Vraag

HTC ONE Batterij issue

• Doet lekker mee
  • 3 reacties
HTC ONE batterij issue,

Ik heb mijn HTC ONE in de loop van de nacht opgeladen tot 100%. Trok de stekker uit rond een uur of 11.00 uur. zit inmiddels op 15.00 uur en de batterij zit op 15 %. Ik denk zelf dat er wat mis is met mijn batterij aangezien ik alle tips op internet heb gevolgd. Apps die op de achtergrond nog draaien heb ik allemaal uitgeschakeld. Ben op het moment radeloos en zit te overwegen mijn tel in te ruilen voor een nieuwe...iemand met dezelfde problemen?

28 reacties

HTC ONE batterij issue,

Ik heb mijn HTC ONE in de loop van de nacht opgeladen tot 100%. Trok de stekker uit rond een uur of 11.00 uur. zit inmiddels op 15.00 uur en de batterij zit op 15 %. Ik denk zelf dat er wat mis is met mijn batterij aangezien ik alle tips op internet heb gevolgd. Apps die op de achtergrond nog draaien heb ik allemaal uitgeschakeld. Ben op het moment radeloos en zit te overwegen mijn tel in te ruilen voor een nieuwe...iemand met dezelfde problemen?

Hier hetzelfde probleem, ik heb hem 2 uur geleden van de stroom afgehaald en zit nu al op 85%, ik haal een dag niet zonder hem nog een keer op te laden. Een collega van mij heeft exact dezelfde telefoon, en we hebben het gebruik eens vergeleken, hij heeft hem zondag van de lader gehaald en niet meer hoeven op te laden. En nu kan hij er nog mee werken, nog is de accu goed.
Reputatie 2
Hetzelfde ervaar ik helaas ook. Na het laden tot 100% blijft er 85% over na een telefoongesprek van 5 minuten. 
Tijdens dit gesprek wordt de telefoon erg warm. Dit opwarmen gebeurd ook tijdens gps taken. Dit lijkt erg veel batterij te vreten.

Na een weekje Carat gedraaid te hebben zijn er ook twee apps die erg veel batterij lijken op te snoepen:
- Camera 
- HTC Sync 959
Beide apps gebruiken binnen 1 dag ongeveer 1 uur aan batterij per stuk. Een paar van dit soort apps, die je ook niet uit kan zetten, en je batterij is met een uur leeg.

Auto cync en gps staan handmatig uitgeschakeld
Check nog even dat waardeloze Google Now of dit aanstaat, dit vreet je batterij letterlijk leeg en het werkt totaal niet op de NLD markt, dus vooralsnog is het tamelijk nutteloos dit aan te laten staan. Probeer ook even wakelockdetector om te kijken wat je telefoon steeds uit zijn deep sleep haalt.
Ik ga even de app wakelockdetector testen. Ik laat jullie weten of ik er wat aan heb gehad.
Google maps bleek tijdens sleepmode 937 keer te zijn gebruikt. Ik heb deze app uitgeschakeld en ben benieuwd naar de batt resultaat.
Ik ben benieuwd, bij mij heeft dat enorm geholpen namelijk 🙂
Een absolute aanrader jongens! Ik heb een foto geuload die weergeeft hoelang mijn batt is meegegaan. Ik heb ondertussen nog gewoon op youtube gezeten en hooguit een uurtje gegamed. Daarnaast heb ik gewoon gebruik gemaakt van bellen,mail en whatsapp etc. Ik zit ondetussen op 47%. 

Dus uitschakelen die GOOGLE maps en alleen activeren als je dit nodig hebt. 

Props gaat naar Netgangster 🆒

http://postimg.org/image/q0nghsq3r/
Geen dank, mij bij heb ik gelukkig geen last van google maps die continue update, ik had geloof ik de realtime locatie bijwerken uitgezet en alleen maar op aanvraag van bijvoorbeeld de weerklok eens in de 3 uur. Mijn batterij gaat nu ook wel zo'n anderhalve dag mee met vrij intensief gebruik 🙂
Reputatie 2
Mijn locatie-bepalen staat altijd uit. Mijn 3g meestal. Ik heb net 15 minuten gebeld en was ruim 11% van mijn batterij kwijt. Over het algemeen kan mijn telefoon met normaal gebruik zeker geen dag mee gaan. Rond het avondeten moet mijn One echt weer aan de jus.

Microfoon werkt ook al niet erg goed.(zie ander topic) Verder wordt de telefoon oncomfortabel warm tijdens het bellen, wat vast veel energie kost. Moet zeggen dat ik begin te twijfelen aan de kwaliteiten van dit toestel.

Nu 25 min na mijn volledige charge heb ik 82% over….

Ik denk dat ik hulp nodig ga hebben met deze telefoon
Reputatie 5
@matseflats wat heb je allemaal al geprobeerd? Heb je je synchronisatie settings doorgelopen? Heb je het toestel al eens teruggezet naar fabrieksinstellingen? Laat het even weten!
Probeer inderdaad even de fabrieksinstellingen te herstellen en kijk of dit zowel je batterij als microfoonprobleem oplost. Zoniet zou ik inderdaad kijken of er een mogelijkheid is tot reparatie/ruilen. Let wel op dat ik altijd aanraad na een systeemupdate van Android altijd mijn telefoon terugzet naar de fabrieksinstellingen, dit heeft bij mij m'n batterijprobleem verholpen.
Reputatie 2
Ik hem em net teruggezet, Wel een gedoe hoor. Natuurlijk weer alle smsjes kwijt en de ZOE's herkent de telefoon niet meer. Tiz nu gewoon een zooitje van heel veel foto's en video's in m’n dropbox. Had ik net zo'n mooie gallery opgebouwd.
Reputatie 2
Zo, na een dagje m'n herstelde telefoon gebruikt te hebben toch helaas de zelfde resultaten. Bij het bellen wordt de telefoon erg warm en voor elke minuut bellen verliest mijn batterij 1%. Verder lijkt het dat hoe warmer de telefoon wordt hoe slechter ik te verstaan ben voor de ander.

Als ik het toestel, met 100% batterij, op vliegtuigmodus zet en ik ga lekker slapen dan wordt ik echter wel wakker met een batterij die volledig vol is. Het ligt dus niet aan achtergrond programmatjes die lastig doen. Dit gezien ik tijdens het bellen over het algemeen mijn wifi, 3g, gps en auto sync uit heb staan.

Voor de duidelijkheid; ik heb dus net mijn telefoon gister terug gezet naar de fabrieksinstellingen.

Heeft iemand raad?
Ik ben bang dat er dan toch iets niet goed is met je toestel :(
Mijn telefoon wordt ook warm bij het bellen maar pas na dik een half uur en dan ben ik misschien 8% batterij kwijt.

Het beste kun je even de klantenservice bellen of langs een T-Mobile winkel gaan om je toestel ter reparatie aan te bieden.
Reputatie 2
Uiteindelijk is de volledige belfunctionaliteit vervallen en maakt internet ook geen verbinding meer. Na nog wat malen opnieuw opstarten, herstellen naar fabrieksinstellingen en nieuwe sim kaart is mijn toestel vandaag ter reparatie ingenomen. Nu is het hopen op een volledig herstel:)
@ matseflats

Ik ben benieuwd of dit het probleem oplost, houd ons maar even op de hoogte! 🙂 Sinds wanneer ervaar je het probleem met de accuduur ongeveer?
Reputatie 2
In het begin dacht ik dat alles puur lag aan het feit dat ik het toestel erg veel gebruikte om te leren kennen. Pas toen dat na een maandje wat tot rust kwam bemerkte ik dat de batterij erg snel leeg raakte door bellen. Pas een maand later merkte ik dat het geluid voor de ontvanger van mijn telefoongesprek slechter naarmate het telefoongesprek langer duurde. Ik koppelde dit al snel aan de opwarming, al weet ik niet of dit een correcte koppeling is.

Het wegvallen van internet en de belfunctie sloop er een beetje in. Ik denk dat dit een week duurde...steeds slechter signaal tot onbereikbaar. Maar dit allemaal dus binnen 3 maanden van gebruik. Dit terwijl de telefoon nooit enige schade heeft opgelopen. Ik ben erg benieuwd of ik een reparatierapport krijg waaruit blijkt wat er mis was aan het toetel.
Ik heb ook problemen met de gebruiksduur van de battery van mijn HTC One x.Ik gebruik mijn toestel voornamelijk om te internetten(bellen doe ik haast nooit).Ik heb zowat alle apps uitgeschakeld en toch is de battery binnen een dag practisch leeg.Wat mij opvalt is dat ondanks de vele klachten er geen reactie van de kant van de fabrikant is.Lezen ze geen commentaren over hun toestellen????
Reputatie 5
@Vilax Welkom op het T-Mobile forum!

Wat vervelend om te lezen dat je problemen ervaart met batterijduur van je HTC One X. Heb je het toestel al eens teruggezet naar fabrieksinstellingen?
Reputatie 2
Ik heb het toestel nog niet terug. Maar ik kan nu het reparatie rapport al lezen. Zie dat ze alleen een software update hebben gedaan. Dus die telefoon kan binnen een week weer terug. Die zelfde update heb ik namelijk zelf ook al gedaan. Bij het terugzetten van de fabrieksinstellngen vervalt deze update echter. (Dit terugzetten heb ik gedaan zodat alle informatie van mijn telefoon zou zijn gezien ik niet graag een toestel vol informatie naar het reparatie centrum stuur.)

Deze update zou er voor moeten zorgen dat de telefoon minder warm wordt en langer met de batterij kan doen. @Vilax, probeer de telefoon eerst eens up te daten en juist niet terug naar de fabrieksinstellingen. Mocht je het updaten al een keer gedaan hebben dan is er wellicht iets ander aan de hand en moet je toch even langs een t-mobile store gaan. 

Een volle dag internetten houdt trouwens geen enkele telefoon vol, als zou deze je toch wel door het grootste deel van de dag moeten slepen gezien de grote accu. 
Reputatie 2
http://comparebatterylife.com/htc-one-battery-life-review/

Dit is wel een aardige review voor de batterij 
Reputatie 2
Zo dus, telefoon weer thuis ontvangen. Kan ik nog steeds niet bellen en gebruik maken van 3G. Reparatie duidelijk niet geslaagd, beetje slordig dit niet even te testen als het een van de klachten is. Het toestel is weer ingenomen op de hoop van iets beters. 

het lijkt hier wel een blog, sorry daarvoor. Ik wil mijn ervaring toch wel even kwijt/delen.
Reputatie 2
Ben toch benieuwd hoe het met jouw toestel gaat. Door omstandigheden moet ik nog een maand of 7 met mijn htc one x, maar dat gaan lange maanden worden.
Hij is iets meer dan 2 jaar oud, dus inmiddels buiten de garantie. Batterij haalt het nog een uur of 10 bij matig gebruik. Telefoon crasht regelmatig en komt dan in een opstartloop terecht die alleen maar op te lossen valt door hem aan de stroom te hangen en hem daarna nogmaals te restarten (handig als je aan het hiken bent.....)... Elke maand maar een factory reset uitvoeren in de hoop dat het weer wat verbeterd....

Waarom je tegenwoordig alleen nog maar telefoons hebt waar de accu in geïntegreerd zit..... beats me....
Mijn vorige htcs hadden hetzelfde euvel qua accu, maar je besteld in China er gewoon 1 die een keer zo krachtig is en je kunt weer vooruit.
Jammer.
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Rick,

Dat klinkt zeker als een irritant probleem!

Misschien kun je het toestel ter reparatie aanbieden, aangezien je aangeeft er nog een tijdje mee verder te moeten? Ik ben benieuwd of Matseflats nog reageert, aangezien hij al een tijd niet meer gespot is op het Forum. Van de accu's durf ik je ook niet te zeggen, het zal wel een bepaalde reden hebben... :S

Als we je verder nog ergens mee kunnen van dienst kunnen zijn, laat het dan weten, we staan je graag te woord! 🙂
Reputatie 2
Hoi Rick,

Dat klinkt zeker als een irritant probleem!

Misschien kun je het toestel ter reparatie aanbieden, aangezien je aangeeft er nog een tijdje mee verder te moeten? Ik ben benieuwd of Matseflats nog reageert, aangezien hij al een tijd niet meer gespot is op het Forum. Van de accu's durf ik je ook niet te zeggen, het zal wel een bepaalde reden hebben... :S

Als we je verder nog ergens mee kunnen van dienst kunnen zijn, laat het dan weten, we staan je graag te woord! :)

Is het ook, kan je zeggen (terwijl ik momenteel weer aan het resetten ben). Elke reset zorgt er toch voor dat ik wat minder een HTC overweeg als volgende telefoon.
Nadeel van hem ter reparatie aanbieden is dat hij inmiddels ouder is dan 2 jaar en HTC al heeft aangegeven dat hij niet meer binnen de garantie valt.
Aangezien de reparatie dan toch weer door Dynafix gebeurt, weet ik door ervaring dat de kans groot is dat het probleem pas in 2 of 3 keer opgelost gaat worden met alle bijkomende kosten. Dus ik zit vrees ik vast.

Vorige week was het waardeloos. Tijdens een 25 km hike door de duinen valt hij na anderhalf uur gewoon uit. Geen radio meer, meer Runkeeper meer. Bah.

Reageer