel aan staan.
Reputatie 1
Het resetten is gelukt. Moet straks eens kijken of dit geholpen heeft.
Reputatie 1
Zie dat alles een reset heeft gehad, maar de hotspot is niet aangepast, ofwel deze lijkt niet te zijn reset. De naam die ik eraan gegeven hebt, is nog steeds actief.
Reputatie 3
Badge
🤔
Welke versie heb je?

Ga naar instellingen > systeem > over deze telefoon en kijk naar de tweede nummer.
Iets als BLA-L29 8.0.0.129 (C432)

Vooral dat laatste 2 nummers zijn belangrijk, dat is de software versie en de branding van je telefoon.
Reputatie 1
Ja ik loop nog 2 versies achter lijkt het 127 heb ik. Maar krijg bij updates niet de mogelijkheid om te updaten.
Reputatie 3
Badge
Welke branding heb je? (CXXX)?
Reputatie 1
C432
Reputatie 3
Badge
Oké zo het is gewoon Europa unbranded... Waarom jou toestel nog achterloopt (1 versie B128 werd niet uitgerold voor de Europese variant) kan door Huawei zelf komen, ze maken de updates per IMEI beschikbaar, maar wordt al beetje tijd ja.

Ik kan het echt niet begrijpen.

Je ziet de hotspot in de S7/iPad toch?

Je klikt er op, voer de wachtwoord maar krijg je geen verbinding right?

Ik zou gewoon kijken als een software reset een optie voor jou is.

Of begin eerst met een cache wipe? (Ik kan straks de instructies geven, ik weet niet uit mijn hoofd welke combinatie van toetsen het was).

Wat dat klinkt als iets in de software, als het een hardware probleem was, had je de netwerk niet gezien in je andere apparaten.
Reputatie 1
Ik dacht dat power button en volume naar beneden toegang moet geven tot het boot system. Ik heb in het verleden vaker Samsung toestellen geroot. Dus het is niet nieuw.
Reputatie 1
Het was volume up en de power knop. Maar het wissen van de cache heeft niets uitgehaald. Ik heb alle eventuele apps die voor problemen konden zorgen verwijderd. Ik denk dat een harde reset de enige oplossing zou kunnen zijn. Maar dit is wel het uiterste. Een fabriek reset is wel erg drastisch.
Reputatie 1
Opgelost; ik heb nogmaals het toeganspunt (APN aangepast naar internet) zoals ik aangaf in de tweede post.

Misschien dat de combinatie cache legen, APN resetten, APN naams verandering, en na iedere verandering een herstart geholpen heeft.:D Bedankt voor alle goede hulp
Reputatie 1

Opmerking;Moet wel na iedere connectie de telefoon herstarten.:@
Reputatie 1
Wat ook lijkt te werken is de toestellen toevoegen aan toegestane apparaten. Dan lijkt het zo dat ik niet hoef te herstarten.
Reputatie 3
Badge
Yeeeeeeah! Finally, wat het was is dan niet echt duidelijk... Maar gelukkig is het nu wel werkbaar bij jou.

Ik laat mijn apn instellingen hier, misschien heb je nog wat aan om te vergelijken tenminste.
via imgur, want mobile versie van dit forum is bij 2001 gebleven, kan geen plaatjes uploaden
https://imgur.com/ajmHJWX
want mobile versie van dit forum is bij 2001 gebleven, kan geen plaatjes uploaden
Da's iets wat al jaren op het ergernissenlijstje staat. xD

Op de mobiele versie heb je links bovenaan de knop 'menu', ergens onderaan het menu staat 'weergeef desktopversie', dan krijg je de gewone layout en kun je wel afbeeldingen uploaden. 🙂

Reageer