Vraag

htc one m8 geen 'vaste' home en terug button

Reputatie 2
Ik bezit zelf, nu ruim een jaar, de HTC one m7 en ben daar echt spinnend tevreden over. Nu kreeg ik gister de HTC one m8 in mn handen en er viel direct wat op: geen vaste home en terugknop! Houd ik de beide schermen naast elkaar zie ik dat (met de knoppen in het zicht bij de m8) het zichtbare scherm even groot is. Dat viel een beetje tegen.

Maar dan iets wat mij na het spelen met de m8 echt ging storen: om terug te gaan naar het homescherm of een stap terug te kunnen, ben ik altijd een klik extra kwijt, namelijk: op het scherm drukken om de knoppen naar voren te halen en dan daadwerkelijk op de knop drukken.

Misschien stel ik me aan, maar ik vraag me toch af of meer van julie dit als storend ervaren.

4 reacties

Reputatie 4
Ik bezit zelf, nu ruim een jaar, de HTC one m7 en ben daar echt spinnend tevreden over. Nu kreeg ik gister de HTC one m8 in mn handen en er viel direct wat op: geen vaste home en terugknop! Houd ik de beide schermen naast elkaar zie ik dat (met de knoppen in het zicht bij de m8) het zichtbare scherm even groot is. Dat viel een beetje tegen.

Maar dan iets wat mij na het spelen met de m8 echt ging storen: om terug te gaan naar het homescherm of een stap terug te kunnen, ben ik altijd een klik extra kwijt, namelijk: op het scherm drukken om de knoppen naar voren te halen en dan daadwerkelijk op de knop drukken.

Misschien stel ik me aan, maar ik vraag me toch af of meer van julie dit als storend ervaren.

Ik ben al jaren een iPhone gewend en toen ik een aantal weken een Samsung toestel in gebruik had vond ik de simpele terugknop geweldig. Toen ik weer mijn oude iPhone ging gebruiken miste ik deze knop enorm. Ik begrijp je dus volkomen. Ik vind dus niet dat je je aanstelt. 😛
Reputatie 2
Je kan ook op het scherm van onder naar boven vegen (of andersom) dan komen de knoppen ook tevoorschijn (zonder op het scherm te hoeven tikken dus). Ik vond het eerst ook heel vervelend maar eenmaal het onder de knie te hebben gaat het nu vanzelf.
het is in het begin heel even wennen, maar ik was er na een dag al zo aan gewend dat ik het totaal niet meer vervelend vindt. Denk dat het echt puur een kwestie van wennen is.
De home knop op Iphone is inderdaad heel prettig, maar de HTC one M8 heeft iets dat bijna net zo prettig is onderaan in het scherm is een balkje met de terugknop (die Samsung ook heeft, maar niet meer dan dat) een thuis knop (symbool met het huisje) en de eerder geopende schermen knop aan de rechterkant. En juist die terug knop en de eerder geopende scherm knop vind ik niet op de Iphone!

Reageer