Beantwoord

HTC One X opladen

• 26 januari 2013
  • 8 reacties
  • 2664 Bekeken

Ik heb een HTC One X. Ik laad hem elke dag op. Zodra de lader in m'n telefoon zit, brand het rode lichtje rechtboven het toestel.

Het is mij vaker overkomen dat ik hem een hele nacht laat opladen, de lader in de ochtend loskoppel en dat het toestel dan een waarschuwingstoon geeft dat de accu bijna leeg is. Ook aan het icoontje rechtsboven het scherm is te zien dat de accu bijna leeg is.

Hij laadt dus niet op, terwijl het rode lichtje wel brandt.....?

Wat is het probleem en hebben meerdere hier last van? Het zou niet aan mijn oplader kunnen liggen, want bij andermans oplader doet hij net zo gek en ook bij een USB lader. 
icon

Beste antwoord door Kamima 13 mei 2013, 12:15

@https://"https://forum.t-mobile.nl/search.php?do=finduser&userid=273478&contenttype=vBForum_Post&showposts=1"

Ik zie dat je inmiddels in de T-Shop bent geweest. 🙂 Ben je er met mijn collega achtergekomen waar het probleem ligt en hebben jullie een oplossing kunnen vinden?

Dag Sander,

Voor zover ik weet lag het gewoon aan de lader, stom!
Ik had nog een BlackBerry lader, deze heeft in principe dezelfde uitgang (zo noem je dat toch?) als die van mijn HTC Onze X. Alleen die uitgang van de originele lader van mijn telefoon die zat wel veel steviger in het toestel dan die van de BlackBerry, want die van de BB kon je nog heen en weer wiebelen terwijl hij in de telefoon zat.

Vandaar dat ik zeker weet dat het gewoon aan de lader ligt, omdat het toestel geen problemen oplevert bij het opladen met de originele lader... 🙂 De reden waarom ik de lader van de BB gebruikte is omdat deze een veel langere snoer heeft dan die van de HTC 😞 erg vervelend, zo'n korte snoer, maar het zij zo.

Probleem opgelost!
Bedankt nog!

Groetjes,
K.
Bekijk origineel

8 reacties

Mijn toestel is zonet uitgevallen. Toen ik hem daarna weer aan deed, zag ik dat de accu ineens bijna voor 70 procent was opgeladen 😕
Reputatie 5
@Kamina

Welkom op het forum!

Wat vervelend dat je accu niet meer oplaadt. Het is moeilijk te beoordelen of er sprake is van een software-, toestel- of accuprobleem. Het is op basis van je verhaal namelijk alledrie mogelijk. Om er achter te komen of het al dan niet een softwareprobleem is wil ik je vragen om een reset van het toestel uit te voeren. Mocht het probleem daarmee niet zijn opgelost dan zou je in een T-Mobile Shop kunnen vragen of ze daar een accu voor jouw toestel op voorraad hebben, zodat je kunt proberen of het met een andere accu wel goed gaat. Afhankelijk van het resultaat en je garantie kun je in de shop meteen een omruiling van de accu inplannen of het toestel ter reparatie laten opsturen.

Mocht je geen T-Shop in de buurt hebben, wil je me dan het IMEI nummer van je toestel sturen in een privébericht. Dan plan ik een omruiling van je accu in.
Dag Sander,

Bedankt voor je reactie. Hij laadt soms wel op, maar soms ook niet. Vaag verhaal inderdaad.
Maar ik ga maar eens langs een T-Mobile shop, want er zijn meer dingen mis aan het toestel, helaas.

In ieder geval bedankt voor je reactie.
Ik heb hetzelfde probleem met mijn HTC Wildfire.
Mijn toestel valt dagelijks 3 tot 5 keer uit, en zodra ik hem weer aanzet, is hij weer helemaal vol.
Ligt aan de batterij, dat sowieso, als je je toestel nog niet zo lang hebt, moet je hem sowieso eventjes laten checken.
Reputatie 5
@Euphorianne

Vervelend dat je toestel zo vaak uitvalt. Dit hoeft niet perse aan de batterij te liggen. Deze is in ieder geval nog niet leeg als het toestel uitvalt. Heb je al een reset van de software naar de fabrieksinstellingen geprobeerd?

Je kunt het toestel ook via My T-Mobile ter reparatie aanbieden. Als het defect in het toestel zit in plaats van de batterij kan het namelijk nog onder de garantie vallen. Doe dat wel snel. want je garantie loopt nog tot 2 maart. 🙂
Reputatie 5
@Kamima

Ik zie dat je inmiddels in de T-Shop bent geweest. 🙂 Ben je er met mijn collega achtergekomen waar het probleem ligt en hebben jullie een oplossing kunnen vinden?
@https://"https://forum.t-mobile.nl/search.php?do=finduser&userid=273478&contenttype=vBForum_Post&showposts=1"

Dag Sander,

Voor zover ik weet lag het gewoon aan de lader, stom!
Ik had nog een BlackBerry lader, deze heeft in principe dezelfde uitgang (zo noem je dat toch?) als die van mijn HTC Onze X. Alleen die uitgang van de originele lader van mijn telefoon die zat wel veel steviger in het toestel dan die van de BlackBerry, want die van de BB kon je nog heen en weer wiebelen terwijl hij in de telefoon zat.

Vandaar dat ik zeker weet dat het gewoon aan de lader ligt, omdat het toestel geen problemen oplevert bij het opladen met de originele lader... 🙂 De reden waarom ik de lader van de BB gebruikte is omdat deze een veel langere snoer heeft dan die van de HTC 😞 erg vervelend, zo'n korte snoer, maar het zij zo.

Probleem opgelost!
Bedankt nog!

Groetjes,
K.
Reputatie 5
@Kamima bedankt voor het delen van de oplossing! Je kunt inderdaad beter de lader van HTC zelf gebruiken, deze is specifiek voor je toestel gemaakt. Het kan zijn dat de andere lader een minder hoeveelheid stroom doorvoert.

Reageer