Sticky

HTC software update topic - stel je vragen aan de expert!

Toon eerste reactie

1437 reacties

Klopt het dat de updates alleen op maandag beschikbaar komen? In dat geval moeten we nog minimaal een weekje wachten... is er geen OP die misschien meer info kan verschaffen?
Reputatie 1
Dat is goed nieuws. Laat het gelijk weten als de update binnen is. Top t-mobile!
Ik zou hem dan toch eerder rooten, kost wat minder haha. Sense 6.0 is zeker de moeite waard, nu weet ik niet precies welke functies ze over gaan brengen maar ik hoop dat op het scherm tikken om hem aan te zetten er 1 van is. 
Reputatie 7
Badge +9
Het is en blijft heel simpel. Wil je snel de updates hebben, koop dan GEEN branded toestel.

En wil je de updates direct, koop dan een Nexus. Die is van Google en krijg de updates direct, vóór de rest van de merken.
We zijn met updates door HTC met onze M7 aardig verwend. T-Mobile volgt wat later en dat heeft ons al voor aardig wat ellende behoud. Wat dat betreft is mijn vertrouwen met mijn eerste branded toestel niet beschaamd. Mede dank zij dit forum ben ik met een aantal specifieke problemen goed geholpen. Ben ontzetten tevreden met de M7 en sta niet te trappelen om de M7 ingrijpend te veranderen. Misschien een betere camera bij normaal licht zou bij een opvolger wenselijk zijn. Aan de andere kant zijn de foto's in 99% van de gevallenggoed genoeg. Over 90 dagen + T-Mobile periode worden we misschien verrast op iets dat toch aan de M7 iets gaat toevoegen. Ik ben benieuwd.
Update 7.18.111.22 wordt verspreid. Is het wat???
Super, ben benieuwd
Blijf ik altijd branded ook al zeg ik vanaf nu mijn t-mobile contract op.
Dit kan vanaf nu gewoon zonder uitkoop van het contract want tmobile heeft hun beloftes niet waar kunnen maken dus hoef je je niet uit te kopen.
En kan je vanaf nu gewoon onder je 2 jarige contract gratis uitkomen.
Maar blijft je toestel dan wel branded of zorgt tmobile dan wel dat die uit die slome update cirkel gaat?
Ik ben toch bang van niet want tmobile heeft wat mij betreft nog nooit iets goeds gedaan.
Heb zojuist gelezen dat sense 6.0 in nederland is uitgerold voor unbranded toestellen sinds gisteren.
En wat ik rare vind is dat ik ook een keer een opmerking gemaakt hebt over sense 6.0 dat waarschijnlijk weer heel lang zal duren voordat het uitkomt voor branded toestellen. Zei een van de medewerkers sense 6.0 is software van HTC dus dan hoeven wij niet aan te passen en dus zal jullie net zo snel krijgen als unbranded toestellen, wij controleren alleen andriod updates....
Dus waar blijft de sense update dan?.....
Reputatie 5
Hey! Leuk om alle M7 gebruikers weer langzaam aan actiever te zien worden met de 5.0 update in het vooruitzicht. :)

@SChief de komende weken staat er geen update op de testplanning voor de M7. Of deze update wordt meegenomen in een branded versie is dus -nog- niet bekend.
Dat is ook toevallig, vanochtend was ie er nog niet... Ben ik net iets te ongeduldig geweest! Ik haal m nu binnen
Zou mooi zijn ben benieuwd.
Ik zou hem dan toch eerder rooten, kost wat minder haha. Sense 6.0 is zeker de moeite waard, nu weet ik niet precies welke functies ze over gaan brengen maar ik hoop dat op het scherm tikken om hem aan te zetten er 1 van is.

Ik vermoed dat dit helaas niet zal gebeuren, de M7 heeft een Snapdragon 600 zonder de co-processor die de 801 wel heeft om de sensoren aan te sturen (met behoud van een zeer laag energieverbruik). Denk dat het te veel energie zal verbruiken als deze functie op de M7 beschikbaar wordt gemaakt.
Bij branded toestellen lopen alle updates via de provider.... Wel is het zo dat men vaak even wacht bij de fabrikant voordat men updates vrijgeeft voor de branded toestellen natuurlijk horen bezitters van een unbranded toestel een streepje voor te hebben, dat zijn immers de mensen die echt direct een toestel van de fabrikant hebben aangeschaft en hebben dus min of meer een streepje voor :)

In de meeste gevallen werken de updates aan de hand van het IMEI nummer en worden die reeks bij reeks door de fabrikant vrijgegeven. Wel zal het natuurlijk veel minder lang duren als bij een upgrade Sense 6 is natuurlijk alleen maar een update van het schilletje en voegt niets toe aan het OS zelf.
Duidelijk, bedankt voor de info Tom.

En inderdaad, zodra er weer een update aankomt begint het gezeur (ook van mijn kant) weer. 😉 En in de tussentijd.. Tsja, geen nieuws is goed nieuws? Ben nog steeds tevreden met m'n M7, de camera valt alleen tegen (moet nog steeds ter reparatie worden aangeboden ivm het bekende probleem, ben alleen ietwat bang voor Dynafix icm de complexiteit van dit toestel..).

We zijn met updates door HTC met onze M7 aardig verwend.
[...]

Ieder z'n ding natuurlijk, ik vind het zelf niet meer dan normaal om nu nog kleine en grote updates uit te brengen voor de M7 (prijs en leeftijd in acht nemend).
Ben benieuwd of de M7 weer op niveau KitKat 4.4.3 komt. Nu een drama.
Mijn HTC One is nu aan het updaten. Ben benieuwd
Reputatie 1
Waarom maakt iedereen een probleem van branded toestellen? Je wilt eerst proviteren van een goedkoper toestel dan bij andere providers, en daarna schreeuwen dat je het niet wist en dat je nooit meer branded neemt. Wacht gewoon 3 weken en dan heb je de update ook. Bovendien zal je(behalve het witte batterijicoontje) geen verschil zien. Pas met sense 6.0 gaat de interface op de schop. We kunnen beter een klaagtopic maken want al dat suffe gemopper daar komt de update niet opeens sneller van..
Hallo allemaal,

Ik heb net de Sense 6.0 geïnstalleerd en ik kom de Google Play met geen mogelijkheid in.
Ik krijg de melding "Achtergrondgegevens moeten worden ingeschakeld" terwijl ze aan staan.
Account verwijderd en opnieuw ingelogd maar niets helpt.

Help plz.
Reputatie 3
Badge +1
@SChief de mijne is ook weg geweest maar kwam beter terug met nieuw achterkantje!
2x weg geweest en 2 keer goed terug !
Nou, de update staat er op! ik ben zeer benieuwd naar de veranderingen onder de motorkap, want dat er nieuwe apps zijn meegeinstalleerd ben ik alvast niet zo van gecharmeerd! deezer die ik graag verwijderd had is terug, een of andere app voor hotels en een game-app die ik niet op mijn toestel hoef zijn geinstalleerd.
Krijg update melding, maar wacht af of het veel verbetering op gaat leveren. Koppel je ervaringen terug.
Voor wat de branding betreft heb ik niet anders begrepen dan dat het serienummer gerelateerd is. Serienummers kun je niet wijzigen voor zover ik weet.

Voor wat de updates betreft. Als je een andere rom zou flashen en je verandert je CID en MID dan krijg je de updates direct van HTC.

Ik begrijp best dat mensen een beetje gefrustreert raken als men ziet dat hun providers achter komt te lopen met de updates, zeker straks als de update naar Sense 6.0 komt.
Hallo mensen,

Ik heb een htc one m8 (perongeluk de verkeerde toestel aangeschaft van tmobile ipv branded maar dat maakt niet veel uit). Maar wanneer komt de nieuwe update van M8 voor ultra energy saving?
Ik heb nog steeds geen update gehad. Mijn zoon inmiddels 2. Ik heb de Htc m7. Buildnr 3.62.401.1. Ik zit nog steeds op 4.3 en sense 5.5. Hoe kan ik mijn updates binnen krijgen?

Reageer