Sticky

HTC software update topic - stel je vragen aan de expert!

Toon eerste reactie

1437 reacties

Reputatie 1

Dus dat. Precies wat Dutchless zegt. Want wat als de update nou in een ander land word afgekeurd? En waarom kan alleen MartenZ ons op de hoogte houden? Eigenlijk weet je nu alleen dat ze er mee bezig zijn alleen word het nu wat formeler gebracht. Maar eind van het verhaal is dat we nog steeds net zover zijn als dik een maand terug. En dan blijf je je bekocht voelen.

Dit vult precies mijn gedachte aan. We worden zoet gehouden door die berichten over goedkeuring en dat het alleen nog in andere landen moet gebeuren. Maar wij zijn geen kleine kinderen meer die wachten als je ze een snoepje geeft. Het wordt eens tijd dat er een update komt, meer vragen wij klanten niet. Maar eerlijk is eerlijk, MartenZ communiceert wel, en dat zie je tegenwoordig ook niet vaak meer.
misschien een hele gekke vraag? mare ik heb sinds een paar maanden dus de htc one (die mij uitstekend bevalt!!!) daar voor iphone 4s iphone 3gs(die ook goed waren). maar als ik nu de vergelijking maak tussen die 2 kwa software update, valt mij op dat dus apple dus veel sneller is dan htc met uitrol van een nieuwe versie software.
aangezien ik bij t-mobile al wat jaartjes ben vind ik dit dus vreemd? hier mijn uitleg, de iphone na mijn mening was denk ik wel of niet branded? maar kreeg altijd de update direkt nadat apple dat had aangekondigd en hier zat dus niks op van t-mobile kwa service nummers en dergelijken bij. wat dus ook niet nodig is wat in de appstore had t-mobile dus hun nodige app's staan voor de iphone. nou hier komt ie dan, de htc one krijg ik dus brandend (dus een laagje extra van t-mobile zelf) met de software van hun en t-mobile, dat zijn na mijn mening eigenlijk te veel mensen tussen android (google) en mijn in voor dat ik een update krijg.oke htc is nodig i.v.b. met de sens laag van hun mare t-mobile? jullie aps staan dus ook in de playstore voor service net zoals apple met de iphone. dus wat maakt jullie laag nu beter voor de htc dan wat htc dus al zelf doet? voor vergelijking bij de iphone word er niks extra's aan toe gevoegd voor software verbetering van t-mobile. dat wil zeggen dat als ik bijde apperaten dus op start dan zie ik bij htc een t-moblie loge en tune en bij apple helemaal niks. kan zijn dat apple het helemaal heeft dicht getimmerd dat er dus voor jullie niks mogenijk is, maar het is eigenlijk geen gemis want ik haal alles wat ik nodig heb van t-mobile uit de appstore/lplaystore voor het gemak.
dus naar mijn mening vind ik dat een branded toestel eigenlijk dus achterhaal is, software die je voorinstaleert die je ook uit de playstore kan halen?! dus je snapt wel mijn vraag wat maakt jullie laag nou het verschil voor de htc ten opzichten van de iphone zonder jullie software laag er op?

ik ben een tevreden klant die al jaren bij t-mobile zit en ook voorlopig blijft, dus versta mij niet verkeert. ik probeer allen het verschil te bevaten.
veel mensen vinden het dus te lang duren voor een update, wat eigenlijk ook zo is. android 4.3 is al een 1,5 maand aktief en 4.2.2 voor htc one moet nog goed gekeurdt worden, dus als android 5.1 dus uit komt krijg ik dus de update 4.3? jongens kan dit nou niet anders?

groetjes carlo
@Sambalbij Dat Apple veel sneller is dan Android met updates is niet zo raar. Elke IPhone heeft alleen IOS er op staan, dan kan Apple de updates zelf regelen. Dan komt er ook bij dat er niet veel verschillende IPhones zijn.

Bij Android komt er eerst een nieuwe Android versie uit en dan moet hij per toestel helemaal aangepast worden. En dan ook nog eens een extra laag voor de brander versies. Dat duurt allemaal eigenlijk veel te lang.

In feite is een brandend telefoon niet beter dan unbranded. Het enige wat het te bieden heeft is een beetje extra ingebouwde service van je provider op je telefoon. En je toestel is niet de volledige prijs als je er een contract bij neemt.
Het enige echte grote nadeel is dat je zo lang op de updates moet wachten.

Ik las laatst over een nieuwe methode waarop de toegevoegde software van HTC of elk ander bedrijf niet een code helemaal geïntegreerd in Android zit, maar als een soort skin er overheen geplakt zit. Dit zou ervoor zorgen dat alle nieuwe Android toestellen zeer snel de update hebben.
Ik weet niet of dit een betrouwbare bron was, maar dit zou zeker 1 zeer groot nadeel van Android weg werken.
Weet jij hier iets over MartenZ?
[quote]MartenZ

top dat je dit doet.

ik heb een htc wildfire enna de laatste update is de baterij erg snel leeg. weet jij wat hier de oorzaak van is. ook met een nieuwe batterij heb ik het probleem.

groetjes willem
[/QUOTE

btw 2.2.1
]
Reputatie 1
Hij is er dan eindelijk. De 4.2.2 update zojuist binnengehaald. Top t-mobile voor de snelle service
Ja de update is er! Bedankt voor de service hier!
Ook hier is die binnen! Eerlijk is eerlijk. Al met al een snelle service. Valt goed mee te leven zo. Bedankt voor de info. 
Reputatie 3
Badge +1
Yeah eindelijk binnen thnx t mobile eindelijk is de goede service
Hier ook ontvangen. Top! 
Update is binnen, maar zijn die iconen/toggles die via de notificatie balk te zien zijn, ook te veranderen in andere toggles..
Reputatie 2
De update ook binnengehaald gisteravond en werkt perfect, hij gaat zelfs ook een stuk zuiniger om met de batterij hier.
De update ook binnengehaald gisteravond en ook hier werkt perfect
De GDR2 update is al een tijdje aan het uitrollen voor de 8x/s. Zijn jullie hier ook al mee begonnen?
Ik zie dat de 4.2 update nu beschikbaar zou zijn, maar als ik via "ïnstellingen"  controleer op software updates krijg ik nog sateeds de melding dat er geen updates beschikbaar zijn voor mijn telefoon. HTC One X. Wat kan het probleem zijn?
Reputatie 3
Badge +1
@mnkleijn bedoel je de info op de forum die gaat meer en deels over de one niet de one X kijk op tweakers vind je alle informatie die je wilt
Reputatie 3
Badge +1
Ik zag een bericht verschijnen op http://www.allaboutphones.nl/nieuws/23386/htc-one-krijgt-eind-september-android-43-mee.html waar zoals in het bericht verteld wordt dat 4.3 in september in vs gelanceerd wordt is dit al bij T-Mobile bekent er wordt ook verteld dar in Europa niet bekend is waarneer deze uitgerold wordt maar vermoed ergens in oktober
Reputatie 6
fietswoman schreef:

Ik heb softwarenummer 2.26.114.1    Is dit de laatste?

Sorry, welk toestel gaat het hier om? 🙂
Reputatie 6
KiloDiesel schreef:

Dus dat. Precies wat Dutchless zegt. Want wat als de update nou in een ander land word afgekeurd? En waarom kan alleen MartenZ ons op de hoogte houden? Eigenlijk weet je nu alleen dat ze er mee bezig zijn alleen word het nu wat formeler gebracht. Maar eind van het verhaal is dat we nog steeds net zover zijn als dik een maand terug. En dan blijf je je bekocht voelen.

Hi Kilodiesel, Waffle, dutchless & anderen,

Graag leg ik het hele softwareproces wat helderder uit, om verwarring te voorkomen ;)

Allereerst wordt er niks uitgesteld of vertraagd door het testen in andere landen, we hebben allemaal dezelfde testweek. Aan het eind daarvan wordt bepaald of er goedkeuring (een approval) kan worden gegeven of niet. Stel dat een T-Mobile land een voor hen blocking issue heeft gevonden, bijv. hun eigen T-Mobile app die crasht, dan wordt voor dat land geen approval afgegeven maar voor de andere landen wel.

Is het mogelijk een generic (algemeen) issue, dat een T-Mobile land heeft gevonden, wordt aan iedereen gevraagd dit te controleren. Denk aan de browser die crasht na die en die pagina bezoeken, of het niet kunnen uploaden van een foto naar bepaalde social media. Het kan zijn dat dit niet gemerkt wordt in de uren testing die alle deelnemende T-Mobile landen doen, maar dat een tester het ervaart tijdens bijv. privé gebruik. Is het een show stopper, te reproduceren in meerdere landen, wordt de hele release uitgesteld en mag de leverancier terug naar de tekentafel.

Zijn er teveel landen met unieke issues wordt de software ook afgekeurd. Er wordt altijd gekeken naar klantbelangen, hoeveel mensen gaan hier last van hebben en wat doet dit voor onze producten? Je kan daarom zeggen dat het toestel dubbel gecontroleerd wordt, door zowel leverancier (HTC) als de halve of soms zelfs hele T-Mobile groep. Kwaliteit en klantervaring staan voorop. En soms zijn de belangen zo groot dat issues geaccepteerd worden (conditional approval), juist om klanten van dienst te zijn :)

Waarom geen exacte tijdsindicatie?
Het beschikbaar zetten van de software update gebeurt na ontvangst van de approval. T-Mobile International stelt een document op waarin ze aangeven dat die software versie voor dat toestel is goedgekeurd. Document gaat vanuit Duitsland naar alle deelnemende T-Mobile landen en die sturen het direct door naar lokale partners als HTC Nederland. Vervolgens start HTC de rollout via de servers, uiterlijk binnen 2 weken na ontvangst van de approval. De exacte livedatum kan men vaak niet zeggen, maar daarover later meer..

Hoe ging dit bij de laatste update voor de HTC One?
Erg goed! Testing was net afgerond in de week van 5 t/m 9 augustus of de approval was al klaar vrijdagmiddag de 9e. Gelijk doorgestuurd en vrijdagmiddag laat volgde de bevestiging: HTC begint vanaf maandag 12 augustus om 9 uur 's ochtends met de software update rollout! Dit is uitzonderlijk snel en begrijpelijk, vanwege de grote belangen. Jullie wachtten er al even op ;)

Waarom kan alleen ik jullie op de hoogte houden?
Simpel: ik heb 1 collega met exact dezelfde kennis en werkzaamheden, maar die concentreert zich meer op het flashen en testen zelf. Andere collega's zitten niet zo diep in het software (test) proces.
We hebben eigenlijk allebei onze 40 urige werkweek hard nodig voor de reguliere werkzaamheden, zeker nu 4G er aan komt. Ik heb begin dit jaar gekozen om als werkprocesverbetering de communicatie over software updates zowel intern als extern te aan te pakken en daar is dit topic onderdeel van. Het kost wat extra avondtijd maar is het zeker waard. Nu kijken hoe we het voor iedereen goed werkbaar kunnen maken :D

Jullie input/vragen over software updates wordt gebruikt en gewaardeerd, bedankt! Heel fijn om te horen dat het updaten gelijk goed ging de 12e.

Groeten,
Marten
Reputatie 6
Saerinna schreef:

MartenZ

top dat je dit doet.

ik heb een htc wildfire enna de laatste update is de baterij erg snel leeg. weet jij wat hier de oorzaak van is. ook met een nieuwe batterij heb ik het probleem.

groetjes willem

Hi Willem,

Dat is op basis van deze informatie lastig te zeggen. Ik zie dat je je al gemeld hebt in het accu topic. Even afwachten wat WillemE kan zien. Als je simkaart meer dan 2 jaar oud is, grote kans dat hij omgeruild moet worden en dit een hoop gaat schelen. Veel succes!

Groeten,
Marten
Reputatie 6
mnkleijn schreef:

Ik zie dat de 4.2 update nu beschikbaar zou zijn, maar als ik via "ïnstellingen"  controleer op software updates krijg ik nog sateeds de melding dat er geen updates beschikbaar zijn voor mijn telefoon. HTC One X. Wat kan het probleem zijn?

Die software zijn wij nog aan het testen 🙂 Het gaat hierboven om de HTC One, het toptoestel van dit jaar. De One X is het toptoestel van vorig jaar. De eerste 4.2 softwareversie is vorige week nog niet goedgekeurd. Hou je op de hoogte in dit topic

Update: de nieuwe 4.2.2 software voor de HTC One X komt in week 37 binnen voor testing, omdat er een vertraging zit in het oplossen van een paar issues.

Groeten,
Marten
Reputatie 6
Waffle schreef:

@Sambalbij Dat Apple veel sneller is dan Android met updates is niet zo raar. Elke IPhone heeft alleen IOS er op staan, dan kan Apple de updates zelf regelen. Dan komt er ook bij dat er niet veel verschillende IPhones zijn.

Bij Android komt er eerst een nieuwe Android versie uit en dan moet hij per toestel helemaal aangepast worden. En dan ook nog eens een extra laag voor de brander versies. Dat duurt allemaal eigenlijk veel te lang.

In feite is een brandend telefoon niet beter dan unbranded. Het enige wat het te bieden heeft is een beetje extra ingebouwde service van je provider op je telefoon. En je toestel is niet de volledige prijs als je er een contract bij neemt.
Het enige echte grote nadeel is dat je zo lang op de updates moet wachten.

Ik las laatst over een nieuwe methode waarop de toegevoegde software van HTC of elk ander bedrijf niet een code helemaal geïntegreerd in Android zit, maar als een soort skin er overheen geplakt zit. Dit zou ervoor zorgen dat alle nieuwe Android toestellen zeer snel de update hebben.
Ik weet niet of dit een betrouwbare bron was, maar dit zou zeker 1 zeer groot nadeel van Android weg werken.
Weet jij hier iets over MartenZ?

Het lange wachten proberen we zoveel mogelijk aan te pakken en geldt niet altijd, maar er gaat wel veel tijd in zitten ja.
Ik heb hier niet direct iets over gehoord maar kan het altijd even uitzoeken. Heb je een link naar de bron?

Aangezien alle leveranciers zelf de Android versies voor hun toestel bouwen, elk op een eigen manier, lijkt me de nieuwe methode lastig in te voeren. Alleen als Google hard aan de kar trekt gaat er wat gebeuren.. maar wie weet :)

@Sambalbij: vergis je niet, Google brengt net even wat meer grote systeem updates (2 a 3 vs 1 per jaar) uit dan de Apple concurrent. Het platform is echter zo versnipperd dat Google te hard rent voor al zijn partners. Daarin bieden de Nexus toestellen en stock Android een uitkomst.
Reputatie 6
Bennieeee schreef:

De GDR2 update is al een tijdje aan het uitrollen voor de 8x/s. Zijn jullie hier ook al mee begonnen?

Jazeker! Alles goedgekeurd een paar weken geleden. De 8X GDR2 update begint vandaag met uitrollen 😃
Reputatie 6
Tot slot nog een mooi nieuwtje: HTC informeert ons vanaf nu proactief over de exacte uitroldatum van software updates, inclusief tijd. Zij zijn hiermee de eerste telefoonproducent die dit doet. De info zal een paar dagen van tevoren beschikbaar zijn en dan hier geplaatst worden. :)

Fijne avond allen
Reputatie 6
Boedster schreef:

Update is binnen, maar zijn die iconen/toggles die via de notificatie balk te zien zijn, ook te veranderen in andere toggles..

Nee helaas, je kan wel proberen met twee vingers tegelijk de notificatiebalk te openen (Jelly Bean functie) voor meer iconen. Kijk even voor een andere launcher in de Playstore als je de iconen echt vervelend vind.
Komt deze update voor de HTC One ook beschikbaar?
http://androidworld.nl/nieuws/htc-one-update-met-google-toetsenbord-en-ondersteuning-mini-handset/

Reageer