Beantwoord

HTC one X wifi

• 25 september 2013
  • 4 reacties
  • 890 Bekeken

Gebruikers van de one x, je leest nogal eens op forums dat er wifi problemen zijn, is dat op elke htc one x telefoon zo, wordt het  aangedikt , of is het een serieus probleem van die htc one x.
Ik sta op punt om de htc one x te kopen, of een samsung s3 4g, dat het een oudere serie van 2012 is maakt mij niets uit.

Wat raden jullie aan?
icon

Beste antwoord door Iwan_HTC 25 september 2013, 11:42

Beste schluter,

De latere versies van de One X hebben geen last van de uitvallende wifi, dit was een productiefout in de eerste uitgaves met chips die niet goed vastgesoldeerd waren. Bij de latere versies speelt die probleem niet meer dus je kunt met een gerust hart de One X kiezen. Over Samsungs heb ik zelf weinig info, ik vind het wat kinderlijk qua interface maar dat is persoonlijk natuurlijk 🙂
Bekijk origineel

4 reacties

Beste schluter,

De latere versies van de One X hebben geen last van de uitvallende wifi, dit was een productiefout in de eerste uitgaves met chips die niet goed vastgesoldeerd waren. Bij de latere versies speelt die probleem niet meer dus je kunt met een gerust hart de One X kiezen. Over Samsungs heb ik zelf weinig info, ik vind het wat kinderlijk qua interface maar dat is persoonlijk natuurlijk 🙂
wie weet hoeveel het kost om mijn scherm van htc one x te vervangen?? het is gevallen, helaas 😞
Reputatie 3
wie weet hoeveel het kost om mijn scherm van htc one x te vervangen?? het is gevallen, helaas :(

Ongeveer € 220,00
Even aan aanvulling op mijn eerdere antwoord waar Peter045 mij op attendeerde.
Het gaat dus niet om een slecht gesoldeerde chip maar om springveren die niet goed gemonteerd zijn : 

Op een HTC One X zitten 4 springveren (2 voor wifi en 2 voor GPS). De springveren moeten contact maken met de backcover (bezel).

Aan de moederborden van deze One X is niets verandert. HTC lost het probleem op door een zogenaamde Wifi-modificatie (lees 4 plakkertjes plaatsen, 2 voor Wifi en 2 voor GPS). Het gaat om 2 langwerpige plakkertjes en 2 iets dikkere blokjes die tussen de springveren geplaatst worden.

Het probleem met de Wifi is dat deze spingveren ingedrukt raken/blijfen en contact verliezen met de bezel. Als dit gebeurt snap je natuurlijk welk probleem er optreed.

Bedankt peter! 🙂

Reageer