Vraag

HTC One geen 4G

Toon eerste reactie

66 reacties

Goedenavond,

Ik heb afgelopen dinsdag mijn T-Mobile abonnement verlengt met een nieuwe HTC One m8. Mijn simkaart is daarvoor geknipt. Deze komt uit 2009. Het viel mij op dat ik met mijn oude HTC Sensation geen internet had als het icoontje bovenin 3G aangaf. Pas als deze naar H sprong werd een webpagina geladen of kreeg ik mijn whatapp berichten binnen. Nu heb ik hetzelfde met mijn nieuwe abonnement en nieuwe toestel. Kan dit komen omdat ik naar alle waarschijnlijkheid ook een oude simkaart heb? 
Geen T-Mobile moderator die even wil checken of ik een oude sim heb? :( Ik ben erg benieuwd hoe dit zit
kunnen jullie ook voor mij checken of ik 4g kan ontvangen. Ik gebruik een HTC one X.

Groet Klaas
Reputatie 6
Badge +13
Hallo @Bolle28

Je kunt dit ook eenvoudig zelf checken:
De eerste 10 cijfers en daar de laatste 4 van, eindigen die op 2111? 
Is dat nog leesbaar?

Dat je telefoon overspringt naar H en dat daarbij pas het internet werkt is normaal. 
HSDPA (H) en HSPA+ (H+) zijn sneller dan 3G. 

Hallo @Klaas1972

Welkom op de T-Mobile Community! :)

Het ligt eraan of je een 4G versie van de HTC One X hebt of dat je de normale versie hebt.
De normale versie kan geen 4G ontvangen. 
Dit staat op de doos van je HTC toestel. 

Groet Leroy,
Hallo Leroy,

Bedankt voor je reactie. De laatste 4 cijfers op mijn simkaart zijn 1888. Is dit dan een oudere simkaart?

Op mijn One M8 springt hij veel sneller over van 3G van naar H dus het is minder hinderlijk. Bij m'n Sensation duurde dit echt wel 5 tot 10 seconden.
Reputatie 5
@Bolle28 ik zie dat je inmiddels gebruikmaakt van een vernieuwde simkaart, je hebt deze simkaart via een T-Shop in Groningen gewisseld. Ben je er van op de hoogte dat wij in Groningen nog geen 4G dekking aanbieden? Check www.t-mobile.nl/4G om in te zien waar wij 4G dekking aanbieden.

Mocht je nog vragen hebben aarzel dan niet om je vraag hier te stellen!
HTC one C en HTC one X slecht bereik!!!! 
Ik had het eigenlijk wel kunnen verwachten natuurlijk, maar ik ben nog steeds niet gebeld. Ik heb meerdere keren die dekkingskaart klacht ingevuld en opgegeven dat ik benaderd wilde worden maar ondertussen nog steeds geen reactie.... Now what. want nog steeds is het internet bereik behoorlijk ..... Laten we het 'onder de maat' noemen. (Zacht uitgedrukt). Ik heb er ondertussen genoeg van.
Tja.....bij ons hetzelfde verhaal....15 dagen wachttijd ... om een onderzoekje in te stellen???
Drama...geen bereik met het bedrijf! Nog ff en we gaan failliet....misschien moeten we de consumentenbond nog eens inschakelen...
@https://"https://forum.t-mobile.nl/members/bolle28-345110/" ik zie dat je inmiddels gebruikmaakt van een vernieuwde simkaart, je hebt deze simkaart via een T-Shop in Groningen gewisseld. Ben je er van op de hoogte dat wij in Groningen nog geen 4G dekking aanbieden? Check https://"http://www.t-mobile.nl/4G" om in te zien waar wij 4G dekking aanbieden.

Mocht je nog vragen hebben aarzel dan niet om je vraag hier te stellen!

@Tom dat klopt ik had even tijd om langs te gaan. Er wordt echter nog steeds geen data verstuurd wanneer het 3G icoontje in beeld is.

Ik ben er op de hoogte van dat er nog geen 4G is in Groningen. Ik zou met H+ theoretisch gezien wel bijna aan het maximum moeten komen van mijn abonnement. Ik heb het H+ icoontje nog nooit op mijn telefoon gezien. Hoe zit dit precies?

Edit: Ik heb even zitten zoeken. De HTC One laat geen H+ symbool zien.
Hay @Razza.
Ik heb des tijds gereageerd op het prive bericht maar door verandereingen op de tmobile website zijn die niet terug te vinden.
Graag heb ik opnieuw contact met jullie want er zijn beloften gedaan die niet zijn nagekomen. en het internet (en zelfs gewoon bereik) is nog steeds niet goed en zeer instabiel en vaakk zelfs niet aanwezig.
Graag hoor ik van u.

@his7

Mijn excuses voor de late reactie!

In het systeem zie ik dat er op 14 april contact met je is opgenomen. Helaas hebben onze collega's je niet kunnen bereiken. Ik stuur je een privébericht met meer informatie.
Reputatie 5
Hoi his7,

Ik heb dit met Razza besproken en hij kan jammer genoeg geen gebruik maken van zijn privé berichten. 😞 Ik kan me voorstellen dat je graag een antwoord wilt hebben maar dan weet je de reden van het niet ontvangen van een reactie. Omdat ik je ook geen bericht privé kan sturen (er wordt hard gewerkt aan een oplossing) wil ik je vragen om betreft de uitkomst van de netwerkafdeling telefonisch contact op te nemen via telefoonnummer 06 2400 1200 om de situatie te bespreken. Je kan dan direct verder geholpen worden.
Helaas is mijn ook 4g beloofd. Ik kom vaak niet verder dan 1g. Een duur abonnement heeft dus eigenlijk geen zin!
Reputatie 6
Badge +16
Hallo Arnold,

Zou je kunnen aangeven of je je wel bevind op een locatie waar 4G wordt aangeboden? Dit kan je controleren op de 4G pagina op onze website. Ervaar je de verminderde dekking trouwens overal of ook op 1 specifieke locatie? Heb je jouw simkaart al in een ander toestel getest? Welke snelheid haal je als je een speedtest doet?

Ik ben benieuwd naar je reactie.
Bedankt voor je reactie! Ik heb zojuist gelezen dat T-mobile in oktober 4G gaat aanbieden in mijn omgeving (Heteren). Het zal mij benieuwen! Ik vind wel dat ik vorig jaar december, toen ik mijn abonnement bij T-mobile heb afgesloten verkeerd ben ingelicht over het hele 4G-verhaal. Ik betaal het volle pond, maar krijg maar halfvol, zeg maar...
Ik heb ook niet altijd 4G alleen als ik bijvoorbeeld in Groningen (de Stad) ben of andere grotere steden.
Reputatie 5
Misschien omdat de M7 geen LTE900 ondersteunt, daardoor heb je op plekken waar weinig tot geen masten staan een verminderde 4g dekking.

Reageer