Sticky

HTC software update topic - stel je vragen aan de expert!

Toon eerste reactie

1437 reacties

De rust is wedergekeerd, maar de boosdoener was Android system... Maar na nog 2 boots is alles weer in orde lijkt het. Hoe doe je zo'n wipe cache eigenlijk?
Wipe cache en deze is bijna identiek op de M9.

LP is zo goed, dat zowel mijn M7 (in afstandsbediening modus) en M9 deze allebei al een keer gehad hebben..... Het is niet altijd te merken dat de wipe werkt, maar zolang je op 5.0.x zit zou ik het per 2 maanden zeker overwegen (mijn M9 is weer bijna aan de beurt... apps blijven weer hangen en zeuren).
Antutu Na LP ruim 26.000 nu ruim 30.000 zegt me niks, maar draait wel soepel. Afwachten hoe het verder gaat.
Retesnel na deze update. Ga nog lekker door met dit toestel. Volgens AnTuTu laat mijn M7 kwa performance 95% van de geteste foon achter zich. Neen voor deze update was ik er bijna klaar mee.
Heb hem zelf ook op mijn M7 binnen en, netzoals Pascal overigens, even wat ruzie op de apps. 5.0.2 als LP versie (dus nog niet de 5.1 die ik i.i.g. gehoopt had), maar het loopt wel soepel ja.

Ik kan helaas niet op de bugs testen (want ik gebruik hem niet meer als toestel), maar merk wel de flinke toename in soepelheid.
Is er niet toevallig een releasenote beschikbaar? Snel is het deze keer zeker, tot nu toe nog geen haperingen geconstateerd, alleen af en toe bij snel typen, maar registreert wel alle aanslagen.
Ik vraag me nu wel af of we 5.1 ooit nog krijgen, maar vooralsnog na een wat betwijfelde en moeizame start, geen problemen.
Ik ben benieuwd naar de accu prestaties, morgen maar eens testen bij volle acculading.
Toch zou t fijn zijn om een changelog te zien, ipv alleen maar: bugfixes en prestatieverbeteringen 🙂
+1
Is hier meer uitgerold dan de 7.19.401.22 die 2 weken terug door HTC is verspreid onder non branded exemplaren of zijn T-mobile gebruikers onevenredig hard getroffen door LP 5.02. Jeetje na een dag had ik erge spijt. Deze update gaat lekker.
Ik heb eigenlijk nog niet zo heel veel verbeteringen op het Wi-Fi gebied ontdekt... Maar het ging de laatste tijd ook wel redelijk. .misschien is het geleidelijk aan beter geworden met die paar tussendoorse updates?
Ook van een verbetering qua accu prestaties kan ik niet echt een positief antwoord geven tot nu toe. Maar dat komt misschien nog?
De rest loopt heerlijk inderdaad! Vooralsnog bedankt T-Mobile en HTC
Accu - mijn M7 is over een maand 2 jaar jong - heeft na 12 uur een test capaciteit van 72%. Kortom als vanouds. Voor de laatste update had ik nu rond de 50% gezeten. Significant beter dus. Wel 2 keer Wipe Clean Partition gedaan. Ook nummerherkenning weer terug. Ga met deze supersnelle M7 gewoon nog even door. T-mobile I love it.
nummerherkenning is bij mij nog niet terug... maar ik weet nu ook niet waar dat mis gaat? Een Wipe Cache Partitie heeft bij mij geen merkbare verbeteringen gebracht. overigens merk ik wel dat Maps tijdens navigatie extreeeem veel warmte veroorzaakt en de accu binnen een uur van 80 naar 30% leegtrekt... Iemand een idee hoe dat kan? of is het echt alleen het scherm/wakelock?
Maps is een hele inefficiënte vorm van navigatie app. Het haalt de kaarten op via het internet (dus je 3G/4G modem) en gebruikt dan ook nog je GPS voor een fix. Combineer dat met je scherm dat aanstaat en je zet zo ongeveer alle stroomvreters tegelijk aan.

Persoonlijk staat maps ook altijd disabled omdat het vrijwel altijd op de achtergrond aanstaat (zonder erom gevraagd te hebben) en ik daar slecht tegen kan ;)

80 naar 30 klink wel ongeveer wat mijn M7 ook deed op het met maps navigeren, dus helaas schrik ik daar niet van.

Wel vervelend om te horen dat je nummers nog niet herkend worden.
Gisterenmiddag kreeg ik een pusbbericht op mijn M7 dat er een update was (7.18.111.22) ik meende (niet helemaal zeker) dat hij rond de 360 mb was.

Hebben jullie deze ook gehad? En is er bekend wat er veranderd is?
Ik zie dat mijn nummerherkenning nog niet verbeterd is.
Uhm, kun je controleren of je nu op 5.0.2 zit? Dan heb je namelijk de versie van vorige week (beetje laat) gekregen. Niet alles lijkt opgelost, maar het draait beduidend stabieler. Kijk ook vooral de laatste posts hier even terug 🙂
Was niet erg geweest als ik verder had gelezen dan mijn neus lang is...
Ja draai dus 5.0.2. En zoals ik het lees is een Changelog nog niet beschikbaar.
Wel vreemd dat ik hem pas ca 1,5 week later kreeg dan de rest.
Geeft niks en inderdaad wat vreemd / jammer. Nu is het wel zo dat de meeste mensen hier bij het ruiken van rook (laat zien) handmatig gaan zoeken ;)

Doe je dat niet, ga je in de normale push rotatie mee en dat gaat per serienummer om zo de servers minder te belasten. Dat daar zo'n tijd tussen zit verbaasd mij ook, maar je hebt hem en (ondanks een paar schoonheidsfoutjes) is het zeker wel een verbetering. Hou alleen even in de gaten of er geen apps raar doen zo net na de update (lees maar terug 😉 ).
Reputatie 5
Is er toevallig al wat bekend over de M8 update naar 5.1 met sense 7, het is namelijk verdacht stil rondom deze update.
Hey, in de rij gaan staan.. M9 is het top-model nu dus ik krijg hem eerst ;)

Maar serieus, ja hoe staat het ermee (Tom?) en is er iets bekend over aankomende updates (van alle toestellen wat dat betreft)?
Reputatie 5
Poco-Loco schreef:

Hey, in de rij gaan staan.. M9 is het top-model nu dus ik krijg hem eerst ;)

Maar serieus, ja hoe staat het ermee (Tom?) en is er iets bekend over aankomende updates (van alle toestellen wat dat betreft)?

Sowieso vraag ik me een beetje af hoe het met HTC gaat, tot voorkort hoorde je redelijk wat van ze. Maar de afgelopen tijd is het erg stil
Hoe bedoel je? Ik zie nog steeds vrij veel updates langskomen en op Tweakers werd ook gemeld dat de 5.1 wel ingepland stond voor de M9 (en waarschijnlijk dezelfde tijd M8).

Als merk, komt wel goed. De M9 is goed en ondanks alle schade in de media door onzinnige claims op de SD810 begint het door te sijpelen hoe goed dat ding is. Gezien ik nu op 25% zit en dit wel dag 3 is, succes met je S6 mensen! Het probleem is gewoon dat HTC zwak is op marketing.

Laatste actie is echter wel 100 euro cashback op bepaalde shops op de M8s. Daarmee is de M8s in principe 400 euro momenteel en dat maakt deze echt interessant (zal wel lage verkoop zijn...)

En ja, die wordt nu serieus overwogen om alsnog als cadeau richting mijn pa te gaan.
Reputatie 5
Hmm de M8s schijnt toch een flink stuk trager te zijn (op dit moment) dan de M8 regulier, even afgaande van de ervaringen die op Tweakers gemeld staan. Ik ben overigens nu weer stock, de rombouwers weten ook niet wat ze met lollipop 5.0x aan moeten, het blijft instabiel 😞
Oh nee dat weet ik, maar de M8s zal met toekomstige Android M en hopelijk daarna nog meer big.LITTLE updates wel interessanter worden.

Ook gaat bij mij het meer om accuduur dan vermogen, want mijn vader doet geen spelletjes etc op zijn mobiel 😉
Reputatie 5
Poco-Loco schreef:

Oh nee dat weet ik, maar de M8s zal met toekomstige Android M en hopelijk daarna nog meer big.LITTLE updates wel interessanter worden.

Ook gaat bij mij het meer om accuduur dan vermogen, want mijn vader doet geen spelletjes etc op zijn mobiel ;)

Haha ik ook niet, haal dan bij weinig gebruik als mijn toestel niet met playservices aan de gang gaat ook wel 2 dagen. Maar zodra die playservices weer zin hebben om onnodig wakelocks te geven neemt dit af tot net aan een dag 😞
Wil bij HTC blijven. M7 volgende week 2 jaar in bezit. Draait nog best goed. HTC M8S wordt scherp weg gezet. Of ik ga nog even door en wacht af op een opvolger van de M9, of ik pak de HTC M8S. Ik houd mijn hard vast voor Android.
Ik bespreek dit weekend wat het gaat worden qua telefoon met mijn pa. Wordt het een M8s komt er ook nog wel een review van en zal ik proberen ook de M8 erbij te halen van een vriendin.

De huidige 'deal' met cashback maakt hem net zo duur, maar beter/slechter over verschillende punten.

Reageer