Beantwoord

HTC One X: GPS werkt niet

  • 17 december 2012
  • 11 reacties
  • 2625 Bekeken

Dag, 

Ik heb sinds juli een HTC One X en de GPS heeft het de eerste maanden altijd goed gedaan. Het werkt nu ongeveer een maand niet meer.

Het komt erop neer dat mijn lokatie buiten niet meer kan worden bepaald, als er zeg maar geen netwerkgebaseerde lokatiebepaling mogelijk is. Het icoontje komt wel bovenaan te staan, en de telefoon geeft aan te zoeken naar een lokatie, maar hij vindt er nooit een, ook al wacht ik een uur. Navigeren is zo onmogelijk en de "huidige lokatie" functionaliteit van sommige apps (bijvoorbeeld 9292 ov) werkt niet.

Ik dacht dat dat misschien door een navigatie app kwam (die was gratis in de Google store), dus heb eerst die app verwijderd, daarna werkte het nog steeds niet. Vorige week heb ik hem teruggezet naar fabrieksinstellingen en daarbij ook de gegevens van het externe geheugen gewist, maar ik heb nog steeds hetzelfde probleem. Na de reset (vorige week dus) heeft hij nog (twee keer) geüpdate. Het software nummer is nu 3.14.401.27 (android 4.1.1). Heb ik verder nog opties? Inleveren aan een t-mobile monteur lijkt ook vaak niet te werken (lees ik op het forum).

Bedankt!
icon

Beste antwoord door Warvin 17 december 2012, 13:56

@JacquesdeVries

Het is heel vervelend dat je dit meemaakt. Ik lees dat je een HTC One X hebt. Je hebt recht op garantie gedurende 2 jaar na aanschaf van je toestel. Uiteraard kunnen wij een reparatie afspraak voor je inplannen mocht je hier gebruik van willen maken. Je bent je toestel dan ongeveer 2 weken kwijt. Laat gerust een bericht achter mocht je nog vragen of onduidelijkheden hebben.
Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 6
@JacquesdeVries

Het is heel vervelend dat je dit meemaakt. Ik lees dat je een HTC One X hebt. Je hebt recht op garantie gedurende 2 jaar na aanschaf van je toestel. Uiteraard kunnen wij een reparatie afspraak voor je inplannen mocht je hier gebruik van willen maken. Je bent je toestel dan ongeveer 2 weken kwijt. Laat gerust een bericht achter mocht je nog vragen of onduidelijkheden hebben.
Ja ik heb nog wel wat vragen:
Welke kosten zijn hier aan bevonden (onder welke voorwaarden)?
En krijg ik dan een (vergelijkbaar) leentoestel?
En zo ja, hoe zit het dan met mijn simkaart (in de One X zit zo'n microsimkaart)?


[quote]@https://"https://forum.t-mobile.nl/members/jacquesdevries-261283/"

Het is heel vervelend dat je dit meemaakt. Ik lees dat je een https://"http://www.t-mobile.nl/toestelhulp#/htc/s720e-one-x/" hebt. Je hebt recht op garantie gedurende 2 jaar na aanschaf van je toestel. Uiteraard kunnen wij een reparatie afspraak voor je inplannen mocht je hier gebruik van willen maken. Je bent je toestel dan ongeveer 2 weken kwijt. Laat gerust een bericht achter mocht je nog vragen of onduidelijkheden hebben.
[/QUO
Reputatie 6
@JacquesdeVries

Excuus voor de late reactie! 🙂 Ik heb je zojuist beantwoord met een privebericht. Laat gerust een bericht achter mocht je nog meer vragen hebben.:)
@https://"https://forum.t-mobile.nl/members/jacquesdevries-261283/"

Excuus voor de late reactie! 🙂 Ik heb je zojuist beantwoord met een privebericht. Laat gerust een bericht achter mocht je nog meer vragen hebben.:)


Hallo,

ik heb hetzelfde probleem. Kun jij me helpen ?
Reputatie 5
@sethje

Welkom op het forum! :)

Vervelend dat je ook een probleem hebt met de GPS op je telefoon. Heb je de telefoon al een keer gereset naar de fabrieksinstellingen?

Ik zie dat je je toestel hebt aangeschaft via een externe dealer. In dat geval loopt de garantie op je toestel ook via deze leverancier. Je kunt voor een reparatie dus terecht bij de winkel/dealer waar je het toestel hebt gekocht.
Ik heb dit probleem ook. Net als dat mijn telefoon het weigert verbinding te maken met het WiFi. Heb dit tijdelijk opgelost door aan weerszijde een twee simadapters te plaatsen. Hebt hiervoor wel een hardcase nodig.

Maar kan dit ook definitief opgelost worden is mijn vraag
@ tarpa

Als ik je goed begrijp werken GPS en WiFi niet op je HTC One X. Staat de laatst beschikbare software op het toestel? Mocht dit het geval zijn dan wil ik je vragen om de fabrieksinstellingen te resetten. Vergeet dan niet om een back-up te maken van je gegevens, zodat dit niet verloren gaan. Via deze link kan je stapsgewijs zien hoe je dit kunt doen. Laat je even weten of dit het probleem oplost? 🙂
@WillemE

De software is up-to-date. Fabrieks instellingen al verschillende malen gedaan. Zowel met als zonder backup. Werkt gewoon niet.
Reputatie 3
Dit is een bekend HTC One X probleem. Toestel opsturen en het wordt onder garantie opgelost. Nadeel is wel dat je je telefoon gereset terugkrijgt. Dus een backup vooraf kan geen kwaad.
Reputatie 3
Je wifi kun je zelf testen:
1) Wifi aanzetten
2) Naar bellen gaan en toets dit *#*#4636#*#*
3) Je komt nu in het wifi testmenu. Kies nu wifi informatie
6) Kies nu wifi status
6) Druk dan 1x op refresh en je krijgt een waarde.

Als deze waarde hoger dan 60 is dan kun je je foon het beste opsturen.
Reputatie 5
@tarpa je geeft aan dat je aan weerszijde een sim adapter hebt geplaatst om dit probleem op te lossen, dat lijkt me inderdaad geen juiste oplossing. Je kunt het toestel inderdaad ter reparatie aanbieden.

Reageer