Beantwoord

HTC One X weer stuk...

• 6 januari 2014
  • 18 reacties
  • 828 Bekeken

Hallo,

Ik heb sinds 22 december 2013 mijn mobiel terug gekregen van HTC (Mijn mobiel was stuk i.v.m. 3.5mm poort + beeldscherm deed heel raar).

Na 1.5 week was ik @ Play Store Twitter, Google Hangout (vervangt talk) en iets met Tune aan het bijwerken... Ik downloade gelijk ook Candy Crush Saga erbij en toen dat gebeurde liep mijn scherm vast op mijn HTC.

Ik start hem opnieuw op en bij de SIM kaart scherm bleef mijn mobiel bevriezen en ging automatisch telkens opnieuw opstarten zonder dat ik de aan/uit knop gebruikte. Heb hem dus zonder de SIM kaart geprobeerd, waarvan hij in de hoofdmenuscherm vast vriesde. Na 6x opnieuw opstarten ging hij hem niet meer opnieuw starten. Oplader gaf geen licht (zowel stekker als via USB opladen)... Nu doet hij helemaal niks meer.

Sinds vorige week donderdag (2 januari) heb ik contact opgenomen met HTC. Ik wist hoe de procedure werkte en hoopte dat ze gelijk mijn mobiel konden ophalen. Echter zeiden ze dat mijn incident geëscaleerd werd naar "een afdeling" en dat ik via mail contact werd opgenomen. Na 2 dagen had ik dus weer contact opgenomen via HTC, waarvan er een medewerker zei dat het 5 werkdagen duurt voordat ik een e-mail terug kan krijgen.

De vorige keer dat mijn mobiel stuk was (ik schat 10 december 2013) werd gelijk gezegd dat ik er morgen een koerier langs zou komen en binnen 10 dagen mijn mobiel weer gerepareerd zou worden. Nu vraag ik me juist af waarom ze dat nu niet hebben gedaan en wat het snelste oplossing is, waardoor ik weer snel aan de slag kan met mijn mobiel.

Zou iemand die veel weet/werkt bij HTC nog toevallig suggesties/oplossingen kunnen posten?

Imei 353426056428592

S/N SH274W109935

(mochten er toch mensen zijn die bij HTC werken mijn IMEI of Serienummer vragen)

Bedankt voor het lezen.

Mert
icon

Beste antwoord door WillemE 10 januari 2014, 13:57

@ Mert Cakir

Wanneer je bij het opstarten van het toestel een T-Mobile logo ziet, dan is je toestel branded. Wanneer dit niet het geval is, dan is die unbranded. Meer informatie over dit onderwerp vind je in deze blog.

Fijn dat het toestel nu inmiddels is opgestuurd. Laat nog maar even weten hoe de reparatie is verlopen! 😉
Bekijk origineel

18 reacties

Reputatie 1
Als het niet gaat om een t-mobile branded toestel, dan zou ik deze post even op tweakers.net zetten. De garantieprocedure bij t-mobile toestellen is namelijk anders dan bij unbranded toestellen. Bij branded toestellen regelt t-mobile de garantie en de reparatie. Bij unbranded HTC zelf. Succes
Ikzelf weet niet wat branded (of unbranded is). Ik heb de mobiel via belsimpel besteld met name als telefoon provider T-Mobile.
Ik las het te snel Dutch. Ik heb mijn mobiel online besteld via "een mobiele abonnementen site". Als telefoon provider koos ik T-mobile. Betekent dat ik een unbrandend toestel heb?
Hey Mert, ik heb toevallig mijn One X met precies dezelfde klacht bij T-Mobile afgegeven ter reparatie. Kan je niet gewoon je telefoon naar je "mobiele abonnementen site" opsturen?
Hoi Japiooo,

"Mobiele abonnementen site" verwijst mij naar HTC Support toe.
Ik heb namelijk bij mijn 1e incident (3.5mm poort) contact opgenomen naar de "Mobiele abonnementen site" en zij zeiden dat ik contact op moest nemen met HTC Support. Toch vroeg ik me af of T-Mobile me misschien sneller op weg kan helpen.
Reputatie 1
Hoi Mert,

Je kan met deze app https://play.google.com/store/apps/details?id=org.tritonsoft.cidgetter&hl=nl zien of je toestel branded is. Als je bovenin ziet staan T-mob, dan weet je of die branded is. Zie je dat niet, dan is je toestel unbranded
Toch bedankt voor je inzet, maar mijn HTC wilt niet meer opstarten, dus kan het ook niet bekijken. 😞
Ik heb al inmiddels contact met HTC en mijn mobiel is naar hen verstuurd, dus wat mij betreft mag de topic gesloten worden!
@ Mert Cakir

Wanneer je bij het opstarten van het toestel een T-Mobile logo ziet, dan is je toestel branded. Wanneer dit niet het geval is, dan is die unbranded. Meer informatie over dit onderwerp vind je in deze blog.

Fijn dat het toestel nu inmiddels is opgestuurd. Laat nog maar even weten hoe de reparatie is verlopen! 😉
@ Mert Cakir

Fijn dat het toestel nu inmiddels is opgestuurd. Laat nog maar even weten hoe de reparatie is verlopen! ;)

Dan is mijn mobiel unbranded.

Het vreemde was dat ik al inmiddels 3-4 dagen contact had opgenomen (duurde) met HTC om alleen maar mijn incident te lezen en daar geen actie werd opgenomen. Sinds dinsdag kreeg ik een E-mail van HTC dat ze mijn mobiel gaan ophalen en gaan bekijken dat als er echt fout inzit in de mobiel, dat ik een vervangende toestel zou krijgen.

Koerier is sinds 8 januari om 20:00 opgehaald, waarvan ik op 9 januari om 12:00 zie dat het apparaat al retour teruggestuurd mocht worden. Jammer genoeg gaat het koeriersbedrijf mijn mobiel pas op maandag afgeven. Wordt hoog eens tijd voor een nieuw mobiel? Misschien een Samsung S5? 🙂
Reputatie 6
@Mert Cakir

Je geeft aan dat HTC aangegeven heeft het toestel te controleren en bij defect je een vervangend toestel krijgt. Dit zal hetzelfde toestel zijn als die je nu hebt.
@Mert CakirJe geeft aan dat HTC aangegeven heeft het toestel te controleren en bij defect je een vervangend toestel krijgt. Dit zal hetzelfde toestel zijn als die je nu hebt.

Klopt, maar ik krijg vandaag mijn mobiel binnen.

Geachte heer/mevrouw Mert Cakir,

Zoals overeengekomen zal onze koerier op maandag 13 januari 2014 tussen 8:30 en 17:00 uur uw bestelling met ordernummer..... van "Een vervoers bedrijf"komen afleveren.

De afleveropdracht vindt plaats op:

Mert Cakir

Wij verwachten langs te komen tussen 14:00 en 17:00 uur. Dit is een indicatieve levertijd waaraan geen rechten kunnen worden ontleend.

Topic mag wat mij betreft gesloten worden.
Reputatie 6
@Mert Cakir

Fijn dat je het toestel retour krijgt! Veel plezier ermee!
Nadat ik mijn mobiel heb gekregen is het niet opgelost. Het was een nieuw mobiel met een nieuwe serie/imeinummer. Precies wanneer ik mijn back-up terug heb gedraaid startte mijn mobiel niet meer op. Bleef alleen hangen bij het htc aan scherm. Nou ik weer contact opgenomen met HTC, heb het incident weer gemeldt dat het niet opgelost is. Ze zeiden dat het zogenaamd een refurbished toestel is. (Een gebruikte toestel renoveren tot een nieuw toestel).

Een medewerker zei dat ik naar het bootmenu moest gaan en de factory reset moest kiezen. Op die boot menu stond op: Battery low to flash. Factory Reset gedaan, heeft niks opgeleverd (gewoon hetzelfde incident dus). Had hem dus een uurtje opgeladen. (Tijdens het opladen stond hij telkens oranje te knipperen). Ging dus niet aan qua hoofdmenu. In de online handleiding opgezocht wat dit betekende blz. 21:

Brandt groen als de HTC One X is aangesloten op adapter of computer en de
batterij volledig is opgeladen.
§ Knipperend groen als een nieuwe melding binnenkomt.
§ Brandt oranje als de batterij wordt opgeladen.
§ Knippert oranje als het resterend batterijniveau te laag wordt.

Blijkt dus dat de batterij naar de ***** is, waarvan HTC een nieuw toestel terugstuurde, waarvan je dat niet verwachtte.

Weer contact opgenomen met HTC en zei zeiden dat ze de zaak moeten escaleren (dit duurt maximaal 5 werkdagen). Na het escaleren moet er een weer afspraak gemaakt worden wanneer ze het toestel ophalen. (Toestel wordt gerepareerd en terug thuis gestuurd binnen 10 werkdagen). Een perfecte negatieve bericht gestuurd naar het facebook pagina van HTC Nederland om te laten zien wat voor support HTC wel niet is.

Volgende dag had mijn pa (ik weet zelf niet hoe hij dat heeft geregeld) maar dat de zaak escalatie binnen 1 werkdag werd opgelost en dat ik wellicht een splinternieuw toestel krijg met 2 jaar garantie (dit verwachtte ik echter niet).

Heb vandaag (14 januari) een afspraak gemaakt dat ze mijn mobiel weer mogen ophalen. Weer een nieuw ticketnummer gekregen enz enz....

Ik baal er ontzettend van dat de HTC Klantenservice / Support echt zeer slecht is met het oplossen van defecte toestellen. Een mobiel teruggeven zonder te checken of hij het doet en toch versturen naar de klant... Waardeloos.

Wellicht word dit mijn laatste HTC toestel dat ik ooit heb genomen.
@ Mert Cakir

En.. hoe is het inmiddels afgelopen? Heb je een nieuw toestel ontvangen? Ik ben benieuwd! 🙂
Na een weekje kreeg ik mijn HTC One X weer. Ik kreeg gewoon (zoals je in een winkel een los toestel koopt) een nieuw toestel! Nieuwe oplader, oordoppen enz! Ben er eindelijk blij mee al hoewel het pas na 22 dagen is opgelost >_>
Reputatie 6
@Mert Cakir

Heel fijn om te lezen dat het uiteindelijk goed is opgelost! Veel plezier met jouw nieuwe toestel!

Reageer