Beantwoord

Htc one M9 trilt niet meer

Sinds deze week werkt de tril functie van mijn one m9 niet meer. Ik heb hem handmatig op energie besparing gezet, sindsdien werkt het niet meer.
Telefoon is al opnieuw opgestart, helemaal afgesloten. Maar krijg de trilfunctie niet terug, bij geen een melding!
icon

Beste antwoord door Poco-Loco 9 juli 2015, 08:22

Pffff dat is helaas een vervelend probleem...

http://www.androidauthority.com/htc-one-m9-problems-614416/
code:
Potential Solution – 

From the phone dialer, call *#*#3424#*#* and then tap on Accept. This runs a vibration motor test.

If the vibration motor is responding, let it run for a while, up to an hour, and this should fix any future problems.

If the vibration motor does not work, the only solution unfortunately is to send the device in for repair or pick up a replacement.

Je kan een motor-test doen en, voordat je hem opstuurt, nog via de bootloader de wipe cache en volledige factory reset doen... Dat zijn niet helemaal de dingen die je wil horen, maar het is óf wat software die moeilijk doet (en dat kan tot op verschillende niveau's doorwerken) óf hij is echt stuk.

Probeer trouwens in stappen he! Eerst die test, dan een wipe cache en dan pas via datzelfde bootloader menu een factory reset (die is trouwens wat uitgebreider dan de versie via Android's menu).
Bekijk origineel

9 reacties

Pffff dat is helaas een vervelend probleem...

http://www.androidauthority.com/htc-one-m9-problems-614416/
code:
Potential Solution – 

From the phone dialer, call *#*#3424#*#* and then tap on Accept. This runs a vibration motor test.

If the vibration motor is responding, let it run for a while, up to an hour, and this should fix any future problems.

If the vibration motor does not work, the only solution unfortunately is to send the device in for repair or pick up a replacement.

Je kan een motor-test doen en, voordat je hem opstuurt, nog via de bootloader de wipe cache en volledige factory reset doen... Dat zijn niet helemaal de dingen die je wil horen, maar het is óf wat software die moeilijk doet (en dat kan tot op verschillende niveau's doorwerken) óf hij is echt stuk.

Probeer trouwens in stappen he! Eerst die test, dan een wipe cache en dan pas via datzelfde bootloader menu een factory reset (die is trouwens wat uitgebreider dan de versie via Android's menu).
Reputatie 7
Badge +20
Hi Broekie88,

Welkom op het T-Mobile forum!

Inderdaad balen dat je tril functie het niet meer wilt doen! Goed dat je zelf al naar een oplossing hebt gekeken, jammer dat het niet heeft gewerkt.

Poco-Loco heeft je mogelijk van een oplossing voorzien. Als je zijn stappen volgt, vergeet dan niet een back-up te maken! Je toestel wordt namelijk leeg gemaakt bij het herstellen van de fabrieksinstellingen.

Laat je even weten of het advies van Poco-Loco tot een oplossing heeft geleid? 🙂
Bedankt Poco-Loco voor het advies. Heb het geprobeerd maar het lijkt alsof er slecht contact word gemaakt, bij zachtjes schudden naar rechts gaat hij aan en naar links weer uit. Dus word toch opsturen vrees ik.
Maar toch bedankt !
EDIT:
Heb zojuist de trilfunctie nog een keer getest, beetje kloppen met de telefoon. Ineens maakt mijn trilmotor weer het geluid van voorheen en het probleem is nu verholpen !! Alles werkt weer naar behoren, bedankt nogmaals !
Alhoewel ik een succes natuurlijk toejuich, hou je het even in de gaten? Kan wat pech zijn geweest dat het motortje vast zat (en daar wil ik best over speculeren hoezo), maar het moet niet los zitten ;)

In ieder geval even als volgt denken.. 2 jaar garantie, maar dan moet je geen aantoonbare val- of waterschade hebben, dus als het nu nog een keer voorkomt toch reparatie overwegen!
Ja als het binnenkort weer gebeurt stuur ik hem op voor garantie.
Ok, nu hoop ik je hooguit nog in het gezellige klets-topic langs te zien komen, maar als er nog eens wat is. We zitten hier juist om te kunnen helpen (en dan ben ik maar gewoon een klant :D)
Hallo weet niet of het om hetzelfde probleem gaat . Maar mijn motor trilt wel alleen ik heb geen trillingsfeedback tijdens het in toetsen van txt in whatsapp of andere apps.

Is hier ook een oplossing voor?

Het is trouwens gekker, als ik een kenmerknummer in de betalings app invoer trilt het wel ...duzzzz???????

Groet
Reputatie 7
Badge +20
Hi.

Wat leuk om te zien dat jij je vraag hier stelt. Ik denk graag met je mee over een oplossing. Ik ben zelf niet zo bekend met het HTC M9 toestel, maar ik zie dat je de trillingen zelf kunt instellen op je toestel. Dat doe je als volgt;

Tik in het beginscherm op > Instellingen > Taal en toetsenbord.
Tik op HTC Sense Input.
Tik op Geluidsfeedback en schakel hem in.

Op deze pagina kun je ook meer uitleg en tips vinden. Laat je even weten of het zo is is opgelost?

Reageer