Vraag

HTC M7 update naar 4.4.2

Ik wil mijn M7 updaten van 4.3 naar 4.4.2 maar naar enkele minuten komt er een rode pijl in beeld en doet niets meer. Telefoon moet ik dan restarten. Wat is hier aan de hand?

13 reacties

Reputatie 5
Badge +13
@Rob Moonen
Hoe probeer je de update te doen? Via de OTA?
Probeer anders eens via de pc of laptop.
Reputatie 5

@Rob MoonenHoe probeer je de update te doen? Via de OTA?Probeer anders eens via de pc of laptop.

Bij HTC is dat helaas niet mogelijk, je kunt alleen OTA updaten, Samsung en Sony kunnen wel via je pc of laptop geupdate worden.
Nog meer suggesties?
Wellicht een domme vraag maar heb je wel genoeg geheugen vrij om de hele update te downloaden en uit te laten pakken ?

Een Upgrade als deze kan bij toestellen met een enorme schil om droid (HTC, Samsung) al snel tussen de 1G en 1,5Gb liggen.....
Uit mijn hoofd was het 470 maar met uitpakken, bestanden overschrijven etc. Zal het ongeveer bijna 3x nodig kunnen hebben. Dus wat gb's vrij houden is aan te raden.

De rode pijl zegt mij niets... Hij is wel goed gedownload?
Geheugen is er genoeg. Net een factorie reset gehad.
En ipv een rode pijl is het een rode driehoek met uitroepteken.
Hier zal iemand even op moeten helpen.. klinkt als of corrupte update of sys files die niet meewerken... Heb je chat van HTC al geprobeerd? Die kunnen mogelijk helpen met iig een nieuwe dl van de update te forceren.

Ik weet niet of dat nml. Ook lukt als de cache van de update app cleaned en dan dus opnieuw kan downloaden. Wel vervelend, blijf hier iig spammen wat de voortgang is!
Is er hier geen echte HTC expert ?

Dit lijkt me toch een vaker voorkomend probleem  ander wil ik van het weekend wel eens wat zoeken  want ben wel nieuwsgiering   en heb je ook Google als eens geprobeerd  er zijn wereldwijd aardig wat van de deze toestellen dus het probleem mzal toch vaker gemeld zijn.
Reputatie 5
@Rob Moonen

Wat vervelend om te lezen dat je dit probleem ervaart! Gaat het om de originele branded T-Mobile software? Heb je wel de T-Mobile simkaart in het toestel wanneer je de update uitvoert? Is het mogelijk een printscreen te maken van de melding zodat je deze hier kunt plaatsen? Dan ga ik navraag voor je doen.
Een week of twee geleden heb ik de One teruggekregen van een reparatie aan de camera. In de brief stond dat er ook de nieuwste software op zat. (4.3) niet dus! Wat blijkt nu nadat ik de update beter bekeken heb. Het is een software upate voor 4.4.2, maar die staat er niet op. Daarom loopt, denk ik, de boel vast. Hoe krijg ik nu wel die 4.4.2 erop?
Reputatie 5
Beste Rob,

Dit kun je doen door naar instellingen te gaan -> info -> software update en dan op 'nu controleren' tikken. Als het goed is zal het toestel dan aangeven of er een update beschikbaar is of niet
Beste Iwan, ik weet hoe ik de update moet opvragen! Vervolgens loop ik tegen boven genoemd probleem aan.
Iemand nog een echte tip?
Reputatie 5
Sorry Rob, ik had het niet goed gelezen.

Ik ben bang dat je het toestel dan toch beter kunt opsturen ter reparatie. Een toestel moet normaal gesproken gewoon kunnen updaten. Ik heb het probleem na de T-Mobile release van 4.4.2 nog niet eerder gehoord, daarom denk ik dat het echt specifiek aan je toestel ligt.
Als je het nog niet geprobeerd hebt kun je ook nog de factory settings proberen om te kijken of de update dan wel binnen wil komen.

Reageer