Vraag

HTC One X: Simkaart problemen

Reputatie 2
Hallo,

Sinds een maand of 2 lijk ik problemen met mijn simkaartje te hebben.
Ik weet niet precies wanneer het begon, maar wel hoe het begon. 
Na gewoon idle te hebben gelegen, unlock ik mijn telefoon en zie ik onder in mijn scherm de melding "simkaart voorbereiden" voorbij komen.
Gebeurde zo nu en dan en ik stak het eigenlijk op de energie bespaarstand van het toestel.

De energiespaarstand gebruik ik niet meer, maar de laatste 2 weken wordt het toch van kwaad tot erger:
- ik moet minimaal 2 keer per dag mijn telefoon herstarten omdat ik geen mobiel internet meer heb en dat het ook niet meer automatisch hersteld wordt als ik hem unlock.
- of ik zie ineens de melding dat ik mijn pincode opnieuw moet invoeren.
- of ik kan niet meer bellen omdat hij in vliegtuigstand zou staan (oftwel wel vol netwerkbereik, maar geen ontvangst)

Erg vervelend, zeker omdat ik nu niet zeker weet of ik bereikbaar ben (geen prettige gedachte met een hoogzwangere vrouw thuis).

Is dit een simkaart issue of is er meer aan de hand?

Langs de t-shop gaan is voor mij momenteel qua tijd even een probleem en daarbij zul je altijd zien dat het probleem dan juist niet optreedt :)

PS reset heeft geen effect
PS geen idee of dit een feature is of een probleem, maar tijdens een telefoongesprek heb ik volgens mijn toestel geen mobiel bereik (geen icoontje in elk geval in de balk bovenin)

27 reacties

@ Rick_Leijs

Erg vervelend dat je deze problemen ervaart! 😞 Is het voor jou mogelijk om een andere simkaart in jouw toestel te proberen, om te bekijken of de simkaart dan wel goed functioneert? Met die test kunnen we namelijk achterhalen of het probleem wellicht toestelgerelateerd is. Werkte het toestel voorheen zonder enige problemen?

Gezien jouw situatie is het natuurlijk noodzakelijk om goed bereikbaar te zijn, ik heb daarom bij deze voor de zekerheid een vervangende simkaart naar jou gestuurd, deze zal je binnen 2 tot 3 werkdagen thuis ontvangen. Laat je even weten of dit het probleem oplost? 🙂
Heb precies hetzelfde probleem met mijn onex heb ook al een harde reset geprobeerd maar probleem blijft nog steeds is het inmiddels opgelost door nieuwe sim dan weet ik dat kan ik ook nieuwe sim aan moet vragen thanx alvast
@ polli

Welkom bij de T-Mobile Community!

Vervelend dat jouw toestel niet optimaal functioneert! 😞 Ik heb jouw klantgegevens even gecontroleerd en ik zie dat je gebruik maakt van een nieuw type simkaart, dit lijkt me dus niet de oorzaak van het probleem.

Staat de laatst beschikbare software op het toestel? Als ik je goed begrijp heb je de fabrieksinstellingen al gereset?

Wanneer het probleem blijft bestaan en het toestel is door T-Mobile geleverd, dan kan je natuurlijk een beroep doen op de 24 maanden fabrieksgarantie die er op het toestel zit. Via deze link vind je alle informatie en kan je een reparatieprocedure in gang zetten. Laat je even weten of het is gelukt? 🙂
Reputatie 2
@ https://"https://forum.t-mobile.nl/members/rick_leijs-218323/"

Erg vervelend dat je deze problemen ervaart! 😞 Is het voor jou mogelijk om een andere simkaart in jouw toestel te proberen, om te bekijken of de simkaart dan wel goed functioneert? Met die test kunnen we namelijk achterhalen of het probleem wellicht toestelgerelateerd is. Werkte het toestel voorheen zonder enige problemen?

Gezien jouw situatie is het natuurlijk noodzakelijk om goed bereikbaar te zijn, ik heb daarom bij deze voor de zekerheid een vervangende simkaart naar jou gestuurd, deze zal je binnen 2 tot 3 werkdagen thuis ontvangen. Laat je even weten of dit het probleem oplost? :)

Helaas was je eerste suggestie niet mogelijk. Mijn toestel is de enige die ik hier heb waar een mini sim (of is het nu micro) in moest.
Inmiddels heb ik nu twee nieuwe simkaartjes van jullie gehad, better safe than sorry en sinds gisteren zit er een nieuwe in. En ik moet bekennen, sindsdien heb ik het probleem nog niet gehad. 

Maar ik wil jullie bedanken voor de snelle service en reactie. We hebben hier thuis al stress zat, telefoon moet het in elk geval blijven doen.
Ik zal van de week nog wel een keer reageren hoe het er voor staat.

Overigens voor anderen die dit topic wellicht vinden en hetzelfde herkenbare probleem hebben.
Ik heb een stapel van dit soort problemen gevonden op de site van de Amerikaanse provider AT&T.
Wat daar de algemene conclusie was, was dat er een batch met telefoons waren waar de simcard houder voor 99,5% aansloot, waardoor altijd een hele lichte speling was met je simcard. De oplossing is een paar stukje plakband aan de achterkant van je simcard plakken, zodat hij beter contact maakt.

Heb dat zelf overigens nog niet geprobeerd, steek het in eeerste instantie op de sim zelf.
Reputatie 2
Inmiddels zijn we nog 3 dagen verder en treedt het probleem nog steeds niet op.
Problem solved ga ik zeggen. Dank je wel!
Hallo,

Ik heb hetzelfde probleem. Afgelopen twee maanden heb ik mijn HTC One X gebruikt met mijn oude Vodafone SIM-kaart (niet geknipt maar een SIMwissel uit laten voeren). Ik kreeg steeds verschillende meldingen: SIM kaart wordt voorbereid, U kunt niet bellen in vliegtuigmodus (terwijl de telefoon daar niet op stond), Ongeldige SIM-kaart; geef PUK-code, verschillende keren per dag de PIN-code in moeten voeren en gesprekken die steeds na ca. 1 minuut verbroken werden. Ik ging er vanuit (en hoopte) dat dit te maken had met de SIM-kaart van Vodafone. Maar helaas, sinds vandaag is mijn abonnement overgegaan naar T-mobile en met mijn nieuwe SIM-kaart heb ik ook al weer twee of drie keer de melding "SIM-kaart wordt voorbereid" en problemen met bellen gehad.
HELP! Ik vind het een geweldig toestel, maar op deze manier ben ik óf niet bereikbaar (wat niet wenselijk is met een zwangere vriendin) óf gesprekken vallen steeds weg. 

Met vriendelijke groet,
Loet Smits
Reputatie 2
Loet, lees mijn tip van het plakband. Doe een paar kleine stukje plakband achterop je simkaart... zodat hij nog net in de cradle gaat. En probeer het nog een keer.

Maar ik zou eerst een fabrieksinstellingen reset proberen.... 

Wat ik hierboven al zei, heb ik op veel Amerikaanse topics dit probleem ook geleden. Er zit een hele kleine speling daar. Plakband lost het op in veel gevallen.
(let wel dat je het aan de goede kant plakt eej)
Reputatie 2
Meer info ondermeer hier:
http://forums.att.com/t5/Android-Discussion-and-Support/HTC-One-X-quot-No-SIM-card-quot-error-message/td-p/3354371

Kun je gelijk zien wat een drama die Amerikanen van iets maken. 
beste,

Ook ikheb een zelfde probleem wat zich hier voordoet op het forum . als je je telefoon opent en wat wilt doen krijg je de melding dat de simkaart niet is aangemeld dan moet ik de wachtwoord invoeren. dit heb ik zeker wel 5 x per dag.Daarvoor heb ik dan geen bereik.Ook geeft hij vaak aan sim kaart voorbereiden. blijkt een defect simkaart.zoals hierboven is beschreven.

de nieuwste software updates staan er al op.

groet benjamin Zuidema
Reputatie 5
@BZUIDEMA Welkom op het T-Mobile forum!

Wat vervelend dat je last hebt van dit probleem. Ik stuur je een nieuwe simkaart om een simkaart defect uit / in te sluiten. Deel je met ons het resultaat?
[QUOTE=Tom;1060683]@https://"https://forum.t-mobile.nl/members/bzuidema-297082/" Welkom op het T-Mobile forum!

Wat vervelend dat je last hebt van dit probleem. Ik stuur je een nieuwe simkaart om een simkaart defect uit / in te sluiten. Deel je met ons het resultaat?[/QUOTE

beste tom(Moderator)

vriendelijk bedankt dat u mij hierin op deze snelle en vriendelijke manier wilt helpen. Nu is het wachten op de smkaart.Ik hoop dat de klacht hierbij opgelost is.
de telefoon ben ik verder zeer tevreden over.ik hou u hier op de hoogte over het resultaat.

groet benjamin
Reputatie 5
@BZUIDEMA is het probleem met de nieuwe simkaart opgelost? Ben erg benieuwd! 🙂
Hallo Willem E en/of Tom,

Ik neem aan dat één van jullie namens T-mobile verder gaat met vragen over dit Topic.

De problemen die de heer Rick Leijs beschrijven heb ik exact het zelfde. Na het unlocken van het scherm verschijnt de kreet 'simkaart voorbereiden' onder in beeld en tijdens sommige telefoongesprekken valt de verbinding weg en staat er 'om te bellen moet uw toestel uit vliegtuigstand zijn' in beeld.

Ligt het bij mij ook aan de simkaart of is de plakband-methode hierboven een oplossing? Hier ben ik eigenlijk niet voor, ik laat het toestel graag origineel.

met vriendelijke groet,
Reputatie 5
@Jus23 Welkom op het T-Mobile forum!

Ik snap dat je van dit probleem baalt. Ik stuur je direct een nieuwe simkaart toe. Laat je even weten of dit het probleem heeft verholpen?
@https://"https://forum.t-mobile.nl/members/jus23-300170/" Welkom op het T-Mobile forum!

Ik snap dat je van dit probleem baalt. Ik stuur je direct een nieuwe simkaart toe. Laat je even weten of dit het probleem heeft verholpen?

Hallo,

De simkaart heb ik inmiddels ontvangen. Bedankt daarvoor, een mooie snelle reactie!! Echter heb ik de laatste tijd heel weinig het probleem, nadat ik de simkaart nogmaals schoon heb gemaakt. 

Is het nog nodig om de nieuwe simkaart te gebruiken? En hoe zit het dan met mijn nummer?

Groeten
@ Jus23

Bedankt voor je reactie! Goed om te horen dat het probleem niet veel meer voorkomt. Aangezien het toch te maken lijkt te hebben met je simkaart, raad ik je aan om de nieuwe simkaart te gaan gebruiken. Je kan de simkaart activeren via My T-Mobile en je telefoonnummer blijft gewoon hetzelfde! Laat je even weten of het is gelukt? 🙂
@T-Mobile
@WillemE

Wederom een snelle reactie van jullie kant! Top!
Ik heb de Simkaart geactiveerd en alles werkt tot nu toe goed! 

Over enkele weken laat ik weten of het probleem nog weer opgetreden is of niet.

Groeten,
Hallo,

In mijn laatste bericht heb ik gezegd jullie op de hoogte te houden.

Sinds het vervangen van de simkaart heb ik de problemen niet meer gehad! Dus tot nu toe lijkt het top! 

Bedankt!

Groeten,
Ik heb helaas ook last van hetzelfde probleem. Het is erg vervelend dat mijn simkaart meerdere malen per dag voorbereid moet worden en ik hierdoor niet even snel iemand kan bellen. Is het mogelijk dat ik ook een nieuw simkaart opgestuurd kan krijgen?
@ Jus23

Gelukkig maar, bedankt voor je terugkoppeling! Mocht je in de toekomst nog vragen hebben, dan weet je ons te vinden! 😉

@ bloemetje

Welkom op het T-Mobile Forum!

Ik kan me voorstellen dat dit erg vervelend voor je is. Ik zie dat je gebruik maakt van een nieuw type simkaart, die zou eigenlijk niet voor problemen moeten zorgen. Zou je eens een andere simkaart in het toestel kunnen plaatsen en de simkaart die je nu gebruikt in een ander toestel kunnen proberen? Dit om uit te sluiten dat het om een toestelprobleem gaat. Ik hoor graag van je of het is gelukt! 🙂
Hoi,

Ik krijg ook steeds de melding dat de sim-kaart moet voorbereiden. Heel lastig als je snel iets wilt opzoeken op internet. Ik heb de telefoon al gereset, de kaart er al meerdere keren uitgehaald, maar niets lijkt te werken.
Zou een nieuwe simkaart voor mij een oplossing kunnen zijn?

Groetjes!
@ KrisB

Welkom bij de T-Mobile Community!

Dat is inderdaad vervelend! Ik zie dat je gebruik maakt van een nieuw type simkaart, die zou dus niet voor problemen moeten zorgen. Ik wil je vragen om een andere simkaart in jouw toestel te plaatsen om op die manier te bekijken of het om een toestelprobleem gaat.

Laat je even weten of het is gelukt? Ik ben benieuwd! 🙂
Het is een oud topic, maar ik heb helaas ook hetzelfde probleem. 
Helaas ben ik de enige in huis met micro sim, en kan ik dus geen andere simkaart proberen. 
Reputatie 5
@Ghanzzzzz ik zie dat je inmiddels gebruikmaakt van een nieuwere versie van onze simkaarten. Is hiermee het probleem opgelost? Ik ben erg benieuwd!
@https://"https://forum.t-mobile.nl/members/ghanzzzzz-180261/" ik zie dat je inmiddels gebruikmaakt van een nieuwere versie van onze simkaarten. Is hiermee het probleem opgelost? Ik ben erg benieuwd!

Helaas nog niet. Ik ben bij de T-Mobile shop geweest die mij vriendelijk heeft geholpen, maar ook tot de conclusie kwam dat het niet een SIM-probleem is. 
Hij heeft mij aangeraden om de telefoon toch ter reparatie op te sturen, dus dat zal ik ook gaan doen.

Prima service overigens van de shop. Probleem is uitgesloten en ik kreeg een adapter mee zodat ik met de microsim toch bereikbaar kan blijven in mijn oude toestel (met normale sim). Hopen dat de reparatie mee zal gaan vallen...

Reageer