Beantwoord

HTC One camera sensor/ lens defect?

• 29 november 2013
  • 10 reacties
  • 4622 Bekeken

Bij het maken van foto's in een ruimte waar weinig tot geen licht is verschijnt er een paarse waas op de foto's Gegoogled op paarse waas op foto's HTC One en wat blijkt, ik ben niet de enige HTC One eigenaar die dit 'probleem' heeft. Op internet is te lezen dat dit te maken heeft met een foutief ontwerp met de accu en de camera. Doordat de accu opwarmt gaat de sensor 'kapot' .

Is dit bekend bij T-Mobile of ben ik de enige met dit probleem hier op dit forum?
icon

Beste antwoord door Iwan_HTC 2 december 2013, 17:35

Ik ga m zeker aanmelden bij HTC. Hoop dat ze niet al te moeilijk doen. Is het niet beter om de telefoon bij T-Mobile ter reparatie aan te bieden? Heb m tenslotte daar 'gekocht'
Persoonlijk heb ik goede ervaringen met de reparatieafdeling van T-Mobile, voordeel is dat je niet thuis hoeft te blijven om het toestel op te laten halen. Meestal heb je het toestel in beide situaties binnen 3 weken terug.
Bekijk origineel

10 reacties

Ik was daar toevallig over aan het lezen van de week.

De camera module word inderdaad te warm en dan krijg je met name bij weinig licht een paarsachtige waas over de afbeelding.
Er zijn mensen die hem hebben laten repareren en kosteloos een andere cameramodule hebben gekregen maar dat was in de UK en de VS.

Het probleem is dus bekend bij HTC maar lijkt niet zodanig te zijn dat men het van de daken roept. Je kunt het deels verhelpen met de contrast setting maar dat blijft natuurlijk behelpen. Een echte oplossing is om met behulp van bijvoorbeeld kopertape een warmte isolatie aan te brengen maar dat gaat natuurlijk weer ten koste van de garantie.

Je zou contact op kunnen nemen met HTC, het probleem voorleggen en eens kijken wat men er mee wil/kan doen. Een software update kan dit niet verhelpen, alleen de default instelling van de camera zou dan zodanig ingesteld kunnen worden dat de waas minder word maar dat lost niet het warmte probleem op.  Je kunt het toestel natuurlijk voor dat je een foto maakt even in de koelkast leggen, dat werkt echt maar is niet echt goed voor je toestel in verband met condens....

Het verbaasd me na er over gelezen te hebben dat niet meer mensen dit aan hebben gekaart. In elk geval ben je niet alleen !!
Reputatie 3
@JohnH
Bij een One X en One X+ zit al een koperfolie over het mainbord, de camera en camera-connector. Bij de One X+ zit aan de andere zijde van het mainboard ook een koperfolie.
Tegenwoordig wordt er volgens gemeld door gebruikers op het tweakers forum de camera sensor vervangen, hierdoor verdwijnt het probleem ook.
Ik heb de allereerste lichting van HTC One's geleverd in NL, afgezien van wat gaps (ruimte tussen de twee delen van het toestel van een paar mm) geen problemen hier.

Mijn advies is dan ook deze op te sturen voor reparatie, dan krijg je hem terug met een nieuwe lens
Ik ga m zeker aanmelden bij HTC. Hoop dat ze niet al te moeilijk doen. Is het niet beter om de telefoon bij T-Mobile ter reparatie aan te bieden? Heb m tenslotte daar 'gekocht'
Persoonlijk heb ik goede ervaringen met de reparatieafdeling van T-Mobile, voordeel is dat je niet thuis hoeft te blijven om het toestel op te laten halen. Meestal heb je het toestel in beide situaties binnen 3 weken terug.
Reputatie 6
@Kwaak

Je kunt het toestel ter reparatie aanbieden bij T-Mobile. Je kunt dit eenvoudig via jouw My T-Mobile pagina doen. Je kunt daarvoor deze link gebruiken.
Reputatie 2
@Kwaak

Heb jij je toestel nog aangeboden ter reparatie bij tmobile? En zo ja, hoe is dit afgelopen?

Ik heb namelijk het zelfde probleem maar dacht dat het door lichtval/HTC kwaliteit lag. Maar het is dus gewoon een fout in het toestel!
Ik heb in principe mijn telefoon verzekerd maar zou het voor het gemak gewoon onder garantie willen laten verhelpen indien tmobile en htc het probleem wel toekent en repareert zonder kosten. Het is overigens een fout van htc toch?

Ik hoor graag je ervaring hierin!
Reputatie 3
Het kan een cameraprobleem zijn of een probleem met de connector waar de camera mee vastzit op het mainboard. Als het probleem geconstateerd is wordt normaal gesproken 1st de camera vv, als dit het probleem niet oplost dan wordt de connector vv. Mocht dit het probleem ook niet oplossen dan wordt je mainboard vv.

Je toestel wordt onder garantie gerepareerd. Verzekering is voor schade die niet onder garantie valt.
Ik mijn toestel aangemeld bij HTC. Toestel wordt vrijdag opgehaald. Volgens de dame van de klantenservice is dit een bekend probleem bij de One en wordt er een nieuwe camera ingezet. Alles valt onder garantie en er zijn geen kosten aan verbonden. Binnen 10 werkdagen krijg ik het toestel retour. Zodra ik het toestel terug heb zal ik mijn bevindingen hier delen, als dat op prijs gesteld wordt...:o
@Kwaak

Graag zelfs! Altijd fijn als je ons op de hoogte wil houden. Zo hebben wij ook inzage in het proces met jou.

Reageer