Sticky

HTC software update topic - stel je vragen aan de expert!


Reputatie 6
Hallo allemaal,

Om het forum wat overzichtelijker te houden kunnen jullie hier al je vragen over HTC software updates & versies kwijt. Kan je een software update niet uitvoeren, wil je weten wanneer een update uitkomt, of vraag je je af welke software versie je hebt? Meld je in het topic!

Mijn collega's en ik zullen ons best doen de vragen zo snel mogelijk te beantwoorden. Soms kan het zijn dat je een paar dagen moet wachten op een reactie, omdat er het een en ander moet worden uitgezocht. Hoe dan ook krijg je antwoord. Zo niet, meldt het dan even met een quote van je vraag.

Een korte toelichting op mijn rol: ik ben in tegenstelling tot veel collega's hier op het forum geen Webcare agent. Eigenlijk heb ik geen contact met klanten, omdat ik als Toestelspecialist onze nieuwe telefoons en software update test en beoordeel. Dit doe ik met een collega, in samenwerking met onze internationale organisatie en telefoonmakers als HTC. Op die manier proberen we zo vlekkeloos mogelijke telefoons en software op te leveren voor jullie.

Het voordeel is dat wij veel weten over software versies, we hebben immers alles dat uitgebracht wordt door T-Mobile Nederland wel een keer getest. Het nadeel is dat het reguliere werk voor moet gaan, ik kan maar enkele uren per week op het forum zitten.

Het uitzetten van problemen met software updates gebeurt ook door ons. Ik doe daarom mijn best zoveel en adequaat mogelijk te reageren, want jullie signalen over uitblijvende software updates worden zeker gewaardeerd! Zie voor meer informatie deze blog.


Een verzoek voordat je gaat reageren: kijk op je telefoon even bij
Instellingen - Info - Software-informatie
Er staat nu een softwarenummer, bijvoorbeeld 1.23.114.5.
Plaats dit nummer hier, samen met je vraag.


Zo kunnen wij zien of het T-Mobile software betreft en welke versie het is. We kunnen alleen wat melden over T-Mobile of Nederlandse open markt software, de andere versies werken we niet mee. Ben benieuwd naar jullie vragen 🙂


_______________________________
Mod-edit Marten : sinds 1-12-2013 heb ik een andere rol binnen T-Mobile. Mijn collega's (T-Mobile Moderators) en de klantexperts beantwoorden nu de vragen. Blijf ze vooral stellen 😉

1437 reacties

Reputatie 6
De laatste update over de HTC One: in week 31 komt HTC met een nieuwe software update, voor zowel de unbranded als branded variant.

T-Mobile zal de 2.xx.111.x versie in week 31 of 32 testen en bij weinig problemen zeker goedkeuren. Jullie worden in dit topic op de hoogte gehouden van deze 4.2.2 versie voor de HTC One 🙂

Zijn er vragen, stel ze gerust! Antwoorden komen vanaf dinsdag 30-7
Even een positief geluid: hulde voor de openheid en het uitgebreid reageren. Het heeft misschien even geduurd, maar de uitleg van MartenZ in het "Android 4.2.2. update HTC ONE" heeft me positief verbaasd, het is zeldzaam dat een bedrijf zo open is over interne testprocedures en technische details geeft. Zo kan het dus ook, top! Bedankt, zo wordt ons vertrouwen in T-Mobile enorm vergroot!
Reputatie 6
Dropmans schreef:

Even een positief geluid: hulde voor de openheid en het uitgebreid reageren. Het heeft misschien even geduurd, maar de uitleg van MartenZ in het "Android 4.2.2. update HTC ONE" heeft me positief verbaasd, het is zeldzaam dat een bedrijf zo open is over interne testprocedures en technische details geeft. Zo kan het dus ook, top! Bedankt, zo wordt ons vertrouwen in T-Mobile enorm vergroot!



Bedankt! Fijn om te horen op de late vrijdagmiddag 😉
Om te voorkomen dat een antwoord weer lang duurt dit topic, dan is het makkelijker bij te houden.

En wederom een stukje openheid: ik zie de One nog niet op de testplanning staan voor volgende week.. Even afwachten, het kan ook week 32 worden. De druk staat er duidelijk op, onze internationale collega's zijn er mee bezig.
Ik sluit mij aan bij Dropmans!
Van 31 naar 32. Daar gaan we weer........ 
Ga buiten spelen joh, heb gewoon geduld. Wees blij dat ze er in ieder geval mee bezig zijn.
Ik wacht geduldig af, telefoon werkt super, dus of die update nou gister of over 2 weken komt, so be it.
@Knexx dan ben je er niet bij geweest in het vorige topic, daar kregen we helemaal geen info.

Het is fijn om te zien dat er nu eindelijk een duidelijke uitleg is gekomen.
En ik vind het niet erg om er op te wachten als er bugs zijn, zoiets is altijd mogelijk.
Maar als er een bug is waardoor we meerdere weken moeten wachten, dan wil ik er over geïnformeerd worden door mijn eigen provider. Dat was nu niet het geval.

Maar ik hoop dat het in de toekomst beter gaat. Laten we beginnen met android 4.3 die nu al uit is.
Reputatie 3
@waffle dat ligt niet aan T-Mobile maar aan HTC ga ze daar maar is aan het werk zetten haha
@MartenZ

Ik kan me goed voorstellen dat de mensen die hier komen niet geheel gelijk staan aan de algemene gebruikers waar jullie alle functies voor testen.

Iets voor jullie intern om te behandelen is dan ook om de afgekeurde rom met redenen voor afkeur wel beschikbaar te stellen voor zij die die afkeurredenen niet als valide genoeg punt zien om verder te wachten / uberhaupt juist bepaalde niet werkende functies toejuichen.

In mijn situatie is het dat ik sense wel fijn vind (niet meteen Kahn op me gaan) en zaken als NL_Alert, een test aan de andere zijde van NL in het centrum van Rotterdam waar ik serieus al 2 jaar niet meer geweest ben (grappig genoeg praktisch elk centrum er omheen dan weer wel) en een sms-info-berichtje met verkeerde tekst echt niet als afkeur voor mij persoonlijk als valide beschouw. Gezien de mate van mening, de vraag of ik de ansjovis er wel bij mag hebben.
@stef1411 Als je als bedrijf een HTC one verkoopt die anders is dan de andere HTC toestellen, een branded toestel dus, dan is het aan hun de taak om juist met de klanten de communiceren. Niet HTC.

HTC had al eerder dan t-mobile officieël verklaard dat er een bug was en dat ze er mee bezig waren.

@MartenZ

Ik kan me goed voorstellen dat de mensen die hier komen niet geheel gelijk staan aan de algemene gebruikers waar jullie alle functies voor testen.

Iets voor jullie intern om te behandelen is dan ook om de afgekeurde rom met redenen voor afkeur wel beschikbaar te stellen voor zij die die afkeurredenen niet als valide genoeg punt zien om verder te wachten / uberhaupt juist bepaalde niet werkende functies toejuichen.

In mijn situatie is het dat ik sense wel fijn vind (niet meteen Kahn op me gaan) en zaken als NL_Alert, een test aan de andere zijde van NL in het centrum van Rotterdam waar ik serieus al 2 jaar niet meer geweest ben (grappig genoeg praktisch elk centrum er omheen dan weer wel) en een sms-info-berichtje met verkeerde tekst echt niet als afkeur voor mij persoonlijk als valide beschouw. Gezien de mate van mening, de vraag of ik de ansjovis er wel bij mag hebben.



Dus dit. Alles gezegd!
Uiteindelijk komt de T-Mobile update waarschijnlijk maar een week later dan de wwe update. Dus al dat gezeur om niks.
Reputatie 6
Waffle schreef:

@stef1411 Als je als bedrijf een HTC one verkoopt die anders is dan de andere HTC toestellen, een branded toestel dus, dan is het aan hun de taak om juist met de klanten de communiceren. Niet HTC.

HTC had al eerder dan t-mobile officieël verklaard dat er een bug was en dat ze er mee bezig waren.



Waffle de bug ging niet over de T-Mobile software he 😉 Natuurlijk is HTC eerder, aangezien de bug pas bij uitrol van de software (na goedkeuring en alles) aan het licht kwam. De door mij geposte info over deze bug is meer bedoeld als een stukje extra service. Dat we wat aan de T-Mobile / branded software kunnen doen klopt.

Ik heb jullie geinformeerd, ben tussendoor 10 dagen stil geweest ivm grote werkdrukte. Met deze thread is alles sneller bij te houden, mits er niet al teveel discussies worden gestart 🙂
Reputatie 6
Poco-Loco schreef:

@MartenZ

Ik kan me goed voorstellen dat de mensen die hier komen niet geheel gelijk staan aan de algemene gebruikers waar jullie alle functies voor testen.

Iets voor jullie intern om te behandelen is dan ook om de afgekeurde rom met redenen voor afkeur wel beschikbaar te stellen voor zij die die afkeurredenen niet als valide genoeg punt zien om verder te wachten / uberhaupt juist bepaalde niet werkende functies toejuichen.

In mijn situatie is het dat ik sense wel fijn vind (niet meteen Kahn op me gaan) en zaken als NL_Alert, een test aan de andere zijde van NL in het centrum van Rotterdam waar ik serieus al 2 jaar niet meer geweest ben (grappig genoeg praktisch elk centrum er omheen dan weer wel) en een sms-info-berichtje met verkeerde tekst echt niet als afkeur voor mij persoonlijk als valide beschouw. Gezien de mate van mening, de vraag of ik de ansjovis er wel bij mag hebben.



Hi Poco-Loco & KiloDiesel,

Interessante suggestie! En fraaie verwijzing naar de pizza reclame 😉 De meeste mensen op het forum zullen wat fanatiekere gebruikers zijn ja.

Helaas is het idee niet uitvoerbaar. We kunnen geen selectie doen van mensen die de software wel of niet krijgen, we beheren dan ook de software uitrol niet. Het enige dat ik kan doen is jullie telefoon met onze testsoftware flashen, als je even langskomt in Den Haag 😉

Nee het probleem is dat we alleen ja of nee kunnen zeggen tegen de software update, er is geen middenweg. Het zijn altijd lastige discussies.. is dit issue wel zo blocking ja of nee. Ik heb nu alleen informatie gegeven over alle issues die wij tegenkwamen, maar ook in andere T-Mobile landen was men niet heel erg te spreken over de software. Omdat de One single variant software heeft (een T-Mobile versie) moeten alle landen hem goedkeuren.

Het verdwijnen van de EAP-SIM functionaliteit is voor ons echt een no-go, de andere zaken zijn minder blocking. Dat is klanten eerst iets aanbieden, alle processen daar op instellen en vervolgens de functie in een volgende update per ongeluk verwijderen. Jullie wonen niet in Rotterdam maar veel andere mensen wel. We moeten iedereen kunnen garanderen dat de Wifizone pilot werkt voor het belangrijkste toestel van HTC, anders maak je daar een flater mee.

En wie zegt dat het bij Rotterdam blijft als alles goed werkt? Het idee is ideaal: nooit meer handmatig inloggen op een wifi hotspot 😃

Op het moment dat wij een software update goedkeuren kan het soms maanden duren voordat we een nieuwe update krijgen van de fabrikant. Dan kunnen we weer discussies voeren om de EAP-SIM functionaliteit er in te krijgen, nu gaat het foutje zo opgelost worden.

Vrijdag aanstaande is de software klaar voor testing. Volgende week testen en kort daarop goedkeuren, dan komt hij snel beschikbaar op de HTC servers. Nog even geduld dus 🙂

Groeten,
Marten
MartenZ schreef:

Waffle de bug ging niet over de T-Mobile software he 😉 Natuurlijk is HTC eerder, aangezien de bug pas bij uitrol van de software (na goedkeuring en alles) aan het licht kwam. De door mij geposte info over deze bug is meer bedoeld als een stukje extra service. Dat we wat aan de T-Mobile / branded software kunnen doen klopt.

Ik heb jullie geinformeerd, ben tussendoor 10 dagen stil geweest ivm grote werkdrukte. Met deze thread is alles sneller bij te houden, mits er niet al teveel discussies worden gestart :)



Dat heb ik ook niet gezegd Martenz. Ik zeg alleen dat alleen dat als klant van t-mobile wil ik ook mijn informatie direct bij jullie vandaan krijgen niet bij HTC. Dat was dit keer niet het geval. 
Maar laten we er geen woorden meer vuil aan maken, volgende keer gaat het hopelijk beter.


Ik zou nog wel graag willen weten of er al informatie is over android 4.3. Ik begrijp dat deze er nog lang niet is, maar is er al een schatting van wanneer deze ongeveer aan komt voor t-mobile?
Reputatie 6
Waffle schreef:

Dat heb ik ook niet gezegd Martenz. Ik zeg alleen dat alleen dat als klant van t-mobile wil ik ook mijn informatie direct bij jullie vandaan krijgen niet bij HTC. Dat was dit keer niet het geval. 
Maar laten we er geen woorden meer vuil aan maken, volgende keer gaat het hopelijk beter.

Ik zou nog wel graag willen weten of er al informatie is over android 4.3. Ik begrijp dat deze er nog lang niet is, maar is er al een schatting van wanneer deze ongeveer aan komt voor t-mobile?



Goed plan 🙂 De vraag staat uit.
Reputatie 6
MartenZ schreef:

Goed plan 🙂 De vraag staat uit.



En daar is het voorzichtige antwoord: HTC kan nog geen preciese tijdsindicatie geven, maar geeft aan in Q4.
Ergens tussen oktober en december komt de 4.3 update voor de One dus uit 😉

Zodra we meer weten horen jullie het hier.
Dit gaat de goede kant op kwa communicatie. Dankje MartenZ
Top! Bedankt voor de info!
@MartenZ

Ik doelde meer op een obscure link die enkel op aanvraag te verkrijgen is. In de basis blijft het een update die de telefoon download, herkent en uitvoert. De bron kan prima wijzigen / "leert maar flashen... jullie wisten ook het forum vol te spammen over technische kleinigheden".

I.i.g. erg bedankt voor de feedback.

P.S. Naast Den Haag zitten wij voor werk vrij regelmatig in overleg bij een klant... Als het geen vakantieperiode was, was mijn telefoon langsgeweest (of door mij of door een collega).
P.P.S. Hoe kan je ansjovis vies vinden? Schaam je! Lekker zout visje zeker op zijn tijd! Straks mag een Groene Haring ook nergens meer 🙂
Reputatie 3
We willen graag de update 4.2.2 maare wat veranderd er allemaal dan 😛
Reputatie 2

We willen graag de update 4.2.2 maare wat veranderd er allemaal dan 😛



http://tweakers.net/nieuws/90230/htc-brengt-android-42-update-voor-one-uit-in-nederland.html 😉
Is er al nieuws of de 4.2.2 update al getest is of wanneer hij getest gaat worden ?
Reputatie 6
Jullie bedankt voor de (positieve) feedback!

Nieuws:
De unbranded 4.2.2 versie van de HTC One is nu wel goed, rolt sinds vandaag weer uit.

De T-Mobile branded versie ben ik as we speak aan het downloaden. Morgen zal mijn kritisch oog er naar kijken 😉 Hou jullie op de hoogte!
Reputatie 6
Poco-Loco schreef:

@MartenZ

Ik doelde meer op een obscure link die enkel op aanvraag te verkrijgen is. In de basis blijft het een update die de telefoon download, herkent en uitvoert. De bron kan prima wijzigen / "leert maar flashen... jullie wisten ook het forum vol te spammen over technische kleinigheden".

I.i.g. erg bedankt voor de feedback.

P.S. Naast Den Haag zitten wij voor werk vrij regelmatig in overleg bij een klant... Als het geen vakantieperiode was, was mijn telefoon langsgeweest (of door mij of door een collega).
P.P.S. Hoe kan je ansjovis vies vinden? Schaam je! Lekker zout visje zeker op zijn tijd! Straks mag een Groene Haring ook nergens meer :)



Ja het idee is goed, je zou zelfs nog kunnen werken met inloggen. Maar toch denk ik niet dat het gebeurt. Alles wordt makkelijk verspreid via internet tegenwoordig. En op basis waarvan maak je de selectie aan downloaders?

Mocht je eens in de buurt zijn en heel graag een obscure update willen hebben, gooi je telefoon maar af 😉 Al ben ik bang dat ik test software niet op commerciële hardware kan flashen, dat is bij HTC vaak dichtgetimmerd.

Zoute vis is niks.. liever een gewone haring 🙂

Reageer