Vraag

HTC One S valt vaak uit.

Ik heb sinds november 2012 een abonnement bij T-Mobile en heb daarbij mij HTC One S gekregen. Na enige tijd viel de telefoon steeds vaker spontaan uit. Na de laatste Android update is dit zelfs nog erger geworden. Iemand toevallig enig idee hoe dit op te lossen is?

Alvast bedankt!

18 reacties

Start hij dan ook weer opnieuw op want dat heb ik met de One v maar ik zou een nieuwe simkaart krijgen maar heb nog Niks gehad 😞 maar ik weet niet hoe oud je simkaart is maar misschien ligt het daar aan.
Nee hij start ook niet vanzelf weer op... Sim heb ik ook sinds afgelopen november. Nog niet zo oud dus. Word er wel een beetje gek van..
Reputatie 4
@ Hardtraxxer

Welkom op het T-Mobile Forum!

Erg vervelend dat je toestel uitvalt! 😞 Ik begrijp dat de laatst beschikbare software al op het toestel staan. Je zou dan kunnen proberen om de fabrieksinstellingen te resetten. Vergeet dan niet om een back-up te maken van je gegevens op het toestel, zodat dit niet verloren gaat. Via deze link kan je zien hoe je dit voor jouw toestel kunt doen.

Mocht dit het probleem niet oplossen en het toestel is door T-Mobile geleverd dan heb je 24 maanden fabrieksgarantie. Je kan dan via ons een beroep doen op deze fabrieksgarantie. Via deze link kan je een reparatieprocedure in gang zetten en daar vind je tevens ook alle benodigde informatie. Laat je even weten of het is gelukt?
Reputatie 4
@ trotsepapa

Vervelend dat de nieuwe simkaart niet is aangekomen. Ik zie dat mijn collega inmiddels een nieuwe simkaart heeft gestuurd, laat maar even weten of je deze wel ontvangt! 🙂
@Hardtraxxer

Beste Hardtraxxer,
Ik heb zelf een HTC one X van minder dan een jaar oud. Deze viel de laatste weken ook steeds uit, start soms uit zichzelf op en soms ook gewoon even niet. Daarnaast bleef hij ook maar foutmeldingen geven die naar HTC werden verzonden. Zelfs de app waarmee je belt viel in storing!
Bij mij lag het niet aan de SIM, ook zonder SIM-kaart gaf hij dezelfde problemen. De software was up to date en ook na herstel van fabrieksinstellingen kwamen de problemen binnen een dag terug.

Softwareprobleem of probleem met de aan/uit knop, dat binnen de garantie valt zou ik zeggen.....dus via een optimistische T-mobile shop medewerker opgestuurd ter reparatie...... Helaas krijg ik nu een brief dat het me 260,- euro moet kosten om te repareren! Wat er mis is, waarom het niet binnen garantie valt en wat ze voor die 260,- gaan doen weet ik niet. Ik voel me in ieder geval bekocht. Trap er dus niet in dat de fabrieksgarantie alles wel oplost!!

Succes met jouw problemen,
Ray
@WillemE meerdere malen fabrieksinstellingen herstelt en heb het nu een paar dagen aangekeken. Helaas geen resultaat. Ik hoop dat je mij ervan kan verzekeren dat ik niet zoals Ray voor grote kosten kom te staan. Dat zou ik belachelijk vinden.
@Ray_HTC ik zou proberen het bij een andere T-Mobile shop te proberen. Wie weet proberen ze je wel op te lichten! Zo niet, dan zou ik gebruik maken van Rechtsbijstand alsje daarvoor verzekerd bent. Belachelijk dat dat niet binnen de garantie zou vallen!
Reputatie 4
@ Ray_HTC

De reden dat de fabrieksgarantie is vervallen heeft te maken met het gegeven dat er aan het toestel is gewerkt door een derde partij. Alleen erkende reparateurs mogen dit doen, anders vervalt alle garantie die er op het toestel zit. Dit zijn de garantiebepalingen van HTC en op basis daarvan heeft een onafhankelijke en (officieel door HTC) erkende reparateur deze analyse gesteld!

@ Hardtraxxer

Mijn excuses voor de late reactie. Zou je kunnen proberen om de optie 'Cell Broadcast' uit te kunnen zetten bij jouw toestel om te bekijken of dit het probleem verhelpt? Via deze link kan je stapsgewijs zien waar je deze optie kunt vinden. Laat je even weten of het is gelukt? 🙂
@WillemE:

Er is geen derde partij geweest. Wel heb ik heel naïef, voordat ik garantie claimde zelf heel voorzichtig gekeken of het toestel open kon om de batterij mogelijk even los te halen. Het toestel kreeg ik echter niet eens open en ik heb hier zeker geen schade mee veroorzaakt. Kennelijk is dit toch reden genoeg om te claimen dat derden aan het toestel hebben gewerkt. Ik heb het toestel inmiddels on-gerepareerd retour gekregen, terwijl ik nog steeds in afwachting was op antwoord op de vraag wat er dan kapot was en wat ze zouden gaan repareren voor 260,-

De hoop op antwoord bij T-mobile opgegeven, ben ik zelf naar een reparatiecentrum gegaan. Ik had me er bij neergelegd dat ik dan maar zoveel geld zou moeten betalen voor een oplossing. Toen zij mijn HTC echter in mijn aanwezigheid openden bleek hij van binnen zo te zijn behandeld dat reparatie helemaal niet meer mogelijk is! Er ontbreken onderdelen (o.a. koperen hitte sticker en foam bij de aan/uit knop) en de garantiestickers zijn doorbroken. Aangezien ik dit  zelf niet heb gedaan en er geen derden aan het toestel gezeten hebben, moet dit in het onafhankelijke reparatiecentrum zijn gebeurt! Kortom ik kan het toestel gewoon weggooien en een second opinion zoals mij werd geadviseerd zou op deze manier uiteraard direct verworpen worden.

@ Hardtraxxer:
Op dit moment ben ik nog steeds verbijsterd over de gang van zaken en beraad ik me op wat ik nu nog kan doen. Ik kan waarschijnlijk weinig bewijzen maar ik hou je advies in gedachten.

@WillemE
Mijn excuses voor de late reactie. Ik ben lekker een aantal weken op vakantie geweest.
Ik ga je tip opvolgen en hoop dat het daarmee opgelost is. Ik laat het weten. Bedankt!

@Ray_HTC

Een erg lastige en rare situatie. Ik vraag me af hoe er geconstateerd kan worden dat er aan het toestel is gerommeld terwijl het toestel alleen door een professional kan worden geopend. Ik hoop voor jou dat er nog een oplossing van T-Mobile zelf komt en dat er verder geen moeilijkheden nodig zijn. Ik zou graag van je willen horen of/hoe het opgelost gaat worden omdat ik deze zaak zeer vreemd en daarom ergens wel interessant vind. Ben erg benieuwd hoe dit met jou en T-Mobile afloopt. Veel succes!
@WillemE de optie cell broadcasting is licht grijs en kan ik dus niet aantikken. Ik heb ook geprobeerd alle cell broadcasting kanalen te verwijderen maar ook dat kan niet. Is er een andere manier om dit wel uit te kunnen schakelen?

Groet
Reputatie 5
@Hardtraxxer als het goed is kun je wel de kanalen uitschakelen door op het kanaal te klikken en het vinkje weg te halen bij 'Schakel het kanaal in'. Van welke softwareversie maak je gebruik?
@tom ook dat is niet mogelijk. NL Alert is niet uit te schakelen. Ik maak gebruik van Android 4.1.1 en heb zojuist nog gecheckt of er software updates zijn. Die zijn er helaas niet.
Reputatie 4
@ Hardtraxxer

Mijn excuses voor de late reactie. Even ter verduidelijking: als je kiest voor Instellingen > Bellen > Cell Broadcast Instellingen, kan je daar dan ook niets aanpassen? Onder het kopje 'Cell Broadcast' kan je inderdaad niets uitvinken maar ik hoor graag of je wel kanalen kan verwijderen onder het kopje daaronder. Ik hoor graag van je!
@WillemE ook daar kan ik niets aanpassen
Reputatie 4
@ Hardtraxxer

Bedankt voor je reactie! Hoe vaak valt het toestel momenteel nog uit? Heb je de mogelijkheid om er gedurende een gehele dag een andere simkaart in te testen? Ik ben namelijk erg benieuwd of het probleem dan nog steeds opspeelt. Mocht hieruit blijken dat het gaat om een toestelprobleem, dan kan je via ons een beroep doen op de 24 maanden fabrieksgarantie en een reparatie starten. Laat maar even weten of het is gelukt!
@Hardtraxxer

Excuus voor de late reactie ivm vakantie. Jammer te horen dat jouw probleem nog steeds niet is opgelost. Ik heb inmiddels alle vertrouwen in T-mobile en hun garantievoorwaarden verloren. Ik heb behalve uitgrebreid telefonisch contact met t-mobile namelijk ook contact met de reparateur (Dynafix) gehad. Zij melden na lang navragen dat toen zij het toestel binnen kregen er inderdaad al een heleboel niet deugde aan mijn HTC. Onderstaand de mail van Dynafix. En let wel: ik heb het toestel zo gekregen; nooit zelf open gehad! T-moble wijst echter nog steeds alles af omdat 'er door derden aan het toestel gewerkt is'. Tja dat is mij inmiddels ook duidelijk geworden.... Alleen niet toen ik de eigenaar was van het toestel!!!

Volgens mij heb ik van T-mobile een tweede hansje gekregen ipv een nieuwe mobiel. Ik heb inmiddels mijn rechtsbijstandverzekering geinformeerd over deze gang van zaken en afhankelijk van hun advies overweeg ik aangifte te doen voor oplichting en/of naar de consumenten geschillencommissie te gaan.

Van Dynafix:

Zoals net telefonisch besproken stuur ik u hierbij de uitleg van de geconstateerde schade aan uw toestel:
De gele pijltjes wijzen naar twee antenne clipsen welke niet origineel in dit toestel behoren.  De voidsticker was verbroken en zat op de verkeerde plaats. Het is namelijk bij de HTC One X zo dat er enkel een voidsticker op een en dezelfde schroef zit. Dit is altijd dezelfde schroef en dit is dan ook bij uw toestel een teken dat deze is geopend door een niet erkend reparateur.
Het mainshielding is de ‘plaat’ waar u de gele pijlen op ziet liggen. Deze is geopend en dit is voor ons zichtbaar daar er componenten verbroken zijn.
@WillemE

Ik heb geen andere sim tot mijn beschikking.
Ik ga maar voor de reparatie 🙂

Reageer