Beantwoord

HTC One Accu

Goedenavond allemaal,

Ik heb ongeveer 2 maanden al mijn nieuwe telefoon. De HTC One.
Ben er heel erg blij mee, alleen valt het me op dat de accu heel snel leeg gaat.
Als ik de accu volledig heb opgelaten, en dan 5 minuten nonstop op whatsapp of op internet zit dan is er al weer 5% vanaf.
Hoort dit zo snel te gaan?
icon

Beste antwoord door Bram 27 februari 2014, 13:36

@Ravinn

Dan is het geen accuprobleem. In dat geval denk ik dat de verwachtingen over de accu hoger waren dan dat het daadwerkelijk is. Het kan ook zijn wanneer je op de achtergrond andere aps hebt draaien dat de accu sneller leeg gaat.

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 5
Beste Ravinn,

Goed om te horen dat je blij bent met je toestel, ik heb hem zelf ook en het is echt een enorm fijn toestel om te gebruiken.
Alleen jouw ervaringen wat betreft de accuduur kan ik niet nabootsen. 
Wat voor apps staan er allemaal op het toestel? En heb je misschien GPS WIFI en Bluetooth aanstaan, ook je schermhelderheid kan veel te maken hebben met je batterijtijd. In de buitenlucht met veel licht zal het toestel sneller leeggaan als dat je het toestel binnenshuis gebruikt. Dit omdat het scherm buiten veel veller moet schijnen om toch zichtbaar te blijven.

Mocht dit allemaal niet het geval zijn kun je altijd proberen het toestel terug te zetten naar de fabrieksinstellingen (maak wel even een backup van je belangrijke bestanden) en dan te kijken of het beter gaat, vervolgens raad ik je aan 1 voor 1 je gewenste apps terug te installeren wie weet zit er wel een app tussen die je batterij extreem belast.

Mocht je er toch niet uitkomen zet dan even een berichtje neer dan kan ik je op weg proberen te helpen.

Groetjes Iwan
Reputatie 3
Zou 1st de accu zelf testen voordat je apps of andere dingen gaat proberen.

Zorg dat je telefoon helemaal opgeladen is en zet je toestel in vliegtuig mode.
Je test de accu door naar bellen te gaan.
Hier toets je: *#*#3424#*#*

Nu kom je in een HTC test menu.
Kies hier Battery test.
Nu moet je de instructies volgen (volledig opladen en vliegtuig mode)
Zorgen dat de lader niet is aangesloten.
Test starten.
Uur wachten.
Als je accu na dit uur onder de 70% is dan heb je een accu probleem. Zo niet dan zul je het probleem in o.a. apps moeten zoeken.
Bedankt voor jullie reacties.
Ik ga nu even de accu testen op de manier van Peter045.

@ Iwan
Mijn helderheid staat altijd op laagste, en ik heb alleen WIFI en mobiele gegevens aanstaan. Maar wanneer ik buiten ben dan doe ik de WIFI uit en wanneer ik WIFI heb dan zet ik mobiele gegevens uit.
Reputatie 6
Badge +16
@Ravinn

Heb je het al kunnen uitproberen? Ik ben benieuwd naar het resultaat!
@https://"https://forum.t-mobile.nl/members/ravinn-316776/"

Heb je het al kunnen uitproberen? Ik ben benieuwd naar het resultaat!

Sorry was helemaal vergete terug te antwoorden.
Maar ik heb de test afgelope weekend gedaan, ik kwam uit op 89%. 
Reputatie 4
@Ravinn

Dan is het geen accuprobleem. In dat geval denk ik dat de verwachtingen over de accu hoger waren dan dat het daadwerkelijk is. Het kan ook zijn wanneer je op de achtergrond andere aps hebt draaien dat de accu sneller leeg gaat.

Reageer