Vraag

HTC ONE Batterij issue

Toon eerste reactie

28 reacties

Reputatie 7
Badge +15
Hey Rick,

Ik snap de frustratie! Vooral als je buiten bent en je het toestel in gebruik hebt lijkt het mij nogal onhandig! 😞

Ik zie wel dat je verlenging onlangs in is gegaan! 🙂 Gebruik je het nieuwe toestel niet?
Rick,

Het is me wel eens gelukt om een accu enigzins tot leven terug te brengen, maar.... dat kost tijd en moeite en heel veel consequent handelen.

Ik begrijp dat je sowieso al herhaaldelijk fabrieksresets uitvoert, maar ik mis het onderdeel, batterij reset... Probeer dat ook eens.

Als dat niets voor je doet, kan je het volgende nog proberen. Batterijen zijn, zeker bij ouderdom, gevoelig voor snel ontladen, maar ook opladen. Om een accu enige kracht terug te geven is het heel goed om de volgende procedure enkele malen (een 10x ofzo) volledig te doorlopen.

Laad de accu/mobiel op met een lichte lader. Dus bij voorkeur een 0.5A ofzo, minimaal laden en de telefoon minimaal iets laten doen. Zo langzaam mogelijk laden met minimale hitte. Dan de telefoon leeg laten lopen, zo langzaam mogelijk tot geheel leeg. Dit geeft de accu de kans om alle banen aan te spreken bij laden en ontladen, waar te snel in feite verstopping brengt. Wat moeizaam moleculair bs, maar oudere accu's raken voor de uitleg 'verstopt'.

Met mobiele telefoons is dit natuurlijk erg moeilijk om dat te doen zonder er last van te hebben, maar anderhalf uur is echt te kort namelijk. Dan is de accu of dood of volledig van set-point af of hij laadt niet meer. In twee van de drie, niet makkelijk op te lossen. Mijn eigen M7 wist na een reset het nodig terug te brengen, maar de huidige cycli (vanwege nieuwe M9) brengt hem goed terug (dus wordt een afstandsbediening voor tv/htpc).
Reputatie 2
Hoi Amy,

Nee, die is naar mijn vrouw gegaan. Zij had een SE Xperia SP die door hun updates eigenlijk te traag was geworden. Nog een half jaar, dan kan zij verlengen en pak ik mijn eigen toestel.

Die batterij reset ga ik eens bekijken. Bedankt voor de tip. Hoewel ik dat probleem nu minder erg vindt als de spontane bootloops.

Reageer