Beantwoord

HTC One 4G in de toekomst mogelijk?

Reputatie 5
  • is een legendarische user
  • 1555 reacties
Hallo,

Ik heb een HTC One besteld afgelopen week en als het goed is wordt deze volgende week uitgeleverd.
Nu heb ik dit toestel ook een beetje voor de toekomst gekocht (4G mogelijkheden) en ik vroeg mij af of dit met dit toestel ook beschikbaar komt zodra T-Mobile haar 4G netwerk openstelt, ik had namelijk gelezen dat bij de Sony Experia Z de 4G functie niet te vinden was in het toestel geleverd door T-Mobile maar bij non branded versies deze wel zichtbaar is.

Alvast bedankt voor het antwoord 🙂
icon

Beste antwoord door Tom 12 maart 2013, 14:52

@Netgangster

Alle 4G-ready toestellen die wij uitleveren voordat LTE live is zullen 4G uitgeschakeld hebben. Voordat LTE live gaat zullen de toestellen een update gepushed krijgen om het 4G-deel in het toestel te enablen.
Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 6
@Netgangster

Op dit moment heb ik nog geen antwoord op deze vraag. Wat ik je wel kan adviseren is om deze pagina in de gaten te houden voor updates over het 4G netwerk 🙂!
Reputatie 5
Hoi Netgangster
Weet jij of je nieuwe toestel beide 4G frequenties ondersteunt?
Reputatie 5
Hoi Netgangster
Weet jij of je nieuwe toestel beide 4G frequenties ondersteunt?

Nou helaas heb ik hem nog niet en gezien de productieproblemen bij HTC gaat dit tot zeker halverwege April duren, maar om antwoord te geven op je vraag, de Non Branded HTC One kan 4G aan op de 800mhz/1800mhz/2600mhz, alleen viel me het op dat bij de Sony Experia Z van T-Mobile de 4G/LTE functie niet meer zichtbaar was in het menu, terwijl de typenummers wel overeen komen, dus vandaar mijn vraag. 

Ik hou de site over 4G sowieso in de gaten, heb er verder nog geen behoefte aan hoor, 3G is voor wat ik er mee doe snel zat, maar het is wel fijn dat mocht ik ooit behoefte hebben aan meer dat dit mogelijk is daarom heb ik mede dit toestel uitgekozen en ik ben gewoon een HTC freak :)

Ik zit eerlijk gezegd op dit moment eerder te wachten op 3G over de 900mhz wat er dit jaar aan zal komen, dan hebben we zelfs in de bossen een goed 3G bereik 
Reputatie 5
@Netgangster ik ga dit voor je navragen. Ik kom er op terug! 🙂
Reputatie 5
@Netgangster

Alle 4G-ready toestellen die wij uitleveren voordat LTE live is zullen 4G uitgeschakeld hebben. Voordat LTE live gaat zullen de toestellen een update gepushed krijgen om het 4G-deel in het toestel te enablen.
Reputatie 5
@https://"https://forum.t-mobile.nl/members/netgangster-139273/"

Top, dan hoop ik maar dat deze inderdaad via een firmware update in de nazomer 4G ter beschikking krijgen. Bedankt voor de info 🙂
Reputatie 2
Hallo Tom,

Ik heb zonet al gereageerd in een ander forum gesprek. Maar even een vraagje op jouw antwoord:
Kan ik dus aannemen dat de HTC ONE branded zal zijn aangezien jullie de 4g functie uit en aan (kunnen) zetten?
Reputatie 5
Software matig wel inderdaad, staat al in meerdere topic's aangegeven. Hardware matig geen verschil tussen de twee, gaat om een T-Mobile bootscreen, wat ringtones, een paar apps en afzonderlijke firmware updates.
Reputatie 2
Ja, alleen hoor ik meerdere verschillende verhalen hierover. Inderdaad op meerdere topics is aangegeven dat het om branded toestellen gaan via T-mobile, ben alsnog weer naar een T-shop geweest en het even uitgelegd van wat ik hier op de Forum tegen kom en om bevestiging gevraagd vanwege mijn bestelling die ik op het moment heb lopen.

Daar zeggen ze dan weer dat het zou kunnen dat de eerste levering niet branded is, maar is niet met zekerheid te vertellen. Dit lees ik ook op andere website van htc one.

Persoonlijk wil ik gewoon geen rotzooi van tmobile op mn telefoon hebben. Begrijp na het lezen van de verschillende forums dat de iPhone dit sowieso niet heeft. heb altijd iPhone gehad dus wist daarom niks van dit soort dingen af.

Maar ik vind het wel een beetje slecht geregeld qua info vanuit t-mobile naar de klant toe.. jammer!! Zal waarschijnlijk dan mn bestelling moeten annuleren zodra ik hem binnen heb!
Reputatie 5
Ja, alleen hoor ik meerdere verschillende verhalen hierover. Inderdaad op meerdere topics is aangegeven dat het om branded toestellen gaan via T-mobile, ben alsnog weer naar een T-shop geweest en het even uitgelegd van wat ik hier op de Forum tegen kom en om bevestiging gevraagd vanwege mijn bestelling die ik op het moment heb lopen.

Daar zeggen ze dan weer dat het zou kunnen dat de eerste levering niet branded is, maar is niet met zekerheid te vertellen. Dit lees ik ook op andere website van htc one.

Persoonlijk wil ik gewoon geen rotzooi van tmobile op mn telefoon hebben. Begrijp na het lezen van de verschillende forums dat de iPhone dit sowieso niet heeft. heb altijd iPhone gehad dus wist daarom niks van dit soort dingen af.

Maar ik vind het wel een beetje slecht geregeld qua info vanuit t-mobile naar de klant toe.. jammer!! Zal waarschijnlijk dan mn bestelling moeten annuleren zodra ik hem binnen heb!

Heel simpel antwoord maar ja het toestel is software branded, aan het uiterlijk en hardwarematig is geen verschil te zien.
De T-Mobile apps zijn allemaal te verwijderen, het enige 'nadeel' is dat de software updates later zullen plaatsvinden dan bij de 'gewone' HTC one.

En omdat het toestel nog niet leverbaar is bij de T-Shops zullen hun waarschijnlijk ook nog niet de juiste informatie hebben.

Reageer