Htc One X slechte wifi verbinding

• 10 november 2013
  • 29 reacties
  • 4935 Bekeken

Ik heb elke keer dat mn wifi er af gaat of aan het zoeken is. En dan springt die gewoon op 3g daardoor een hoge telefoon rekening gekregen toen had ik jullie op gebelt. jullie vroegen wat voor een telefoon ik heb "HTC one X" toen gingen jullie kijken hoe dit kwam,
Dit kwam door dat ik over mijn abonnement was gegaan met het data verbruik. Als oplossing kreeg ik een onbeperkt internet bundel waar voor ik elke maand ook nog moet bij betalen. Ik hoop dat jullie met een goeie oplossing komen want ik kan niet eens normaal op Facebook of een filmpje kijken op YouTube enz.

29 reacties

Beste Jaron,

Welkom op het forum.
Dat klinkt als een vervelend probleem, mag ik je vragen wanneer je het toestel hebt gekocht? De eerste reeks HTC One X modellen hebben  namelijk een probleem met de wifi waardoor de wifi niet goed meer werkt en je vaak terug gezet wordt op het 3G netwerk.
Ik raad je aan het toestel op te sturen ter reparatie zodat deze fout van het toestel kan worden hersteld.
Goedemiddag,

Ik heb mijn HTC 23-10-2012 besteld.
Het serie nummer 353995050190853
Reputatie 3
Badge +1
Er zijn ook andere topics die gaan over ditzelfde probleem en die zijn pas gekomen na de update 4.2 dus miss ligt het daar aan heb je al een wifi test gedaan door te bellen naar *#*#4636#*#*
Ja klopt ik had het gelezen maar ik had het daarvoor ook al last van.ik heb ook al fabrieks instellingen gedaan maar hielp ook niet
Ja klopt ik had het gelezen maar ik had het daarvoor ook al last van.ik heb ook al fabrieks instellingen gedaan maar hielp ook niet

Hm dan wil ik je graag adviseren toch contact op te nemen met de klantenserivce om het toestel op te sturen ter reparatie. Hopelijk zal dit de oplossing zijn
Okee bedankt zal contact op nemen
Reputatie 6
Badge +13
@jaronverweij 

Als je achter op de camera drukt dan springt het Wi-Fi signaal in een keer naar 3a 4 strepen. 
Zou je willen kijken of dit gebeurd.
Ik ken namelijk ook iemand die dit heeft, en als je op de achterkant van de camera drukt dan springt het signaal omhoog. 

Het beste wat je kunt doen zoals Iwan al aangeeft, de telefoon ter reparatie aan te bieden. 
Reputatie 3
De HTC One X staat bekend om zijn slechte Wifi verbinding. HTC heeft hier een oplossing voor maar dan zul je het toestel moeten opsturen. Hoogstwaarschijnlijk komt die dan bij Dynafix terecht.
Ik heb dot probleem ook al een tijdje. Als ik op de rechterbovenhoek van het scherm druk dan is de verbinding goed. Ik zal ook maar contact opnemen hiervoor. Ik dacht de dans ontsprongen te zijn omdat dit probleem zich meestal out-of-the-box voordeed. De OneX is een goed toestel maar dit is prut.
Reputatie 6
Badge +13
@bazs2000 @peter045

Wat ik heb gelezen op internet, en heb gehoord en gezien bij een kennis, is dat de verbinding tussen de antenne en de printplaat elkaar niet goed raken. 
Er mist als het ware een stukje verbinding. Als je toestel opstuurd, dan vervangen ze de antenne, en zetten ze dat stukje er bij op. 

Dat verklaard ook waarom het signaal omhoog gaat als je op de achterkant drukt. 
Reputatie 3
Op een HTC One X moederbord zitten een soort "springveren" voor de Wifi, deze springveren kunnen dus ingedrukt raken en blijven waardoor de Wifi slecht of zelfs niet meer werkt.
Oplossing hiervoor is deze springveren oprekken en zorgen dat ze niet meer ingedrukt kunnen raken. Is sommige gevallen moet ook de backcover vervangen worden.

Dit kun je zelf proberen te doen maar raad dit ten zeerste af en de andere oplossing is dus je telefoon opsturen. Wel zorgen voor een backup.
@ peter045

Interessante informatie, bedankt voor het delen! Is het probleem bij jou door de reparatie inmiddels verholpen? 😉
Reputatie 3
@ WillemE

Werk bij Dynafix en repareer dit type toestel
Reputatie 2
Iemand enig idee hoelang je je telefoon kwijt bent? Heb nog wel een ander toestel liggen maar die heeft geen microsim :-((

Ik heb trouwens wel het idee dat de Wifi echt slechter is geworden sinds de laatste update naar 4.2.2 (softwareum 4.18.401.2)
Reputatie 3
Ligt een beetje aan de drukte.
Reputatie 5
@MichelA wij kunnen je eventueel een sim adapter sturen zodat je gebruik kunt blijven maken van je abonnement in combinatie met een ouder toestel. 🙂 Laat maar even weten!
Reputatie 2
@https://"https://forum.t-mobile.nl/members/michela-180582/" wij kunnen je eventueel een sim adapter sturen zodat je gebruik kunt blijven maken van je abonnement in combinatie met een ouder toestel. 🙂 Laat maar even weten!

Graag ontvang ik een dergelijke simkaart adapter of hebben ze die ook in de t-mobile winkel waar ik mijn toestel heb gekocht (daar moet ik toch heen voor mijn garantie
Reputatie 6
@MichelA

De simkaartadapter kun je ophalen in de T-Mobile Shop bij jou in de buurt.
Reputatie 2
@https://"https://forum.t-mobile.nl/members/michela-180582/"

De simkaartadapter kun je ophalen in de T-Mobile Shop bij jou in de buurt.

Thanks       🙂
Reputatie 6
@MichelA

Graag gedaan 🙂
Van mijn kant een update aangezien mijn toestel bij Dynafix is geweest. Het is weer gemaakt en werkt als een zonnetje. Fijn ook dat ik een volledig nieuw toestel heb gekregen. De markeringen die ik had aangebracht zijn namelijk verdwenen (ook van het moederbord). Dat vind ik wel heel netjes. 🙂
Reputatie 6
@bazs2000

Fijn dat het probleem is opgelost en dat je dat laat weten 🙂 Veel plezier met jouw toestel!
Ik heb sinds een maand ook het bekende WiFi probleem. Kan ik mijn telefoon gewoon bij een T-Mobile shop inleveren ter reparatie?
Reputatie 6
Badge +16
@Jan Cees

Welkom op het forum!

Als je jouw toestel al een keer terug hebt gezet naar de fabrieksinstellingen nadat je een back-up hebt gemaakt en het probleem is nog steeds niet opgelost. Dan kan je inderdaad jouw toestel ter reparatie aanbieden in een van onze T-Mobile Shops.

Controleer wel of je dit toestel via ons hebt aangeschaft. Als dit niet het geval is dan kan je terecht bij de verkoper die je dit toestel heeft verkocht. :)

Voor uitleg over je toestel resetten kan je de 'Toestelhulp' pagina bezoeken.
Reputatie 3
Van mijn kant een update aangezien mijn toestel bij Dynafix is geweest. Het is weer gemaakt en werkt als een zonnetje. Fijn ook dat ik een volledig nieuw toestel heb gekregen. De markeringen die ik had aangebracht zijn namelijk verdwenen (ook van het moederbord). Dat vind ik wel heel netjes. :)

Heb je dan je eigen One X opengemaakt?
Heeft je toestel ook een ander Imei en MB nummer dan?

Reageer