Sticky

HTC software update topic - stel je vragen aan de expert!



Toon eerste reactie

1437 reacties

Hoe lang duurt het controleren meestal?
goedeavond

ik heb een HTC desire X met android 4.1.1,   htc sence 4+ software nr. 2.23.114.2  htc sdk api 4.65

sinds ik heb geupdate naar 4.1.1. krijg ik niet meer alle schijven te zien als ik de gsm aan de computer hang.
als ik dan met verkenner ga zoeken zie ik niet alles wat er op het geheugen en op de interne schijf of de sd kaart staat.

ik zie wel steeds de HTC sync manager en als ik verder kijk de desire x als 1 schijf station


voor de updae kon ik wel alles schijven zien   intern geheugen 1 gig  opslag 4gig en sd kaart

doe ik iets fout of is dit een software fout van HTC?


ik krijg ook steeds de melding  " usbfout opsporing verbonden" als ik de gsm aan de pc hang
Jullie bedankt voor de (positieve) feedback!

Nieuws:
De unbranded 4.2.2 versie van de HTC One is nu wel goed, rolt sinds vandaag weer uit.

De T-Mobile branded versie ben ik as we speak aan het downloaden. Morgen zal mijn kritisch oog er naar kijken 😉 Hou jullie op de hoogte!


Dus wanneer komt die ongeveer ? :P

Sorry ik kan echt niet wachten, ik heb mijn telefoon net en er zijn een paar issues en ik hoop dat met die update de issues verdwijnt.
Reputatie 2
Hoe lang duurt het controleren meestal?

4 tot 8 uur, afhankelijk van het aantal issues dat we tegenkomen. Vandaag een drukke dag, dus even kijken of hij afkomt. Anders sowieso morgen, want daarna heb ik even vakantie ;)

Dus wanneer komt die ongeveer ? :P

Sorry ik kan echt niet wachten, ik heb mijn telefoon net en er zijn een paar issues en ik hoop dat met die update de issues verdwijnt.


Geen probleem 🙂 Ik zal het proces uitleggen:

Deze week wordt de update binnen de hele T-Mobile groep getest, gecoordineert door een Technical Manager in Duitsland. Alle testers (waaronder ik) geven hun feedback en rapporteren de gevonden bugs/issues. Aan het eind van van de week kan de TM zeggen of de software goedgekeurd is of niet.
Blocking issues moeten met grote spoed worden opgelost door HTC. Bij goedkeuring worden (begin) volgende week de officiële documenten naar alle HTC afdelingen gestuurd, waarna de software op de servers komt. Dit moet binnen 2 weken na verzenden van de zogeheten approval gebeuren.

Concreet gezegd: vanaf nu 1 a 2 weken voordat je de update kan downloaden, in het uiterste geval 3. Aangezien er veel druk op de update staat en men al een afgekeurde ronde er op heeft, verwacht ik dat veel problemen zijn opgelost 😃 Welke issues heb je?
Reputatie 2
goedeavond

ik heb een HTC desire X met android 4.1.1,   htc sence 4+ software nr. 2.23.114.2  htc sdk api 4.65

sinds ik heb geupdate naar 4.1.1. krijg ik niet meer alle schijven te zien als ik de gsm aan de computer hang.
als ik dan met verkenner ga zoeken zie ik niet alles wat er op het geheugen en op de interne schijf of de sd kaart staat.

ik zie wel steeds de HTC sync manager en als ik verder kijk de desire x als 1 schijf station


voor de updae kon ik wel alles schijven zien   intern geheugen 1 gig  opslag 4gig en sd kaart

doe ik iets fout of is dit een software fout van HTC?


ik krijg ook steeds de melding  " usbfout opsporing verbonden" als ik de gsm aan de pc hang


Goedemorgen!

Dit is het gedrag van Android 4.1 (Sense 4+) bij HTC's. De One serie van 2012 heeft dit ook.

Heb je HTC Sync al geinstalleerd op de computer? Zonder dat krijg je niet alle schijven als MTP (opslagapparaat) te zien. Kijk ook even de USB instellingen na in de telefoon, via de notificatie die verschijnt na aansluiten op de computer.

Het is geen fout ofzo, gewoon een software design 🙂 USB foutopsporing is een instelling die je kan uitvinken, verder vrij onschuldig.

Succes! Laat even weten hoe het gaat.

Groeten,
Marten
Dus wanneer komt die ongeveer ? :P

Sorry ik kan echt niet wachten, ik heb mijn telefoon net en er zijn een paar issues en ik hoop dat met die update de issues verdwijnt.



Geen probleem 🙂 Ik zal het proces uitleggen:

Deze week wordt de update binnen de hele T-Mobile groep getest, gecoordineert door een Technical Manager in Duitsland. Alle testers (waaronder ik) geven hun feedback en rapporteren de gevonden bugs/issues. Aan het eind van van de week kan de TM zeggen of de software goedgekeurd is of niet.
Blocking issues moeten met grote spoed worden opgelost door HTC. Bij goedkeuring worden (begin) volgende week de officiële documenten naar alle HTC afdelingen gestuurd, waarna de software op de servers komt. Dit moet binnen 2 weken na verzenden van de zogeheten approval gebeuren.

Concreet gezegd: vanaf nu 1 a 2 weken voordat je de update kan downloaden, in het uiterste geval 3. Aangezien er veel druk op de update staat en men al een afgekeurde ronde er op heeft, verwacht ik dat veel problemen zijn opgelost 😃 Welke issues heb je?


Bedankt voor de uitleg!

Nou mijn nummer 1. issue op dit moment is dat het geluid "kraakt" als ik videos van het internet afspeel. Dit gebeurt alleen als de Beats By Dre functie is ingeschakeld. Als ik dat uitschakel heb ik er geen last van.

En de 2de issue is dat mijn telefoon, in de 3 weken dat ik hem heb, 2 keer uit het niets ge-reboot.

Ik hoop dat de 4.2.2 update die problemen verhelpt.
Reputatie 2
Geen dank ;)

Hmm dat kraken is vreemd, want dat zou juist eerder kunnen gebeuren bij uitschakelen van Beats audio. Krakend geluid is hoorbaar bij afspelen via zowel headset als speaker?

Ik kan je wel aanraden om na de update een reset naar fabrieksinstellingen te doen. Misschien goed om alvast een backup van je gegevens te gaan maken.
Geen dank ;)

Hmm dat kraken is vreemd, want dat zou juist eerder kunnen gebeuren bij uitschakelen van Beats audio. Krakend geluid is hoorbaar bij afspelen via zowel headset als speaker?

Ik kan je wel aanraden om na de update een reset naar fabrieksinstellingen te doen. Misschien goed om alvast een backup van je gegevens te gaan maken.


Nee, alleen de speaker.
Reputatie 2
Nee, alleen de speaker.

Ok dan hoop ik niet dat het een hardware probleem is. Maargoed eerst de update afwachten..
Reputatie 2
De T-Mobile branded 4.2.2 versie voor de HTC One heeft de test goed doorstaan! Er kan zeker nog wat beter maar T-Mobile Nederland keurt hem in ieder geval goed. Nu even wachten de andere T-Mobile landen doen bij deze single variant software.

Het definitieve goedkeuren ligt in handen van mijn internationale collega's, HTC verzorgt de livegang naar de update servers. Nog even geduld aub. Heb de urgentie voor de zekerheid nogmaals aangegeven. 😉
Reputatie 2
Vanaf nu is ondergetekende even twee weken op een welverdiende vakantie :D

Het testen en andere toestellenwerk gaat gewoon door, alleen zullen jullie even op antwoorden moeten wachten in dit topic. Stel gerust je vraag; alles wordt gelezen en beantwoord in week 34!
Reputatie 3
Badge +1
Mijn dank is groot goede feedback
Reputatie 1
Al die verhalen zijn een goede communicatie, maar eigenlijk heb ik daar niks aan. Ik wil gewoon weten wanneer die update komt. Dat is toch geen lastige vraag?
Wel jammer dat de mogelijke release datum steeds wordt opgeschoven. Android 4.2 is nu al eerder op de One X in Azië dan hier op de One..
Maar bedankt voor het informeren hiervan.

Ik hoop dat de update er al is voordat je terug ben MartenZ, anders wil ik weer van je weten hoe lang het nog gaat duren.
Hallo allemaal,

Om het forum wat overzichtelijker te houden kunnen jullie hier al je vragen over HTC software updates & versies kwijt. Kan je een software update niet uitvoeren, wil je weten wanneer een update uitkomt, of vraag je je af welke software versie je hebt? Meld je in het topic!

Mijn collega's en ik zullen ons best doen de vragen zo snel mogelijk te beantwoorden. Soms kan het zijn dat je een paar dagen moet wachten op een reactie, omdat er het een en ander moet worden uitgezocht. Hoe dan ook krijg je antwoord. Zo niet, meldt het dan even met een quote van je vraag.

Een korte toelichting op mijn rol: ik ben in tegenstelling tot veel collega's hier op het forum geen Webcare agent. Eigenlijk heb ik geen contact met klanten, omdat ik als Toestelspecialist onze nieuwe telefoons en software update test en beoordeel. Dit doe ik met een collega, in samenwerking met onze internationale organisatie en telefoonmakers als HTC. Op die manier proberen we zo vlekkeloos mogelijke telefoons en software op te leveren voor jullie.

Het voordeel is dat wij veel weten over software versies, we hebben immers alles dat uitgebracht wordt door T-Mobile Nederland wel een keer getest. Het nadeel is dat het reguliere werk voor moet gaan, ik kan maar enkele uren per week op het forum zitten.

Het uitzetten van problemen met software updates gebeurt ook door ons. Ik doe daarom mijn best zoveel en adequaat mogelijk te reageren, want jullie signalen over uitblijvende software updates worden zeker gewaardeerd! Zie voor meer informatie deze blog.


Een verzoek voordat je gaat reageren: kijk op je telefoon even bij
Instellingen - Info - Software-informatie
Er staat nu een softwarenummer, bijvoorbeeld 1.23.114.5.
Plaats dit nummer hier, samen met je vraag.


Zo kunnen wij zien of het T-Mobile software betreft en welke versie het is. We kunnen alleen wat melden over T-Mobile of Nederlandse open markt software, de andere versies werken we niet mee. Ben benieuwd naar jullie vragen :)



Ik heb softwarenummer 2.26.114.1    Is dit de laatste?
Dus dat. Precies wat Dutchless zegt. Want wat als de update nou in een ander land word afgekeurd? En waarom kan alleen MartenZ ons op de hoogte houden? Eigenlijk weet je nu alleen dat ze er mee bezig zijn alleen word het nu wat formeler gebracht. Maar eind van het verhaal is dat we nog steeds net zover zijn als dik een maand terug. En dan blijf je je bekocht voelen.
MartenZ

top dat je dit doet.

ik heb een htc wildfire enna de laatste update is de baterij erg snel leeg. weet jij wat hier de oorzaak van is. ook met een nieuwe batterij heb ik het probleem.


groetjes willem
Reputatie 1
Dus dat. Precies wat Dutchless zegt. Want wat als de update nou in een ander land word afgekeurd? En waarom kan alleen MartenZ ons op de hoogte houden? Eigenlijk weet je nu alleen dat ze er mee bezig zijn alleen word het nu wat formeler gebracht. Maar eind van het verhaal is dat we nog steeds net zover zijn als dik een maand terug. En dan blijf je je bekocht voelen.


Dit vult precies mijn gedachte aan. We worden zoet gehouden door die berichten over goedkeuring en dat het alleen nog in andere landen moet gebeuren. Maar wij zijn geen kleine kinderen meer die wachten als je ze een snoepje geeft. Het wordt eens tijd dat er een update komt, meer vragen wij klanten niet. Maar eerlijk is eerlijk, MartenZ communiceert wel, en dat zie je tegenwoordig ook niet vaak meer.
misschien een hele gekke vraag? mare ik heb sinds een paar maanden dus de htc one (die mij uitstekend bevalt!!!) daar voor iphone 4s iphone 3gs(die ook goed waren). maar als ik nu de vergelijking maak tussen die 2 kwa software update, valt mij op dat dus apple dus veel sneller is dan htc met uitrol van een nieuwe versie software.
aangezien ik bij t-mobile al wat jaartjes ben vind ik dit dus vreemd? hier mijn uitleg, de iphone na mijn mening was denk ik wel of niet branded? maar kreeg altijd de update direkt nadat apple dat had aangekondigd en hier zat dus niks op van t-mobile kwa service nummers en dergelijken bij. wat dus ook niet nodig is wat in de appstore had t-mobile dus hun nodige app's staan voor de iphone. nou hier komt ie dan, de htc one krijg ik dus brandend (dus een laagje extra van t-mobile zelf) met de software van hun en t-mobile, dat zijn na mijn mening eigenlijk te veel mensen tussen android (google) en mijn in voor dat ik een update krijg.oke htc is nodig i.v.b. met de sens laag van hun mare t-mobile? jullie aps staan dus ook in de playstore voor service net zoals apple met de iphone. dus wat maakt jullie laag nu beter voor de htc dan wat htc dus al zelf doet? voor vergelijking bij de iphone word er niks extra's aan toe gevoegd voor software verbetering van t-mobile. dat wil zeggen dat als ik bijde apperaten dus op start dan zie ik bij htc een t-moblie loge en tune en bij apple helemaal niks. kan zijn dat apple het helemaal heeft dicht getimmerd dat er dus voor jullie niks mogenijk is, maar het is eigenlijk geen gemis want ik haal alles wat ik nodig heb van t-mobile uit de appstore/lplaystore voor het gemak.
dus naar mijn mening vind ik dat een branded toestel eigenlijk dus achterhaal is, software die je voorinstaleert die je ook uit de playstore kan halen?! dus je snapt wel mijn vraag wat maakt jullie laag nou het verschil voor de htc ten opzichten van de iphone zonder jullie software laag er op?

ik ben een tevreden klant die al jaren bij t-mobile zit en ook voorlopig blijft, dus versta mij niet verkeert. ik probeer allen het verschil te bevaten.
veel mensen vinden het dus te lang duren voor een update, wat eigenlijk ook zo is. android 4.3 is al een 1,5 maand aktief en 4.2.2 voor htc one moet nog goed gekeurdt worden, dus als android 5.1 dus uit komt krijg ik dus de update 4.3? jongens kan dit nou niet anders?

groetjes carlo
@Sambalbij Dat Apple veel sneller is dan Android met updates is niet zo raar. Elke IPhone heeft alleen IOS er op staan, dan kan Apple de updates zelf regelen. Dan komt er ook bij dat er niet veel verschillende IPhones zijn.

Bij Android komt er eerst een nieuwe Android versie uit en dan moet hij per toestel helemaal aangepast worden. En dan ook nog eens een extra laag voor de brander versies. Dat duurt allemaal eigenlijk veel te lang.

In feite is een brandend telefoon niet beter dan unbranded. Het enige wat het te bieden heeft is een beetje extra ingebouwde service van je provider op je telefoon. En je toestel is niet de volledige prijs als je er een contract bij neemt.
Het enige echte grote nadeel is dat je zo lang op de updates moet wachten.


Ik las laatst over een nieuwe methode waarop de toegevoegde software van HTC of elk ander bedrijf niet een code helemaal geïntegreerd in Android zit, maar als een soort skin er overheen geplakt zit. Dit zou ervoor zorgen dat alle nieuwe Android toestellen zeer snel de update hebben.
Ik weet niet of dit een betrouwbare bron was, maar dit zou zeker 1 zeer groot nadeel van Android weg werken.
Weet jij hier iets over MartenZ?
[quote]MartenZ

top dat je dit doet.

ik heb een htc wildfire enna de laatste update is de baterij erg snel leeg. weet jij wat hier de oorzaak van is. ook met een nieuwe batterij heb ik het probleem.


groetjes willem
[/QUOTE

btw 2.2.1
]
Reputatie 1
Hij is er dan eindelijk. De 4.2.2 update zojuist binnengehaald. Top t-mobile voor de snelle service
Ja de update is er! Bedankt voor de service hier!
Ook hier is die binnen! Eerlijk is eerlijk. Al met al een snelle service. Valt goed mee te leven zo. Bedankt voor de info. 
Reputatie 3
Badge +1
Yeah eindelijk binnen thnx t mobile eindelijk is de goede service

Reageer