Sticky

HTC software update topic - stel je vragen aan de expert!

Toon eerste reactie

1437 reacties

Reputatie 6
Mr More schreef:

Komt deze update voor de HTC One ook beschikbaar?
http://androidworld.nl/nieuws/htc-one-update-met-google-toetsenbord-en-ondersteuning-mini-handset/

Hi Mr More,

Van wat ik in de Androidworld reactie lees lijkt de update niet heel nuttig voor Nederlandse gebruikers, maar ik ga het even voor je navragen. In de loop van volgende week verwacht ik antwoord. Heb je dan nog niks gehoord geef even een gil :)

Groeten,
Marten
Reputatie 5
Hmm de mini handset werd oorspronkelijk alleen bij de Butterfly in Azie geleverd, als extra telefoon (die werkt via bluetooth) om zo niet elke keer je telefon uit je zak te moeten halen. Hij wordt binnenkort ook in de UK uitgebracht, ik zie zelf het voordeel er niet echt van in, maar wie weet is het toch wel een handige toevoeging. Ik hoop eerder dat HTC over een tijdje met een smartwatch uitkomt. Een collega heeft een smartwatch van Sony en dat ziet er erg leuk uit allemaal en werkt verrassend goed moet ik zeggen 🙂
Reputatie 5
http://www.freebits.nl/images/2482013_08_26_11.png

En unbranded komt die update binnen, ik gebruik beide niet maar wie weet is er iemand wel geinteresseerd in Google Keyboard, als ik verbeteringen opmerk dan zal ik dit melden.
Ik weet niet zeker of mijn vragen hier thuis horen, of in het Cell Broadcast topic, dus voor de zekerheid maar in beide topics. (Sorry)

Ik heb zonet mijn HTC One X geupdate naar Android 4.2.2 (4.18.401.2)

Als ik nu bij mijn Cell Broadcast Settings kijk, dan zie ik maar 2 kanalen:

NL-info (519)
NL-Alert (4371)

Kanaal 919 ontbreekt nog steeds.
Cell Broadcast zelf is nog steeds uitgegrijsd, maar staat blijkbaar wel aan.
Als ik echter via Cell Broadcast Settings een nieuw kanaal wil toevoegen (bv 919, zoals de Nederlandse overheid graag zou zien) en mij HTC daarna herstart, dan is dit kanaal weer verdwenen.

Vragen:
1. Waar dienen de twee aanwezige kanalen (519 en 4371) eigenlijk voor? (Ik kan hier niets over terugvinden op het internet)
2. Waarom is kanaal 919 nog steeds niet beschikbaar gemaakt?
3. Wanneer kan ik zelf kanalen toevoegen zonder dat die bij een volgende herstart van het toestel weer verdwijnen?
4. Waarom is het beschikbaar maken van deze functionaliteit eigenlijk zo'n groot probleem voor Nederlandse providers?
Jullie zijn er nu al ruim een jaar mee bezig.
Sinds ik deze update voor de HTC one x+ heb gedaan werkt Deezer niet meer, als je een nummer aanklikt skipt hij deze en gaat door naar de volgende om vervolgens niets af te spelen en na 10 seconden weer hetzelfde te doen. Zo irritant en heb nu dus ook spijt dat ik deze update heb gedaan. Is er een mogelijkheid dit op te lossen? Want zo heb ik niets aan mijn vaste deezer abonnement, gebruik het alleen op mijn telefoon.
Verder heb ik al deezer er af gegooid en opnieuw geprobeerd, niets hielp.

Hi Mr More,

Van wat ik in de Androidworld reactie lees lijkt de update niet heel nuttig voor Nederlandse gebruikers, maar ik ga het even voor je navragen. In de loop van volgende week verwacht ik antwoord. Heb je dan nog niks gehoord geef even een gil :)

Groeten,
Marten

Hallo Marten,

Heeft u het al nagevraagd? 
Wanneer word deze update verwacht voor de htc one s , of komt die helemaal niet ??
Reputatie 5

Wanneer word deze update verwacht voor de htc one s , of komt die helemaal niet ??

Je bedoelt android 4.2.2 met Sense 5? Volgens HTC komt deze helaas niet uit op dit toestel.
Reputatie 3
Badge +1
Ik vind persoonlijk ook dat een tel van anderhalf jaar oud gewoon geüpdate moet worden. Maar niets is zeker er duiken weer berichten op dat ie toch geüpdate wordt ! Dus ff geduld hebben!
De update naar 4.2.2 beekt wifi op een HTC One X...

Gisteren kwam de update voor android 4.2./Sense 5.0 binnen. Ziet er allemaal leuk uit, allemaal weer wat anders, maar goed. Minder is dat mijn wifi functie van mijn telefoon vrijwel onbruikbaar is geworden. Ik heb vrijwel helemaal geen dekking meer; ik moet op de router gaan zitten om meer dan alleen het bolletje te krijgen! Dit moet echt aan de update liggen; daarvoor was er geen enkel probleem en had ik door het hele huis goede dekking. Nu is hij opeens helemaal weg. Iemand anders deze ervaring ook? En wellicht al zelfs een oplossing? 🙂
Reputatie 6
Strafeness schreef:

Hallo Marten,

Heeft u het al nagevraagd?

Hi Strafeness,

Dat heb ik zeker! Helaas heb ik het erg druk, vandaar m'n late reactie.

HTC geeft aan dat deze update alleen van toepassing is op de open markt software. Daarin zat een fout met het Google toetsenbord, die nu gefixt is.

En er heeft een verbouwing van de mini+ support plaatsgevonden. Deze mini+ support wordt in de volgende software update voor de branded variant meegenomen :)

Groeten,
Marten
Reputatie 6
Netgangster schreef:

Je bedoelt android 4.2.2 met Sense 5? Volgens HTC komt deze helaas niet uit op dit toestel.

Dit klopt, helaas.
Ben het wel met je eens stef maar het toestel heeft net wat andere specs en prioriteit dan bijvoorbeeld een One X, het 2012 vlaggenschip.

Zo hebben we bij HTC regelmatig aangegeven een update voor de One S te willen, ook omdat de Cell Broadcast instellingen altijd aan staan. Jammer genoeg is de groep klanten met dit toestel te klein en zijn we afhankelijk van hun hoofdkantoor, dat voorlopig geen centrale update wil uitbrengen. Dus ik hoop met je mee :)

Groeten,
Marten
Reputatie 6
paulwiegers schreef:

De update naar 4.2.2 beekt wifi op een HTC One X...

Gisteren kwam de update voor android 4.2./Sense 5.0 binnen. Ziet er allemaal leuk uit, allemaal weer wat anders, maar goed. Minder is dat mijn wifi functie van mijn telefoon vrijwel onbruikbaar is geworden. Ik heb vrijwel helemaal geen dekking meer; ik moet op de router gaan zitten om meer dan alleen het bolletje te krijgen! Dit moet echt aan de update liggen; daarvoor was er geen enkel probleem en had ik door het hele huis goede dekking. Nu is hij opeens helemaal weg. Iemand anders deze ervaring ook? En wellicht al zelfs een oplossing? :-)

Hi Paul,

Vreemd verhaal, ik heb er in ieder geval geen verklaring ook. Je kan altijd een fabrieksreset uitvoeren na de installatie van een update, dit scheelt vaak.

Groeten,
Marten
Reputatie 6
Zhivago schreef:

Sinds ik deze update voor de HTC one x+ heb gedaan werkt Deezer niet meer, als je een nummer aanklikt skipt hij deze en gaat door naar de volgende om vervolgens niets af te spelen en na 10 seconden weer hetzelfde te doen. Zo irritant en heb nu dus ook spijt dat ik deze update heb gedaan. Is er een mogelijkheid dit op te lossen? Want zo heb ik niets aan mijn vaste deezer abonnement, gebruik het alleen op mijn telefoon.
Verder heb ik al deezer er af gegooid en opnieuw geprobeerd, niets hielp.

Hi Zhivago,

Bedankt voor dit signaal! Wij testen Deezer altijd bij een update, dus vervelend om te horen dat dit toch gebeurd.

Kan je mij in een privé bericht je mobiele nummer en IMEI sturen? Dan zet ik het door naar Deezer.

Groeten,
Marten
Reputatie 6
@Allen:

Op dit moment ben ik erg druk bezig met mijn dagelijkse werk, vandaag zit ik er alweer bijna 12 uur bijvoorbeeld ;)

Daarom kan het zijn dat reacties in dit topic even uitblijven. Stel ze gerust, alles wordt uiteindelijk gelezen! Ook zal mijn collega Tom zoveel mogelijk vragen gaan oppakken, als tweedaagse ondersteuning van het testteam.

Groeten,
Marten
Reputatie 3
Badge +1
ik hou de spanning er lekker in rond de update voor de one s
dit bericht komt uit julli dus al ff 2 maanden oud 
http://www.androidplanet.nl/65625/htc-one-s-android-4-2-2-nog-niet-van-de-baan/
Reputatie 3
Badge +1

@Allen:

Op dit moment ben ik erg druk bezig met mijn dagelijkse werk, vandaag zit ik er alweer bijna 12 uur bijvoorbeeld ;)

Daarom kan het zijn dat reacties in dit topic even uitblijven. Stel ze gerust, alles wordt uiteindelijk gelezen! Ook zal mijn collega Tom zoveel mogelijk vragen gaan oppakken, als tweedaagse ondersteuning van het testteam.

Groeten,
Marten

hee Marten als je het zo druk bied mij ook is ff een baantje aan 😛
Hier staat dat Android 4.3 voor de HTC One al in September komt. Is dit realistisch?
https://twitter.com/ScreamingPoetry/statuses/374531236007399424
Reputatie 5

Hier staat dat Android 4.3 voor de HTC One al in September komt. Is dit realistisch?https://twitter.com/ScreamingPoetry/statuses/374531236007399424

Ja tenzij ze nog een hoop dingen gaan veranderen in sense, 4.3 is niet zo'n overdreven grote update hoor. Meer bugfixes en patches, en een aantal handigheidjes zoals low power profile bluetooth.
Heb kort geleden een update gehad voor de HTC one maar mijn wifi werkt nu niet meer goed .graag hoop ik dat het snel opgelost wordt.! Groetjes lonnie
Is de software van de HTC one X al binnen en wordt deze op dit moment al getest?
Reputatie 5
@KikkertjeuH Welkom op het T-Mobile forum!

Wij hopen de nieuwste software voor de HTC One X vandaag binnen te krijgen. Wij gaan deze software natuurlijk zo snel mogelijk na ontvangst testen! :)

@lonnieryan Welkom! Wat vervelend dat Wifi niet meer goed werkt. Zou je kunnen aangeven waardoor het niet goed werkt? Werkt het helemaal niet, of soms wel soms niet? Heb je het daarnaast via meerdere Wifi routers geprobeerd? Laat het even weten!
Is er nu al wat meer bekend over de update?
Reputatie 5
@KikkertjeuH ik heb even overlegd met onze software expert. Wij verwachten de update over ongeveer 3 weken uit te brengen.
Oke, bedankt voor het navragen. Jammer dat dit zo lang duurt:(

Reageer