Vraag

HTC One geen 4G

Zowel op mijn werk als thuis zou ik 4G netwerk moeten hebben volgens de postcodecheck. De software op mijn HTC One is up to date. Ik heb mijn HTC One incl T-Mobile abo in juni via de Phonehouse aangeschaft. Netwerkmodus staat op gsm/wcdma/lte automatisch. Wat zou de reden kunnen zijn dat ik nog geen 4G heb?

66 reacties

Reputatie 3
Badge +1
Heb je al geprobeerd om naar *#*#4636#*#*te bellen -> telefoon instellingen en ff omlaag scrollen dan staat er wcdma preferred klik daarop en kies LTE ONLY
Gedaan maar dan heb ik geen netwerkverbinding meer :(
Bedankt voor het meedenken!
Reputatie 3
Badge +1
Hmm vaag heb je dit op meerdere plekken of heb je niet naar kunnen kijken ??
Reputatie 6
@Smeniekse

Welkom hier bij ons op het Forum!

Ik zie dat je een oude simkaart in gebruik hebt, deze is niet geschikt voor 4G. Ik heb een nieuwe simkaart naar het bij ons bekende postadres gestuurd. Deze ontvang je over enkele dagen thuis. Wil je laten weten of je daarna gebruik kunt maken van 4G?
Omdat het webcare team verwees naar The Phone House ben ik vrijdag naar de Phone House gegaan en ze hebben me daar prima geholpen. Bleek inderdaad om een verouderde sim te gaan en ze hebben er een nieuwe ingezet waarna ik op 4G was.
Nu ook hulp hier op het forum, geweldig! Dank je wel!
Reputatie 4
@ Smeniekse

Bedankt voor je reactie, erg fijn om te horen dat je nu gebruik kunt maken van 4G. Wat zijn je ervaringen tot zover? 😉
Zouden jullie misschien ook bij mij willen kijken of ik een verouderde simkaart heb. ik heb tot nu toe nog nergens 4g verbinding gehad op mij htc one, maar volgens de postcode check zou dat wel moeten.
Reputatie 6
@revian

Welkom hier bij ons op het T-Mobile Forum!

Ik heb voor je gekeken 🙂 Je maakt inderdaad gebruik van een ouder type simkaart. Ik heb een nieuwe naar je toegestuurd per post naar het bij ons bekende adres. Over enkele dagen ontvang je deze thuis. Wil je laten weten of je hiermee gebruik kunt maken van 4G?
@Chris076

Bedankt voor je reactie.
Ik heb zonet per post de simkaart ontvangen en heb gelijk de instructies gevolgd wat er in de brief stond met uitkomst dat me telefoon nu wel 4g verbinding heeft. Top! Bedankt !
Reputatie 6
@revian

Bedankt voor jouw terugkoppeling! Veel plezier ermee! 🙂
Hallo @Chris076,

Ik heb al heel veel dingen geprobeerd ik krijg geen 4G/LTE verbinding in UTRECHT.
Kan het zijn dat ik ook een verouderde simkaart heb ? Bedankt alvast.
Reputatie 5
@Spark1972 Welkom! Je maakt gebruik van een nieuwere variant van onze simkaarten. Heb je de netwerkmodus al op LTE gezet? Draai je de laatste softwareversie? Heb je dit op meerdere locaties Utrecht getest? Laat het even weten. 🙂
@Tom

Ja, al het bovenstaande.
Ik heb ook meerdere ROMS en radio's geprobeerd. Heb nu van beide de laatste (4.4 kitkat).

Kan het iets hardwarematige zijn ?

Bedankt, Mark.
Reputatie 5
@Spark1972 uit je bericht begrijp ik dat je het toestel hebt geroot? Klopt dit?

Zou je eens het volgende willen proberen?
- Log in op My T-Mobile
- Ga naar 'Toestel & Sim' en scroll naar 'Toestel'
- kies '4G-instellingen opvragen'
- selecteer juiste toestelmerk en type
- Kies bij 'beschikbare services' voor sms en dan voor 'configureer telefoon nu'
- hierna ontvang je de instellingen via sms
Beste moderators kunnen jullie kijken of ook ik een oude simkaart heb.

Groeten
Yoshua
@Tom Bedankt voor je reactie.

@https://"https://forum.t-mobile.nl/members/spark1972-313713/" uit je bericht begrijp ik dat je het toestel hebt geroot? Klopt dit?
...

Klopt, ik heb hem geroot.

De SMS met instellingen komt bij mij helaas niet binnen. Maar wanneer ik mijn APN's (insternet en MMS) handmatig verwijder in de telefoon worden ze automatisch weer toegevoegd. Ook heb ik de mogelijkheid om 'Standaardinstellingen herstellen' te kiezen. Ook dan worden ze weer toegevoegd. Voor zover ik kan beoordelen zijn de definities van deze APN's correct. Of zijn deze voor LTE afwijkend ?

Ik krijg steeds meer de indruk dat mijn telefoon defect is.

Nog suggesties wat ik zou kunnen proberen?  Anders breng ik 'm weg om aanspraak te maken op de garantie. Bedankt alvast.

Groet, Mark.
@Tom Bedankt voor je reactie.
...

PS. Zoals je ziet gaat er ook iets mis met de browser cache/cookies, wanneer je gebruik maakt van 2 My T-Mobile account op 1 pc (ik was aangelogd als Spark1972 en niet als KikiM).
Reputatie 5
@Spark1972 met de laatste versie van de Open Markt software voor de One zou 4G moeten werken. Houd er rekening mee dat gemodificeerde toestellen niet onder de garantievoorwaarde van HTC vallen. Het kan dus zo zijn dat je een aardig bedrag dient te betalen voor een eventuele reparatie.
@https://"https://forum.t-mobile.nl/members/spark1972-313713/" met de laatste versie van de Open Markt software voor de One zou 4G moeten werken. Houd er rekening mee dat gemodificeerde toestellen niet onder de garantievoorwaarde van HTC vallen. Het kan dus zo zijn dat je een aardig bedrag dient te betalen voor een eventuele reparatie.

@Tom Heb jij voor mij de laatste versienummers van de firmware en de modem/radio module die T-Mobile heeft uitgeleverd voor hun branded HTC One's (CID: T-MOB101) ?
Reputatie 6
Badge +16
@Spark1972

Ik ben dit gelijk voor je gaan navragen bij de afdeling die hierover gaat. Zij geven aan dat dit meest recente firwareversie die beschikbaar is: 3.63.111.2. Als je deze firmwareversie hebt dan heb je ook de correcte radio versie.
@Razza

Bedankt voor je antwoord.

Deze firmware versie is echter nergens te vinden.
Is er een mogelijkheid dat jullie deze beschikbaar stellen, aan mij of in het algemeen ? 

Bvd.
@Chris076 @Tom @Razza Iemand ?

Zo moeilijk is de vraag toch niet...

Ik kan me voorstellen dat T-Mobile een wat logge organisatie is, waarbij het moeite kost om een dergelijk verzoek snel voor elkaar te krijgen.
Aan de andere kant zullen jullie toch ook gebaat zijn bij tevreden klanten, met een optimale telefoonverbinding, die jullie netwerk kunnen promoten.

Ik hoor graag wat de mogelijkheden zijn. Alvast bedankt.
Reputatie 5
@Spark1972 wij leveren onze branded software alleen via de reguliere kanalen d.w.z. via FOTA updates en HTC Sync.

Je hebt er zelf voor gekozen om de software van je toestel aan te passen. Ik kan je dus geen mogelijkheden aanbieden.
Willen julkie bij mij ook eens kijken of ik een oude simkaart heb? Ik heb de*#*#4636#*#* optie gebruikt en op lte only gezet. Krijg geen toegang tot 4G. Alvast bedankt .ik heb een HTC one.
Reputatie 5
@Tinees

Je hebt inderdaad een oudere simkaart. Indien je een nieuwe wilt aanvragen dan kan dat via hier. Laat het gerust weten zodra je nog vragen hebt.

Reageer